Tagi
studio
11 bit (1)   11bit studio (1)   11bit studios (1)   2.5 mld (1)   30 kl./s (1)   aaa (1)   aaryn flynn (1)   actvision (1)   akcja charytatywna (1)   akcje (1)   amplitude studios (1)   amy henning (1)   andrew house (1)   andromeda (1)   anglia (1)   ankieta (1)   anomaly (1)   anulowane (1)   ark: survival evolved (1)   armature (1)   ati (1)   avni yerli (1)   baldur's gate (1)   battle royal (1)   battlefield 1 (1)   beamdog (1)   bf1 (1)   bioware (4)   biznes (4)   blizzard (2)   blizzcon (1)   bloober team (1)   błąd (1)   boss key production (1)   budżet (1)   campo santo (1)   capcom (1)   casey hudson (1)   cd projekt (2)   cd projekt red (1)   cliff bleszinski (1)   cliffyb (1)   codemasters (1)   columbus nova (1)   core 2 duo (1)   creative assembly (1)   creative assemly sofia (1)   crpg (1)   cryengine (2)   crysis (2)   crytek (6)   crytek black sea (1)   crytek shanghai (1)   crytek uk (1)   cuphead (1)   cyberpunk (1)   cyberpunk 2077 (1)   dane (1)   david gaider (1)   daybreak game company (1)   dayz (1)   dean hall (1)   decyzja (1)   dell (2)   demo (1)   deweloper (8)   diablo 3 (1)   diablo: immortal (1)   dice (1)   disney (1)   don mattick (1)   dragon age (2)   driveclub (1)   dying light (1)   dyrektor generalny (1)   e3 2015 (1)   ea (3)   electronic arts (3)   endless legend (1)   endless space (1)   eve: valkyrie (1)   everquest (1)   evolution studios (1)   f2p (1)   fable (3)   fable legends (2)   far cry (1)   farmville (1)   finanse (1)   finansowanie (1)   firewatch (1)   firma (4)   flynn (1)   frankfurt (1)   fuzja (3)   gabriel knight (1)   gamescom (1)   gdc (1)   giełda (3)   gra (29)   gra 4x (1)   gra mobilna (1)   gra na smartfony (1)   gra strategiczna (1)   gry (25)   gtx 980 ti (1)   gwiezdne wojny (1)   h1z1 (1)   hd 4570 (1)   hd 4650 (1)   hideo kojima (1)   hitman (1)   homefront revolution (1)   htc (1)   htc vive (1)   inkwizycja (1)   inspiron (1)   intel (1)   io-interactive (1)   ip (1)   jade empire (1)   jose teixeira (1)   king's quest (1)   kojima productions (1)   komputer (1)   konferencja (1)   konsola (2)   kupno (4)   laptop (1)   lawbreakers (1)   leisure suit larry (1)   likwidacja (1)   lionhead (3)   lionhead studios (1)   marka (4)   markus persson (2)   mass effect (1)   mass effect andromeda (1)   mattick (1)   Microsoft (8)   microsoft studios (1)   mike laidlaw (1)   mike ybarra (1)   minecraft (2)   mobile (1)   mobilna (1)   mojang (2)   morpheus (1)   motorstorm (1)   mwig (1)   na wyłączność (1)   netease (1)   niemcy (1)   nieograniczony budżet (1)   nolan north (1)   north west (1)   notch (2)   notebook (2)   notowania (1)   nvidia (1)   ocena (1)   oculus rift (2)   oculus vr (1)   oddział (1)   odejście (2)   oferta (1)   oficjalne wymagania (1)   onet (1)   optymalizacja (1)   out of ammo (1)   overwatch (1)   paradox (1)   partia piratów (1)   pc (7)   pensja (1)   pensje (1)   pieniądze (2)   pincus (1)   planetside (1)   platforma (1)   platformówka (1)   platformy (1)   playstation vr (1)   płaca (2)   płynność (1)   podmiot (1)   polskie (2)   pomoc (1)   poprawka (1)   praca (3)   pracownicy (1)   press play (1)   producent (1)   produkcja (4)   program (1)   project cars (1)   project morpheus (1)   project: knoxville (1)   projekt (1)   przejęcie (7)   ps vr (1)   ps4 (3)   radeon (1)   radical heights (1)   reality pump (2)   recore (1)   red (1)   redukcja (1)   resident evil 2 (1)   resident evil 7 (1)   respawn (1)   rezygnacja (1)   rpg (1)   ryse (2)   scrolls (1)   sega (2)   seria diablo (1)   serwery (1)   sierra (1)   silnik (1)   skasowane (1)   sleeping dogs (1)   smash + grab (1)   sony (3)   sony online entertainment (1)   specyfikacja (1)   sprzedaż (4)   square enix (2)   stan branży gier wideo (1)   star wars (1)   star wars: 1313 (1)   steam (4)   strzelanka (1)   switch (1)   szanghaj (1)   technologia (1)   the climb (1)   the wall street journal (1)   this war of mine (3)   titanfall (1)   topware interactive (1)   touch (1)   trailer (1)   trudna (1)   tworzenie (1)   twórcy (2)   tytuł ekskluzywny (1)   uncharted (1)   united front games (1)   usuwa (1)   valve (2)   vendetta: curse of raven's cry (1)   visceral games (2)   vivendi (1)   vr (3)   war child (1)   war thunder (1)   wideo (1)   wiedźmin 3 (1)   wiedźmin 3: dziki gon (1)   większa (1)   windows (1)   windows 10 (1)   wydawca (1)   wymagania (1)   wyniki finansowe (1)   wypłaty (1)   xbox one (4)   xbox scarlett (1)   xone (1)   xps (1)   yeri (1)   zakup (1)   zaległości (1)   zamknięcie (4)   zamknięte (2)   zamknięty (1)   zatrudnienie (1)   zespół (1)   zwolnienia (1)   zynga (2)  
Publikacji na stronę
1 2 3
Adrian Kotowski | 27.11.2018 | 5664 odsłony | 21 komentarzy

