Tagi
ray tracing
1080p (2)   3d (1)   3dmark (2)   3dmark port royal (2)   4a engine (1)   4a games (2)   ai (2)   aktualizacja (1)   amd (5)   ansel rtx (1)   api vulkan (1)   architektura (2)   assetto corsa competizione (1)   ataa (1)   basemark gpu 1.1 (1)   battlefield v (3)   benchmark (4)   blender (1)   cd projekt red (1)   cena (1)   ceo (1)   control (1)   cyberpunk 2077 (1)   czasowy antyaliasing (1)   d (1)   data premiery (1)   david wang (1)   demo (1)   demo technologiczne (2)   dice (1)   direct3d (1)   directml (1)   directx 11 (1)   directx 12 (3)   directx raytracing (1)   dlss (3)   dxr (1)   działanie (1)   early access (1)   fps (1)   futuremark (1)   galax (1)   geforce (1)   geforce 20 (1)   geforce experience (1)   geforce rtx (3)   geforce rtx 2070 (2)   geforce rtx 2080 (2)   geforce rtx 2080 ti (1)   gpgpu (2)   gpu (6)   gr6500 (1)   gra (3)   grafika (1)   gran turismo (1)   gry (3)   gtx (1)   gtx 1080 ti (1)   gtx 20 (1)   gtx 2060 (1)   gtx 2080 (1)   hairworks (2)   imagination technologies (1)   jakość (1)   jakość grafiki (1)   jensen huang (2)   justice (1)   karta graficzna (10)   klatki na sekundę (2)   komputer (1)   konferencja (2)   konsola (2)   lara croft (1)   lightwave (1)   lista (1)   mark papermaster (1)   maszynowe uczenie (1)   maya (1)   metro (1)   metro exodus (3)   Microsoft (1)   minimum (1)   multi gpu (1)   na żywo (1)   narzut (1)   navi (3)   nvidia (13)   nvidia geforce gtx 2060 (1)   nvidia geforce rtx 2070 (1)   nvidia geforce rtx 2080 ti (1)   nvidia rtx (7)   nvidia titan v (1)   obliczenia (1)   opencl (1)   opengl (2)   openrl (1)   oprogramowanie (2)   pascal (2)   physx (1)   playstation 5 (1)   płynność (2)   pokaz (1)   polyphony digital (1)   pov-ray (1)   powervr (1)   powervr series 6 (1)   premiera (2)   prezentacja (2)   problem (1)   quadro (1)   radeon (1)   radeon technologies group (1)   radeon vii (1)   raytracing (2)   realizm (1)   remedy (1)   renderowanie (1)   renderowanie w czasie rzeczywistym (1)   rogue (1)   rozszerzenie (1)   rtx (4)   rtx 20 (1)   rtx 2060 (1)   rtx 2070 (1)   rtx 2080 (2)   rtx 2080 ti (1)   seria (1)   shadow of the tomb raider (2)   siggraph (1)   siggraph 2018 (2)   silnik (1)   skórzana kurtka (1)   specyfikacja (2)   sprzęt (1)   steam (1)   strzelanka (1)   super sampling (1)   supersampling (1)   sztuczna inteligencja (3)   śledzenie promieni (14)   tech demo (2)   technika (5)   technologia (1)   test (2)   titan v (1)   turing (5)   układ graficzny (1)   uniwersalna (1)   upscalling (1)   vk_nv_raytracing (1)   volta (2)   vulkan (2)   wiedźmin 3 (1)   wizard (1)   wskazówki (1)   wydajność (5)   wygładzanie krawędzi (1)   wymagania (1)   wymagania sprzętowe (1)   wyścigi (1)   zaawansowana fizyka (1)   zestawienie (1)  
Publikacji na stronę
1 2
Adrian Kotowski | 15.01.2019 | 6889 odsłon | 102 komentarze

