Saboteur

Sabotour to przygodowa gra akcji stworzona przez Clive'a Townsenda, wydana w 1985 roku przez Durrel Software na platformy ZX Spectrum, Commodore 64 i Amstrad CPC.

Gracz wciela się w postać anonimowego wojownika ninja, którego zadaniam jest wydobycie dyskietki z danymi przywódców rebelianckich z pewnego magazynu. Rozgrywka toczy się na wielu poziomach kompleksu, w podziemnych tunelach i sekretnym centrum dowodzenia. Gracz początkowo do dyspozycji ma jedynie shurikeny, jednak może również korzystać z ciosów karate oraz broni improwizowanej, na przykład: cegieł czy rur. Kompleks wyposażony jest w rozmaite systemy ochronne i pułapki, przechadają się po nim także strażnicy z pasmi obronnymi. Gra wyposażona jest w zbalansowane poziomy trudności, od których zależy ilość pojawiających się w rozgrywce przeciwników, czas na zakońćzenie misji oraz odległość punktu ewakuacyjnego.

Gra została dobrze przyjęta przez publikę i w 1987 roku doczekała się kontynuacji: Saboteur II: Avenging Angel.

Informacje o grze Saboteur (ZX Spectrum)

  • Gatunek: przygoda-akcja
  • Rodzaj: II wojna światowa, sandbox, detektywistyczne
  • Producent: Clive Townsend
  • Wydawca: Durell Software
  • Wersja PL: brak

Data premiery

  • Świat: 1985

Informacje o grze Saboteur (Commodore 64)

  • Producent: Clive Townsend,Steve Ruddy
  • Wydawca: Durell Software
  • Wersja PL: brak

Data premiery

  • Świat: 1985

Informacje o grze Saboteur (Amstrad CPC)

  • Producent: Clive Townsend
  • Wydawca: Durell Software
  • Wersja PL: brak

Data premiery

  • Świat: 1985