tagi
3d (3)   3d vision (1)   4.1 (1)   adr1ft (3)   agencja (1)   amd (4)   android (2)   api (2)   apu (1)   arnswalde (1)   artysta (1)   asm.js (1)   benot dereau (1)   biblioteka (1)   bioshock (1)   bioshock infinite (1)   boks (1)   bydgoszcz (1)   chmurowe (1)   cloudgine (1)   core i7 (1)   cpu (1)   cryengine (1)   crytek (1)   dangerous golf (1)   debiut (1)   demo (6)   demo technologiczne (1)   directx 11 (1)   directx 12 (2)   dishonored (1)   disney (1)   disney interactive (1)   dx11 (1)   dx12 (1)   ea (1)   edytor (1)   efekty czsteczkowe (1)   efekty graficzne (1)   efekty specjalne (1)   electronics arts (1)   elemental (2)   elemental demo (1)   emscripten (1)   engine (2)   epic (10)   epic citadel (1)   epic games (16)   epic games poland (1)   epic games store (1)   eve: valkyrie (1)   fbi (1)   firefox (1)   firefox 22 (1)   first person experience (2)   flappy birds (1)   fortnite (2)   fpp (2)   fpx (2)   gaben (1)   galaxy s7 (1)   game developer conference (1)   gameworks (1)   gdc (1)   geforce gtx 680 (2)   gogle (1)   gpu (1)   gra (14)   gra komputerowa (1)   grafika (6)   gry (14)   gtx 680 (2)   half-life 2 (1)   historia (1)   hl2 (1)   htc vive (1)   humble unreal engine bundle (1)   infiltrator (3)   infinite (1)   intel (1)   ios (1)   karta graficzna (1)   kompilacja (1)   Linux (1)   logithx (1)   lumberyard (1)   mantle (2)   miasto (1)   Microsoft (3)   mobile world congress (1)   modele postaci (1)   mozilla (1)   moliwoci (2)   mwc 2016 (1)   nacl (1)   native client (1)   night dive studios (1)   nowy (1)   nvidia (6)   obcienie (1)   obliczenia (1)   obliczenia w chmurze (1)   oculus rift (2)   oculus vr (1)   offworld industries (1)   online (1)   oprogramowanie (1)   optymalizacja (1)   paczka (1)   pakiet (1)   pascal (1)   pc (4)   pc vs ps4 (1)   people can fly (1)   platforma (1)   playstation (1)   playstation 4 (7)   playstation vr (1)   polska (1)   porwnanie (2)   port (1)   prezentacja (1)   programowanie (1)   projekt (1)   przejcie (1)   ps 4 (3)   ps4 (2)   ps4 vs pc (1)   psyonix (1)   real boxing (1)   reboot (1)   rocket league (1)   rozgrywka (2)   rzd (1)   samsung (1)   serwer (1)   shooter (1)   silnik (11)   silnik 3d (1)   sklep (1)   squad (1)   steam (3)   steambox (1)   steamos (3)   strzelanka (1)   system shock remastered (1)   tappy chicken (1)   tegra (1)   test kart graficznych (1)   test kart graficznych w grze (1)   test procesorw (1)   test procesorw w grach (1)   the game awards (1)   tim sweeney (2)   tree one zero (2)   uc 3 (1)   ue 4 (3)   ue4 (4)   uengine (1)   unity (2)   unreal (3)   unreal engine 3 (2)   unreal engine 4 (4)   unreal engine 4.1 (1)   unreal paris (1)   unreal tournament: judgment (1)   usa (1)   valve (1)   vivid games (1)   vr (3)   vrworks (1)   windows (1)   windows 10 (1)   windows rt (1)   wirtualna rzeczywisto (3)   wizualizacja (1)   wydajno (1)   wykres (1)   xbox one (3)   xone (2)   zaginicie ethana cartera (1)   zestaw (1)  

Epic Games przejo studio Psyonix, autorw gry Rocket League

Adrian Kotowski 02.05.2019 7

Ciekawe kto nastpny. Epic Games przej studio Psyonix, odpowiedzialne za niezwykle popularn gr Rocket League. Szczegy finansowe transakcji nie s znany, cho kwota zakupu powinna by raczej do wysoka, zwaywszy na pozycj deweloperw po premierze wspomnianej produkcji. Jak mona si byo spodziewa, ogoszenie wywoao wiele kontrowersji, ktre podsycay niepotwierdzone informacje na temat przyszoci Rocket League na Steamie.

Epic Games otwiera wasny sklep z grami

Adrian Kotowski 04.12.2018 49

Steamowi moe urosn powana konkurencja. Epic Games ogosio dzisiaj otwarcie swojego sklepu z grami otwartego dla wszystkich deweloperw, ktrym nie podobaj si wysokie opaty na platformie Valve. Firma chce przycign do swojego projektu przede wszystkim lepszymi warunkami wsppracy ni dominujcy na rynku pecetowym Steam.

