Tagi
narzędzia
.net (1)   3dmark (1)   5 nm (1)   7 nm (1)   amd (4)   amd mantle (4)   amd radeon (3)   api (5)   aplikacja (1)   beta (3)   bethesda (1)   biblioteki (3)   brian fargo (1)   chip (1)   chmura (1)   cloud (1)   cloud computing (1)   cpu (2)   czerwoni (1)   defcon (1)   deweloper (4)   deweloperzy (1)   directx (3)   directx 12 (3)   e-webinaria (1)   fallout 4 (1)   fermi (1)   firma (1)   game developer conference (3)   gcn (3)   gdc (3)   gdc 2014 (3)   gdc 2019 (1)   geforce (1)   gpu (5)   gra (9)   grafika unity 5 (1)   gry (10)   haker (1)   ibm (1)   ibm smartcloud orchestrator (1)   intel (1)   intel haswell (1)   intel iris (1)   interfejs (2)   inwigilacja (1)   inxile (1)   it (1)   karty graficzne (5)   kepler (1)   khronos group (2)   konsole (1)   linuks (1)   litografia (1)   mantle (5)   mantle sdk (1)   maxwell (1)   Microsoft (5)   microsoft pix (1)   mod (3)   modder (1)   modderzy (1)   modkit (1)   modyfikacja (1)   modyfikacje (1)   nagrania (1)   narzędzia modderskie (1)   narzędzie (1)   nexus mods (1)   nsa (1)   nvidia (2)   nvidia geforce (1)   ocat (1)   opengl (2)   oprogramowanie (7)   optymalizacja (1)   ossmann (1)   pakiet (1)   panele tematyczne (2)   pc (3)   pdxlan (1)   plany (2)   platforma (1)   podsłuch (1)   pokaz (1)   portal (1)   premiera (1)   prezentacja (4)   proces produkcyjny (1)   produkcja (1)   program (2)   programowanie (4)   ps4 (1)   qualcomm (1)   radeon (3)   radeon profiler (1)   razer (1)   rpg (1)   sdk (2)   sesje tematyczne (2)   sieć (1)   smartfony (1)   snowden (1)   sprzęt (2)   steamos (1)   system operacyjny (1)   środowisko (1)   tablety (1)   techniki (1)   technologia (1)   technologie (5)   testy (1)   trueaudio next (1)   tsmc (1)   usługi (1)   valve (1)   wasteland 2 (1)   webinarium (1)   wiedźmin 3: dziki gon (1)   windows (5)   windows 9 (1)   wine (1)   wydajność (1)   xbox one (1)   xone (2)   zapowiedź (3)   zarządzanie (1)   zasoby (1)   zmiany (2)   zrzuty ekranu (1)  
Publikacji na stronę
1
Adrian Kotowski | 05.04.2019 | 8313 odsłon | 33 komentarze

Pierwsze układy już powstają. TSMC poinformowało o finalizacji prac dotyczących opracowania narzędzi, wymaganych do projektowania SoC tworzonych w procesie 5 nm. Przedsiębiorstwo jest na dobrej drodze, by zgodnie z wcześniejszymi założeniami rozpocząć w 2020 roku masową produkcję chipów z wykorzystaniem tej technologii produkcyjnej. W ten sposób Tajwańczycy uzyskają zauważalną przewagę nad konkurencją, co z perspektywy możliwości współpracy z innymi podmiotami jest dla firmy niezwykle ważne.

więcej »
Adrian Kotowski | 20.03.2019 | 4337 odsłon | 4 komentarze

Czerwoni rozwijają swoje otwarte oprogramowanie. Podczas GDC 2019 firma AMD zaprezentowała szereg nowości dotyczących narzędzi deweloperskich, dostępnych w ramach inicjatywy GPUOpen. Ulepszone wersje aplikacji mają sprawić, że twórcy treści w jeszcze prostszy sposób będą w stanie w pełni wykorzystać możliwości drzemiące w kartach graficznych Radeon. Deweloperzy otrzymają też większe możliwości monitorowania zachowania urządzeń, podczas wykonywania przez nie obliczeń.

więcej »
Adrian Kotowski | 16.08.2018 | 10559 odsłon | 32 komentarze

Steam z własnym Wine. Pomysł stworzenia systemu do gier opartego na Linuksie raczej średnio wyszedł firmie Valve, ale podmiot nie zamierza się poddawać. Firma chce zwiększyć popularność SteamOS udostępniając większą liczbę kompatybilnych gier, a pomóc mają w tym narzędzia umożliwiające uruchomienie na tym OS-ie produkcji przeznaczonych na Windows.

