Tagi
vulkan
16 nm (1)   3dmark (1)   aktualizacja (2)   amd (13)   amd radeon software crimson edition 16.3 (1)   amdvlk (1)   android (2)   api (30)   api overhead (1)   api vulkan (2)   aplikacje mobilne (1)   apple (3)   architektura (1)   arm (2)   ashes of the singularity (1)   ashes of the singularity: escalation (1)   async (2)   basemark (1)   basemark gpu (1)   benchmark (7)   bethesda (2)   biblioteka (1)   biblioteki (8)   biznes (1)   c++ (2)   chroniona zawartość (1)   cloud imperium (1)   compressonator (1)   cpu (1)   crossfire (1)   cryengine 5.3 (1)   crytek (1)   cts (1)   d (1)   deweloperzy (1)   direct3d (1)   directx (3)   directx 12 (9)   directx 9 (1)   dlc (1)   do pobrania (1)   dodatek (1)   dodatki (1)   doom (4)   dostępność (1)   dota 2 (3)   draw calls (1)   driver (1)   dx11 (2)   dx12 (8)   emulacja (2)   emulator (2)   explicit multi gpu (1)   feral interactive (1)   fermi (1)   finfet (1)   fotogrametria (1)   fp16 (1)   freesync (1)   funkcje (1)   futuremark (1)   g-sync (1)   gameworks (1)   gdc 2017 (1)   gdc 2018 (1)   gears of war ultimate edition (1)   geforce (6)   geforce 364.47 (1)   geno (1)   gfxbench (1)   gm107 (1)   gm200 (1)   gm204 (1)   google (1)   gpp (1)   gpu (12)   gpu karta graficzna (1)   gpu vulkan (1)   gra (19)   grafika 3d (1)   gry (16)   gtx 1070 (1)   gtx 1080 (1)   gtx 750 (1)   gtx 970 (1)   gtx 980 (1)   gtx 980 ti (1)   gtx titan x (1)   gy (1)   hbm (1)   hbm2 (1)   hitman (1)   id software (4)   id tech (1)   id tech 6 (1)   id tech 7 (1)   imagination technologies (1)   instalacja (1)   intel (4)   interfejs (3)   interfejs programowania aplikacji (1)   ios (2)   karta graficzna (10)   kepler (3)   khronos (4)   khronos group (2)   kompilator (1)   konfiguracja (1)   konsola (4)   konwersja (1)   lda (1)   libretro (1)   linuks (1)   Linux (6)   listopad (1)   łatka (1)   mac (1)   mac osx (1)   macos (2)   mad max (1)   mantle (2)   marka (1)   maxwell (4)   mgpu (1)   Microsoft (1)   model pamięci (1)   model spójności pamięci (1)   multi gpu (4)   narzut (1)   natywna (1)   need for speed (1)   neil trevett (1)   nintendo (2)   nintendo 64 (1)   nintendo nx (2)   nintendoos (1)   niskopoziomowe api (1)   nowości (2)   nowy silnik (1)   nvidia (12)   nvidia geforce 364.47 whql (1)   nvidia rtx (1)   nvlink (1)   obliczenia (1)   obliczenia asynchroniczne (1)   obsługa (3)   open source (1)   opencl (1)   opengl (12)   opengl es (2)   operacje podgrup (1)   oprogramowanie (10)   optymalizacja (2)   os x (1)   pamięć (1)   pascal (2)   patch (2)   pc (1)   playstation 3 (1)   porównanie (1)   powervr (1)   premiera (1)   programowanie (3)   ps3 (1)   ps4 (1)   quake (1)   quake champions (1)   qualcomm (2)   r9 fury x (1)   radeon (5)   radeon prorender (1)   radeon rays (1)   ram (1)   ray tracing (1)   renderowanie (1)   resx (1)   rightware (1)   rise of the tomb raider (2)   rozszerzenia (1)   rozszerzenie (1)   rpcs3 (1)   rts (1)   rx vega (1)   ryzen (2)   sab (1)   samsung (1)   scott herkelman (1)   serious fusion 2017 (1)   serious sam (1)   serious sam 4 (1)   sieciowa (1)   silnik (2)   sli (1)   sony (1)   specyfikacja (1)   spir-v (1)   spir-v 1.3 (1)   star citizen (1)   stardock (1)   stardust 1.1 (1)   steam (3)   steam overlay (1)   steamos (1)   steamvr (1)   sterownik (4)   sterowniki (5)   strange brigade (1)   strzelanka (1)   system (2)   system operacyjny (2)   śledzenie promieni (1)   talos principle (1)   technika (1)   tesla (1)   test (5)   testy (1)   the new colossus (1)   titan (1)   tom clancy’s the division (1)   tom olson (1)   tsmc (1)   tvos (1)   układ graficzny (1)   ulepszony (1)   unity 5.6 beta (1)   unreal engine 4 (1)   usprawnienie (1)   valve (6)   vega (2)   vivante (1)   vk_nv_raytracing (1)   volta (1)   vr (2)   vulkan 1.0 (4)   vulkan 1.1 (1)   wddm (1)   webgl (1)   wielowątkowość (1)   winarch (1)   windows (4)   windows 10 (1)   wirtualna rzeczywistość (2)   wolfenstein (1)   wolfenstein ii: the new colossus (1)   wolność wyboru (1)   wsparcie (1)   współdzielenie (1)   wybór (1)   wydajność (7)   wywiad (1)   xbox one (1)   zmiany (1)  
Publikacji na stronę
1 2 3
Adrian Kotowski | 14.09.2018 | 9938 odsłon | 23 komentarze

