tagi
1080p (2)   2k (1)   4k (1)   720p (1)   akcesoria (1)   alice vr (2)   ar (2)   audio (1)   augmented reality (2)   carbon studio (2)   cardboard (1)   castar (2)   cena (1)   ces (1)   ces 2014 (1)   crowdfunding (1)   crystal cove (2)   demo (1)   developer kit 2 (3)   doom 4 (1)   driveclub (2)   full hd (3)   game developers conference (1)   gdc 2014 (1)   gear vr (1)   gogle wirtualnej rzeczywistości (1)   google cardboard (1)   gra (9)   gry (9)   headset (1)   hełm (1)   htc vive (1)   id software (1)   john carmack (4)   kickstarter (1)   konferencja (1)   konsola (1)   konsole (1)   oculus (4)   oculus rift crystal cove (2)   oculus rift dk2 (1)   oculus vr (6)   odejście (1)   okulary (8)   okulary 3d (1)   okulary wirtualnej rzeczywistości (6)   oled (3)   oprogramowanie (1)   pakiet (2)   patent (1)   pc (1)   pga (1)   pga 2013 (1)   playstation 4 (3)   plotki (1)   pogłoski (1)   poznań game arena (1)   premiera (3)   prezentacja (2)   przedsprzedaż (1)   przyczyna (1)   ps3 (1)   ps4 (4)   rezygnacja (1)   rozszerzona rzeczywistość (1)   ruch (1)   rzeczywistość rozszerzona (1)   samsung gear vr (1)   sony (3)   sony computer entertainment (3)   sony playstation 4 (3)   sprzedaż (3)   steam (2)   steam dev days (1)   steam greenlight (1)   system audio (1)   technical illusions (1)   technologia (1)   test (1)   true player gear (1)   valve (2)   virtual world web (2)   virtuix omni (2)   vr (12)   weebo 3d (1)   wirtualna rzeczywistość (11)   wirtualna rzeczywistośći (1)   wolfenstein: the new order (1)   xbox 360 (1)   xbox one (1)   youtube 360 (1)   zapowiedź (2)   zenimax (1)   zestaw (2)  

Wirtualna rzeczywistość ze smartfona – test cardboardów i uniwersalnych zestawów VR

Radosław Stanisławski 09.05.2016 34

Wirtualna rzeczywistość nadchodzi wielkimi krokami. Testując równocześnie HTC Vive i Oculus Rifta, postanowiliśmy sprawdzić w działaniu znacznie tańsze rozwiązania, czyli okulary VR współpracujące ze smartfonem. Czy są one zdolne zapewnić choćby odrobinę tego, co oferują HTC Vive i Oculus? Jaki cardboard wybrać? Czy każdy telefon nadaje się do VR? Odpowiedź na te pytania znajdziecie w naszym teście kilku najpopularniejszych cardboardów i okularów VR. 

Gra Alice VR trafiła do programu Steam Greenlight

Adam Szymański 29.01.2016 1

Mimo że najpopularniejsze gogle wykorzystujące wirtualną rzeczywistość wciąż są w dostępne jedynie w przedsprzedaży, technologia ta już teraz jest przez wiele osób uważana za przyszłość komputerowej rozrywki, dlatego nic dziwnego, że wiele firm zawczasu chce przygotować się na nadejście nowego trendu. Jednym z nich jest niezależne Carbon Studio z Gliwic, które pracuje nad grą Alice VR. Niedawno trafiła ona do programu Steam Greenlight.

Oculus Rift od jutra w przedsprzedaży

Adam Szymański 05.01.2016 22

Gogle Oculus Rift budzą duże zainteresowanie w mediach, ponieważ wiele osób uważa, że to właśnie ten produkt może wypromować cały rynek wirtualnej rzeczywistości. Na razie jednak wciąż trzeba czekać na jego premierę, która była już wcześniej przekładana. Obecnie przewiduje się, że Oculus Rift trafi do sprzedaży w pierwszym kwartale bieżącego roku. Przedsprzedaż zestawu ma ruszyć już jutro, więc możliwe, że tym razem zapowiedzi producenta się sprawdzą.

Alice VR - polska gra na gogle Oculus Rift

Adam Szymański 15.12.2015 3

Mimo że najpopularniejsze gogle wykorzystujące wirtualną rzeczywistość wciąż czekają na swoją premierę, technologia ta już teraz jest przez wiele osób uważana za przyszłość komputerowej rozrywki, dlatego nic dziwnego, że wiele firm zawczasu chce przygotować się na nadejście nowego trendu. Jednym z nich jest niezależne Carbon Studio z Gliwic, które pracuje nad grą Alice VR mającą trafić w przyszłym roku na Oculus Rifta.

True Player Gear - alternatywa dla Oculus Rift

Adrian Kotowski 28.03.2014 18

Przejęcie Oculus VR przez Facebooka wywołało prawdziwą burzę w Internecie. Wielu użytkowników postanowiło zrezygnować z zakupu gogli Oculus Rift i tym samym pozbawić się przyjemności obcowania z wirtualną rzeczywistością. Na szczęście nie trzeba będzie decydować się na Sony PS4 i projekt Morpheus, bo powstaje ciekawa, pecetowa alternatywa dla Oculusa.