Microsoft chce powalczyć o pozycję lidera w nowej generacji. W ostatnim czasie informowaliśmy Was o kilku istotnych przejęciach firmy z Redmond, która włączyła w swój segment gier kilka dużych studiów deweloperskich. Teraz dowiedzieliśmy się, dlaczego firmy tak chętnie nawiązują współpracę z producentem Xboksa. Jak można się domyślić, chodzi o pieniądze, a konkretnie o budżety na nowe tytuły.

więcej »
Adrian Kotowski | 05.11.2018 | 12179 odsłon | 53 komentarze

Bardzo zły sposób walki z krytyką. Zapowiedź gry Diablo: Immortal była jednym z najważniejszych ogłoszeń podczas tegorocznego BlizzConu. Pokaz gry wywołał wiele kontrowersji, a bardzo chłodne przyjęcie produkcji zaskoczyło samych deweloperów, którzy spodziewali się łagodniejszej reakcji społeczności. Blizzard pokazał niestety, że krytyki nie znosi i postanowił na swój sposób zawalczyć z graczami.

więcej »
Adrian Kotowski | 15.05.2018 | 3752 odsłony | 7 komentarzy

Niespełnione ambicje. Studio Boss Key Production oficjalnie zakończyło działalność, co potwierdził na swoim twitterowym koncie szef zespołu, Cliff Bleszinski. W dorobku firmy są zaledwie dwie gry, które jednak nie zdobyły uznania graczy i co ważniejsze, nie wygenerowały odpowiednich przychodów, by móc rozwijać nowe projekty.

więcej »
Adrian Kotowski | 23.04.2018 | 3406 odsłon | 8 komentarzy

Decyzja wpisuje się w nową politykę firmy Gabe’a Newella. Valve przejęło studio deweloperskie Campo Santo, odpowiedzialne za świetnie przyjętą grę Firewatch. Wiadomość jest dość zaskakująca, bo raczej nic nie wskazywało na choćby możliwość przeprowadzanie takiej transakcji. Oznacza to jednak, że Valve bardzo poważnie podchodzi do swoich słów o powrocie do tworzenia gier komputerowych.

więcej »
Piotr Gontarczyk | 10.11.2017 | 5180 odsłon | 16 komentarzy

Twórcy Titanfalla wchodzą pod większe skrzydła. Firma Electronic Arts poinformowała o tym, że kupuje studio Respawn Entertainment, planując wydać na to ponad 450 milionów dolarów. Przejęcie oznacza zapłatę 151 milionów od razu, 164 miliony dolarów w długoterminowych udziałach oraz opcjonalnie nie więcej niż 140 milionów, przy czym ostateczna kwota będzie uzależniona od wyników dewelopera.

więcej »
Adrian Kotowski | 18.10.2017 | 5971 odsłon | 11 komentarzy

Kolejna ofiara Elektroników. EA ogłosiło wczoraj zamknięcie studia Visceral Games, zajmującego się w ostatnim czasie tworzeniem przygodowej gry akcji w uniwersum Gwiezdnych Wojen. Sam projekt nie został porzucony, ale zostanie mocno przebudowany i tak naprawdę trudno w tej chwili powiedzieć, w którą stronę pójdzie. 

