Tagi
vulkan
16 nm (1)   3dmark (1)   aktualizacja (2)   amd (13)   amd radeon software crimson edition 16.3 (1)   amdvlk (1)   android (2)   api (32)   api overhead (1)   api vulkan (2)   aplikacje mobilne (1)   apple (3)   architektura (1)   arm (2)   ashes of the singularity (1)   ashes of the singularity: escalation (1)   assassin's creed odyssey (1)   async (2)   back-end (1)   basemark (1)   basemark gpu (1)   benchmark (7)   bethesda (2)   biblioteka (2)   biblioteki (9)   biznes (1)   c++ (2)   chroniona zawartość (1)   cloud imperium (1)   compressonator (1)   cpu (2)   crossfire (1)   cryengine 5.3 (1)   crytek (1)   cts (1)   cuda (1)   d (1)   deweloperzy (1)   direct3d (1)   directx (3)   directx 12 (9)   directx 9 (1)   dlc (2)   dlss (1)   do pobrania (2)   dodatek (2)   dodatki (1)   doom (4)   dostępność (1)   dota 2 (3)   download (1)   draw calls (1)   driver (1)   drivers (1)   dx11 (2)   dx12 (9)   egosoft (1)   emulacja (2)   emulator (2)   explicit multi gpu (1)   feral interactive (1)   fermi (1)   ffxv (1)   final fantasy xv windows edition (1)   finfet (1)   fotogrametria (1)   fp16 (1)   freesync (1)   funkcje (1)   futuremark (1)   g-sync (1)   gameworks (1)   gdc 2017 (1)   gdc 2018 (1)   gears of war ultimate edition (1)   geforce (6)   geforce 364.47 (1)   geforce rtx (1)   geno (1)   gfxbench (1)   głębokie uczenie (1)   gm107 (1)   gm200 (1)   gm204 (1)   google (1)   gpp (1)   gpu (13)   gpu karta graficzna (1)   gpu vulkan (1)   gra (21)   grafika 3d (1)   gry (17)   gtx 1070 (1)   gtx 1080 (1)   gtx 750 (1)   gtx 970 (1)   gtx 980 (1)   gtx 980 ti (1)   gtx titan x (1)   gy (1)   hbm (1)   hbm2 (1)   hitman (1)   id software (4)   id tech (1)   id tech 6 (1)   id tech 7 (1)   imagination technologies (1)   instalacja (1)   intel (5)   intel graphics driver 25.20.100.6373 (1)   interfejs (3)   interfejs programowania aplikacji (1)   ios (2)   karta graficzna (10)   kepler (3)   khronos (4)   khronos group (2)   kompilator (1)   konfiguracja (1)   konsola (4)   konwersja (1)   lda (1)   libretro (1)   linuks (1)   Linux (6)   listopad (1)   łatka (1)   mac (1)   mac osx (1)   macos (2)   mad max (1)   mantle (2)   marka (1)   maxwell (4)   mgpu (1)   Microsoft (1)   model pamięci (1)   model spójności pamięci (1)   multi gpu (4)   narzut (1)   natywna (1)   need for speed (1)   neil trevett (1)   nintendo (2)   nintendo 64 (1)   nintendo nx (2)   nintendoos (1)   niskopoziomowe api (1)   nowości (2)   nowy silnik (1)   nvidia (12)   nvidia geforce 364.47 whql (1)   nvidia rtx (1)   nvlink (1)   obliczenia (2)   obliczenia asynchroniczne (1)   obsługa (3)   open source (1)   opencl (1)   opencv (1)   opengl (12)   opengl es (2)   operacje podgrup (1)   oprogramowanie (12)   optymalizacja (2)   os x (1)   pamięć (1)   pascal (2)   patch (2)   pc (1)   playstation 3 (1)   porównanie (1)   powervr (1)   premiera (1)   produkcja (1)   programowanie (3)   ps3 (1)   ps4 (1)   quake (1)   quake champions (1)   qualcomm (2)   r9 fury x (1)   radeon (5)   radeon prorender (1)   radeon rays (1)   ram (1)   ray tracing (1)   renderowanie (1)   resx (1)   rightware (1)   rise of the tomb raider (2)   rozszerzenia (1)   rozszerzenie (2)   rpcs3 (1)   rts (1)   rtx (1)   rx vega (1)   ryzen (2)   sab (1)   samsung (1)   scott herkelman (1)   serious fusion 2017 (1)   serious sam (1)   serious sam 4 (1)   sieci neuronowe (1)   sieciowa (1)   silnik (2)   skasowane (1)   sli (1)   sony (1)   soulcalibur vi (1)   specyfikacja (1)   specyfikacja minimalna (1)   specyfikacja zalecana (1)   spir-v (1)   spir-v 1.3 (1)   star citizen (1)   stardock (1)   stardust 1.1 (1)   steam (3)   steam overlay (1)   steamos (1)   steamvr (1)   sterownik (4)   sterowniki (6)   strange brigade (1)   strzelanka (1)   symulator kosmiczny (1)   system (2)   system operacyjny (2)   śledzenie promieni (1)   tabata (1)   talos principle (1)   technika (1)   tesla (1)   test (5)   testy (1)   the new colossus (1)   titan (1)   tom clancy’s the division (1)   tom olson (1)   tsmc (1)   tvos (1)   układ graficzny (1)   ulepszony (1)   unity 5.6 beta (1)   unreal engine 4 (1)   usprawnienie (1)   valve (6)   vega (2)   vivante (1)   vk_nv_raytracing (1)   volta (1)   vr (2)   vulkan 1.0 (4)   vulkan 1.1 (1)   warstwa (1)   wddm (1)   webgl (1)   wielowątkowość (1)   winarch (1)   windows (4)   windows 10 (2)   wirtualna rzeczywistość (2)   wolfenstein (1)   wolfenstein ii: the new colossus (1)   wolność wyboru (1)   wsparcie (1)   współdzielenie (1)   wstrzymana (1)   wybór (1)   wydajność (7)   wymagania sprzętowe (1)   wywiad (1)   x4 (1)   x4: foundations (1)   xbox one (1)   zmiany (1)  
Publikacji na stronę
1 2 3
Adrian Kotowski | 08.11.2018 | 4416 odsłon | 10 komentarzy

