Tagi
vulkan
16 nm (1)   3dmark (2)   aktualizacja (3)   amd (14)   amd radeon software adrenalin 2019 edition 19.3.2 (1)   amd radeon software adrenalin edition 18.11.2 (1)   amd radeon software crimson edition 16.3 (1)   amdvlk (1)   android (2)   api (32)   api overhead (1)   api vulkan (2)   aplikacje mobilne (1)   apple (3)   architektura (1)   arm (2)   ashes of the singularity (1)   ashes of the singularity: escalation (1)   assassin's creed odyssey (1)   async (2)   back-end (1)   basemark (1)   basemark gpu (1)   basemark gpu 1.1 (1)   battlefield (1)   battlefield v (1)   benchmark (8)   bethesda (2)   biblioteka (2)   biblioteki (10)   biznes (1)   błędy (2)   c++ (2)   cena (1)   chroniona zawartość (1)   cloud imperium (1)   compressonator (1)   control (1)   core (1)   cpu (2)   crossfire (1)   cryengine 5.3 (1)   crytek (1)   cts (1)   cuda (1)   d (1)   deweloperzy (1)   direct3d (1)   directx (3)   directx 12 (12)   directx 9 (1)   dlc (2)   dlss (1)   do pobrania (2)   dodatek (2)   dodatki (1)   doom (4)   dostępność (1)   dota 2 (3)   download (1)   draw calls (1)   driver (1)   drivers (4)   dx11 (2)   dx12 (9)   dxr (1)   egosoft (1)   emulacja (2)   emulator (2)   explicit multi gpu (1)   feral interactive (1)   fermi (1)   ffxv (1)   final fantasy xv windows edition (1)   finfet (1)   fotogrametria (1)   fp16 (1)   freesync (1)   funkcje (1)   futuremark (1)   g-sync (1)   gameworks (1)   gdc 2017 (1)   gdc 2018 (1)   gdc 2019 (1)   gears of war ultimate edition (1)   geforce (6)   geforce 364.47 (1)   geforce rtx (1)   geno (1)   gfxbench (1)   głębokie uczenie (1)   gm107 (1)   gm200 (1)   gm204 (1)   google (1)   gpp (1)   gpu (14)   gpu karta graficzna (1)   gpu vulkan (1)   gra (21)   grafika 3d (1)   gry (17)   gtx 1070 (1)   gtx 1080 (1)   gtx 750 (1)   gtx 970 (1)   gtx 980 (1)   gtx 980 ti (1)   gtx titan x (1)   gy (1)   hbm (1)   hbm2 (1)   hitman (1)   id software (4)   id tech (1)   id tech 6 (1)   id tech 7 (1)   imagination technologies (1)   instalacja (1)   intel (5)   intel graphics driver 25.20.100.6373 (1)   intel graphics driver dch 25.20.100.6519 (1)   interfejs (3)   interfejs programowania aplikacji (1)   ios (2)   karta graficzna (13)   kepler (3)   khronos (4)   khronos group (2)   kompilator (1)   konfiguracja (1)   konsola (4)   konwersja (1)   lda (1)   libretro (1)   linuks (1)   Linux (6)   listopad (1)   łatka (1)   mac (1)   mac osx (1)   macos (2)   mad max (1)   mantle (2)   marka (1)   maxwell (4)   mgpu (1)   Microsoft (1)   model pamięci (1)   model spójności pamięci (1)   multi gpu (4)   narzut (1)   natywna (1)   need for speed (1)   neil trevett (1)   nintendo (2)   nintendo 64 (1)   nintendo nx (2)   nintendoos (1)   niskopoziomowe api (1)   nowości (2)   nowy silnik (1)   nvidia (13)   nvidia geforce 364.47 whql (1)   nvidia rtx (1)   nvlink (1)   obliczenia (2)   obliczenia asynchroniczne (1)   obsługa (3)   open source (1)   opencl (1)   opencv (1)   opengl (13)   opengl es (2)   operacje podgrup (1)   oprogramowanie (16)   optymalizacja (2)   os x (1)   paczka (1)   pakiet (1)   pamięć (1)   pascal (3)   patch (2)   pc (1)   playstation 3 (1)   pokaz (1)   poprawki (3)   porównanie (1)   powervr (1)   premiera (1)   prezentacja (1)   produkcja (1)   programowanie (3)   ps3 (1)   ps4 (1)   quake (1)   quake champions (1)   qualcomm (2)   r9 fury x (1)   radeon (6)   radeon prorender (1)   radeon rays (1)   ram (1)   ray tracing (3)   renderowanie (1)   resx (1)   rightware (1)   rise of the tomb raider (2)   rozszerzenia (1)   rozszerzenie (3)   rpcs3 (1)   rts (1)   rtx (2)   rx vega (2)   ryzen (2)   sab (1)   samsung (1)   scott herkelman (1)   sdk (1)   serious fusion 2017 (1)   serious sam (1)   serious sam 4 (1)   sieci neuronowe (1)   sieciowa (1)   silnik (2)   skasowane (1)   sli (1)   sony (1)   soulcalibur vi (1)   specyfikacja (1)   specyfikacja minimalna (1)   specyfikacja zalecana (1)   spir-v (1)   spir-v 1.3 (1)   star citizen (1)   stardock (1)   stardust 1.1 (1)   steam (3)   steam overlay (1)   steamos (1)   steamvr (1)   sterownik (4)   sterowniki (9)   strange brigade (1)   strzelanka (1)   symulator kosmiczny (1)   system (2)   system operacyjny (2)   śledzenie promieni (2)   tabata (1)   talos principle (1)   technika (1)   tesla (1)   test (6)   testy (1)   the division 2 (1)   the new colossus (1)   titan (1)   tom clancy’s the division (1)   tom olson (1)   tsmc (1)   turing (1)   tvos (1)   układ graficzny (2)   ulepszenia (1)   ulepszony (1)   unity 5.6 beta (1)   uniwersalna (1)   unreal engine 4 (1)   usprawnienie (1)   valve (6)   vega (2)   vivante (1)   vk_nv_raytracing (1)   volta (1)   vr (2)   vulkan 1.0 (4)   vulkan 1.1 (1)   warstwa (1)   wddm (1)   webgl (1)   wielowątkowość (1)   winarch (1)   windows (5)   windows 10 (3)   wirtualna rzeczywistość (2)   wolfenstein (1)   wolfenstein ii: the new colossus (1)   wolność wyboru (1)   wsparcie (1)   współdzielenie (1)   wstrzymana (1)   wybór (1)   wydajność (7)   wymagania sprzętowe (1)   wywiad (1)   x4 (1)   x4: foundations (1)   xbox one (1)   zmiany (1)  
Publikacji na stronę
1 2 3 4
Adrian Kotowski | 18.03.2019 | 8826 odsłon | 72 komentarze