Niezwykle ważna informacja dla rozwoju całego ekosystemu. Grupa Khronos ogłosiła, że Vulkan stał się pierwszym dostępnym na rynku API z formalnym modelem pamięci. Daje to nowe możliwości programistom przygotowującym oprogramowanie stosowane w systemach przetwarzania równoległego. W sieci pojawiła się już tymczasowa specyfikacja rozwiązania, opisująca nowe rozszerzenia.

więcej »
Adrian Kotowski | 04.09.2018 | 9879 odsłon | 35 komentarzy

AMD chwali się doskonałym skalowaniem. Vulkan jest świetnym API, ale przez długi czas miał też kilka istotnych ograniczeń. Jednym z nich był brak obsługi konfiguracji multi GPU, co zmieniło się dopiero niedawno. Twórcy Strange Brigade postanowili skorzystać z możliwości, jakie dają zaktualizowane biblioteki i jako pierwsi dodali do swojej produkcji z Vulkanem obsługę konfiguracji złożonych z kilku układów graficznych.

więcej »
Adrian Kotowski | 20.06.2018 | 7073 odsłony | 15 komentarzy

Czyżby kolejny konkurent 3DMarka? Fińska firma Basemark udostępniła dzisiaj swoje nowe narzędzie do testowania wydajności układów graficznych o nazwie Basemark GPU. Oprogramowanie pozwoli sprawdzić i porównać ze sobą wiele urządzeń, od smartfonów, przez smart TV na potężnych pecetach kończąc. Aplikacja obsługuje na start trzy API, ale deweloperzy już zapewniają, że ich lista zostanie rozszerzona.

więcej »
Piotr Gontarczyk | 08.06.2018 | 7606 odsłon | 33 komentarze

Kompatybilność wsteczna zostanie zerwana. W trakcie corocznej konferencji WWDC firma Apple poinformowała o tym, że rozpoczęto proces usuwania z systemów operacyjnych tej firmy obsługi interfejsów programowania OpenGL oraz OpenCL. Począwszy od systemu MacOS 10.14 Mojave oba interfejsy stają się niezalecanymi do tworzenia oprogramowania i gier.

więcej »
Adrian Kotowski | 08.05.2018 | 6023 odsłony | 23 komentarze

Zieloni stawiają na ray tracing. Z prezentacji Nvidii przygotowanej na GTC 2018, która właśnie trafiła do sieci, wynika, że firma zamierza dodać obsługę swojej techniki RTX dla Vulkana. Przedsiębiorstwo przygotowało odpowiednie rozszerzenie, które zostało już zaproponowane konsorcjum Khronos. Teraz to od organizacji zależy, w jakim stopniu i czy w ogóle, zostanie wykorzystane.

więcej »
Adrian Kotowski | 17.04.2018 | 15427 odsłon | 75 komentarzy

Radeon to wolność wyboru. AMD w ciekawy sposób uderza w Nvidię i jej program GPP. Firma przygotowała nowe materiały podkreślające jak ważna dla rozwoju rynku jest konkurencja oraz danie klientowi wyboru. We wpisie dostępnym na stronie marki Radeon wymieniono wartości, jakimi AMD kieruje się prowadząc swój biznes. Czerwoni chcą przekonać użytkowników pecetów, że jako firma są potrzebni, by w sprzedaży pojawiały się kolejne innowacyjne produkty.

