tagi
artifact (1)   asynchronous reprojection (1)   asynchronous timewarp (1)   automatic resolution rendering (1)   benchmark (1)   bethesda (1)   biblioteki (1)   cena (1)   cv1 (1)   cyfrowa dystrybucja (1)   developer kit (1)   development kit (1)   deweloper (1)   deweloperzy (2)   directx (1)   dk1 (1)   doom (1)   doom vfr (1)   dota 2 (1)   facebook (1)   filmy (1)   gabe newell (2)   gamepad (1)   gdc 2015 (1)   gogle (4)   gogle vr (2)   gpu (1)   gra (5)   gra komputerowa (1)   gry (6)   half-life (1)   half-life 3 (1)   headset (1)   hem (1)   htc (3)   htc vive (6)   jako (1)   knuckles (1)   komputer (2)   konferencja (1)   kontroler (1)   left 4 dead (1)   left 4 dead 3 (1)   linuks (1)   Linux (1)   mac osx (1)   motion smoothing (1)   multimedia (1)   muzyka (1)   nat brown (1)   obsuga (1)   oculus (1)   oculus rift (2)   oculus vr (1)   okulary (1)   okulary vr (1)   okulary wirtualnej rzeczywistoci (2)   oprogramowanie (2)   pad (2)   performance test (1)   plany (1)   playstation (1)   playstation vr (1)   pynno (1)   popularno (1)   premiera (1)   preorder (1)   prezentacja (1)   prototyp (1)   przedsprzeda (1)   psvr (1)   rift (2)   rozdzielczo (1)   silnik (1)   sabsze (1)   source 2 (1)   sprzeda (1)   statystyki (1)   steam (6)   steam controller (1)   steam dev days (1)   steam developer days (1)   steam greenlight (1)   steam in-home streaming (1)   steam machine (1)   steam machines (1)   steam os (1)   steamos (1)   system operacyjny (1)   technika (4)   technika vr (1)   technologia (2)   technologie (1)   telewizja (1)   test (2)   testy (1)   trinus (1)   tv (1)   uculus (1)   unity (1)   urzdzenie (1)   uytkownicy (1)   valve (10)   valve software (1)   valve vr (1)   vision summit 2016 (1)   vive (3)   vr (9)   vulkan (1)   windows (1)   wirtalna rzeczywisto (1)   wirtualna rzeczywisto (13)   wydajno (1)   wymagania (1)   za darmo (1)   zestaw komputerowy (1)   zgodno (1)   zmiany (1)  

Valve ogosio zwolnienia w swoim dziale VR

Adrian Kotowski 08.03.2019 26

Nie oznacza to zmiany kursu. Serwis Variety uzyska od Valve informacje na temat zwolnie, jakie miay miejsce w dziale VR amerykaskiego dewelopera i wydawcy. Podmiot rozsta si zarwno z grup pracownikw etatowych, jak i osb pracujcych na kontrakcie. Pomimo tak powanych zmian w zespole, przedsibiorstwo zapewnia, e nie zamierza rezygnowa z obecnoci w segmencie urzdze i gier bazujcych na technice wirtualnej rzeczywistoci.

Valve prezentuje technik Motion Smoothing dla SteamVR

Adrian Kotowski 18.10.2018 10

Wirtualna rzeczywisto dostpna dla jeszcze wikszej liczby graczy. Valve zaprezentowao dzisiaj rozwizanie o nazwie Motion Smoothing wchodzc w skad pakietu SteamVR. Dziki niemu poprawi si komfort korzystania z gogli wirtualnej rzeczywistoci na komputerach, ktre nie s w stanie zawsze wywietla odpowiednio wysokiej liczby klatek na sekund.

Valve prezentuje Automatic Resolution Rendering dla SteamVR

Adrian Kotowski 14.03.2018 9

Optymalne ustawienia dla kadego uytkownika. Valve poinformowao dzisiaj o wprowadzeniu nowej techniki Automatic Resolution Rendering dostpnej w ramach pakietu oprogramowania SteamVR. To cakiem ciekawe rozwizanie, dziki ktremu uytkownicy gogli VR otrzymaj jako grafiki dostosowan idealnie do ich sprztu.

