Tagi
sdk
1080p (1)   30 fps (1)   30 kl./s (1)   akceleracja (1)   akceleracja gpu (1)   aktualzacja (1)   amd (4)   amd liquidvr (1)   amd mantle (2)   amd radeon (2)   amd tressfx (1)   amd tressfx 2.0 (1)   analiza (2)   android (1)   android auto (1)   apex (1)   api (4)   aplikacja (2)   aplikacje (2)   apple (3)   apu (1)   ar (1)   aster 2502 (1)   beta (2)   biblioteki (2)   biznes (1)   blue (1)   bsd-3 (1)   cena (2)   control (1)   copy and paste (1)   crystal dynamic (1)   cuda (3)   czujnik ruchu (1)   ddr3 (1)   deweloper (1)   deweloperzy (1)   directx (1)   directx 12 (2)   dxr (1)   dying light (1)   dysk twardy (1)   efekty graficzne (1)   ekran start (1)   esram (2)   filmik (1)   finalna (1)   fur (1)   futro (1)   gartner (1)   gcn (2)   gdc 2015 (1)   gdc 2019 (1)   geforce (1)   github (1)   główny inżynier (1)   gogle (1)   gogle vr (1)   google (1)   google now (1)   goole (1)   gpgpu (3)   gpu (9)   gra (5)   gra v (1)   grafika (1)   grafika 3d (1)   gry (6)   hdd (1)   historia (1)   intel (1)   interfejs (3)   internet (2)   internet of things (1)   internet rzeczy (1)   inżynier (1)   iot (1)   iphone (2)   ipod (1)   język (1)   karta graficzna (4)   karty graficzne (3)   kinect (3)   kinect 2.0 (1)   kinect dla windows (1)   kinect for windows (1)   kinect for windows v2 (1)   kod źródłowy (1)   komputer (1)   konsola (2)   konsole (1)   konsument (1)   korporacja (1)   lara croft (1)   mac os x (1)   mantle (2)   mantle sdk (1)   mediatek linkit one (1)   metro (1)   Microsoft (6)   mobilne (1)   moc (1)   mountain lion (1)   możliwości (1)   narzędzia (2)   narzędzia deweloperskie (1)   narzędzia programistyczne (1)   nazwa kodowa (1)   notebook (1)   nvidia (8)   nvidia physx (1)   obliczenia (2)   oculus rift cv1 (1)   oculus vr (1)   onedrive (1)   open automotive alliance (1)   open source (1)   oprogramowanie (8)   otwarte źródło (1)   pakiet programistyczny (1)   pascal (1)   pc (2)   pdc (1)   pdxlan (1)   phone 7 (1)   physx (1)   pix (1)   plany (2)   platforma (1)   playstation (1)   playstation 4 (1)   pmr (1)   podczerwień (1)   podsystem pamięci (1)   pokaz (1)   portal (1)   premiera (2)   prezentacja (1)   procesor (1)   program (1)   programowanie (6)   przeglądarka (1)   przyszłość (1)   ptc (1)   python (1)   qualcomm (1)   radeon (3)   radeon sdk (1)   ray tracing (2)   rdzeń (1)   render (1)   renderowanie (1)   roślinność (1)   rozszerzona rzeczywistość (1)   rozwiązanie (1)   rtx (1)   rynek (1)   samochód (1)   sensor (1)   service pack (1)   showa denko (1)   silverlight (1)   silverlight 5 beta (1)   sklep (1)   skydrive (1)   smartfon (2)   smr (1)   sony (1)   sprzedaż (1)   sprzęt (2)   start (1)   start screen (1)   surface (1)   system (2)   system operacyjny (2)   system pokładowy (1)   śledzenie promieni (2)   tablet (1)   taktowanie (1)   talerz (1)   technika (2)   technologia (2)   technologie (3)   thief (1)   tomb raider (1)   tomb raider: definitive edition (1)   toshiba (1)   touch (1)   tressfx (1)   tressfx 2.0 (1)   turing (1)   twórca (1)   ui (1)   urządzenie (1)   vr (3)   vrworks (1)   vrworks 360 video (1)   vrworks audio (1)   vuforia (1)   vulkan (1)   win32 (1)   windows (4)   windows 2000 (1)   windows 7 (1)   windows 8 (2)   windows 9 (1)   windows 95 (1)   windows blue (1)   windows embedded 7 (1)   windows me (1)   windows nt (1)   windows phone (1)   windows phone 8.1 (1)   windows store (1)   windows xp (1)   winrt (1)   wirtualna rzeczywistostość (1)   wirtualna rzeczywistość (3)   włosy (1)   wtyczka (1)   wydajność (3)   xbox one (4)   xone (1)  
Publikacji na stronę
1 2
Adrian Kotowski | 18.03.2019 | 10622 odsłony | 83 komentarze