więcej »
Adrian Kotowski | 21.03.2018 | 6075 odsłon | 16 komentarzy

Temat ray tracingu powraca. Podczas trwającej konferencji GDC 2018 AMD ujawniło kilka ciekawych nowości przygotowanych z myślą o deweloperach. Firma stawia m.in. na promocję techniki śledzenia promieni, ale daje też rozbudowane narzędzia mające usprawniać tworzenie nowych treści. Część nowości sprawdzi się przede wszystkim w aplikacjach profesjonalnych, ale inne powinny zostać użyte choćby przy tworzeniu gier.

więcej »
Adrian Kotowski | 07.03.2018 | 8426 odsłon | 19 komentarzy

Rozwój API nabiera rozpędu. Khronos Group opublikowała dzisiaj specyfikacje Vulkana 1.1 i SPIR-V 1.3 zawierające nowości, o które bardzo mocno prosiła społeczność deweloperów. Na liście można znaleźć m.in. operacje podgrup, a także wiele rozszerzeń dla poprzedniej wersji API, które zostały włączone do nowej edycji jako elementy standardowe.

więcej »
Adrian Kotowski | 26.02.2018 | 3301 odsłon | 6 komentarzy

API ma być dostępne wszędzie. Grupa Khronos udostępniła narzędzia, dzięki którym programiści będą mogli w bardzo prosty i szybki sposób przenosić swoje aplikacje z Vulkanem na systemy macOS i iOS. Korzystanie z tego API przynosi wymierne korzyści, co widać doskonale po wzroście wydajności w grze Dota 2, w porównaniu do wersji bazującej na OpenGL.

więcej »
Piotr Gontarczyk | 27.12.2017 | 6066 odsłon | 14 komentarzy

Vulkan 1.0 gotowy do akcji. Firma AMD udostępniła sterowniki AMDVLK dla platformy programowej Linux. Nowy sterownik jest pierwszym o otwartym-kodzie dla kart graficznych Radeon, zapewniającym 100-procentową zgodność z interfejsem programowania Vulkan 1.0.

więcej »
Piotr Gołąb | 10.11.2017 | 94717 odsłon | 107 komentarzy

Wszyscy gracze, którzy mieli do czynienia z poprzednią częścią serii, Wolfenstein: The New Order, wyczekiwali nowej z zapartym tchem. I oto jest: Wolfenstein II: The New Colossus. Czy studio Machine Games wywiązało się z obietnic? Czy API Vulkan przynosi oczekiwany wzrost wydajności kart AMD? Oto nasz test.

więcej »
Adrian Kotowski | 17.08.2017 | 7226 odsłon | 22 komentarze

Wyższa wydajność także na Windows 7 i 8. Ashes of the Singularity Escalation otrzymało łatkę 2.4, która wprowadza obsługę Vulkana. Tym samym jest to już trzecie API, z którego mogą korzystać gracze i osoby wykorzystujące ten tytuł do testowania sprzętu. W sieci pojawiły się już pierwsze wyniki wydajności wykonane z użyciem nowych bibliotek i trzeba przyznać, że wypadają one całkiem przyzwoicie.

więcej »
Adrian Kotowski | 31.07.2017 | 9721 odsłon | 56 komentarzy

Skorzystają właściciele kart Radeon RX Vega. Podczas dzisiejszej prezentacji AMD ujawniono sporo informacji nie tylko o nowych produktach firmy, ale też oprogramowaniu zoptymalizowanym z myślą o nowych Radeonach. Tego typu aplikacją będzie Wolfenstein II: The New Colossus, w którym twórcy zaimplementowali obsługę obliczeń FP16. Z ich zalet mają skorzystać oczywiście konstrukcje z rodziny Vega. 

więcej »
Adrian Kotowski | 22.05.2017 | 18588 odsłon | 40 komentarzy

Duży postęp w rozwoju emulatora PlayStation 3. Temat emulacji gier konsolowych na PC jest kontrowersyjny, ale nie przeszkadza to w dalszym ulepszaniu oprogramowania. Tak jest też w przypadku RPCS3, najsłynniejszego zestawu aplikacji umożliwiających odpalenia gier z PS3 na PC. Twórcy postanowili przejść na API Vulkan, co przyniosło świetne rezultaty.

więcej »
Adrian Kotowski | 25.04.2017 | 12517 odsłon | 25 komentarzy

Pełna optymalizacja pod procesory Ryzen. Na kanale AMD w serwisie YouTube pojawił się nowy film, w którym Robert Duffy, dyrektor techniczny id Software, dzieli się swoimi przemyśleniami m.in. na temat nowych chipów firmy z Sunnyvale oraz planów jego przedsiębiorstwa na przyszłość. Dzięki temu poznaliśmy pierwsze informacje na temat nowego silnika, który ma być właśnie przygotowywany.

