Tagi
Publikacji na stronę
1
Mateusz Ozimek | 21.11.2018 | 47164 odsłony | 89 komentarzy

Po długich oczekiwaniach w końcu pojawił się Battlefield V, pierwszy tytuł, który obsługuje najnowsze techniki śledzenia promieni zaimplementowane przez Nvidię w nowych kartach graficznych RTX. Sprawdziliśmy, jak ray tracing wpływa na wydajność w tej grze oraz jak wygląda obraz generowany z wykorzystaniem tej metody.

więcej »
Adrian Kotowski | 12.11.2018 | 18404 odsłony | 80 komentarzy

Ray tracing w grach na razie tylko na sprzęcie Nvidii. Serwis 4Gamer przeprowadził krótki, ale bardzo interesujący wywiad z Davidem Wangiem z Radeon Technologies Group, w którym poruszono tematy Vegi w 7 nm, nowej generacji GPU oraz techniki ray tracingu. Dzięki temu dowiedzieliśmy się, że czerwoni nie zamierzają się spieszyć z dodaniem obsługi bibliotek DXR do swojego sprzętu, choć zapewniają, że w przyszłości na pewno taka opcja się pojawi.

więcej »
Piotr Gontarczyk | 10.05.2018 | 4819 odsłon | 16 komentarzy

Co się z tego wykluje? Ostatnia konferencja GTC w Tajpej odbyła się w październiku ubiegłego roku. Jen-Hsun Huang, szef Nvidii, ponownie na scenę GTC wejdzie 30 maja, a więc tuż przed startem targów Computex 2018. Konferencja jest już zapowiadana na kilku krajowych stronach internetowych Nvidii, ale południowokoreańska strona dodatkowo wspomina o "Ultimate Gaming Experience".

więcej »
Piotr Gołąb | 01.05.2018 | 53576 odsłon | 36 komentarzy

Rozwój grafiki komputerowej nierozerwalnie łączy się z ewolucją towarzyszącego mu sprzętu. Nvidia podczas konferencji na tegorocznym GDC pochwaliła się postępami prac nad rozwojem oprawy wizualnej. Okazało się, że nowa generacja kart graficznych Volta będzie obsługiwać technikę raytracingu. W tym materiale postaramy się przybliżyć Czytelnikom, czym jest raytracing i czy mamy szansę zobaczyć dzięki niemu niezwykłe efekty w nadchodzących grach.

więcej »
Piotr Gontarczyk | 20.03.2014 | 6287 odsłon | 11 komentarzy

PowerVR GR6500 łączy wielokąty ze śledzeniem promieni – unikatowa architektura procesora grafiki. Technika renderowania grafiki poprzez tzw. ray tracing (z ang. śledzenie promieni) znana jest od dawna, ale do dziś pozostaje w niszy, głównie jako narzędzie profesjonalistów. Ray tracing długo wykorzystywany był przede wszystkim przez wytwórnie filmowe, firmy specjalizujące się w grafice komputerowej, na potrzeby modelowania 3D, kinematografii czy chociażby reklamy. Wiele lat musiało upłynąć, aby komputery osobiste były w stanie zapewnić moc obliczeniową, która pozwalałaby sensownie korzystać z możliwości, jakie daje ray tracing. Obecnie istnieje już całkiem sporo programów, które dają możliwość generowania grafiki 3D poprzez ray tracing. Przykłady to Blender, 3ds Max, Maya, POV-ray czy Lightwave 3D.

więcej »
Mateusz Brzostek | 13.09.2010 | 47565 odsłon | 18 komentarzy
Co mają ze sobą wspólnego: lista zakupów, projektor i antropologia? Specjalnie dla Was pojechaliśmy dowiedzieć się tego do słonecznej Kalifornii. No dobrze, o procesorach też coś opowiemy :) więcej »
Piotr Gontarczyk | 30.10.2009 | 10152 odsłony | 87 komentarzy
Wreszcie idealny człowiek z pikseli? Jeżeli w udostępnionych przez chiński serwis PCZilla obrazkach nie ma fałszerstwa (a trudno ów serwis o to podejrzewać), to z pewnością trzeba przyznać, że może nas czekać prawdziwa rewolucja. Opublikowano bowiem trzy zrzuty ekranu z prezentacji możliwości nowego GPU NVIDII - Fermi.

