Tagi
vulkan
16 nm (1)   3dmark (1)   aktualizacja (2)   amd (11)   amd radeon software crimson edition 16.3 (1)   amdvlk (1)   android (2)   api (27)   api overhead (1)   aplikacje mobilne (1)   apple (1)   architektura (1)   arm (2)   ashes of the singularity (1)   ashes of the singularity: escalation (1)   async (1)   basemark (1)   benchmark (6)   bethesda (2)   biblioteka (1)   biblioteki (7)   c++ (1)   cloud imperium (1)   cpu (1)   crossfire (1)   cryengine 5.3 (1)   crytek (1)   cts (1)   deweloperzy (1)   direct3d (1)   directx (3)   directx 12 (8)   directx 9 (1)   dlc (1)   dodatek (1)   dodatki (1)   doom (4)   dota 2 (2)   draw calls (1)   driver (1)   dx11 (2)   dx12 (8)   emulacja (2)   emulator (2)   explicit multi gpu (1)   feral interactive (1)   fermi (1)   finfet (1)   fotogrametria (1)   fp16 (1)   futuremark (1)   gdc 2017 (1)   gears of war ultimate edition (1)   geforce (6)   geforce 364.47 (1)   geno (1)   gfxbench (1)   gm107 (1)   gm200 (1)   gm204 (1)   google (1)   gpu (11)   gpu karta graficzna (1)   gpu vulkan (1)   gra (17)   grafika 3d (1)   gry (15)   gtx 1070 (1)   gtx 1080 (1)   gtx 750 (1)   gtx 970 (1)   gtx 980 (1)   gtx 980 ti (1)   gtx titan x (1)   gy (1)   hbm (1)   hbm2 (1)   hitman (1)   id software (4)   id tech (1)   id tech 6 (1)   id tech 7 (1)   imagination technologies (1)   instalacja (1)   intel (4)   interfejs (2)   interfejs programowania aplikacji (1)   karta graficzna (9)   kepler (3)   khronos (3)   khronos group (2)   konsola (4)   lda (1)   libretro (1)   linuks (1)   Linux (6)   listopad (1)   łatka (1)   mac osx (1)   mad max (1)   mantle (2)   maxwell (4)   Microsoft (1)   multi gpu (3)   narzut (1)   natywna (1)   need for speed (1)   neil trevett (1)   nintendo (2)   nintendo 64 (1)   nintendo nx (2)   nintendoos (1)   niskopoziomowe api (1)   nowy silnik (1)   nvidia (11)   nvidia geforce 364.47 whql (1)   nvlink (1)   obliczenia (1)   obliczenia asynchroniczne (1)   obsługa (2)   open source (1)   opengl (10)   opengl es (1)   oprogramowanie (9)   optymalizacja (1)   os x (1)   pamięć (1)   pascal (2)   patch (2)   playstation 3 (1)   porównanie (1)   powervr (1)   premiera (1)   programowanie (2)   ps3 (1)   ps4 (1)   quake (1)   quake champions (1)   qualcomm (2)   r9 fury x (1)   radeon (4)   ram (1)   rightware (1)   rise of the tomb raider (2)   rozszerzenia (1)   rpcs3 (1)   rts (1)   rx vega (1)   ryzen (2)   sab (1)   samsung (1)   serious fusion 2017 (1)   serious sam (1)   serious sam 4 (1)   sieciowa (1)   silnik (2)   sli (1)   sony (1)   spir-v (1)   star citizen (1)   stardock (1)   stardust 1.1 (1)   steam (3)   steam overlay (1)   steamos (1)   steamvr (1)   sterownik (4)   sterowniki (5)   strzelanka (1)   system (1)   system operacyjny (1)   talos principle (1)   tesla (1)   test (4)   testy (1)   the new colossus (1)   titan (1)   tom clancy’s the division (1)   tom olson (1)   tsmc (1)   unity 5.6 beta (1)   unreal engine 4 (1)   usprawnienie (1)   valve (5)   vega (2)   vivante (1)   volta (1)   vr (2)   vulkan 1.0 (4)   wddm (1)   webgl (1)   wielowątkowość (1)   winarch (1)   windows (4)   windows 10 (1)   wirtualna rzeczywistość (2)   wolfenstein (1)   wolfenstein ii: the new colossus (1)   wsparcie (1)   wydajność (7)   wywiad (1)   xbox one (1)  
Publikacji na stronę
1 2 3
Piotr Gontarczyk | 27.12.2017 | 5282 odsłony | 14 komentarzy