Firma stawia na śledzenie promieni. Podczas GDC 2019 Nvidia ujawniła swoje plany, dotyczące przede wszystkim rozwoju technik i sprzętu związanych z ray tracingiem. Firma chwaliła się możliwościami swojej architektury Turing, ujawniła nowe produkcje korzystające z ray tracingu i przede wszystkim ogłosiła, że z możliwości tej techniki w grach będą mogli skorzystać również właściciele kart z rodziny Pascal.

więcej »
Adrian Kotowski | 05.03.2019 | 5698 odsłon | 9 komentarzy

Sony zainteresowane śledzeniem promieni. W serwisie LinkedIn pojawiła się oferta pracy w brytyjskim oddziale badawczym PlayStation, przygotowana z myślą o zatrudnieniu głównego inżyniera grafiki. Jego zadaniem ma być kierowanie zespołem pracującym nad nowymi technikami graficznymi, które mogłyby zostać wykorzystane w PlayStation. Jednym z takich rozwiązań może być ray tracing.

więcej »
Adrian Kotowski | 04.12.2018 | 7962 odsłony | 30 komentarzy

Zaskakujący ruch zielonych. Nvidia uwolniła kod źródłowy silnika PhysX, dzięki czemu każdy zainteresowany może korzystać z niego korzystać bez dodatkowych zezwoleń ze strony firmy. Przedsiębiorstwo tłumaczy ten ruch zmianami na rynku, na którym symulacja fizyki coraz ściślej łączy się ze sztuczną inteligencją, robotyką, czy pojazdami autonomicznymi. Jest więc ważne, by dostęp do techniki był jak najszerszy.

więcej »
Piotr Gontarczyk | 22.11.2017 | 11272 odsłony | 5 komentarzy

Więcej terabajtów do wykorzystania. Toshiba zapowiedziała, że niebawem zacznie oferować swoje pierwsze dyski twarde wykorzystujące talerze Showa Denko K.K. dziewiątej generacji z techniką zapisu PMR (Perpendicular Magnetic Recording).

więcej »
Adrian Kotowski | 08.05.2017 | 6946 odsłon | 9 komentarzy

Nowe rozwiązania dla twórców treści VR. Podczas prezentacji na GTC 2017 Nvidia zapowiedziała udostępnienie VRWorks Audio i VRWorks 360 Video, które można będzie wykorzystać w grach i materiałach bazujących na technice wirtualnej rzeczywistości. Zaprezentowane oprogramowanie ma ułatwić deweloperom pracę i pogłębić wrażenia płynące z używania gogli VR.

więcej »
Adrian Kotowski | 22.12.2015 | 6528 odsłon | 20 komentarzy

Oculus VR rozpoczął wysyłkę finalnej wersji gogli Oculus Rift CV1 do deweloperów, którzy przygotowują treści na tę platformę. Udostępniono im także SDK w wersji 1.0. Wszystko po to, by w dniu premiery, przewidzianej na pierwszy kwartał 2016 roku, oprogramowanie dostępne na gogle wirtualnej rzeczywistości było jak najbardziej dopracowane.