więcej »
Adrian Kotowski | 16.10.2017 | 6408 odsłon | 19 komentarzy

Przykład na to, że małe gry też mogą się świetnie sprzedawać. Cuphead jest jednym z hitów ostatnich tygodni. Produkcja zebrała bardzo dobre recenzje, ale co najważniejsze dla jej twórców, osiągnęła bardzo wysoką sprzedaż. Deweloperzy pochwalili się, że w ciągu zaledwie kilkunastu dni ich gra sprzedała się w nakładzie przekraczającym 1 mln sztuk. 

więcej »
Adrian Kotowski | 13.10.2017 | 5097 odsłon | 9 komentarzy

Kolejna zasłużona postać opuszcza firmę. Bioware wygląda ostatnio jak tonący statek, z którego ewakuują się kolejni pasażerowie. Tym razem wypadło na Mike’a Laidlawa, jednego z ojców serii Dragon Age. Znany deweloper zakończył właśnie swoją 14-letnią przygodę w kanadyjskim studiu i udostępnił krótki wpis dotyczący swojej decyzji. Nie ujawnił w nim jednak żadnych powodów odejścia z Bioware.

więcej »
Adrian Kotowski | 19.07.2017 | 5078 odsłon | 7 komentarzy

Zmiana na stanowisku szefa studia. Po 17 latach pracy w Bioware Aaryn Flynn, dyrektor generalny firmy, postanowił pożegnać się ze swoim miejscem pracy. Jak sam twierdzi, podjął tę decyzję wiedząc, że będzie miał dobrego następcę. Okazało się, że do Bioware po trzech latach wrócił Casey Hudson, pełniący wcześniej funkcję dyrektora wykonawczego przy trylogii przygód Sheparda.

więcej »
Adrian Kotowski | 11.05.2017 | 5190 odsłon | 10 komentarzy

Niepewna przyszłość marki Hitman. Square Enix podzieliło się danymi na temat swoich najnowszych wyników finansowych, ale przy okazji ogłosiło bardzo istotną wiadomość. Okazuje się, że Japończycy szukają kupca na należące do nich duńskie studio IO-Interactive. To właśnie ten zespół przygotowywał gry z serii Hitman, w tym ostatnią serię wydawaną w odcinkach. 

więcej »
Adrian Kotowski | 24.04.2017 | 15327 odsłon | 29 komentarzy

Niemiecki właściciel zbyt długo ignorował swoich podwładnych. Kilka miesięcy po zamknięciu oddziału Crytek Shanghai w sieci pojawiły się ciekawe informacje na temat funkcjonowania studia przez kilka miesięcy przed likwidacją. Okazuje się, że sytuacja w chińskim podmiocie była naprawdę bardzo zła, a pracownicy nadal nie otrzymali należnych im pieniędzy. 

więcej »
Adrian Kotowski | 22.03.2017 | 9472 odsłony | 57 komentarzy

Cień nadziei na poprawę animacji twarzy. Mass Effect: Andromeda z najbardziej oczekiwanej gry roku stała się najbardziej wyśmiewaną produkcją. Liczba błędów i elementów, które nie zostały odpowiednio dopracowane jest naprawdę długa. Podobnie duże jest grono rozgoryczonych graczy, domagających się wyeliminowania problemów. Bioware zapewnia, że przygotuje niezbędne poprawki.

więcej »
Adrian Kotowski | 07.03.2017 | 5200 odsłon | 5 komentarzy

Zespół stał się częścią Creative Assembly. Nie tak dawno informowaliśmy o dużych problemach Cryteka, przez które niemiecka firma musiał zamknąć większość swoich oddziałów. Sytuację tę wykorzystała Sega, która zdecydowała się na przejęcie bułgarskiego studia Crytek Black Sea. Podmiot zajmie się tworzeniem nowych, niezapowiedzianych jeszcze gier.

więcej »
Adrian Kotowski | 01.02.2017 | 5155 odsłon | 25 komentarzy

Problemów u niemieckiego dewelopera ciąg dalszy. Crytek redukuje liczbę etatów w swoim głównym oddziale we Frankfurcie. Wcześniej podmiot zamknął aż pięć z siedmiu swoich studiów i przez ogromne problemy finansowe został zmuszony do sprzedaży całej marki Warface. Przedstawiciele Cryteka twierdzą jednak, że wszystko zmierza w dobrym kierunku.