Bethesda przeprasza za problemy z Doom VFR na Oculus Rift

Piotr Gontarczyk 04.12.2017 4

Wszystko przez Valve. Gra Doom VFR pojawia si na platformie PC oraz dla PSVR, ale okazao si, e nie gwarantuje obsugi gogli Oculus Rift. Gracze zaczli jednak gra na Riftach, ale jednoczenie zaczy pojawia si doniesieniach o problemach. Niektre z mediw twierdz, e brak oficjalnej obsugi Rifta w grze Doom VFR to skutek tego, e Oculus ma u firmy Zenimax (waciciela Bethesdy) dug o wartoci 0,5 miliarda dolarw.

Valve tworzy kontroler VR, ktry ledzi ruchy palcw

Adrian Kotowski 23.06.2017 13

Interakcja na nowym poziomie. Valve przedstawio informacje dotyczce swojego nowego kontrolera o kodowej nazwie Knuckles. Konstrukcja przygotowana zostaa z myl o obsudze materiaw korzystajcych z techniki wirtualnej rzeczywistoci. Na tle dostpnych na rynku kontrolerw VR wyrnia si funkcj rozpoznawania pooenia palcw, dziki czemu moliwe bdzie wykonywanie prostych gestw w wiecie wirtualnym.

Trinus PSVR - obsuga gier SteamVR w goglach PlayStation VR

Piotr Gontarczyk 12.12.2016 16

Zwyke gry te dziaaj. Programista kryjcy si pod pseudonimem Trinus zdoa opracowa programowe rozwizanie, dziki ktremu moliwe jest uruchamianie pecetowych gier z platformy SteamVR, z goglami wirtualnej rzeczywistoci PlayStation VR.

SteamVR z obsug Linuksa i Mac OSX w cigu kilku miesicy

Adrian Kotowski 15.11.2016 3

Gwnym problemem moe by niestety bardzo ograniczona dostpno treci VR. Na t chwil z materiaw korzystajcych z techniki wirtualnej rzeczywistoci mog cieszy si gwnie waciciele pecetw z Windows. SteamVR nie obsuguje w tej chwili innych systemw, a i konkurencja raczej nie pali si do tego zapewnienia penej obsugi dla Linuksa i Mac OSX. Na szczcie Valve chce to zmieni.

SteamVR z technik Asynchronous Reprojection

Adrian Kotowski 27.10.2016 28

Odpowied Valve na rozwizanie firmy OculusVR. Waciciel platformy Steam udostpni now wersj beta SteamVR, w ktrej zaimplementowano rozwizanie nazwane jako Asynchronous Reprojection, dziki ktremu uytkownik nie bdzie naraony na czste spadki pynnoci, co w przypadku techniki wirtualnej rzeczywistoci jest niezwykle istotne.

Kluczowe rozwizania w Oculus Rift to "bezporednie kopie" z prototypw Valve

Piotr Gontarczyk 25.05.2016 13

W 2012 roku, po tym jak wtedy jeszcze modziutka firma Oculus uruchomia kampani dotacji publicznej na projekt Rift DK1, do akcji doczya firma Valve. Ekipa tej ostatniej, znanej z serii gier Half-Life, Portal, platformy Steam, itd., chwalia nawet plany Oculusa w kampanii promocyjnej. Wtedy nawet szef Valve, Gabe Newell, wystpi w materiale filmowym, co akurat czyni do rzadko.

Valve pracuje nad technik umoliwiajc dziaanie SteamVR na sabszych GPU

Adrian Kotowski 21.03.2016 17

Podczas swojej prezentacji na konferencji GDC, firma Valve ujawnia informacje o technice, dziki ktrej z HTC Vive bdzie mona korzysta take na starszych i jednoczenie taszych kartach graficznych. Wedug przedstawicieli przedsibiorstwa, po zastosowaniu nowej opcji adaptacyjnej jakoci z generowaniem obrazu dla gogli radzi sobie nawet GTX 680.