Pecetowa wersja może nie dostać obiecanych ulepszeń. Square Enix poinformowało, że całkowicie porzuca dalszy rozwój gry Final Fantasy XV Windows Edition. Luminous Productions ma zacząć tworzenie nowej gry, a obiecane rozszerzenia do wspomnianej produkcji zostały w większości anulowane. Żeby było jeszcze ciekawiej, Hajime Tabata, szef zespołu pracującego nad FFXV, ogłosił odejście z firmy.

więcej »
Adrian Kotowski | 06.11.2018 | 3270 odsłon | 4 komentarze

Football Manager na „integrze”. Intel udostępnił w sieci kolejną wersję sterowników Graphics Driver 25.20.100.6373, zawierającą sporo usprawnień i gwarantującą odpowiednią obsługę kilku nowych tytułów. Pojawiły się ponadto dodatkowe ulepszenia wydajności aplikacji korzystających z bibliotek maszynowego uczenia WinML. Drivery są w pełni kompatybilne z najnowszą wersją systemu Windows 10.

więcej »
Adrian Kotowski | 01.10.2018 | 5535 odsłon | 22 komentarze

Biblioteka w końcu zyskuje popularność. Egosoft opublikował wymagania sprzętowe gry X4: Foundations, kolejnej części słynnej serii symulatorów kosmicznych. Tytuł zapowiada się naprawdę interesująco, ale równie ciekawą informacją jest wymóg posiadania karty zgodnej z Vulkanem. To właśnie to API będzie jedynym obsługiwanym przez grę, co nadal nie zdarza się zbyt często.

więcej »
Adrian Kotowski | 01.10.2018 | 3763 odsłony | 5 komentarzy

Firma przygotowuje się do premiery swoich samodzielnych kart graficznych. Intel udostępnił pierwsze łatki mające umożliwić wykorzystanie API Vulkan podczas wykonywania obliczeń bazujących na bibliotekach OpenCV. Stworzenie takiego back-endu jest ważną informacją, bo wyraźnie wskazuje na chęć stosowania przez Intela swoich przyszłych akceleratorów GPU w sieciach neuronowych.

więcej »
Adrian Kotowski | 14.09.2018 | 10833 odsłony | 24 komentarze

Niezwykle ważna informacja dla rozwoju całego ekosystemu. Grupa Khronos ogłosiła, że Vulkan stał się pierwszym dostępnym na rynku API z formalnym modelem pamięci. Daje to nowe możliwości programistom przygotowującym oprogramowanie stosowane w systemach przetwarzania równoległego. W sieci pojawiła się już tymczasowa specyfikacja rozwiązania, opisująca nowe rozszerzenia.