więcej »
Adrian Kotowski | 23.02.2016 | 4544 odsłony | 18 komentarzy

Todd Howard z firmy Bethesda ujawnił w rozmowie z Game Informerem, że już w kwietniu pecetowa wersja Fallout 4 otrzyma oficjalną obsługę modyfikacji. Co prawda, już teraz powstaje sporo modów do wspomnianej produkcji, ale dzięki udostępnieniu specjalnych narzędzi będzie to prostsze. Warto też pamiętać, że oficjalna obsługa modów na PC jest ważna także z punktu widzenia konsolowców, którzy będą uzależnieni od treści przygotowanych przez graczy komputerowych.

więcej »
Adrian Kotowski | 14.08.2015 | 18579 odsłon | 49 komentarzy

CD Projekt Red udostępnił w sieci narzędzia dla modderów stworzone z myślą o grze Wiedźmin 3: Dziki Gon. Zestaw o nazwie Modkit będzie pozwalał na zmodyfikowanie wielu elementów gry, takich jak choćby tekstury. Twórcy zaznaczają przy tym, że nie jest to jednak w pełni rozbudowany edytor i korzystanie z pakietu wymaga nieco umiejętności i doświadczenia z tworzeniem modyfikacji.

więcej »
Adrian Kotowski | 02.03.2015 | 9554 odsłony | 6 komentarzy

Wasteland 2 zostanie przeniesiony na silnik Unity 5, dzięki czemu gra ma stać się ładniejsza niż w pierwotnej wersji. Dodatkowo, firma planuje udostępnienie nowych narzędzi dla modderów, dzięki którym gracze będą mogli łatwiej stworzyć własne rozszerzenia dla gry. Ponadto twórcy chcą wprowadzić zmiany w systemie umiejętności, które miałyby przełożyć się na zmiany w rozgrywce.

więcej »
Bartosz Woldański | 14.11.2014 | 9359 odsłon | 37 komentarzy

Richard Huddy z firmy AMD potwierdził podczas prezentacji na PDXLAN, że najprawdopodobniej Mantle SDK wyjdzie z fazy beta jeszcze przed końcem tego roku. Narzędzia, które są dostępne na razie tylko dla określonej grupy deweloperów, staną otworem przed wszystkimi zainteresowanymi rozwijającą się technologią „Czerwonych” bez żadnych opłat licencyjnych czy jakichkolwiek ograniczeń. 

więcej »
Adrian Kotowski | 20.06.2014 | 14386 odsłon | 16 komentarzy

NSA stosowało wiele technik zbierania informacji, w większości korzystając ze sprzętu specjalnie przygotowanego do tego typu zadań. Dzięki planom, które udostępnił Snowden udało się skonstruować jedno z takich urządzeń.

więcej »
Bartosz Woldański | 01.05.2014 | 6677 odsłon | 46 komentarzy

Choć technologia Mantle została na razie zastosowana w dwóch wydanych grach (Battlefield 4 i Thief), to firma AMD stopniowo pozyskuje kolejnych partnerów chętnych do zaimplementowania nowego API w swoich produkcjach. Dziś „Czerwoni” poinformowali o kolejnym kroku mającym przyczynić się w większym stopniu do rozwoju AMD Mantle, a jest nim udostępnienie odpowiednich narzędzi programistom (SDK) oraz uruchomienie specjalnego portalu dla zainteresowanych technologią deweloperów.

więcej »
Bartosz Woldański | 20.03.2014 | 44381 odsłon | 222 komentarze

Odpowiedź na technologię AMD Mantle już oficjalnie! Zgodnie z zapowiedzią sprzed kilkunastu dni, firma Microsoft przygotowała na imprezę Game Developer Conference specjalną prezentację, na której ogłoszono DirectX 12. Biblioteki mają być obsługiwane przez liczne, nie tylko najnowsze, karty graficzne kompatybilne z DirectX 11! Co więcej, z dobrodziejstw nadchodzącego API skorzystają nie tylko posiadacze komputerów osobistych, ale także tabletów, smartfonów czy konsol Xbox One.

więcej »
Bartosz Woldański | 28.02.2014 | 56619 odsłon | 222 komentarze

Zaledwie wczoraj poruszyliśmy temat bibliotek DirectX i OpenGL, które mają przynieść zmiany porównywalne do technologii AMD Mantle, a teraz swoje stanowisko wystosowała firma AMD. Rozwiązanie „Czerwonych” przełożyło się, ogólnie rzecz ujmując, na wzrost wydajności w grach, a konkretnie na razie tylko w Battlefieldzie 4. Czy DirectX 12 (oznaczenie jest tylko przypuszczeniem), które umożliwi dostęp do niskopoziomowego interfejsu, stanie się początkiem rewolucji?