Firma stawia na śledzenie promieni. Podczas GDC 2019 Nvidia ujawniła swoje plany, dotyczące przede wszystkim rozwoju technik i sprzętu związanych z ray tracingiem. Firma chwaliła się możliwościami swojej architektury Turing, ujawniła nowe produkcje korzystające z ray tracingu i przede wszystkim ogłosiła, że z możliwości tej techniki w grach będą mogli skorzystać również właściciele kart z rodziny Pascal.

więcej »
Adrian Kotowski | 15.03.2019 | 4623 odsłony | 9 komentarzy

Sterowniki dla fanów The Division 2. AMD podzieliło się w sieci pakietem driverów Radeon Software Adrenalin 2019 Edition 19.3.2, który zawiera zestaw optymalizacji dla kilku najnowszych produkcji. Pojawiła się również obsługa kilku rozszerzeń API Vulkan i standardowe listy z poprawkami błędów oraz usterkami, które mają zostać usunięte w późniejszym czasie.

więcej »
Adrian Kotowski | 19.01.2019 | 5826 odsłon | 10 komentarzy

Nowe funkcje i optymalizacje dla kilku gier. Intel podzielił się z użytkownikami swoich układów graficznych nowymi sterownikami o oznaczeniu DCH 25.20.100.6519. W najświeższym pakiecie znalazł się m.in. nowy sterownik audio, a także usprawnienia dotyczące poboru energii i wydajności GPU. Oprogramowanie zawiera kilka poprawek błędów, które z pewnością docenią m.in. osoby grające w Battlefield V.

więcej »
Adrian Kotowski | 28.11.2018 | 4022 odsłony | 4 komentarze

Kolejne nowości już w drodze. Twórcy benchmarka Basemark GPU udostępnili w sieci jego nową wersję oznaczoną numerem 1.1, w której dodano obsługę DirectX 12. To już trzecie API, które użytkownik komputera może wybrać podczas testów swojego układu graficznego. Od czerwcowej premiery mogliśmy na pecetach korzystać z benchmarków wykorzystujących Vulkana i OpenGL.