więcej »
Adrian Kotowski | 04.09.2018 | 10112 odsłon | 35 komentarzy

AMD chwali się doskonałym skalowaniem. Vulkan jest świetnym API, ale przez długi czas miał też kilka istotnych ograniczeń. Jednym z nich był brak obsługi konfiguracji multi GPU, co zmieniło się dopiero niedawno. Twórcy Strange Brigade postanowili skorzystać z możliwości, jakie dają zaktualizowane biblioteki i jako pierwsi dodali do swojej produkcji z Vulkanem obsługę konfiguracji złożonych z kilku układów graficznych.

więcej »
Adrian Kotowski | 20.06.2018 | 8021 odsłon | 15 komentarzy

Czyżby kolejny konkurent 3DMarka? Fińska firma Basemark udostępniła dzisiaj swoje nowe narzędzie do testowania wydajności układów graficznych o nazwie Basemark GPU. Oprogramowanie pozwoli sprawdzić i porównać ze sobą wiele urządzeń, od smartfonów, przez smart TV na potężnych pecetach kończąc. Aplikacja obsługuje na start trzy API, ale deweloperzy już zapewniają, że ich lista zostanie rozszerzona.

więcej »
Piotr Gontarczyk | 08.06.2018 | 7745 odsłon | 33 komentarze

Kompatybilność wsteczna zostanie zerwana. W trakcie corocznej konferencji WWDC firma Apple poinformowała o tym, że rozpoczęto proces usuwania z systemów operacyjnych tej firmy obsługi interfejsów programowania OpenGL oraz OpenCL. Począwszy od systemu MacOS 10.14 Mojave oba interfejsy stają się niezalecanymi do tworzenia oprogramowania i gier.

więcej »
Adrian Kotowski | 08.05.2018 | 6158 odsłon | 23 komentarze

Zieloni stawiają na ray tracing. Z prezentacji Nvidii przygotowanej na GTC 2018, która właśnie trafiła do sieci, wynika, że firma zamierza dodać obsługę swojej techniki RTX dla Vulkana. Przedsiębiorstwo przygotowało odpowiednie rozszerzenie, które zostało już zaproponowane konsorcjum Khronos. Teraz to od organizacji zależy, w jakim stopniu i czy w ogóle, zostanie wykorzystane.

więcej »
Adrian Kotowski | 17.04.2018 | 15494 odsłony | 75 komentarzy

Radeon to wolność wyboru. AMD w ciekawy sposób uderza w Nvidię i jej program GPP. Firma przygotowała nowe materiały podkreślające jak ważna dla rozwoju rynku jest konkurencja oraz danie klientowi wyboru. We wpisie dostępnym na stronie marki Radeon wymieniono wartości, jakimi AMD kieruje się prowadząc swój biznes. Czerwoni chcą przekonać użytkowników pecetów, że jako firma są potrzebni, by w sprzedaży pojawiały się kolejne innowacyjne produkty.

więcej »
Adrian Kotowski | 21.03.2018 | 6357 odsłon | 16 komentarzy

Temat ray tracingu powraca. Podczas trwającej konferencji GDC 2018 AMD ujawniło kilka ciekawych nowości przygotowanych z myślą o deweloperach. Firma stawia m.in. na promocję techniki śledzenia promieni, ale daje też rozbudowane narzędzia mające usprawniać tworzenie nowych treści. Część nowości sprawdzi się przede wszystkim w aplikacjach profesjonalnych, ale inne powinny zostać użyte choćby przy tworzeniu gier.

więcej »
Adrian Kotowski | 07.03.2018 | 8866 odsłon | 19 komentarzy

Rozwój API nabiera rozpędu. Khronos Group opublikowała dzisiaj specyfikacje Vulkana 1.1 i SPIR-V 1.3 zawierające nowości, o które bardzo mocno prosiła społeczność deweloperów. Na liście można znaleźć m.in. operacje podgrup, a także wiele rozszerzeń dla poprzedniej wersji API, które zostały włączone do nowej edycji jako elementy standardowe.

więcej »
Adrian Kotowski | 26.02.2018 | 3345 odsłon | 6 komentarzy

API ma być dostępne wszędzie. Grupa Khronos udostępniła narzędzia, dzięki którym programiści będą mogli w bardzo prosty i szybki sposób przenosić swoje aplikacje z Vulkanem na systemy macOS i iOS. Korzystanie z tego API przynosi wymierne korzyści, co widać doskonale po wzroście wydajności w grze Dota 2, w porównaniu do wersji bazującej na OpenGL.

więcej »
Piotr Gontarczyk | 27.12.2017 | 6286 odsłon | 14 komentarzy

Vulkan 1.0 gotowy do akcji. Firma AMD udostępniła sterowniki AMDVLK dla platformy programowej Linux. Nowy sterownik jest pierwszym o otwartym-kodzie dla kart graficznych Radeon, zapewniającym 100-procentową zgodność z interfejsem programowania Vulkan 1.0.