więcej »
Adrian Kotowski | 04.04.2017 | 7750 odsłon | 8 komentarzy

Właściciele nowych procesorów AMD nie powinni się martwić o działanie gry. Serwis PCGH miał okazję zapoznać się ze wczesną wersją Quake Champions i wypytać twórców o kilka szczegółów technicznych. Potwierdzono, że w produkcji zostanie wykorzystane API Vulkan, choć początkowo raczej nie będzie ono dostępne. Tytuł już teraz ma wyglądać dobrze, choć trapią go pewne problemy techniczne.

więcej »
Adrian Kotowski | 31.03.2017 | 12161 odsłon | 29 komentarzy

Właściciele Windows muszą obejść się smakiem. Gier z Vulkanem nie ma na rynku zbyt wiele, więc cieszy, że kolejny deweloper sięgnął po to rozwiązanie. Wydany w 2015 roku Mad Max otrzymał w wersji linuksowej nowy patch, wprowadzający obsługę wspomnianego API. Łatka wydana w wersji beta została bardzo ciepło przyjęta przez społeczność graczy, którzy wspominają o bardzo dużym wzroście wydajności.

więcej »
Adrian Kotowski | 23.03.2017 | 7059 odsłon | 23 komentarze

Kolejne API do porównania. Wraz z najnowszą aktualizacją dla benchmarka 3DMark, firma Futuremark wprowadziła w swojej aplikacji obsługę Vulkana. Dzięki temu użytkownicy mogą porównać, jak to rozwiązanie wypada na tle dostępnych w programie od początku DirectX 11 i DirectX 12. Przy okazji przygotowano też kilka poprawek dla oprogramowania.

więcej »
Adrian Kotowski | 22.03.2017 | 9225 odsłon | 28 komentarzy

Użytkownicy Windows 7 i Linuksa nie muszą się martwić. Podczas GDC 2017 przedstawiciele Khronos Group ujawnili informacje o nowościach zmierzających do API Vulkan. Jedną z nich będzie obsługa multi GPU, która ma przydać się przede wszystkim w tytułach VR. Niestety przygotowana prezentacja nie była precyzyjna, przez co pojawiły się pewne nieścisłości, które organizacja postanowiła właśnie wyjaśnić. 

więcej »
Adrian Kotowski | 19.03.2017 | 8560 odsłon | 60 komentarzy

Firma myśli też o całkowitym porzuceniu wsparcia dla DirectX 11. Alistair Brown, przedstawiciel studia Cloud Imperium Games, które pracuje nad powstaniem gry Star Citizen, ujawnił kilka planów związanych z przyszłością produkcji. Twórcy tytułu chcą postawić na API Vulkan, kosztem DirectX 12, którego zaimplementowanie deweloperzy zapowiadali jakiś czas temu.

więcej »
Publikacji na stronę
1 2 3
Aktualności
Zagłosuj i zgarnij jeden z czterech magazynów. 6
Capcom postarał się o dobrą optymalizację. 8
Marka In Win zapowiedziała swoją designerską obudowę 307 typu mid-tower już podczas targów Computex, jednak dziś kusi nas kolejnymi grafikami. 15
Grupa programistów zebrana wokół portalu Exploitee.rs odkryła poważną lukę w zabezpieczeniach Western Digital My Cloud, czyli urządzeniach będących magazynem danych z chmurą osobistą. 4
Firma w końcu zabiera się za toksycznych użytkowników. 8
Niestety na grę musimy poczekać jeszcze kilka miesięcy. 7
Smartfon z potrójnym głównym aparatem fotograficznym. 9
Przynajmniej na zachodzie. 34
Dobra gra zawsze się obroni. Monster Hunter: World to jeden z największych hitów na PC w tym roku. 21
Niewielki sprzęt o całkiem dużych możliwościach. 10
Firma w końcu zabiera się za toksycznych użytkowników. 8
Niestety na grę musimy poczekać jeszcze kilka miesięcy. 7
Niewielki sprzęt o całkiem dużych możliwościach. 10
Intel może mieć kolejnego poważnego konkurenta. 11
Przynajmniej na zachodzie. 34
Marka In Win zapowiedziała swoją designerską obudowę 307 typu mid-tower już podczas targów Computex, jednak dziś kusi nas kolejnymi grafikami. 15
Facebook
Ostatnio komentowane