więcej »
Adrian Kotowski | 19.11.2018 | 4425 odsłon | 9 komentarzy

Drivery z optymalizacjami dla Battlefield V. AMD podzieliło się z użytkownikami kart Radeon nowym pakietem driverów Radeon Software Adrenalin Edition 18.11.2. Tym razem lista zmian nie jest długa, ale poza obsługą nowej gry DICE pojawiła się bardzo ważna poprawka, na którą już od dłuższego czasu czekali posiadacze kart z rodziny Vega.

więcej »
Adrian Kotowski | 08.11.2018 | 5181 odsłon | 10 komentarzy

Pecetowa wersja może nie dostać obiecanych ulepszeń. Square Enix poinformowało, że całkowicie porzuca dalszy rozwój gry Final Fantasy XV Windows Edition. Luminous Productions ma zacząć tworzenie nowej gry, a obiecane rozszerzenia do wspomnianej produkcji zostały w większości anulowane. Żeby było jeszcze ciekawiej, Hajime Tabata, szef zespołu pracującego nad FFXV, ogłosił odejście z firmy.

więcej »
Adrian Kotowski | 06.11.2018 | 3819 odsłon | 4 komentarze

Football Manager na „integrze”. Intel udostępnił w sieci kolejną wersję sterowników Graphics Driver 25.20.100.6373, zawierającą sporo usprawnień i gwarantującą odpowiednią obsługę kilku nowych tytułów. Pojawiły się ponadto dodatkowe ulepszenia wydajności aplikacji korzystających z bibliotek maszynowego uczenia WinML. Drivery są w pełni kompatybilne z najnowszą wersją systemu Windows 10.

więcej »
Adrian Kotowski | 01.10.2018 | 6596 odsłon | 22 komentarze

Biblioteka w końcu zyskuje popularność. Egosoft opublikował wymagania sprzętowe gry X4: Foundations, kolejnej części słynnej serii symulatorów kosmicznych. Tytuł zapowiada się naprawdę interesująco, ale równie ciekawą informacją jest wymóg posiadania karty zgodnej z Vulkanem. To właśnie to API będzie jedynym obsługiwanym przez grę, co nadal nie zdarza się zbyt często.

więcej »
Adrian Kotowski | 01.10.2018 | 4026 odsłon | 5 komentarzy

Firma przygotowuje się do premiery swoich samodzielnych kart graficznych. Intel udostępnił pierwsze łatki mające umożliwić wykorzystanie API Vulkan podczas wykonywania obliczeń bazujących na bibliotekach OpenCV. Stworzenie takiego back-endu jest ważną informacją, bo wyraźnie wskazuje na chęć stosowania przez Intela swoich przyszłych akceleratorów GPU w sieciach neuronowych.

więcej »
Adrian Kotowski | 14.09.2018 | 11100 odsłon | 24 komentarze

Niezwykle ważna informacja dla rozwoju całego ekosystemu. Grupa Khronos ogłosiła, że Vulkan stał się pierwszym dostępnym na rynku API z formalnym modelem pamięci. Daje to nowe możliwości programistom przygotowującym oprogramowanie stosowane w systemach przetwarzania równoległego. W sieci pojawiła się już tymczasowa specyfikacja rozwiązania, opisująca nowe rozszerzenia.

więcej »
Adrian Kotowski | 04.09.2018 | 10614 odsłon | 35 komentarzy

AMD chwali się doskonałym skalowaniem. Vulkan jest świetnym API, ale przez długi czas miał też kilka istotnych ograniczeń. Jednym z nich był brak obsługi konfiguracji multi GPU, co zmieniło się dopiero niedawno. Twórcy Strange Brigade postanowili skorzystać z możliwości, jakie dają zaktualizowane biblioteki i jako pierwsi dodali do swojej produkcji z Vulkanem obsługę konfiguracji złożonych z kilku układów graficznych.

więcej »
Adrian Kotowski | 20.06.2018 | 10513 odsłon | 15 komentarzy

Czyżby kolejny konkurent 3DMarka? Fińska firma Basemark udostępniła dzisiaj swoje nowe narzędzie do testowania wydajności układów graficznych o nazwie Basemark GPU. Oprogramowanie pozwoli sprawdzić i porównać ze sobą wiele urządzeń, od smartfonów, przez smart TV na potężnych pecetach kończąc. Aplikacja obsługuje na start trzy API, ale deweloperzy już zapewniają, że ich lista zostanie rozszerzona.

