Tagi
windows
vista capable
Publikacji na stronę
1
Piotr Gontarczyk | 25.01.2009 | 6617 odsłon | 30 komentarzy

Program marketingowy "Vista Capable" może firmę Microsoft kosztować nawet 8,5 miliarda dolarów. Tyle może wynieść koszt ugody z klientami, którzy pozwali firmę za prowadzoną w roku 2006 kampanię reklamową systemu operacyjnego Windows Vista.

Z wyliczeń dziennikarzy serwisu TG Daily wynika, że Microsoft na Viście dotąd wygenerował około 100 miliardów dolarów przychodów. Warto pamiętać jednak, że kwota ta nie ma żadnych podstaw, w postaci oficjalnych wyliczeń Microsoftu.

W Stanach Zjednoczonych Ameryki sąd rozpatrujący pozwy przeciw firmie Microsoft ujawnił kwoty, których domagają się poszkodowani. Według Microsoftu kwota 8,5 miliarda dolarów jest mocno przeszacowana, a faktyczne straty oskarżycieli są znacznie niższe.

Jeden z biegłych, ekonomista z Uniwersytetu waszyngtońskiego wyliczył, że łączny koszt ulepszenia wszystkich komputerów, sprzedawanych ze znaczkiem "Vista Capable" zawiera sie w zakresie od 3,92 do 8,52 miliarda dolarów. Przez ulepszenie strona oskarżycieli rozumie dostosowanie ich do wymogów wszystkich wersji Visty.

Kwota ta dotyczy sprzedanych w okresie od kwietnia 2006 do stycznia 2007 roku komputerów, a więc 13,75 miliona komputerów przenośnych, i 5,65 milionów komputerów biurkowych.

więcej »
Publikacji na stronę
1
Aktualności
Nowy flagowiec z rodziny Mi może pozamiatać konkurencję. 12
Czyżby jednak nie było tak dobrze, jak myśleliśmy? 65
Będzie też wersja Explore Edition. 12
Po co dziś kupować wersję pudełkową jakiejś gry? Powody mogą być dwa. 80
Zieloni tłumaczą najważniejsze zagadnienia. 31
Niezły ekran i dobry system audio. 11
Konsola Microsoftu na szarym końcu. 31
Eksperyment się nie udał. 15
Zyskują deweloperzy, zyskują i gracze. 20
Niebiescy odświeżają linie Pentium i Celeron. 25
Konsola Microsoftu na szarym końcu. 31
Plotki wracają ze zdwojoną siłą. 10
Codemasters znowu dało radę. 20
Nowy flagowiec z rodziny Mi może pozamiatać konkurencję. 12
Gdy budżet jest mocno ograniczony. 9
Zgadniecie, jakie marki z Państwa Środka cieszą się u nas największym wzięciem? 18
Facebook
Ostatnio komentowane