więcej »
Adrian Kotowski | 13.10.2015 | 3185 odsłon | 1 komentarz

Qualcomm sprzedał swój dział rozszerzonej rzeczywistości. Vuforia została zakupiona przez firmę PTC, która chce wykorzystać przejętą technologię do rozwijania swoich rozwiązań dla Internetu rzeczy i oprogramowania do projektowania 2D i 3D. Sprzedaż jest o tyle ciekawa, że Qualcomm inwestował w swoją technologię sporo pieniędzy, a co więcej, jest ona dość popularna.

więcej »
Adam Szymański | 30.05.2015 | 10132 odsłony | 3 komentarze

Według wielu osób Internet Rzeczy (IoT) jest przyszłością elektroniki użytkowej i wydaje się, że zdanie to podzielają największe firmy z branży informatycznej, ponieważ kolejni producenci zaczynają oferować swoje własne platformy wykorzystujące tę technologię. Wcześniej autorskie rozwiązania pokazał Microsoft, IBM, Intel, Samsung czy Qualcomm, a teraz do tego grona dołączył MediaTek, który zaprezentował platformę LinkIt One.

więcej »
Adam Szymański | 04.03.2015 | 3646 odsłon | 13 komentarzy

Pod koniec zeszłego miesiące media obiegła plotka mówiąca, że AMD interesuje się wirtualną rzeczywistością. Obecnie bardzo wiele firm opracowuje gogle wykorzystujące tę technologię, więc pierwszym skojarzeniem obserwatorów było to, że Amerykanie również chcą spróbować swoich sił na polu VR i wprowadzą do sprzedaży własne urządzenie. Okazało się jednak, że plany firmy wyglądają nieco inaczej, o czym poinformowano na GDC 2015 w San Francisco.

więcej »
Adrian Kotowski | 05.01.2015 | 20660 odsłon | 150 komentarzy

Dzięki wyciekowi narzędzi programistycznych dla Xbox One dowiedzieliśmy się, że od listopada deweloperzy mają dostęp do siódmego rdzenia procesora konsoli. Udostępnienie tej mocy związane jest jednak z pewnymi ograniczeniami – wspomniany rdzeń odpowiadał wcześniej za niektóre funkcje systemowe takie jak choćby obsługa głosem. Aby wykorzystać jak najwięcej mocy, deweloperzy będą musieli porzucić tworzenie własnych poleceń głosowych.

więcej »
Adrian Kotowski | 30.12.2014 | 11068 odsłon | 33 komentarze

Microsoft pracuje nad zwiększeniem wydajności konsoli Xbox One aktualizując zestaw narzędzi deweloperskich, dzięki czemu programiści mają mieć lepszy dostęp do pamięci ESRAM. Informacje o widocznej poprawie przekazał Maciej Binkowski z firmy Techland, która już niedługo wprowadzi na rynek grę Dying Light. Narzędzia mają być dalej rozwijane, by w przyszłości nie było większych różnic pomiędzy wersjami gier na PS4 i konsolę firmy z Redmond.

więcej »
Bartosz Woldański | 14.11.2014 | 9357 odsłon | 37 komentarzy

Richard Huddy z firmy AMD potwierdził podczas prezentacji na PDXLAN, że najprawdopodobniej Mantle SDK wyjdzie z fazy beta jeszcze przed końcem tego roku. Narzędzia, które są dostępne na razie tylko dla określonej grupy deweloperów, staną otworem przed wszystkimi zainteresowanymi rozwijającą się technologią „Czerwonych” bez żadnych opłat licencyjnych czy jakichkolwiek ograniczeń. 

więcej »
Adrian Kotowski | 07.07.2014 | 12863 odsłony | 31 komentarzy

Sensor Kinect większości z nas kojarzy się jedynie z konsolami Xbox 360 i Xbox One. Na rynku jest jednak dostępna też wersja dla komputerów osobistych, którą już niedługo zastąpi edycja 2.0. Dzięki oficjalnej stronie Microsoftu poznaliśmy datę premiery i cenę Kinect for Windows v2.

