Wiem więcej

Wiem Więcej to dział grupujący publikacje teoretyczne, wyjaśniające działanie technik, technologii i mechanizmów działających w nowoczesnych urządzeniach elektronicznych. Nie są to testy sprzętu, choć niekiedy wyizolowanie jakiegoś doświadczenia bywało zalążkiem takiego artykułu bądź pozwoliło wyciągnąć konkretne wnioski. Publikacje Wiem Więcej podzielone zostały na kategorie, które pozwolą Wam przeglądać spis, zawężając tematykę.

31

Variable Rate Shading – zgrubne cieniowanie w DirectX i nowych konsolach

Mateusz Brzostek 16.04.2020
Generowanie grafiki komputerowej wymaga rozwiązania dwóch rodzajów problemów: jak odwzorować rzeczywistość za pomocą obliczeń, i jak to zrobić...
19

Ray tracing w Minecraft, sprawdzamy technikę Hierarchical Voxel Tracing

Piotr Gołąb 02.04.2020
Ray tracing aktualnie kojarzy się z produktami firmy Nvidia, bo tylko karty z serii GeForce RTX mają dedykowane do obliczeń grafiki tworzonej przy...
25

Od czego zależy wydajność GPU

Piotr Gołąb 13.03.2020
Jak na wydajność układu graficznego wpływa TDP, częstotliwość taktowania, napięcie zasilające GPU czy szerokość szyny pamięci. Czy liczba rdzeni RT...
73

Wydajność kart graficznych a zmiany sterowników i łatki w grach

Piotr Gołąb 29.04.2019
W dyskusjach graczy bardzo często pojawia się stwierdzenie, że Nvidia spowalnia starsze karty graficzne wraz z premierą nowych układów. Drugie...
8

Intel zapowiada CXL – nowe łącze pomiędzy procesorami a akceleratorami obliczeniowymi

Mateusz Brzostek 12.03.2019
Łącze oparte na PCI-E 5.0, zachowujące spójność pamięci.
18

AMD Next Horizon – Vega 7 nm w akceleratorach obliczeniowych

Mateusz Brzostek 07.11.2018
AMD przedstawia akceleratory obliczeniowe Radeon Instinct MI60 i MI50 z pierwszym na świecie GPU 7 nm.
33

Na co zwrócić uwagę, wybierając riser do karty graficznej

Piotr Gołąb 09.08.2018
Coraz więcej osób montuje karty graficzne w swoich komputerach nie bezpośrednio w slocie PCI Express 3.0 ×16, lecz pionowo. Żeby to zrobić, trzeba...
152

AMD Vega – szczegóły architektury i organizacji pamięci w następnej generacji kart graficznych AMD

Mateusz Brzostek 05.01.2017
AMD przedstawia dziś ogólne informacje o architekturze Vega, w której będą zbudowane nadchodzące najwydajniejsze karty graficzne dla graczy oraz...
34

Rozważania o uczeniu się maszyn (machine learning) i sztucznej inteligencji – wstęp

Mateusz Brzostek 27.09.2016
Sieci neuronowe, machine learning, deep learning, uczenie się maszyn – to ostatnio popularne hasła, pod którymi kryje się znana od wielu lat...
14

Superkomputer L-CSC z AMD FirePro na pierwszym miejscu w efektywności energetycznej

Mateusz Brzostek 25.11.2014
Niemiecki superkomputer L-CSC w Instytucie Badań Ciężkich Jonów w Darmstadt zajął pierwsze miejsce na liście Green500, szeregującej centra...
98

Mantle – sposób na pełne wykorzystanie sprzętu w grach?

Mateusz Brzostek 30.09.2013
Chyba się nie pomylę, twierdząc, że większość osób w naszej redakcji oraz większość Czytelników PCLab.pl to „sprzętowcy”. Emocjonujemy się...
50

AMD opisuje hUMA, czyli jak spełnić wymagania architektury HSA

Mateusz Brzostek 30.04.2013
W ostatnich dniach AMD opisało hUMA – heterogenous Uniform Memory Access, technikę zapewniającą nadchodzącym APU tej firmy zgodność z...
76

Akceleracja GPU w praktyce – OpenCL

Mateusz Brzostek 21.01.2013
W każdym pececie jest jakiś układ graficzny, lepszy lub gorszy. Do niedawna, jeśli był gorszy, to służył tylko do wyświetlania pulpitu i okien...