Alternatywa jest, ale do jej wprowadzenia potrzeba czasu. Przedstawiciele AMD są w ostatnio zasypywani gradem pytań nie tylko o swoje produkty, ale też i rozwiązania konkurencji. Popularnym tematem jest obsługa ray tracingu oraz super samplingu DLSS, a wiec technik promowanych mocno przez Nvidię. Z wywiadu udzielonego japońskiemu serwisowi 4Gamers wynika, że czerwoni mogą przygotować odpowiedź na oba rozwiązania.

więcej »
Adrian Kotowski | 11.01.2019 | 10540 odsłon | 34 komentarze

Obietnica jest, teraz czekamy na jej spełnienie. Podczas targów CES 2019 AMD zaprezentowało swoją nową kartę Radeon VII, ale niestety nie ujawniło właściwie żadnych informacji o kolejnej serii urządzeń. Wspomniano, co prawda, o Navi, choć bardzo ogólnikowo. Na szczęście przedstawiciele czerwonych zapewnili, że wprowadzenie na rynek Vegi w 7 nm to nie jedyna premiera GPU w tym roku.

więcej »
Adrian Kotowski | 08.01.2019 | 6425 odsłon | 39 komentarzy

Testy czas zacząć. UL Benchmarks ogłosił premierę swojego benchmarka 3DMark Port Royal, przygotowanego z myślą o testowaniu wydajności kart w ray tracingu. Pakiet może zainteresować posiadaczy GeForce'ów RTX 20, w przypadku których odpowiednia obsługa techniki śledzenia promieni jest jedną z najmocniej promowanych nowości. Ze względu na wymagania programu liczba osób, które mogą z niego obecnie skorzystać nie jest duża.

więcej »
Adrian Kotowski | 30.12.2018 | 11377 odsłon | 45 komentarzy

Czyżby technika miała być dostępna na PlayStation 5? Polyphony Digital przygotowało na SIGGRAPH Asia 2018 całkiem ciekawą prezentację na temat tworzenia powtórek wideo w grze Gran Turismo. Tego typu opcja jest ważna ze względu na transmisje zawodów w ligach esportowych. Nie ten aspekt przyciągnął jednak największą uwagę mediów, a wspomnienie o wykorzystaniu ray tracingu w czasie rzeczywistym.

więcej »
Adrian Kotowski | 08.12.2018 | 4521 odsłon | 14 komentarzy

Testy rozpoczniemy w styczniu. Ul Benchmarks ujawniło datę wydania testu 3DMark Port Royal, służącego do sprawdzenia wydajności kart graficznych w ray tracingu. Do sieci trafił materiał wideo prezentujący scenę demo benchmarka, a jego autorzy podali też, ile oprogramowanie będzie kosztować. Na szczęście aplikacja nie będzie zbyt droga, o ile oczywiście macie już w swojej bibliotece program 3DMark.

więcej »
Adrian Kotowski | 28.11.2018 | 3645 odsłon | 4 komentarze

Kolejne nowości już w drodze. Twórcy benchmarka Basemark GPU udostępnili w sieci jego nową wersję oznaczoną numerem 1.1, w której dodano obsługę DirectX 12. To już trzecie API, które użytkownik komputera może wybrać podczas testów swojego układu graficznego. Od czerwcowej premiery mogliśmy na pecetach korzystać z benchmarków wykorzystujących Vulkana i OpenGL.

więcej »
Adrian Kotowski | 21.11.2018 | 5241 odsłon | 24 komentarze

Szkoda tylko, że większość z Was i tak tego nie sprawdzi. Nvidia ujawniła na swojej stronie, że popularna w Chinach gra MMO Justice otrzyma w niedługim czasie aktualizację wprowadzającą technikę ray tracingu i superspampling DLSS. Będzie to pierwszy produkt na rynku oferujący oba rozwiązania równocześnie. Niestety ze względu na specyfikę gry, dla większości posiadaczy GeForce’ów RTX taka informacja to jedynie ciekawostka.