Jedyne co pozostaje niewiadomą to kwestia tego, czy obrazy przedstawiają rendering w czasie rzeczywistym, czy nie. Na pierwszych dwóch obrazkach możemy zobaczyć wyjątkowo skomplikowane modele trójwymiarowe ludzi, w których zadbano o wszystkie, dosłownie wszystkie szczegóły.

W obu męski zarost, czy połyskująca miejscami od tłuszczu (albo potu) skóra robią piorunujące wrażenie. Oba modele składają się z wielu warstw, których odpowiednie złożenie daje takie właśnie efekty. Dla mnie osobiście najbardziej interesujące są oczy, które w dotychczas widzianych trójwymiarowych modelach ludzi, zawsze były najmniej odzwierciedlające naturalne.

Trzeci obrazek przedstawia wyrenderowaną metodą raytracingu scenę, w której w oczy rzuca się przede wszystkim doskonale zrealizowane oświetlenie, odbicia oraz cienie. Zapewne jeszcze kilka lat będziemy musieli poczekać, aż coś tak zbliżonego do rzeczywistości zobaczymy w grach, ale z pewnością jesteśmy coraz bliżej.

Aktualizacja: Nasz czytelnik, jagular, wykazał, że obrazki to oszustwo.

więcej »
Piotr Gontarczyk | 21.10.2009 | 4491 odsłon | 11 komentarzy
NVIDIA zapowiedziała wprowadzenie na rynek nowej platformy - RealityServer. Nowość oparto na idei obliczeń w chmurze (cloud computing). Według firmy ma ona znaleźć zastosowanie w strumieniowych aplikacjach 3D, z których mają korzystać komputery stacjonarny, notebooki, netbooki, oraz smartphone'y.

RealityServer to w uproszczeniu serwer Tesla RS wyposażony w osiem procesorów grafiki (z możliwością skalowania do stu). Będzie na nim pracować pierwsze oprogramowanie, które pod względem fizyki będzie mogło umożliwiać w pełni poprawne renderowanie, z wykorzystaniem technologii raytracingu, opartej na architekturze NVIDIA CUDA.

RealityServer, według NVIDII, będzie mógł być wykorzystywany na przykład przez ekipy inżynierów pojazdów mechanicznych, w celu wizualizacji skomplikowanych modeli trójwymiarowych, w różnych warunkach otoczenia (w tym także oświetlenia).

"Szarzy Kowalscy" też mają z tego rozwiązania czerpać korzyści. RealityServer ma bowiem umożliwiać zdalne projektowanie wnętrz, w trakcie dokonywania zakupów. Korzystając ze specjalnie przygotowanej strony internetowej będzie można planować wystrój wnętrz, przestawiać meble, dopasowywać różne elementy wystroju, w różnych warunkach oświetleniowych.

Premierę platformy RealityServer zaplanowano na 30 listopada bieżącego roku. Więcej szczegółów można znaleźć na stronie internetowej www.nvidia.com/object/realityserver.html.

więcej »
Piotr Gontarczyk | 04.08.2009 | 8407 odsłon | 24 komentarze
NVIDIA bez walki nie odda Intelowi pola bitwy. Firma NVIDIA zaprezentowała dzisiaj silnik ray tracingu NVIDIA OptiX jeden z elementów przeznaczonego dla twórców oprogramowania pakietu silników przyspieszających tworzenie aplikacji. Silniki przyspieszające tworzenie aplikacji firmy NVIDIA mają za zadanie sprawiać, że wprowadzanie do programów kosztownych funkcji o dużej wydajności ma stać się nie tylko prostsze, ale także znacząco skracać czas opracowania aplikacji.

Podczas imprezy SIGGRAPH 2009 firma NVIDIA zaprezentowała:

  • Silnik NVIDIA OptiX do raytracingu w czasie rzeczywistym
  • Silnik NVIDIA SceniX, przeznaczony do zarządzania danymi i scenami 3D
  • Silnik NVIDIA CompleX, służący do optymalizacji wydajności wielu procesorów graficznych

NVIDIA OptiX, pierwszy na świecie interaktywny silnik raytracingu wykorzystujący GPU to programowalny, wykorzystujący technikę ray tracingu potok graficzny, ułatwiający twórcom oprogramowania osiąganie nowych poziomów realizmu za pomocą tradycyjnego programowania w C.