więcej »
Adrian Kotowski | 25.06.2014 | 6094 odsłony | 6 komentarzy

Google jest już wszędzie i nie jest to żadne nadużycie. Niedługo ich system będzie nam towarzyszył także w podróży samochodem. Google oficjalnie zaprezentowało projekt Android Auto stworzony z myślą o pokładowych systemach aut.

więcej »
Bartosz Woldański | 01.05.2014 | 6677 odsłon | 46 komentarzy

Choć technologia Mantle została na razie zastosowana w dwóch wydanych grach (Battlefield 4 i Thief), to firma AMD stopniowo pozyskuje kolejnych partnerów chętnych do zaimplementowania nowego API w swoich produkcjach. Dziś „Czerwoni” poinformowali o kolejnym kroku mającym przyczynić się w większym stopniu do rozwoju AMD Mantle, a jest nim udostępnienie odpowiednich narzędzi programistom (SDK) oraz uruchomienie specjalnego portalu dla zainteresowanych technologią deweloperów.

więcej »
Piotr Gontarczyk | 11.02.2014 | 54278 odsłon | 64 komentarze

Z nowych, nieoficjalnych doniesień wynika, że firma Microsoft rozpoczęła udostępnianie SDK systemu operacyjnego Windows Phone 8.1 wybranym twórcom oprogramowania. Za zaskakujące nie można uznać tego, że do sieci wypływają kolejne zrzuty ekranowe oraz informacje na temat nowego wydania mobilnego systemu z Redmond.

więcej »
Bartosz Woldański | 09.01.2014 | 11774 odsłony | 31 komentarzy

AMD TressFX 2.0 to już nie tylko włosy, ale też roślinność i futro zwierząt (wzorem Nvidia Fur). O technologii AMD TressFX 2.0 pisaliśmy w listopadzie ubiegłego roku, ale do tematu powracamy. We wspomnianym miesiącu została udostępniona próbka w zestawie narzędzi (Radeon SDK), a obecnie możemy przyjrzeć się działaniu tego rozwiązania i poznać więcej szczegółów na temat poczynionych zmian.

więcej »
Piotr Gontarczyk | 18.11.2013 | 7718 odsłon | 18 komentarzy

Firma Nvidia zapowiedziała nową wersję popularnej platformy programistycznej do obliczeń równoległych. Platforma CUDA 6 według Nvidii ma zapewnić łatwiejsze tworzenie programów wykorzystujących obliczenia równoległe, poprzez zmniejszenie nakładu czasu i pracy niezbędnego do przyspieszenia aplikacji naukowych, technicznych lub firmowych za pomocą procesorów graficznych.

więcej »
Piotr Gontarczyk | 19.03.2013 | 6979 odsłon | 14 komentarzy

Nvidia poinformowała o tym, że programiści piszący w języku Python mogą już korzystać z funkcji akceleracji przez akceleratory graficzne, opartych na modelu programowania równoległego CUDAMa to zapewnić przyśpieszenie przygotowywanych aplikacji do obliczeń wielkoskalowych, a także przeznaczonych do analizowania dużych ilości danych.

więcej »
Piotr Gontarczyk | 30.11.2012 | 14677 odsłon | 36 komentarzy

Mimo że Windows 8 ma dopiero niewiele ponad miesiąc, a już uwaga coraz większej grupy ludzi skupia się na tym, co firma Microsoft planuje na przyszłość. Aktualnie wydanie systemu operacyjnego zaliczyło nienajgorszy start.

więcej »
Publikacji na stronę
1 2
Aktualności
Sprzęt bardziej obcięty, niż sądziliśmy. 5
Tytuł jest bardzo popularny również na konsolach. 2
Masa CPU z zablokowanym mnożnikiem. Przy okazji prezentacji procesorów Core 9. 28
Niezła promocja dla kinomaniaków. 5
Nadchodzi kolejny ośmiordzeniowiec Intela. 32
Facebook
Ostatnio komentowane