więcej »
Adrian Kotowski | 16.11.2018 | 15702 odsłony | 58 komentarzy

Nie będzie Pascala w panierce. Pierwsza fala produktów bazujących na architekturze Turing już trafiła na rynek i pomimo wielu kontrowersji, sprzedaje się całkiem dobrze. Wielu graczy czeka jednak na premierę dużo tańszych modeli z serii GeForce 20, które nadal są zagadką pod właściwie każdym względem. Na szczęście wiemy na pewno, że nowe modele również będą bazować na układach Turing.

więcej »
Adrian Kotowski | 12.11.2018 | 17903 odsłony | 80 komentarzy

Ray tracing w grach na razie tylko na sprzęcie Nvidii. Serwis 4Gamer przeprowadził krótki, ale bardzo interesujący wywiad z Davidem Wangiem z Radeon Technologies Group, w którym poruszono tematy Vegi w 7 nm, nowej generacji GPU oraz techniki ray tracingu. Dzięki temu dowiedzieliśmy się, że czerwoni nie zamierzają się spieszyć z dodaniem obsługi bibliotek DXR do swojego sprzętu, choć zapewniają, że w przyszłości na pewno taka opcja się pojawi.

więcej »
Adrian Kotowski | 17.10.2018 | 13881 odsłon | 59 komentarzy

Pierwsze eksperymenty nie wyglądają zachęcająco. Podczas europejskiej edycji konferencji GTC 2018 studio Remedy zaprezentowało implementację techniki ray tracingu w swoim silniku Northlight. To właśnie na nim bazuje gra Control, którą Nvidia promuje jako jeden z tytułów, mających pokazać pełną moc kart graficznych GeForce RTX.

więcej »
Adrian Kotowski | 18.09.2018 | 13909 odsłon | 53 komentarze

Słabsze karty mogą być po prostu za słabe. Serwis PCGamesN przeprowadził krótki wywiad z Tomem Petersenem z Nvidii, a tematem była technika śledzenia promieni. Przedstawiciel firmy z Santa Clara podzielił się ciekawą obserwacją, która może rzucać światło na to, jak wyglądać będą kolejne produkty z rodziny RTX 20.

więcej »
Adrian Kotowski | 11.09.2018 | 6566 odsłon | 14 komentarzy

Na razie bez obsługi DX12 i ray tracingu. KUNOS Simulazioni opublikowało wymagania sprzętowe gry Assetto Corsa Competizione, która jutro zawita w programie wczesnego dostępu na Steamie. Symulacja wyścigów jest interesująca nie tylko ze względu na samą rozgrywkę, ale też z powodu technik, które do niej trafią. Niestety na część z nich trzeba będzie jeszcze poczekać.

więcej »
Adrian Kotowski | 05.09.2018 | 9549 odsłon | 45 komentarzy

Gra ma zyskać dzięki temu na realizmie. Serwis Tom’s Hardware przedstawił wypowiedzi przedstawicieli firmy DICE dotyczące zastosowania w Battlefield V techniki śledzenia promieni. Dowiedzieliśmy się dzięki temu, że ray tracing w finalnej wersji gry będzie się nieco różnił od tego, co twórcy zaprezentowali na pokazie Nvidii. Efekty mają zostać nieco przycięte, by zapewnić odpowiednią wydajność.

więcej »
Adrian Kotowski | 04.09.2018 | 9934 odsłony | 64 komentarze

Nie tylko ray tracing będzie zabijał Wasze komputery. PC Games Hardware podzieliło się całkiem ciekawą informacją na temat gry Metro Exodus. Wygląda na to, że zestaw technik zielonych zastosowanych w produkcji będzie dużo większy niż wcześniej sądzono. Do gry trafią nie tylko rozwiązania znane z platformy Nvidia RTX, ale też biblioteki HairWorks oraz PhysX z obliczeniami na GPU.