Vulkan 1.0 gotowy do akcji. Firma AMD udostępniła sterowniki AMDVLK dla platformy programowej Linux. Nowy sterownik jest pierwszym o otwartym-kodzie dla kart graficznych Radeon, zapewniającym 100-procentową zgodność z interfejsem programowania Vulkan 1.0.

więcej »
Piotr Gołąb | 10.11.2017 | 82664 odsłony | 107 komentarzy

Wszyscy gracze, którzy mieli do czynienia z poprzednią częścią serii, Wolfenstein: The New Order, wyczekiwali nowej z zapartym tchem. I oto jest: Wolfenstein II: The New Colossus. Czy studio Machine Games wywiązało się z obietnic? Czy API Vulkan przynosi oczekiwany wzrost wydajności kart AMD? Oto nasz test.

więcej »
Adrian Kotowski | 17.08.2017 | 6938 odsłon | 22 komentarze

Wyższa wydajność także na Windows 7 i 8. Ashes of the Singularity Escalation otrzymało łatkę 2.4, która wprowadza obsługę Vulkana. Tym samym jest to już trzecie API, z którego mogą korzystać gracze i osoby wykorzystujące ten tytuł do testowania sprzętu. W sieci pojawiły się już pierwsze wyniki wydajności wykonane z użyciem nowych bibliotek i trzeba przyznać, że wypadają one całkiem przyzwoicie.

więcej »
Adrian Kotowski | 31.07.2017 | 9442 odsłony | 56 komentarzy

Skorzystają właściciele kart Radeon RX Vega. Podczas dzisiejszej prezentacji AMD ujawniono sporo informacji nie tylko o nowych produktach firmy, ale też oprogramowaniu zoptymalizowanym z myślą o nowych Radeonach. Tego typu aplikacją będzie Wolfenstein II: The New Colossus, w którym twórcy zaimplementowali obsługę obliczeń FP16. Z ich zalet mają skorzystać oczywiście konstrukcje z rodziny Vega. 

więcej »
Adrian Kotowski | 22.05.2017 | 16507 odsłon | 40 komentarzy

Duży postęp w rozwoju emulatora PlayStation 3. Temat emulacji gier konsolowych na PC jest kontrowersyjny, ale nie przeszkadza to w dalszym ulepszaniu oprogramowania. Tak jest też w przypadku RPCS3, najsłynniejszego zestawu aplikacji umożliwiających odpalenia gier z PS3 na PC. Twórcy postanowili przejść na API Vulkan, co przyniosło świetne rezultaty.

więcej »
Adrian Kotowski | 25.04.2017 | 12086 odsłon | 25 komentarzy

Pełna optymalizacja pod procesory Ryzen. Na kanale AMD w serwisie YouTube pojawił się nowy film, w którym Robert Duffy, dyrektor techniczny id Software, dzieli się swoimi przemyśleniami m.in. na temat nowych chipów firmy z Sunnyvale oraz planów jego przedsiębiorstwa na przyszłość. Dzięki temu poznaliśmy pierwsze informacje na temat nowego silnika, który ma być właśnie przygotowywany.

więcej »
Adrian Kotowski | 04.04.2017 | 7482 odsłony | 8 komentarzy

Właściciele nowych procesorów AMD nie powinni się martwić o działanie gry. Serwis PCGH miał okazję zapoznać się ze wczesną wersją Quake Champions i wypytać twórców o kilka szczegółów technicznych. Potwierdzono, że w produkcji zostanie wykorzystane API Vulkan, choć początkowo raczej nie będzie ono dostępne. Tytuł już teraz ma wyglądać dobrze, choć trapią go pewne problemy techniczne.

więcej »
Adrian Kotowski | 31.03.2017 | 11806 odsłon | 29 komentarzy

Właściciele Windows muszą obejść się smakiem. Gier z Vulkanem nie ma na rynku zbyt wiele, więc cieszy, że kolejny deweloper sięgnął po to rozwiązanie. Wydany w 2015 roku Mad Max otrzymał w wersji linuksowej nowy patch, wprowadzający obsługę wspomnianego API. Łatka wydana w wersji beta została bardzo ciepło przyjęta przez społeczność graczy, którzy wspominają o bardzo dużym wzroście wydajności.

