Sabotour to przygodowa gra akcji stworzona przez Clive'a Townsenda, wydana w 1985 roku przez Durrel Software na platformy ZX Spectrum, Commodore 64 i Amstrad CPC.
Gracz wciela się w postać anonimowego wojownika ninja, którego zadaniam jest wydobycie dyskietki z danymi przywódców rebelianckich z pewnego magazynu. Rozgrywka toczy się na wielu poziomach kompleksu, w podziemnych tunelach i sekretnym centrum dowodzenia. Gracz początkowo do dyspozycji ma jedynie shurikeny, jednak może również korzystać z ciosów karate oraz broni improwizowanej, na przykład: cegieł czy rur. Kompleks wyposażony jest w rozmaite systemy ochronne i pułapki, przechadają się po nim także strażnicy z pasmi obronnymi. Gra wyposażona jest w zbalansowane poziomy trudności, od których zależy ilość pojawiających się w rozgrywce przeciwników, czas na zakońćzenie misji oraz odległość punktu ewakuacyjnego.
Gra została dobrze przyjęta przez publikę i w 1987 roku doczekała się kontynuacji: Saboteur II: Avenging Angel.
Informacje o grze Saboteur (ZX Spectrum)
- Gatunek: przygoda-akcja
- Rodzaj: II wojna światowa, sandbox, detektywistyczne
- Producent: Clive Townsend
- Wydawca: Durell Software
- Wersja PL: brak
Data premiery
- Świat: 1985
Informacje o grze Saboteur (Commodore 64)
- Producent: Clive Townsend,Steve Ruddy
- Wydawca: Durell Software
- Wersja PL: brak
Data premiery
- Świat: 1985
Informacje o grze Saboteur (Amstrad CPC)
- Producent: Clive Townsend
- Wydawca: Durell Software
- Wersja PL: brak
Data premiery
- Świat: 1985