Epic Games przejmuje firm Cloudgine

Adrian Kotowski 23.01.2018 3

Firma stawia na obliczenia w chmurze. Epic Games poinformowao o przejciu firmy Cloudgine, zajmujcej si tworzeniem rozwiza chmurowych i technik online dla gier i aplikacji. Dziki zakupowi, twrcy silnika Unreal Engine 4 bd mogli rozbudowa jego funkcje w taki sposb, by moliwe byo np. przeniesienie czci oblicze z komputera lub konsoli na wydajne serwery.

EVE: Valkyrie z trybem Ultra dziki Nvidia VRWorks

Adrian Kotowski 14.07.2017 6

Techniki zielonych trafiaj do nowych silnikw. Nvidia ujawnia kilka nowoci zwizanych z bibliotekami VRWorks. Osoby posiadajce gogle wirtualnej rzeczywistoci powinny ucieszy si z dodania nowego trybu Ultra do gry EVE: Valkyrie, ktry ma znaczco poprawi jako oprawy wizualnej. Dodatkowo, VRWorks jest dostpny dla wikszej liczby twrcw, dziki dodaniu jego obsugi w dwch popularnych silnikach.

System Shock Remastered na nowym silniku

Adrian Kotowski 02.03.2017 13

Unreal Engine zamiast Unity. Night Dive Studios ujawnio podczas swojej prezentacji na GDC 2017, e odwieona wersja gry System Shock zostaa przepisana na nowy silnik. Deweloperzy postanowili postawi na Unreal Engine 4, ktry ma by duo bardziej elastyczny i lepiej przystosowany do ograniczonych moliwoci konsol. Zaznaczono przy tym, e powinnimy spodziewa si lepszej jakoci grafiki ni na Unity.

Humble Unreal Engine Bundle - nowy zestaw gier

Adrian Kotowski 09.11.2016 4

Ciekawa paczka gier za niewielkie pienidze. Humble Bundle zaprezentowao nowy pakiet interesujcych produkcji, ktre czy to, e zostay przygotowane przy uyciu silnika Unreal Engine. Tym razem mamy siedem tytuw, pogrupowanych w trzech progach cenowych. Na licie znajdziemy choby wietnie wygldajce ADR1FT, czy Zaginicie Ethana Cartera stworzone przez polskie studio The Astronauts.

Epic Games ProtoStar - demo mobilnego silnika Unreal Engine 4 z wykorzystaniem API Vulkan

Piotr Gontarczyk 22.02.2016 41

Na Mobile World Congress firma Epic Games przy wsppracy z Samsungiem zaprezentowaa dziaanie najnowszego dema technologicznego, ProtoStar, wykorzystujcego interfejs programowania aplikacji (API) Vulkan. Demo uruchomiono na najnowszym Galaxy S7 i zapewne chciano tym samym przedstawi moc obliczeniow CPU i GPU tego urzdzenia.

Edytor Unreal Engine pozwoli tworzy gry przy wykorzystaniu wirtualnej rzeczywistoci

Adrian Kotowski 05.02.2016 21

Epic Games zaprezentowao now funkcj, ktra ma trafi do edytora popularnego silnika Unreal Engine. Twrcy gier bd mogli projektowa poziomy przy pomocy technologii wirtualnej rzeczywistoci. Tak moliwo daje wykorzystanie gogli HTC Vive z doczonymi kontrolerami, za pomoc ktrych mona w prosty sposb dodawa, usuwa lub przemieszcza wybrane elementy.

Epic Games bada sab wydajno w Squad

Piotr Gontarczyk 18.12.2015 20

Squad jest pierwsz, du gr opart na silniku Unreal Engine 4 firmy Epic Games. To wanie ten tytu ujawni powany problem w silniku, a wic sab wydajno na komputerach wyposaonych w procesory marki AMD. Obecnie wskazywane rdo problemu to podsystem dwikowy. Nisk wydajno raportowao wielu graczy jeszcze przed rynkowym debiutem finalnej wersji gry, a gosy te tylko nasiliy si po pojawieniu si gry Squad na platformie Steam.

ADR1FT tytuem startowym dla Oculus Rift

Adrian Kotowski 25.09.2015 12

Premiera ADR1FT zostaa przesunita na pierwszy kwarta przyszego roku. Gra, ktra wedug twrcw naley do gatunku „first-person experience” pocztkowo miao pojawi si jeszcze w tym roku, ale rynkowy debiut przesunito ze wzgldu na premier gogli wirtualnej rzeczywistoci Oculus Rift. ADR1FT bdzie tzw. tytuem startowym dla konstrukcji firmy Oculus VR.

Studio People Can Fly odzyskao niezaleno

Adam Szymaski 25.06.2015 3

People Can Fly to warszawskie studio, ktre zostao zaoone w 2002 roku przezMichaa Kosieradzkiego, Adriana Chmielarza i Andrzeja Poznaskiego. Pierwszym gonym tytuem tego dewelopera sta si Painkiller wydany w 2004 roku, a potem pecetowa wersja Gears of War. Wsppraca z twrcami tej serii poskutkowaa przejciem zespou i zmian jego nazwy na Epic Games Poland, ale wczoraj poinformowano, e wrcono do poprzedniej marki.