więcej »
Piotr Gołąb | 10.11.2017 | 96612 odsłon | 107 komentarzy

Wszyscy gracze, którzy mieli do czynienia z poprzednią częścią serii, Wolfenstein: The New Order, wyczekiwali nowej z zapartym tchem. I oto jest: Wolfenstein II: The New Colossus. Czy studio Machine Games wywiązało się z obietnic? Czy API Vulkan przynosi oczekiwany wzrost wydajności kart AMD? Oto nasz test.

więcej »
Adrian Kotowski | 17.08.2017 | 7280 odsłon | 22 komentarze

Wyższa wydajność także na Windows 7 i 8. Ashes of the Singularity Escalation otrzymało łatkę 2.4, która wprowadza obsługę Vulkana. Tym samym jest to już trzecie API, z którego mogą korzystać gracze i osoby wykorzystujące ten tytuł do testowania sprzętu. W sieci pojawiły się już pierwsze wyniki wydajności wykonane z użyciem nowych bibliotek i trzeba przyznać, że wypadają one całkiem przyzwoicie.

więcej »
Adrian Kotowski | 31.07.2017 | 9775 odsłon | 56 komentarzy

Skorzystają właściciele kart Radeon RX Vega. Podczas dzisiejszej prezentacji AMD ujawniono sporo informacji nie tylko o nowych produktach firmy, ale też oprogramowaniu zoptymalizowanym z myślą o nowych Radeonach. Tego typu aplikacją będzie Wolfenstein II: The New Colossus, w którym twórcy zaimplementowali obsługę obliczeń FP16. Z ich zalet mają skorzystać oczywiście konstrukcje z rodziny Vega. 

więcej »
Adrian Kotowski | 22.05.2017 | 19035 odsłon | 40 komentarzy

Duży postęp w rozwoju emulatora PlayStation 3. Temat emulacji gier konsolowych na PC jest kontrowersyjny, ale nie przeszkadza to w dalszym ulepszaniu oprogramowania. Tak jest też w przypadku RPCS3, najsłynniejszego zestawu aplikacji umożliwiających odpalenia gier z PS3 na PC. Twórcy postanowili przejść na API Vulkan, co przyniosło świetne rezultaty.

więcej »
Adrian Kotowski | 25.04.2017 | 12629 odsłon | 25 komentarzy

Pełna optymalizacja pod procesory Ryzen. Na kanale AMD w serwisie YouTube pojawił się nowy film, w którym Robert Duffy, dyrektor techniczny id Software, dzieli się swoimi przemyśleniami m.in. na temat nowych chipów firmy z Sunnyvale oraz planów jego przedsiębiorstwa na przyszłość. Dzięki temu poznaliśmy pierwsze informacje na temat nowego silnika, który ma być właśnie przygotowywany.

więcej »
Adrian Kotowski | 04.04.2017 | 7825 odsłon | 8 komentarzy

Właściciele nowych procesorów AMD nie powinni się martwić o działanie gry. Serwis PCGH miał okazję zapoznać się ze wczesną wersją Quake Champions i wypytać twórców o kilka szczegółów technicznych. Potwierdzono, że w produkcji zostanie wykorzystane API Vulkan, choć początkowo raczej nie będzie ono dostępne. Tytuł już teraz ma wyglądać dobrze, choć trapią go pewne problemy techniczne.

więcej »
Publikacji na stronę
1 2 3
Aktualności
Rusza kolejna edycja największego plebiscytu technologicznego w Polsce – Tech Awards 2018, który organizuje nasza redakcja wspólnie z Komputer Świat i Verdykt.pl. 46
Posiadacze GeForce’ów RTX w końcu się doczekali. 1
Pakiet z optymalizacjami dla trzech dużych produkcji. 2
To pierwszy raz, kiedy firma zrobi coś takiego. 3
Odpowiednik GeForce’a RTX 2070 na rynek profesjonalny. 4
Jasna deklaracja Phila Spencera. 19
Odświeżony projekt i funkcje dla wymagających. 4
Odpowiednik GeForce’a RTX 2070 na rynek profesjonalny. 4
Jasna deklaracja Phila Spencera. 19
Odświeżony projekt i funkcje dla wymagających. 4
Pecetowa wersja może nie dostać obiecanych ulepszeń. 10
Agent 47 cały czas może pochwalić się dobrą formą. 13
Facebook
Ostatnio komentowane