więcej »
Adrian Kotowski | 13.01.2017 | 7668 odsłon | 18 komentarzy

PS4 i XONE wyprzedzone przez smartfony i tablety. W sieci pojawiły się wyniki ankiety, którą przeprowadzono wśród ponad 4500 deweloperów tworzących gry. Podobnie jak w latach ubiegłych, twórcy najczęściej wskazywali na PC jako na sprzęt, na który właśnie przygotowują nowe produkcje. Widać też, że zainteresowanie Nintendo Switch jest bardzo małe, choć deweloperzy podchodzą do rynkowej przyszłości tego urządzenia bardzo optymistycznie. 

więcej »
Piotr Gontarczyk | 12.12.2016 | 10682 odsłony | 28 komentarzy

Według źródeł sytuacja jest zła. Nasilają się doniesienia o tym, że firma Crytek ma poważne problemy finansowe. Parę dni temu w sieci pojawił się anonimowy wpis osoby, która twierdziła, że pracuje dla Cryteka, który ponoć już od sześciu miesięcy nieregularnie płaci swoim pracownikom. Po pojawieniu się tego doniesienia, jeden z pracowników oddziału Cryteka we Frankfurcie skontaktował się z mediami, aby lepiej wyjaśnić co takiego dzieje się za kulisami firmy. Z relacji kolejnej osoby wynika, że mało co wygląda w niej dobrze. Ekipa KitGuru zdołała potwierdzić tożsamość swojego źródła, ale jednocześnie nie chce jej ujawniać, aby nie przysporzyć tej osobie dodatkowych problemów.

więcej »
Adrian Kotowski | 09.12.2016 | 9775 odsłon | 23 komentarze

Dean Hall uważa, że na tytułach VR właściwie nie można zarobić. Producenci gogli wirtualnej rzeczywistości od początku wieszczą ich ogromny sukces. Wtórują im też analitycy rynkowi przewidujący, ile wart będzie ten segment w najbliższej przyszłości. Pozostaje jednak kwestia treści na ten sprzęt i tego, czy rzeczywiście opłaca się studiom tworzyć materiały. Według Halla w chwili obecnej produkcja gier VR jest po prostu nieopłacalna.

więcej »
Adrian Kotowski | 18.10.2016 | 20087 odsłon | 6 komentarzy

Nowej części Sleeping Dogs raczej się już nie doczekamy. Zachodnie serwisy zajmujące się tematyką gier donoszą, że studio United Front Games zostało właśnie zamknięte. Jest to o tyle ciekawe, że deweloper nie tak dawno wprowadził na Steam swoją najnowszą grę Smash + Grab, którą można było przez jakiś czas nabyć w ramach wczesnego dostępu.

więcej »
Adrian Kotowski | 19.09.2016 | 57566 odsłon | 48 komentarzy

Znamy też zmiany w trybie podboju. DICE ujawniło oficjalne wymagania sprzętowe pecetowej wersji gry Battlefield 1. W zasadzie nie są one jakimś wielkim zaskoczeniem, a większość graczy mogła już zresztą przetestować wersję beta, która raczej nie różni się znacząco od finalnej edycji. Niemniej, osoby które nie miały takiej szansy, mogą przy zakupie posiłkować się ujawnionymi właśnie danymi.

więcej »
Adrian Kotowski | 05.07.2016 | 5086 odsłon | 4 komentarze

Od teraz Sega będzie wydawać gry studia Amplitude, twórców marki Endless. Zespół został przejęty przez europejski oddział japońskiej firmy i dołączył do dwóch innych dużych podmiotów zajmujących się produkcjami strategicznymi. Wyraźnie widać, że Sega stawia na rynek pecetowy, który jest dla firmy niezwykle dochodowy. 

więcej »
Publikacji na stronę
1 2 3
Aktualności
To chyba nie będzie zabójca Fortnite. 29
Akcja wsparcia w związku z pożarem katedry Notre-Dame de Paris. 23
To już definitywny koniec tego oprogramowania. 22
Lepsza, ale niestety też droższa niż poprzedniczka. 9
Edycja specjalna. AMD zamierza hucznie obchodzić swoje 50. 14
Dla wielu osób wyniki badań mogą być zaskakujące.  22
Od zapowiedzi do sklepowej dostępności minie kilka tygodni. 18
Akcja wsparcia w związku z pożarem katedry Notre-Dame de Paris. 23
Spodziewajcie się wzrostu wydajności. 19
Edycja specjalna. AMD zamierza hucznie obchodzić swoje 50. 14
Nintendo Switch traci tytuł na wyłączność. 0
Większość dla abonentów wersji Basic. 5
next@acer  to ogólnoświatowa impreza organizowana przez firmę Acer, na której prezentowane są urządzenia, które niebawem wejdą na rynek. 1
Facebook
Ostatnio komentowane