Tagi
v-sync
144 hz (1)   3d (1)   3d vision (2)   3d vision surround (1)   650ti boost (1)   660 (1)   670 (1)   680 (1)   760 (1)   770 (1)   780 (1)   adaptive sync (2)   adaptive v-sync (1)   altera (1)   amd (2)   amd catalyst (1)   apu (1)   asus (1)   asus vg248qe (1)   blokada (1)   błąd (1)   catalyst (2)   ces 2015 (1)   clevo (1)   crossfire (1)   czas reakcji matrycy (1)   delta e (1)   display port 1.2 (1)   displayport (2)   displayport 1.2a (1)   dp (1)   dual-link-dvi (1)   dvi (1)   dvi-d (1)   edp (1)   ekran (1)   freesync (3)   fsaa (1)   full hd (1)   fxaa (1)   g-sync (5)   gears of war: ultimate edition (1)   geforce (2)   geforce 600 (1)   ghosting (1)   gk104 (1)   gk110 (1)   gow (1)   gpu (5)   gra (2)   gry (2)   gtx (1)   gtx 670 (1)   gtx 680 (2)   hdmi (2)   hyperbook (1)   input lag (2)   karta graficzna (4)   karty graficzne (1)   kepler (2)   laptop (1)   licznik (1)   Microsoft (1)   microstuttering (1)   mikroprzycięcia (1)   moduł (1)   monitor (3)   monitor bluetooth (1)   monitor gamingowy opinie (1)   monitor gamingowy recenzja (1)   monitor ultra hd (1)   monitory (1)   monitory 2017 (1)   monitory dla gracza (1)   monitory do gier (1)   msaa (1)   notebook (2)   nvidia (7)   nvidia 3d vision (1)   nvidia g-sync (1)   obraz (2)   odświeżanie (1)   oprogramowanie (1)   poprawka (1)   poprawki (1)   porównanie monitorów 27 cali (1)   premiera (1)   problem (1)   przycięcia (1)   radeon (2)   sli (1)   sterowniki (3)   stuttering (3)   synchronizacja (1)   synchronizacja obrazu (1)   synchronizacja pionowa (1)   tearing (5)   technologia (1)   test monitorów (1)   test monitorów e-sportowe (1)   test monitorów gamingowych (1)   titan (1)   tn (1)   txaa (1)   uwp (1)   vesa (1)   vg248qe (1)   vga (1)   windows (2)   windows 10 (1)   windows 7 (1)   windows 8 (1)   windows 8.1 (1)   windows store (1)   xnote (1)   zmiany (1)  
Publikacji na stronę
1
Piotr Kwiatkowski | 20.01.2017 | 251568 odsłon | 93 komentarze

Dobry monitor musi wyświetlać ostry obraz o naturalnych i wiernych kolorach. W wypadku urządzenia przeznaczonego dla gracza do tych standardowych wymagań dochodzi jeszcze kilka innych cech, których zadaniem jest poprawa komfortu i skuteczności rozgrywki. Oto porównanie 10 gamingowych monitorów z ekranem o przekątnej 27 cali i 28 cali.

więcej »
Adrian Kotowski | 12.05.2016 | 3744 odsłony | 12 komentarzy

The Coalition udostępniło nową aktualizację do gry Gears of War: Ultimate Edition, która wprowadza możliwość wyłączenia synchronizacji pionowej. Jest to więc pierwsza gra na platformie UWP, która udostępnia taką opcję. Pojawiło się też kilka innych funkcji i poprawek błędów. Inna sprawa, że zainteresowanie tytułem błyskawicznie spadło, więc udostępniona aktualizacja pojawiła się nieco za późno.

więcej »
Adrian Kotowski | 29.02.2016 | 5207 odsłon | 15 komentarzy

Mike Ybarra z Microsoftu zapewnił na Twitterze, że jego zespół pracuje nad wyeliminowaniem problemów występujących w przypadku pecetowych gier dostępnych w Windows Store. Od pojawienia się takich wersji użytkownicy skarżą się na różnego rodzaju ograniczenia, które nie występują w standardowych edycjach. 

więcej »
Mateusz Skrycki | 02.07.2015 | 45112 odsłon | 32 komentarze

Nvidia G-Sync jako remedium na problemy graczy, takie jak rozrywanie ekranu (tearing) i zacięcia (stuttering), a także sposób na zmniejszenie do minimum opóźnienia sygnału (input lag) pojawiła się blisko rok temu i do tej pory z zalet tej techniki mogli korzystać wyłącznie posiadacze nowych desktopowych kart graficznych Nvidia GeForce oraz wybranych modeli monitorów. Nvidia nie zapomina jednak o użytkownikach komputerów przenośnych. Trafił do nas laptop Hyperbook X17-G wyposażony w obsługę G-Sync oraz potężne podzespoły. Czy rozwiązanie sprawdzające się w stacjonarnych pecetach zda egzamin w laptopie?

więcej »
Bartosz Woldański | 22.03.2015 | 8390 odsłon | 25 komentarzy

Firma AMD opublikowała AMD Catalyst 15.3 Beta 1 z obsługą FreeSync. Sterowniki pojawiły się z okazji premiery wspomnianej techniki oraz wprowadzenia do sprzedaży pierwszych monitorów z konkurencyjnym dla Nvidia G-Sync rozwiązaniem problemu z synchronizacją obrazu. FreeSync ma być remedium na efekt „rozrywania obrazu” (ang. tearing) i „zacinki” (ang. stuttering), a także zmniejszyć – względem V-Synca – input lag

więcej »
Piotr Gontarczyk | 06.03.2015 | 7356 odsłon | 25 komentarzy

Firma AMD poinformowała o tym, że 19 marca udostępni sterowniki Catalyst z obsługą techniki FreeSync. Dla przypomnienia FreeSync to rozwiązanie mające zapewniać obsługę zmiennych częstotliwości odświeżania w monitorach, z wykorzystaniem rynkowego standardu i przy współpracy z producentami sprzętu. Technika AMD FreeSync jest obsługiwana w interfejsie DisplayPort 1.2a poprzez standard Adaptive Sync.