więcej »
Adrian Kotowski | 23.03.2017 | 6874 odsłony | 23 komentarze

Kolejne API do porównania. Wraz z najnowszą aktualizacją dla benchmarka 3DMark, firma Futuremark wprowadziła w swojej aplikacji obsługę Vulkana. Dzięki temu użytkownicy mogą porównać, jak to rozwiązanie wypada na tle dostępnych w programie od początku DirectX 11 i DirectX 12. Przy okazji przygotowano też kilka poprawek dla oprogramowania.

więcej »
Adrian Kotowski | 22.03.2017 | 8897 odsłon | 28 komentarzy

Użytkownicy Windows 7 i Linuksa nie muszą się martwić. Podczas GDC 2017 przedstawiciele Khronos Group ujawnili informacje o nowościach zmierzających do API Vulkan. Jedną z nich będzie obsługa multi GPU, która ma przydać się przede wszystkim w tytułach VR. Niestety przygotowana prezentacja nie była precyzyjna, przez co pojawiły się pewne nieścisłości, które organizacja postanowiła właśnie wyjaśnić. 

więcej »
Adrian Kotowski | 19.03.2017 | 8399 odsłon | 60 komentarzy

Firma myśli też o całkowitym porzuceniu wsparcia dla DirectX 11. Alistair Brown, przedstawiciel studia Cloud Imperium Games, które pracuje nad powstaniem gry Star Citizen, ujawnił kilka planów związanych z przyszłością produkcji. Twórcy tytułu chcą postawić na API Vulkan, kosztem DirectX 12, którego zaimplementowanie deweloperzy zapowiadali jakiś czas temu.

więcej »
Adrian Kotowski | 10.03.2017 | 7113 odsłon | 15 komentarzy

Przygotowano też specjalne rozszerzenia dla techniki VR. Podczas minionego już GDC 2017 przedstawiciele grupy Khronos przedstawili zmiany, jakie trafiły do nowej wersji API Vulkan. Edycja oznaczona numerem 1.0.42 jest o tyle interesująca, że wprowadza natywną obsługę konfiguracji złożonych z kilku kart graficznych. W przyszłości użytkownicy SLI i CrossFire będą mogli bez większych problemów odpalać nowe tytuły na swoich zestawach.

więcej »
Adrian Kotowski | 13.02.2017 | 7142 odsłony | 25 komentarzy

Odpowiednie aktualizacje zostaną udostępnione za darmo. Croteam ogłosiło na swoim blogu, że wszystkie wydane do tej pory gry z serii Serious Sam otrzymają łatkę wprowadzającą obsługę API Vulkan. Jednocześnie całkowicie usunięty zostanie DirectX 9, który według deweloperów był odpowiedzialny za masę błędów. Żeby było ciekawiej, to nie jedyne usprawnienie dotyczące starszych produkcji.

więcej »
Adrian Kotowski | 22.12.2016 | 12663 odsłony | 14 komentarzy

Nowe testy mają zostać pokazane na targach CES 2017. Futuremark zamierza rozbudować swoją aplikację 3DMark o nowe komponenty. Przedsiębiorstwo chce udostępnić nowe benchmarki mające sprawdzać wydajność nieco mniej wydajnych urządzeń. Studio po raz pierwszy skorzysta też z API Vulkan, więc warto przyglądać się temu, co ciekawego przygotują programiści. 

więcej »
Adrian Kotowski | 16.12.2016 | 13234 odsłony | 48 komentarzy

Deweloperzy mogą już testować nową funkcję. Jakiś czas temu Unity poinformowało, że zamierza w przyszłości zaoferować pełną obsługę Vulkana w swoim silniku graficznym. Wraz z udostępnioną kilka dni temu wersją beta Unity 5.6 API w końcu jest dostępne dla twórców. Firma zapewnia, że wykorzystanie Vulkana w swoich produkcjach może zapewnić wyraźny wzrost wydajności.

więcej »
Adrian Kotowski | 15.11.2016 | 3904 odsłony | 3 komentarze

Głównym problemem może być niestety bardzo ograniczona dostępność treści VR. Na tę chwilę z materiałów korzystających z techniki wirtualnej rzeczywistości mogą cieszyć się głównie właściciele pecetów z Windows. SteamVR nie obsługuje w tej chwili innych systemów, a i konkurencja raczej nie pali się do tego zapewnienia pełnej obsługi dla Linuksa i Mac OSX. Na szczęście Valve chce to zmienić. 