więcej »
Adrian Kotowski | 28.08.2018 | 10676 odsłon | 52 komentarze

Czekamy jeszcze na oficjalne potwierdzenie. Po wczorajszej prezentacji rozgrywki świat gier żyje tematem Cyberpunka 2077, który zapowiada się świetnie. Pojawiają się też przecieki, a jeden z nich dotyczy obecności technologii Nvidii w nowej produkcji studia CD Projekt RED. Dzięki grafice przedstawiającej ustawienia dostępne w grze dowiedzieliśmy się, że deweloperzy postawili na ray tracing.

więcej »
Adrian Kotowski | 23.08.2018 | 16140 odsłon | 73 komentarze

Będziecie potrzebowali potężnego sprzętu. Ben Archard, przedstawiciel studia 4A Games, udzielił wywiadu serwisowi Rock Paper Shotgun, który pewnie zainteresuje potencjalnych nabywców nowych GeForce’ów RTX. Deweloper potwierdził, że włączenie wszystkich opcji z pakietu Nvidia RTX dostępnych w grze potrafi w ogromnym stopniu wpłynąć na wydajność i o graniu w wysokiej rozdzielczości i z dużą płynnością można raczej zapomnieć.

więcej »
Adrian Kotowski | 23.08.2018 | 8887 odsłon | 13 komentarzy

GeForce Experience z masą nowych funkcji. Nvidia zapowiedziała udostępnienie nowej wersji funkcji Ansel, korzystającej z możliwości platformy Nvidia RTX. Dzięki Ansel RTX możliwe będzie przygotowanie pięknie wyglądających grafik z gier wykorzystujących technikę ray tracingu, czy rejestrowanie zrzutów w bardzo wysokiej rozdzielczości przeskalowanej dzięki obliczeniom maszynowym i sztucznej inteligencji.

więcej »
Adrian Kotowski | 21.08.2018 | 41866 odsłon | 120 komentarzy

Może do premiery się poprawi. Najnowszy materiał wideo niemieckiego serwisu PC Games Hardware pokazuje, że nawet GeForce RTX 2080 Ti może mieć problemy z zapewnieniem odpowiednio wysokiej płynności w grach z ray tracingiem. Włączenie funkcji RTX w Shadow of the Tomb Raider może wywołać "zadyszkę" nawet na najszybszych pecetach dostępnych w sprzedaż.

więcej »
Adrian Kotowski | 21.08.2018 | 10828 odsłon | 26 komentarzy

Ray tracing w kilku dużych hitach. Wczorajsza prezentacja nowych kart z rodziny Turing była równocześnie pokazem możliwości, jakie daje w grach technika śledzenia promieni. Zieloni całkiem dobrze przygotowali się do premiery swojego nowego sprzętu i podjęli współpracę z kilkoma dużymi i wieloma mniejszymi deweloperami, którzy zaimplementowali w swoich tytułach techniki dostępne w ramach platformy Nvidia RTX. Zestawienie nadchodzących produkcji jest naprawdę całkiem ciekawe.

więcej »
Adrian Kotowski | 14.08.2018 | 17327 odsłon | 52 komentarze

Masa wskazówek na zwiastunie imprezy zielonych. Dzisiaj w nocy Nvidia zaprezentowała swoje pierwsze karty bazujące na układach Turing, a już za 6 dni zobaczymy nową rodzinę urządzeń dla graczy. Właściciel marki GeForce udostępnił w sieci wideo, które od kilku godzin elektryzuje entuzjastów sprzętu komputerowego i pecetowych graczy.

więcej »
Publikacji na stronę
1 2
Aktualności
Tak może wyglądać chip w kolejnym Xboksie lub PS5. 112
Świetna wiadomość dla klientów. DRAMeXchange przygotował nowy raport na temat rynku pamięci DRAM. 21
Jest też kompatybilność z Adaptive Sync dla Pascali i Turingów. 38
Tak może wyglądać chip w kolejnym Xboksie lub PS5. 112
Alternatywa jest, ale do jej wprowadzenia potrzeba czasu. 102
Jest też kompatybilność z Adaptive Sync dla Pascali i Turingów. 38
Facebook
Ostatnio komentowane