SteamVR Performance Test moe kry elementy zwizane z Half-Life 3, Left 4 Dead 3, Dota 2

Piotr Gontarczyk 24.02.2016 22

Wraz z oficjaln zapowiedzi HTC Vive oraz ceny nowego nowego produktu, firma Valve udostpnia programowy test SteamVR, dziki ktremu uytkownicy mog sprawdzi czy ich komputery s m.in. pod wzgldem mocy obliczeniowej s gotowe na technik wirtualnej rzeczywistoci. Nie trzeba byo czeka a wcibscy uytkownicy sprbuj dokadnie przejrze zawartoci SteamVR Performance Test. Okazuje si, e odnaleziono w nim mniej lub bardziej konkretne lady majce pono sugerowa, e m.in. gry Half-Life 3 oraz Left 4 Dead 3 s w trakcie opracowywania lub przynajmniej w planach.

SteamVR Performance Test - przetestuj wydajno i sprawd zgodno komputera z technik VR

Adrian Kotowski 22.02.2016 28

Valve udostpnio na swojej platformie Steam aplikacj SteamVR Performance Test, ktra ma przetestowa naszego peceta pod ktem zgodnoci z technik wirtualnej rzeczywistoci. Uytkownik otrzymuje prost informacj, jakie elementy speniaj wymagania, a take dodatkowy wykres mwicy nam, jakiego poziomu ustawie powinnimy si spodziewa w grach z VR.

Unity z pen obsug SteamVR i HTC Vive

Adrian Kotowski 11.02.2016 7

Podczas konferencji na Vision Submit 2016, przedstawiciele Unity ogosili, e ich silnik bdzie w peni kompatybilny ze SteamVR, a wic take z goglami wirtualnej rzeczywistoci HTC Vive. Unity i Valve ogosiy cis wspprac, dziki ktrej tworzenie materiaw VR ma by prostsze, ale te i tasze dla deweloperw.

HTC Vive - przedsprzeda rozpocznie si w lutym

Adam Szymaski 12.01.2016 7

Dotychczas premiery najpopularniejszych gogli wirtualnej rzeczywistoci byy ju kilka razy przekadane, ale wyglda na to, e w cigu biecego roku wszyscy najwiksi gracze ostatecznie wprowadz do sprzeday swoje produkty. Niedawno bowiem uruchomiono moliwo skadania zamwie na Oculus Rifta, a teraz oficjalnie ogoszono, kiedy rozpocznie si przedsprzeda konkurencyjnego zestawu HTC Vive, znanego te jako SteamVR.

HTC Vive za darmo dla deweloperw

Bartosz Woldaski 29.03.2015 1

Valve ujawnio, e zestaw HTC Vive zostanie udostpniony deweloperom za darmo. W odrnieniu od okularw wirtualnej rzeczywistoci Oculus VR, za ktrych wersj Development Kit trzeba zapaci 350 dolarw amerykaskich. Cho nie znamy jeszcze adnych szczegw, to trzeba przyzna, e najnowsze wieci powinny nastroi pozytywnie osoby faktycznie zainteresowane t obiecujc technologi. Producenci "hemu" VR nie bd jednak trzyma dugo w niepewnoci - konkrety mamy pozna ju w nadchodzcym tygodniu.

Valve SteamVR - prezentacja na GDC 2015

Piotr Gontarczyk 24.02.2015 6

Pod koniec 2013 roku firma Valve po raz pierwszy oficjalnie poinformowaa o tym, e pracuje nad wasnym projektem okularw wirtualnej rzeczywistoci, w odpowiedzi na projekt OculusVR. Od tamtego czasu w tej sprawie nie pojawiay si adne wieci, a do teraz. Wyglda na to, e Valve zamierza wreszcie zaprezentowa efekt swoich prac.

Steam Dev Days – m.in. 75 mln aktywnych kont w usudze Steam, Steam Controller bez ekranu dotykowego i Valve VR, czyli odpowied na Oculus Rift

Bartosz Woldaski 16.01.2014 11

Wczoraj rozpoczo si w Seattle wydarzenie Steam Dev Days, na ktrym firma Valve podzielia si swoimi planami. Zarwno na targach CES 2014, jak i teraz ujawniono nowe szczegy dotyczce platformy Steam oraz komputerw Steam Machine. Obsuga okularw wirtualnej rzeczywistoci Oculus Rift, ju 75 milionw zarejestrowanych kont, zmiany w konstrukcji kontrolera Steam czy ch wzbogacenia oferty o filmy czy utwory muzyczne. Bdzie si dziao!