więcej »
Piotr Gontarczyk | 08.06.2018 | 8036 odsłon | 33 komentarze

Kompatybilność wsteczna zostanie zerwana. W trakcie corocznej konferencji WWDC firma Apple poinformowała o tym, że rozpoczęto proces usuwania z systemów operacyjnych tej firmy obsługi interfejsów programowania OpenGL oraz OpenCL. Począwszy od systemu MacOS 10.14 Mojave oba interfejsy stają się niezalecanymi do tworzenia oprogramowania i gier.

więcej »
Adrian Kotowski | 08.05.2018 | 6444 odsłony | 23 komentarze

Zieloni stawiają na ray tracing. Z prezentacji Nvidii przygotowanej na GTC 2018, która właśnie trafiła do sieci, wynika, że firma zamierza dodać obsługę swojej techniki RTX dla Vulkana. Przedsiębiorstwo przygotowało odpowiednie rozszerzenie, które zostało już zaproponowane konsorcjum Khronos. Teraz to od organizacji zależy, w jakim stopniu i czy w ogóle, zostanie wykorzystane.

więcej »
Adrian Kotowski | 17.04.2018 | 15616 odsłon | 75 komentarzy

Radeon to wolność wyboru. AMD w ciekawy sposób uderza w Nvidię i jej program GPP. Firma przygotowała nowe materiały podkreślające jak ważna dla rozwoju rynku jest konkurencja oraz danie klientowi wyboru. We wpisie dostępnym na stronie marki Radeon wymieniono wartości, jakimi AMD kieruje się prowadząc swój biznes. Czerwoni chcą przekonać użytkowników pecetów, że jako firma są potrzebni, by w sprzedaży pojawiały się kolejne innowacyjne produkty.

więcej »
Adrian Kotowski | 21.03.2018 | 6763 odsłony | 16 komentarzy

Temat ray tracingu powraca. Podczas trwającej konferencji GDC 2018 AMD ujawniło kilka ciekawych nowości przygotowanych z myślą o deweloperach. Firma stawia m.in. na promocję techniki śledzenia promieni, ale daje też rozbudowane narzędzia mające usprawniać tworzenie nowych treści. Część nowości sprawdzi się przede wszystkim w aplikacjach profesjonalnych, ale inne powinny zostać użyte choćby przy tworzeniu gier.

więcej »
Adrian Kotowski | 07.03.2018 | 9639 odsłon | 19 komentarzy

Rozwój API nabiera rozpędu. Khronos Group opublikowała dzisiaj specyfikacje Vulkana 1.1 i SPIR-V 1.3 zawierające nowości, o które bardzo mocno prosiła społeczność deweloperów. Na liście można znaleźć m.in. operacje podgrup, a także wiele rozszerzeń dla poprzedniej wersji API, które zostały włączone do nowej edycji jako elementy standardowe.

więcej »
Adrian Kotowski | 26.02.2018 | 3419 odsłon | 6 komentarzy

API ma być dostępne wszędzie. Grupa Khronos udostępniła narzędzia, dzięki którym programiści będą mogli w bardzo prosty i szybki sposób przenosić swoje aplikacje z Vulkanem na systemy macOS i iOS. Korzystanie z tego API przynosi wymierne korzyści, co widać doskonale po wzroście wydajności w grze Dota 2, w porównaniu do wersji bazującej na OpenGL.

więcej »
Piotr Gontarczyk | 27.12.2017 | 6773 odsłony | 14 komentarzy

Vulkan 1.0 gotowy do akcji. Firma AMD udostępniła sterowniki AMDVLK dla platformy programowej Linux. Nowy sterownik jest pierwszym o otwartym-kodzie dla kart graficznych Radeon, zapewniającym 100-procentową zgodność z interfejsem programowania Vulkan 1.0.

więcej »
Piotr Gołąb | 10.11.2017 | 99609 odsłon | 107 komentarzy

Wszyscy gracze, którzy mieli do czynienia z poprzednią częścią serii, Wolfenstein: The New Order, wyczekiwali nowej z zapartym tchem. I oto jest: Wolfenstein II: The New Colossus. Czy studio Machine Games wywiązało się z obietnic? Czy API Vulkan przynosi oczekiwany wzrost wydajności kart AMD? Oto nasz test.

więcej »
Publikacji na stronę
1 2 3 4
Aktualności
Facebook
Ostatnio komentowane