więcej »
Adrian Kotowski | 14.09.2016 | 6504 odsłony | 18 komentarzy

Nadciągają naprawdę ważne nowości. Crytek ujawnił, że już w listopadzie udostępniony ma zostać silnik CryEngine w wersji 5.3. Najważniejszą zmianą, jaka zostanie w nim wprowadzona jest dodanie obsługi API Vulkan. Trzeba mieć tylko nadzieję, że znajdą się producenci, którzy będą chcieli w ogóle skorzystać z silnika, bo w ostatnim czasie ten jest praktycznie nieobecny w dużych tytułach.

więcej »
Adrian Kotowski | 02.08.2016 | 5905 odsłon | 27 komentarzy

Organizacja uważa, że DX12 może być lepszym wyborem dla niektórych deweloperów. Przedstawiciele Khronos Group udzielili wywiadu serwisowi RedGamingTech, w którym poruszono m.in. kwestię rynkowej rywalizacji Vulkana i najnowszego API Microsoftu. Zaprezentowane przez nich wnioski są naprawdę ciekawe.

więcej »
Adrian Kotowski | 18.07.2016 | 10186 odsłon | 70 komentarzy

Deweloperzy będą coraz chętniej korzystać z asynchronicznych obliczeń. Takiego zdania są przedstawiciele studia id Software, którzy podzielili się kilkoma przemyśleniami na temat tego rozwiązania. Technika miałaby stać się jednym z głównych elementów nowych silników i będzie używana na wszystkich platformach. Przedstawiciele id Software uważają też, że inni twórcy gier powinni zainteresować się API Vulkan najszybciej jak to tylko możliwe.

więcej »
Piotr Gontarczyk | 18.07.2016 | 7418 odsłon | 23 komentarze

Najnowsze API ma gwarantować "rewolucję". Niskopoziomowy interfejs programowania aplikacji (API) Vulkan został wydany oficjalnie w lutym bieżącego roku. Od tamtego czasu trwają prace nad kolejnymi projektami gier, w których owo API ma być wykorzystywane. Vulkan pojawił się już w kilku grach, takich jak np. DOTA 2 czy w nowym Doomie. Najnowszym projektem wykorzystującym Vulkana jest API o nazwie libretro, służące do emulowania różnych konsol do gier. Najnowsza wersja libretro ma pozwolić na uruchamianie gier z Nintendo 64 z niemal pełną wydajnością, co do tej pory bywało problematyczne.

więcej »
Publikacji na stronę
1 2 3
Aktualności
Użytkownicy Androida będą rozczarowani. 17
Wielki wyciek przed MWC 2018. Sony w Barcelonie powinno pokazać swojego nowego, czołowego smartfona. 15
Dobra wiadomość dla posiadaczy najnowszych okienek. 27
Spora szansa, że oprogramowanie poradzi sobie z językiem polskim. 5
Podobno Star Wars: Battlefront 2 był najpopularniejszą grą wśród pracowników Konami. 25
Urządzenia mają kosztować mniej niż 50 dolarów. 5
Tym razem rozdzielczość 1440p. 14
Ograniczenia, blokady nowego systemu. 32
Pokazujemy siedem obudów, które można znaleźć w polskich sklepach. 45
Przymiarki do stworzenia własnej karty graficznej. 33
Wyższy zegar to i wyższa wydajność. 37
Może wreszcie się uda. Smach Z to handheld dla gracza, którego historia sięga 2014 roku. 27
Mnóstwo tytułów do wyboru. 15
Wymiana pasty daje duże korzyści. 41
Wentylatorom wstęp wzbroniony. 14
Układom Intel Gemini Lake szykują się konkurenci. 5
Duża popularność najnowszej wersji oprogramowania od The Document Foundation. 29
Ograniczenia, blokady nowego systemu. 32
Seria gier nie ma ostatnio zbyt dobrej passy. 19
Może wreszcie się uda. Smach Z to handheld dla gracza, którego historia sięga 2014 roku. 27
Przymiarki do stworzenia własnej karty graficznej. 33
Wymiana pasty daje duże korzyści. 41
Facebook
Ostatnio komentowane