Dzięki wykorzystaniu mocy masowo równoległych obliczeń procesorów NVIDIA Quadro, silnik OptiX ma w znacznym stopniu przyspieszać proces raytracingu, wykorzystywany w wielu dziedzinach, takich jak: fotorealistyczny rendering, projektowanie samochodów, pomiary akustyczne, symulacje optyczne, obliczenia wolumetryczne czy badania promieniowania. Twórcy aplikacji mogą wykorzystać silnik OptiX w sposób otwierający projektantom, inżynierom i badaczom nowe możliwości.

Silnik zarządzania sceną NVIDIA SceniX oferuje interaktywny rdzeń dla wymagających, profesjonalnych aplikacji 3D działających w czasie rzeczywistym. Bez względu na to, czy chodzi o wiodące produkty takie jak RTT DeltaGen i Autodesk Showcase czy też mniejsze projekty służące do zaawansowanej wizualizacji, grafiki telewizyjnej, obrazowania medycznego lub badań geologicznych, silnik SceniX tworzy interaktywną strukturę służącą do zarządzania danymi 3D i prezentowania wyników w wysokiej jakości i w czasie rzeczywistym.

więcej »
Piotr Gontarczyk | 23.07.2009 | 2854 odsłony | 10 komentarzy
Na konferencji SIGGRAPH 2009, która odbędzie się w dniach 3-7 sierpnia w Nowym Orelanie ma zostać zaprezentowany sprzętowy akcelerator do ray-tracingu.

Szybszy ray-tracing, karta o nazwie CausticTwo osiąga poprzez połączenie odpowiedniego algorytmu i dobranych do tego zadania komponentów (przede wszystkim specjalnego kontrolera pamięci).

Głównym zadaniem urządzenia nie jest przyspieszenie obliczeń (chociaż to tez potrafi), ale przyspieszenie pracy algorytmu. Wszystko sprowadza się do ominięcia ograniczenia, jakim jest przepustowość pamięci.

Karta CausticTwo będzie dostępna w pierwszym kwartale przyszłego roku, w cenie około 2500 dolarów za sztukę.

więcej »
Piotr Gontarczyk | 11.03.2009 | 35775 odsłon | 148 komentarzy

Przez ostatnie lata ktoś podbierał konkurentom pracowników. Teraz do "wielkiej trójki" AMD, NVIDII i Intela może dołączyć wreszcie czwarty gracz - Caustic Graphics.

Firma ta właśnie ogłosiła swoją obecność i twierdzi, że ma w swoim arsenale konstrukcje, które mają aż dwudziestokrotnie wyższą wydajność niż najwydajniesze karty graficzne dziś. Jakby tego było mało Caustic Graphics zapewnia, że już w przyszłym roku swoim konkurentom poprzeczkę podniesie na poziom... 200 razy. Pierwsza generacja kart graficznych Caustic One na rynek ma trafić jeszcze w tym roku.

Caustic Graphics zatrudnia między innymi byłych pracowników Apple, ATI, Autodesk, NVIDII i Intela. Opracowane przez firmę GPU mają renderować grafikę korzystając wyłącznie z raytracingu - technologii umożliwiającej uzyskanie realistycznie wyglądającej grafiki 3D. Dotychczas rozwiązanie to miało jedną wadę: niską wydajność. Caustic Graphics twierdzi, że udało jej się obejść wszelkie bariery i uzyskać ogromną wydajność niedrogiego GPU.

Więcej szczegółów poznamy w kwietniu, na specjalnie zorganizowanej przez Caustic Graphics imprezie. Wiadomo już, że firma w swojej ofercie będzie mieć karty do zastosowań profesjonalnych. Niemal pewne jest też to, że gracze też dostaną w swoje łapki coś dla siebie.

Wiele wskazuje na to, że Caustic One (pierwsza generacja) będzie typowym akceleratorem. Takim samym jak niegdyś karty 3dfx Voodoo i Voodoo2. Kartę będzie można wykorzystywać wraz z innym kontrolerem grafiki. Niewykluczone, że wystarczy zwykła "integra". więcej »
Publikacji na stronę
1
Aktualności
To chyba nie będzie zabójca Fortnite. 29
Akcja wsparcia w związku z pożarem katedry Notre-Dame de Paris. 25
To już definitywny koniec tego oprogramowania. 22
Lepsza, ale niestety też droższa niż poprzedniczka. 9
Edycja specjalna. AMD zamierza hucznie obchodzić swoje 50. 15
Dla wielu osób wyniki badań mogą być zaskakujące.  22
Od zapowiedzi do sklepowej dostępności minie kilka tygodni. 18
Spodziewajcie się wzrostu wydajności. 19
Facebook
Ostatnio komentowane