więcej »
Bartosz Woldański | 27.02.2014 | 10733 odsłony | 95 komentarzy

Pierwsze korzyści, jakie przynosi technologia AMD Mantle, mogliśmy już ocenić na przykładzie benchmarku Star Swarm oraz gry Battlefield 4. Teraz w kolejce jest debiutujący w tym tygodniu Thief. Co jednak z posiadaczami kart graficznych nieobsługujących nowego API „Czerwonych”? Wygląda na to, że niebawem doczekamy się odpowiedzi na rozwiązanie AMD i biblioteki DirectX oraz OpenGL, za sprawą dostępu do niskopoziomowego interfejsu, również przełożą się na wzrost wydajności w grach.

więcej »
Bartosz Woldański | 30.10.2013 | 12982 odsłony | 1 komentarz

W najbliższy wtorek na stronie internetowej e-webinaria.pl będzie miało miejsce kolejne darmowe webinarium. Tematem nadchodzącej sesji mają być narzędzia do zarządzania usługami cloud.

więcej »
Marek Kowalski | 22.11.2012 | 11258 odsłon | 13 komentarzy

Razer, producent znany głównie z akcesoriów komputerowych dla graczy ogłosił rozpoczęcie otwartych testów beta oprogramowania dla graczy: Razer Game Booster.

więcej »
Agnieszka Serafinowicz | 04.11.2009 | 3087 odsłon | 5 komentarzy
Pakiet Windows SysInternals to zestaw zaawansowanych narzędzi diagnostycznych dla systemów Windows. Znajdują się w nim aplikacje do zarządzania plikami, monitorowania dysków twardych, diagnostyki sieci i interfejsów sieciowych, analizy procesów uruchomionych w systemie, detekcji i usuwania rootkitów i wiele, wiele więcej (łącznie pakiet obejmuje ponad 60 niezależnych aplikacji).  
 
Projekt rozpoczęty przez Marka Russinovicha oraz Bryce Cogswella ewoluuje stale juz pod nadzorem korporacji z Redmond. Microsoft opublikował właśnie kolejne wydanie pakietu, w którym wybrane komponenty zostały zaktualizowane. Zmieniono m.in. takie programy jak: Disk2vhd v1.3, Sigcheck v1.61, Process Monitor v2.8 oraz LiveKd v3.12.

więcej »
Agnieszka Serafinowicz | 22.10.2009 | 3717 odsłon | 7 komentarzy
Microsoft opublikował drugą już wersję beta swojego najnowszego zestawu narzędzi dla programistów - Visual Studio 2010. Wraz z tym deweloperskim pakietem udostępniono także drugą wersję beta platformy .NET Framework 4.0.

Na witrynie pobierania Microsoft udostępnił łącznie aż trzy edycje pakietu Visual Studio: Visual Studio 2010 Professional Edition beta 2, Visual Studio 2010 Premium Edition beta 2 oraz najlepiej wyposażoną edycję Visual Studio 2010 Ultimate Edition beta 2. Wszystkie udostępnione pliki mają po około 4,5 - 5 MB objętości. Są to jednak tylko instalatory internetowe poszczególnych wersji pakietu. Po ich zainstalowaniu wszystkie składniki pakietu - a w każdej edycji będzie to kilka gigabajtów danych - są pobierane i instalowane bezpośrednio z internetu.

Wydanie finalnej wersji Visual Studio 2010 i .NET Framework 4.0 planowane jest na 22 marca 2010 roku.
więcej »
Publikacji na stronę
1
Aktualności
To może być jeden z ciekawszych flagowców tego roku. 3
Firma odsłania karty. Nintendo podzieliło się właśnie swoimi planami na najbliższe kilka tygodni. 2
Niech najbliższy miesiąc minie jak najszybciej. 12
Tańszy, ale niewiele gorszy niż Nitro+. 11
Nadchodzi kolejny ośmiordzeniowiec Intela. 32
Przynajmniej tak utrzymuje branżowa prasa. 12
Sprzęt bardziej obcięty, niż sądziliśmy. 26
Masa CPU z zablokowanym mnożnikiem. Przy okazji prezentacji procesorów Core 9. 31
Tanio nie będzie. OnePlus przygotowuje się do premiery swojego nowego, flagowego smartfona. 14
Facebook
Ostatnio komentowane