Oculus Rift DK2 dostępny w przedsprzedaży za 350 dolarów

Adrian Kotowski 20.03.2014 8

Zapowiedź gogli VR od Sony zmotywowała najwidoczniej twórców Oculus Rift, bo Ci zapowiedzieli właśnie uruchomienie przedsprzedaży nowej wersji swojego urządzenia. Model Development Kit 2 można zamawiać już teraz w cenie 350 dolarów.

Sony zapowie technologię wirtualnej rzeczywistości dla PlayStation 4 na GDC 2014

Bartosz Woldański 21.02.2014 17

Źródło, na które powołuje się serwis TechRadar, sugeruje, że właśnie na konferencji GDC 2014 odbędzie się prezentacja okularów wirtualnej rzeczywistości dedykowanych konsoli PlayStation 4. O technologii Sony, która pierwotnie miała pojawić się na ubiegłorocznej edycji Tokyo Game Show, plotkuje się już od wielu miesięcy, ale do tej pory koncern nie pokusił się o potwierdzenie tych doniesień, ale również ich... nie zdementował.

John Carmack odszedł z id Software, bo ZeniMax nie podzielało jego wizji

Bartosz Woldański 06.02.2014 37

Wizji związanej z okularami wirtualnej rzeczywistości Oculus Rift, z którymi John Carmack wiąże duże nadzieje właściwie od chwili ich ogłoszenia. Współzałożyciel zespołu deweloperskiego id Software wspierał je od samego początku, a w sierpniu ubiegłego roku postanowił dołączyć do zespołu z Oculus VR, zajmując stanowisko dyrektora działu technologicznego. Przez kilka miesięcy programista dzielił czas między pracę w legendarnym studiu i pracę nad Oculus Rift, ale w listopadzie powiedział „dość”. Brak czasu, a może jednak co innego? John Carmack ujawnia przyczynę swojego odejścia z id Software.

Oculus Rift w cenie poniżej 500 dolarów – premiera wersji konsumenckiej latem 2014 roku

Bartosz Woldański 13.01.2014 11

Pierwsza wersja konsumencka miałaby kosztować 499 dolarów i zadebiutować nie wcześniej niż latem 2014 roku. Tak sugerują słowa Briana Shustera, prezesa firmy Virtual World Web odpowiedzialnej za gadżet Virtuix Omni, który będzie sprzedawany razem z Oculus Riftem. Termin premiery jest dość optymistyczny, ale zgadza się z ostatnimi doniesieniami, natomiast cena to tylko przypuszczenia, ale wcale niebezpodstawne przypuszczenia.

Valve szykuje własne okulary wirtualnej rzeczywistości

Bartosz Woldański 19.11.2013 11

Prototyp ujrzymy już w styczniu. Istnienie okularów wirtualnej rzeczywistości potwierdza wpis na niniejszej stronie internetowej, co może wydać się niemałą niespodzianką po tym, jak Jeri Ellsworth i Rick Johnson odeszli z Valve wraz z technologią spółki, którą obecnie znamy pod nazwą castAR. Okazuje, że to niejedyna „zabawka”, nad jaką wspomniana firma pracowała.

PlayStation 4 – okulary wirtualnej rzeczywistości dla sprzętu Sony coraz pewniejsze

Bartosz Woldański 08.11.2013 13

Okulary wirtualnej rzeczywistości przeznaczone na nadchodzącą konsolę PlayStation 4 to niedaleka przyszłość? Japoński koncern opatentował bowiem technologie ściśle powiązane z tego rodzaju sprzętem. Tym samym mamy potwierdzenie, że wcześniejsze pogłoski nie były wcale przypadkowe.

Oculus Rift – Developer Kit 2 i rozdzielczość 4K w planach. Wrażenia z użytkowania

Bartosz Woldański 21.10.2013 34

Okulary wirtualnej rzeczywistości to już nie przyszłość, a teraźniejszość – Oculus Rift spisuje się w obecnej wersji deweloperskiej naprawdę dobrze, a to tylko początek. Technologia jest nadal dopracowywana, twórcy zdają sobie sprawę z niedoskonałości, które wymagają poprawy. Co nas czeka w ciągu najbliższego roku?

castAR, czyli odpowiedź byłych pracowników Valve na Oculus Rift, ale też coś więcej

Bartosz Woldański 15.10.2013 11

Dwóch byłych pracowników firmy Valve utworzyło nową firmę, która od dłuższego czasu przygotowuje okulary rozszerzonej i wirtualnej rzeczywistości, czyli odpowiedź na Oculus Rift i urządzenie wyświetlające holograficzny obraz 3D w jednym. Firma prosi o wsparcie finansowe na popularnej platformie Kickstarter.

Sony pracuje nad okularami wirtualnej rzeczywistości współpracującymi z PlayStation 4?

Bartosz Woldański 04.09.2013 7

Koncern Sony najprawdopodobniej opracowuje okulary wirtualnej rzeczywistości działające z konsolą PlayStation 4. Nieoficjalnie mówi się, że ich prezentacja ma nastąpić najwcześniej na tegorocznych targach Tokyo Game Show.