więcej »
Adrian Kotowski | 28.01.2015 | 15182 odsłony | 83 komentarze

Na stronie Gamenab pojawiła się informacja, która sugeruje, że możliwe jest skorzystanie z technologii G-Sync bez wykorzystania modułu Nvidii. Jedyne czego mamy potrzebować to monitor z gniazdem DisplayPort 1.2, oczywiście karta zielonych oraz specjalnie przygotowana paczka sterowników odblokowująca opcje. Według Gamenab technologia Nvidii bazuje na standardzie Adaptive-Sync zatwierdzonym przez VESA.

więcej »
Piotr Gontarczyk | 07.01.2015 | 5442 odsłony | 21 komentarzy

Na targach CES 2015 ujawniono, że technika G-Sync ze stacjonarnych monitorów przejdzie także do komputerów przenośnych. Obecnie G-Sync wymaga specjalnego modułu, zarówno na karcie graficznej, jak i w monitorze. Teraz nadchodzą zmiany. Na CES 2015 można zobaczyć pierwszego na świecie laptopa, w którym zastosowano G-Sync.

więcej »
Bartosz Woldański | 21.10.2013 | 21579 odsłon | 13 komentarzy

Firma Asus ogłosiła, że poszerzyła swoją ofertę monitorów o nowy model z symbolem VG248QE, w którym zostanie wykorzystana technologia Nvidia G-Sync omówiona na ubiegłotygodniowej konferencji prasowej w Montrealu.

więcej »
Marek Stenzel | 20.10.2013 | 13486 odsłon | 63 komentarze

Któż z nas nie miał tego potwornego dylematu przy uruchamianiu gry - włączyć synchronizację pionową (V-Sync) i przełknąć gorzką pigułkę w postaci opóźnień w wyświetlaniu obrazu, czy też nie synchronizować częstotliwości odświeżania monitora z obrazem generowanym przez kartę graficzną i być skazanym na zjawisko tzw. tearingu, czyli poszarpanego obrazu. Niezależnie od dokonanego wyboru, mieliśmy prawo być niezadowoleni. Czy zgniły kompromis w postaci V-Sync jest jedynym, na jaki jesteśmy skazani? Na szczęście okazuje się, że nie.

więcej »
Piotr Gontarczyk | 21.05.2012 | 10181 odsłon | 43 komentarze

Od ładnych paru tygodni, posiadacze kart graficznych z procesorami Nvidia GeForce serii 600, a więc opartych na architekturze Kepler, donoszą o problemach z działaniem funkcji V-Sync, która wywołuje tzw. mikroprzycięcia w grach.

więcej »
Piotr Gontarczyk | 19.03.2012 | 21200 odsłon | 60 komentarzy

Kepler - worek z nowościami. Wiadomo już, że wspominana parę dni temu nowa technika wygładzania krawędzi, w wykonaniu Nvidii, to TXAA. Nowy algorytm ma zapewniać, jak twierdzą jego twórcy, jakość porównywalną z MSAA x16, ale obciążenie GPU ma być na poziomie tym, który wiąże się z używaniem MSAA x2 lub MSAA x4. W niektórych przypadkach obciążenie może być nawet mniejsze.

więcej »
Publikacji na stronę
1
Aktualności
Pokazujemy siedem obudów, które można znaleźć w polskich sklepach. 38
Windows Store znów zawodzi. Microsoft wybitnie nie ma szczęścia do premier swoich pecetowych gier. 19
Prezentacja na Intel Extreme Masters. 13
Wentylatorom wstęp wzbroniony. 11
Seria gier nie ma ostatnio zbyt dobrej passy. 13
Duża popularność najnowszej wersji oprogramowania od The Document Foundation. 27
Kolejny mobilny chip na horyzoncie. 5
Ograniczenia, blokady nowego systemu. 32
Przymiarki do stworzenia własnej karty graficznej. 31
Trzeba się jednak pospieszyć. Microsoft obchodzi właśnie 5-lecie marki Surface Pro. 24
Chyba mało kto lubi gluty. 55
Wyższy zegar to i wyższa wydajność. 37
Microsoft wszedł w lata dziewięćdziesiąte ubiegłego wieku.  26
Firma kazała nam naprawdę długo czekać. 10
Firma nie powtórzy błędu, który popełniła przy premierze modelu G6. 23
Wentylatorom wstęp wzbroniony. 11
Układom Intel Gemini Lake szykują się konkurenci. 5
Tytuł z czasów gdy EA jeszcze stawiało przede wszystkim na grywalność. 15
System chłodzenia w nowej wersji. 15
Gra naszych południowych sąsiadów. 33
Ograniczenia, blokady nowego systemu. 32
Duża popularność najnowszej wersji oprogramowania od The Document Foundation. 27
Microsoft wszedł w lata dziewięćdziesiąte ubiegłego wieku.  26
Postanowiliśmy spróbować swoich sił w nowej dla nas formie publikacji – podcaście, zapisie rozmowy. 45
Seria gier nie ma ostatnio zbyt dobrej passy. 13
Facebook
Ostatnio komentowane