Tagi
Publikacji na stronę
1
Piotr Gontarczyk | 25.01.2009 | 6616 odsłon | 30 komentarzy

Program marketingowy "Vista Capable" może firmę Microsoft kosztować nawet 8,5 miliarda dolarów. Tyle może wynieść koszt ugody z klientami, którzy pozwali firmę za prowadzoną w roku 2006 kampanię reklamową systemu operacyjnego Windows Vista.

Z wyliczeń dziennikarzy serwisu TG Daily wynika, że Microsoft na Viście dotąd wygenerował około 100 miliardów dolarów przychodów. Warto pamiętać jednak, że kwota ta nie ma żadnych podstaw, w postaci oficjalnych wyliczeń Microsoftu.

W Stanach Zjednoczonych Ameryki sąd rozpatrujący pozwy przeciw firmie Microsoft ujawnił kwoty, których domagają się poszkodowani. Według Microsoftu kwota 8,5 miliarda dolarów jest mocno przeszacowana, a faktyczne straty oskarżycieli są znacznie niższe.

Jeden z biegłych, ekonomista z Uniwersytetu waszyngtońskiego wyliczył, że łączny koszt ulepszenia wszystkich komputerów, sprzedawanych ze znaczkiem "Vista Capable" zawiera sie w zakresie od 3,92 do 8,52 miliarda dolarów. Przez ulepszenie strona oskarżycieli rozumie dostosowanie ich do wymogów wszystkich wersji Visty.

Kwota ta dotyczy sprzedanych w okresie od kwietnia 2006 do stycznia 2007 roku komputerów, a więc 13,75 miliona komputerów przenośnych, i 5,65 milionów komputerów biurkowych.

więcej »
Piotr Gontarczyk | 12.10.2008 | 7179 odsłon | 50 komentarzy

"Owiń okna swe wokół mnie!". Microsoft w ostatnich miesiącach najwyraźniej testuje wszystkie typy kampanii reklamowych, od niezbyt udanej z Jerrym Seinfeldem, pod "Świat bez ścian". Wsparcie marketingowe Windowsa Visty jest, jakie jest, ale klip reklamowy zachęcający do wzięcia udziału w zaplanowanym na koniec października PDC (Professional Developers Conference), i zainteresowania się następcą Visty - Windowsem 7, niejednego odbiorcę może lekko "zdziwić".

W nowym klipie występuje boy band, 4 Softies and a Pizza Guy, z piosenką na temat nowego systemu operacyjnego firmy Microsoft, który ma zostać oficjalnie zaprezentowany na PDC08. Oprócz "fascynującego" utworu (?), z klipu można dowiedzieć się, że Microsoft będzie rozdawać kopie Windowsa 7 nie na płytach DVD, a na dyskach twardych o pojemności 160 GB.

Nie jest jeszcze pewne, czy to dlatego, że Windows 7 nie mieści się na jednej płycie DVD, czy dlatego, że system będzie dostarczany już w postaci zainstalowanego oprogramowania? Cóż, zobaczymy.

Tymczasem ludzi o mocnych nerwach zapraszamy do dalszej części publikacji, w której znajdziecie wiele ciekawych słów na temat nowego systemu operacyjnego, jak na przykład "Widziałem cię w moich snach, kocham cię tak mocno. Wiem że pokocham sposób w jaki reagujesz na mój dotyk. (...) Windows 7 nadchodzi, nie mogę się doczekać!", z ust roztańczonych chłopców.

Twórcy nowej "reklamówki" oczekują, że każdy będzie go oglądać z przymrużeniem oka. W tej kwestii raczej się nie mylą. Oczywiście biorąc pod uwagę to, że wspomniane przymrużenie oczu będzie dosłowne ;-).

więcej »
Publikacji na stronę
1
Aktualności
Plotki wracają ze zdwojoną siłą. 7
Sprzęt dla graczy. Vivo ogłosiło, że planuje uruchomić nową markę produktów, iQOO. 1
Chińczycy zaplanowali dwa modele. Huawei 26 marca pokaże nowe urządzenia z serii P30. 2
Konsola Microsoftu na szarym końcu. 11
Gdy budżet jest mocno ograniczony. 3
PSU do najpotężniejszych pecetów. 14
Codemasters znowu dało radę. 18
Nowy flagowiec z rodziny Mi może pozamiatać konkurencję. 12
Czyżby jednak nie było tak dobrze, jak myśleliśmy? 64
Będzie też wersja Explore Edition. 12
Po co dziś kupować wersję pudełkową jakiejś gry? Powody mogą być dwa. 80
Czasem porzucenie Steama jest po prostu opłacalne. 43
Konsola Microsoftu na szarym końcu. 11
Plotki wracają ze zdwojoną siłą. 7
Codemasters znowu dało radę. 18
Nowy flagowiec z rodziny Mi może pozamiatać konkurencję. 12
Dobra wiadomość, ale czy na to tak naprawdę czekają użytkownicy Switcha? 7
Gdy budżet jest mocno ograniczony. 3
Zgadniecie, jakie marki z Państwa Środka cieszą się u nas największym wzięciem? 18
Firma rośnie jak na drożdżach. 11
Facebook
Ostatnio komentowane