Tagi
ray tracing
1080p (2)   3d (1)   3dmark (2)   3dmark port royal (2)   4a engine (1)   4a games (5)   4k (2)   ai (2)   aktualizacja (2)   aktywacja (1)   amd (5)   amd radeon rx vega 56 (1)   ansel rtx (1)   anthem (1)   api (1)   api vulkan (1)   architektura (2)   assetto corsa competizione (1)   ataa (1)   basemark gpu 1.1 (1)   battlefield v (4)   benchmark (4)   biblioteki (1)   bioware (1)   blender (1)   cd projekt red (1)   cena (1)   ceo (1)   control (2)   cryengine 5.5 (1)   crytek (1)   cyberpunk 2077 (1)   czasowy antyaliasing (1)   d (1)   data premiery (1)   david wang (1)   deap learning supersampling (1)   deep learning supersampling (1)   demo (1)   demo technologiczne (2)   deweloper (1)   dice (2)   direct3d (1)   directml (1)   directx 11 (1)   directx 12 (5)   directx raytracing (1)   dlss (9)   do pobrania (1)   dostępne (1)   dream machines (1)   dron (1)   dxr (3)   działanie (1)   ea (1)   early access (1)   fps (1)   futuremark (1)   galax (1)   gdc 2019 (1)   geforce (3)   geforce 20 (1)   geforce experience (1)   geforce rtx (3)   geforce rtx 20 (2)   geforce rtx 2060 (1)   geforce rtx 2070 (2)   geforce rtx 2080 (2)   geforce rtx 2080 ti (2)   globalne oświetlenie (1)   główny inżynier (1)   gpgpu (2)   gpu (8)   gr6500 (1)   gra (5)   grafika (1)   gran turismo (1)   gry (5)   gtx (1)   gtx 1080 ti (1)   gtx 1660 ti (1)   gtx 20 (1)   gtx 2060 (1)   gtx 2080 (1)   hairworks (2)   imagination technologies (1)   inżynier (1)   jakość (1)   jakość grafiki (1)   jensen huang (2)   justice (1)   karta graficzna (16)   klatki na sekundę (2)   komputer (2)   konferencja (2)   konsola (2)   laptop (1)   lara croft (1)   lightwave (1)   lista (1)   łatka (1)   mark papermaster (1)   maszynowe uczenie (1)   maya (1)   metro (1)   metro exodus (7)   Microsoft (2)   minimum (1)   msi (1)   msi geforce gtx 1660 ti gaming x (1)   multi gpu (1)   na żywo (1)   narzut (1)   navi (3)   neon noir (1)   nvidia (22)   nvidia geforce 418.91 whql (1)   nvidia geforce gtx 2060 (1)   nvidia geforce rtx 2070 (1)   nvidia geforce rtx 2080 ti (1)   nvidia rtx (7)   nvidia titan v (1)   obliczenia (2)   ograniczenia (1)   opencl (1)   opengl (2)   openrl (1)   oprogramowanie (3)   pascal (3)   patch (1)   pc (1)   physx (1)   playstation (1)   playstation 5 (1)   płynność (2)   pokaz (3)   polyphony digital (1)   pov-ray (1)   powervr (1)   powervr series 6 (1)   premiera (3)   prezentacja (4)   problem (1)   quadro (1)   radeon (1)   radeon technologies group (1)   radeon vii (1)   raytracing (2)   realizm (1)   remedy (1)   renderowanie (1)   renderowanie w czasie rzeczywistym (1)   rogue (1)   rozdzielczość (1)   rozszerzenie (1)   rtx (11)   rtx 20 (1)   rtx 2060 (1)   rtx 2070 (1)   rtx 2080 (2)   rtx 2080 ti (1)   rx vega 56 (1)   scylla costa (1)   sdk (2)   seria (1)   shadow of the tomb raider (3)   siggraph (1)   siggraph 2018 (2)   silnik (2)   skórzana kurtka (1)   sony (1)   specyfikacja (2)   specyfikacja minimalna (1)   specyfikacja zalecana (1)   sprzęt (1)   steam (1)   sterownik (1)   sterowniki (1)   strzelanka (1)   super sampling (1)   supersampling (1)   sztuczna inteligencja (3)   śledzenie promieni (18)   tech demo (2)   technika (7)   technologia (2)   tensor (1)   test (3)   titan v (1)   total illumination (1)   turing (10)   twórca (1)   układ graficzny (1)   unboxing (1)   uniwersalna (1)   unreal engine 4.22 (1)   upscalling (1)   vk_nv_raytracing (1)   volta (2)   vulkan (3)   wiedźmin 3 (1)   wizard (1)   włączenie (1)   wskazówki (1)   wydajność (5)   wygładzanie krawędzi (1)   wymagania (1)   wymagania sprzętowe (2)   wyścigi (1)   zaawansowana fizyka (1)   zestawienie (1)  
Publikacji na stronę
1 2 3
Adrian Kotowski | 19.03.2019 | 4557 odsłon | 43 komentarze

Posiadacze Turingów w końcu się doczekali. Po wielu długich miesiącach oczekiwania, studio Nixxes odpowiedzialne za pecetową konwersję Shadow of the Tomb Raider udostępniło nową łatkę, wprowadzającą do wspomnianej gry techniki DLSS i ray tracingu. Trzeba przyznać, że deweloperzy raczej nie spieszyli się z przygotowaniem odpowiedniego patcha, bo sama gra pojawiła się na rynku we wrześniu 2018 roku.

więcej »
Adrian Kotowski | 18.03.2019 | 9505 odsłon | 82 komentarze

Firma stawia na śledzenie promieni. Podczas GDC 2019 Nvidia ujawniła swoje plany, dotyczące przede wszystkim rozwoju technik i sprzętu związanych z ray tracingiem. Firma chwaliła się możliwościami swojej architektury Turing, ujawniła nowe produkcje korzystające z ray tracingu i przede wszystkim ogłosiła, że z możliwości tej techniki w grach będą mogli skorzystać również właściciele kart z rodziny Pascal.

więcej »
Adrian Kotowski | 15.03.2019 | 12509 odsłon | 138 komentarzy

Pokaz odpalony na Radeonie! W związku ze zbliżającą się konferencją GDC 2019 firma Crytek opublikowała w sieci demo Neon Noir, prezentujące możliwości silnika CryEngine w ray tracingu. Pokazany materiał wygląda naprawdę bardzo dobrze, ale najważniejsze jest to, że wszystkie zaprezentowane efekty można z dużą wydajnością wykonać zarówno na kartach Nvidii, jak i AMD.

więcej »
Adrian Kotowski | 05.03.2019 | 5499 odsłon | 9 komentarzy

Sony zainteresowane śledzeniem promieni. W serwisie LinkedIn pojawiła się oferta pracy w brytyjskim oddziale badawczym PlayStation, przygotowana z myślą o zatrudnieniu głównego inżyniera grafiki. Jego zadaniem ma być kierowanie zespołem pracującym nad nowymi technikami graficznymi, które mogłyby zostać wykorzystane w PlayStation. Jednym z takich rozwiązań może być ray tracing.

więcej »
Adrian Kotowski | 19.02.2019 | 14139 odsłon | 23 komentarze

I błyskawicznie znikł. PC World Bulgaria opublikował pierwszy w sieci materiał wideo prezentujący kartę graficzną MSI GeForce GTX 1660 Ti Gaming X. Dzięki usuniętemu już filmowi mogliśmy zobaczyć informacje umieszczone na opakowaniu urządzenia, a także przyjrzeć się projektowi sprzętu i jego najważniejszym cechom. Nie ma niestety bardziej szczegółowych danych, na które trzeba będzie poczekać do końca tego tygodnia.

więcej »
Adrian Kotowski | 14.02.2019 | 10146 odsłon | 40 komentarzy

Sama jakość też rozczarowuje. Wczoraj Nvidia udostępniła sterowniki, które miały zagwarantować najlepsze działanie techniki DLSS w grach Metro Exodus i Battlefield V. W sieci pojawiły się już pierwsze testy wydajności i porównania graficzne, ale też informacje o zaskakujących ograniczeniach, przez które włączenie wspomnianego supersamplingu nie zawsze jest możliwe, choć gracz posiada kartę z rodziny Turing.

więcej »
Adrian Kotowski | 13.02.2019 | 8953 odsłony | 26 komentarzy

Nadchodzi ważna aktualizacja silnika. Epic udostępnił poglądową wersję Unreal Engine 4.22, która pozwala deweloperom wykorzystać w swoich projektach technikę śledzenia promieni liczoną w czasie rzeczywistym. Z możliwości będą mogli początkowo korzystać głównie posiadacze nowych kart Nvidii, ale w przyszłości ray tracing w grach powinien bez problemów działać też na innych urządzeniach.

więcej »
Adrian Kotowski | 13.02.2019 | 9334 odsłony | 16 komentarzy

Gracze gotowi na premierę Metro Exodus. Nvidia udostępniła w sieci pakiet sterowników GeForce 418.91 WHQL, który ma zapewnić jak najlepsze działanie nowego Metro i Battlefield V z włączonymi technikami śledzenia promieni i supersamplingiem DLSS. Są też poprawki błędów, choć ich lista jest tym razem wyjątkowo krótka. Tego niestety nie można powiedzieć już o zestawieniu błędów, które czekają na wyeliminowanie.

więcej »
Adrian Kotowski | 09.02.2019 | 7607 odsłon | 26 komentarzy

Funkcja trafi też do innych hitów. Kilka dni temu Nvidia pochwaliła się, że jej technika DLSS trafiła do benchmarka 3DMark Port Royal. Dzięki temu karty Turing mają wypadać w teście jeszcze lepiej niż do tej pory. W tym samym ogłoszeniu zieloni wspomnieli też o kilku innych produkcjach, do których trafi ta technika. Dzięki temu dowiedzieliśmy się, że z DLSS będziemy mogli skorzystać również w grze Metro Exodus, choć do tej pory nie zapowiadano dodania takiej opcji.

więcej »
Przemysław Juraszek | 29.01.2019 | 31549 odsłon | 19 komentarzy

Nareszcie pojawiły się mobilne układy GPU oparte na architekturze Turing. Sprawdzamy, czy mają charakterystykę tak dobrą jak Pascale, oraz czy granie z włączonym ray tracingiem na laptopie ma sens.

więcej »
Adrian Kotowski | 28.01.2019 | 4782 odsłony | 23 komentarze

Czekamy™. Serwis WCCFTech przeprowadził wywiad ze Scyllą Costą, producentem gry Anthem, z którego dowiedzieliśmy się, że promowana przez Nvidię technika DLSS nie będzie dostępna w grze w dniu premiery. Na integrację rozwiązania w nowej produkcji Bioware trzeba będzie trochę poczekać, choć na szczęście niezbyt długo. Costa wspomniał też o możliwości dodania innych technik i usprawnień, choć na ten moment nie podjęto jeszcze decyzji w ich sprawie.

więcej »
Adrian Kotowski | 25.01.2019 | 21744 odsłony | 48 komentarzy

Mocny sprzęt wymagany. 4A Games opublikowało na swojej stronie oficjalne wymagania sprzętowe gry Metro Exodus. Twórcy przygotowali cztery specyfikacje, w tym jedną dla największych entuzjastów komputerowych, dla których wydanie sporej gotówki na podzespoły nie jest żadną przeszkodą. Jeśli natomiast macie słabszy zestaw, to nadal będziecie mogli zagrać w grę, choć musicie spodziewać się dużych cięć grafiki.

więcej »
Adrian Kotowski | 15.01.2019 | 7872 odsłony | 102 komentarze

Alternatywa jest, ale do jej wprowadzenia potrzeba czasu. Przedstawiciele AMD są w ostatnio zasypywani gradem pytań nie tylko o swoje produkty, ale też i rozwiązania konkurencji. Popularnym tematem jest obsługa ray tracingu oraz super samplingu DLSS, a wiec technik promowanych mocno przez Nvidię. Z wywiadu udzielonego japońskiemu serwisowi 4Gamers wynika, że czerwoni mogą przygotować odpowiedź na oba rozwiązania.

więcej »
Adrian Kotowski | 11.01.2019 | 11655 odsłon | 34 komentarze

Obietnica jest, teraz czekamy na jej spełnienie. Podczas targów CES 2019 AMD zaprezentowało swoją nową kartę Radeon VII, ale niestety nie ujawniło właściwie żadnych informacji o kolejnej serii urządzeń. Wspomniano, co prawda, o Navi, choć bardzo ogólnikowo. Na szczęście przedstawiciele czerwonych zapewnili, że wprowadzenie na rynek Vegi w 7 nm to nie jedyna premiera GPU w tym roku.

więcej »
Adrian Kotowski | 08.01.2019 | 6863 odsłony | 39 komentarzy

Testy czas zacząć. UL Benchmarks ogłosił premierę swojego benchmarka 3DMark Port Royal, przygotowanego z myślą o testowaniu wydajności kart w ray tracingu. Pakiet może zainteresować posiadaczy GeForce'ów RTX 20, w przypadku których odpowiednia obsługa techniki śledzenia promieni jest jedną z najmocniej promowanych nowości. Ze względu na wymagania programu liczba osób, które mogą z niego obecnie skorzystać nie jest duża.

więcej »
Adrian Kotowski | 30.12.2018 | 11750 odsłon | 45 komentarzy

Czyżby technika miała być dostępna na PlayStation 5? Polyphony Digital przygotowało na SIGGRAPH Asia 2018 całkiem ciekawą prezentację na temat tworzenia powtórek wideo w grze Gran Turismo. Tego typu opcja jest ważna ze względu na transmisje zawodów w ligach esportowych. Nie ten aspekt przyciągnął jednak największą uwagę mediów, a wspomnienie o wykorzystaniu ray tracingu w czasie rzeczywistym.

więcej »
Adrian Kotowski | 08.12.2018 | 4694 odsłony | 14 komentarzy

Testy rozpoczniemy w styczniu. Ul Benchmarks ujawniło datę wydania testu 3DMark Port Royal, służącego do sprawdzenia wydajności kart graficznych w ray tracingu. Do sieci trafił materiał wideo prezentujący scenę demo benchmarka, a jego autorzy podali też, ile oprogramowanie będzie kosztować. Na szczęście aplikacja nie będzie zbyt droga, o ile oczywiście macie już w swojej bibliotece program 3DMark.

więcej »
Adrian Kotowski | 28.11.2018 | 4024 odsłony | 4 komentarze

Kolejne nowości już w drodze. Twórcy benchmarka Basemark GPU udostępnili w sieci jego nową wersję oznaczoną numerem 1.1, w której dodano obsługę DirectX 12. To już trzecie API, które użytkownik komputera może wybrać podczas testów swojego układu graficznego. Od czerwcowej premiery mogliśmy na pecetach korzystać z benchmarków wykorzystujących Vulkana i OpenGL.

więcej »
Adrian Kotowski | 21.11.2018 | 5398 odsłon | 24 komentarze

Szkoda tylko, że większość z Was i tak tego nie sprawdzi. Nvidia ujawniła na swojej stronie, że popularna w Chinach gra MMO Justice otrzyma w niedługim czasie aktualizację wprowadzającą technikę ray tracingu i superspampling DLSS. Będzie to pierwszy produkt na rynku oferujący oba rozwiązania równocześnie. Niestety ze względu na specyfikę gry, dla większości posiadaczy GeForce’ów RTX taka informacja to jedynie ciekawostka.

więcej »
Adrian Kotowski | 16.11.2018 | 15945 odsłon | 58 komentarzy

Nie będzie Pascala w panierce. Pierwsza fala produktów bazujących na architekturze Turing już trafiła na rynek i pomimo wielu kontrowersji, sprzedaje się całkiem dobrze. Wielu graczy czeka jednak na premierę dużo tańszych modeli z serii GeForce 20, które nadal są zagadką pod właściwie każdym względem. Na szczęście wiemy na pewno, że nowe modele również będą bazować na układach Turing.

więcej »
Publikacji na stronę
1 2 3
Aktualności
Być może to oferta właśnie dla Ciebie?  129
Właściciele Radeonów gotowi na premierę nowej gry studia FromSoftware. 3
Tak wygląda następca Rifta. 4
Epic Games Store z kolejnymi dużymi grami na wyłączność. 34
Chińczycy przekonują do swoich produktów. 2
Czerwoni rozwijają swoje otwarte oprogramowanie. 3
Kolejny duży transfer niebieskich. 15
Kolejny Turing już się zbliża. 47
Facebook
Ostatnio komentowane