tagi

PhysX by NVIDIA – analiza techniki i testy praktyczne

Mieszko Krzykowski 10.09.2010 183
Czego wymagamy od gier? To trudne pytanie, na które nie da się udzielić jednoznacznej odpowiedzi, ponieważ – co może zabrzmieć trochę banalnie – każdy ma odmienny gust. Niektórzy na pierwszym miejscu wymienią zakręconą fabułę, inni – wartką akcję, ktoś zapewne wspomni o klimacie czy humorze. Nie mniej ważne mogą być grafika i realizm, które potrafią istotnie wpłynąć na część z wcześniej wspomnianych aspektów. Właśnie w realizm celuje PhysX – technika, którą bardzo stara się wypromować NVIDIA i o której od dłuższego czasu nie można było przeczytać na łamach PCLab.pl. Zdecydowaliśmy się załatać w końcu tę poważną lukę i przedstawić obecny stan PhysX-a, a także odkurzyć swoją kryształową kulę.

FluidMark - przetestuj fizykę grafiki

Piotr Gontarczyk 12.08.2008 19

Serwis oZone3D udostępnił pierwszą oficjalną wersję nowego programu testującego wydajność kart graficznych i procesorów. FluidMark to test sprawdzający, jak poszczególne karty i procesory radzą sobie z obliczeniami związanymi z przetwarzaniem fizyki.

Program korzysta z interfejsu OpenGL 2.0, a więc wymaga zgodnej z nim karty graficznej. Do takich urządzeń zaliczają się między innymi: seria GeForce FX, 6, 7, 8, 9 i GTX oraz Radeon 9500 i wyższe, X1000, X2000, HD 3000 i HD 4000, a także karty z procesorami S3 Chrome 400.

FluidMark opiera się na silniku przetwarzania grafiki, NVIDIA PhysX i wymaga zainstalowania pakietu sterowników PhysX w wersji 8.08.01.Testy można przeprowadzać w jednym z trzech trybów:

  • Programowy (wszystkie karty graficzne zgodne z OpenGL 2.0)
  • Sprzętowy dla kart Ageia PhysX
  • Sprzętowy dla kart NVIDIA GeForce (z obsługą PhysX)
Program można pobrać ze strony internetowej www.oZone3D.net.