ADR1FT - 9 minut rozgrywki ze wietnie wygldajcej gry na silniku Unreal Engine 4

Adrian Kotowski 10.03.2015 9

ADR1FT, gra studia Tree One Zero, zmierzajca na PC, PlayStation 4 i Xbox One pojawia si na nowym, 9-minutowym fragmencie rozgrywki. Produkcja dziaajca na silniku Unreal Engine 4 prezentuje si naprawd bardzo dobrze, a w planach jest take dodanie obsugi gogli wirtualnej rzeczywistoci Oculus Rift, by jeszcze pogbi wraenia pynce z gry.

Polacy przenieli przedwojenne miasto Choszczno do wirtualnej rzeczywistoci

Piotr Gontarczyk 09.03.2015 7

Grupa omiu Polakw z ekipy Odyssey dokonaa rekonstrukcji przedwojennego, cakowicie zniszczonego podczas II wojny wiatowej Choszczna (dawniej Arnswalde), woj. zachodniopomorskim. Wykorzystujc technik VR, przy uyciu gogli Oculus Rift i silnika Unreal Engine 4, udao si odtworzy 99% zniszczonej zabudowy, z zachowaniem detali architektonicznych i historycznych. To pierwsza na wiecie tego typu rekonstrukcja. Jedyna prezentacja prototypu odbdzie si 14 marca w Choszcznie.

Unreal Paris - nowe demo technologiczne Unreal Engine 4

Adrian Kotowski 28.01.2015 31

Unreal Engine 4 dopiero zdobywa popularno, ale niektrzy twrcy ju teraz pokazuj, e w silniku drzemie ogromny potencja. W sieci pojawio si nowe demo technologiczne Unreal Paris stworzone przez Benot Dereau, odpowiedzialnego w przeszoci m.in. za przygotowanie poziomw w grze Dishonored. Trzeba przyzna, e projekt prezentuje si fenomenalnie.

DirectX 12 kontra DirectX 11 na wykresach

Adrian Kotowski 16.12.2014 48

W sieci pojawiy si wykresy, na ktrych widzimy model obcienia wtkw w API DirectX 12 oraz porwnanie do wykorzystywanego obecnie DirectX 11. Jak si okazuje, rnice mog by naprawd cakiem due, cho oczywicie nie powinnimy spodziewa si wyranego wzrostu wydajnoci w kadej sytuacji. Nowe biblioteki zadebiutowa maj wraz z systemem Windows 10.

TappyChicken - klon Flappy Birds promujcy mobiln wersj Unreal Engine 4

Adam Szymaski 23.05.2014 3

Epic Games do tej pory ma w swoim dorobku seri Gears of War, a od niedawna pracuje rwnie nad now czci Unreal Tournament. Mimo to, studio znalazo czas na nieco mniej ambitne projekty i stworzyo Tappy Chicken - mobiln gierk bdc klonem Flappy Birds.

Unreal Engine 4.1 wprowadza obsug Linuksa i konsol nowej generacji

Adam Szymaski 26.04.2014 44

Epic games wydao pierwsz du aktualizacj swojego silnika graficznego - Unreal Engine 4. Nie jest to zwyky pakiet poprawek, bo wraz z now wersj deweloperzy bd mogli wykorzysta j do tworzenia gier na PlayStation 4, Xboksa One i Linuksa, co oznacza rwnie wsparcie dla SteamOS.

Half-Life 2 na silniku Unreal Engine

Adrian Kotowski 03.04.2014 38

Na Half-Life 3 pewnie jeszcze troch poczekamy, bo jak wszystkim dobrze wiadomo, "Valve nie umie liczy do 3". W oczekiwaniu na nadejcie nowych przygd Gordona Freemana moemy wrci do poprzedniej czci gry. Tym bardziej, e powstaje jej ulepszona wersja.

Twrca silnika Unreal Engine obawia si o przyszo Microsoftu

Adrian Kotowski 03.04.2014 42

Tim Sweeney z Epic Games postanowi si podzieli swoimi obawami o przyszo firmy Microsoft. Cho gigant z Redmond w ostatnim czasie "nawrci" si w wielu kwestiach na dobr drog, to nadal pozostaj obszary bardzo draliwe, szczeglnie dla developerw.

Unreal Engine 4 od kuchni – efekty graficzne

Bartosz Woldaski 04.12.2013 17

Opublikowano kolejny oficjalny materia wideo prezentujcy od kuchni silnik Unreal Engine 4. Po omwieniu procesu tworzenia modeli postaci przyszed czas na przedstawienie efektw graficznych, jakie deweloperzy mog uzyska przy uyciu nowego engine'u.

Strona: