Tagi
maxwell
gry
3dmark (1)   4k (2)   60 kl./s (1)   aep (1)   alokowanie (1)   amd (4)   amd radeon (1)   android (2)   api (3)   aquanox deep descent (1)   architektura (1)   asynchroniczne obliczenia (1)   benchmark (1)   cortex-a53 (1)   cortex-a57 (1)   digital arrow (1)   directx (1)   directx 12 (2)   driver (1)   działanie (1)   fermi (2)   fiji (1)   fiji xt (1)   game developer conference (1)   gcn (2)   gdc (1)   gdc 2014 (1)   gdc 2015 (1)   geforce (4)   geforce 375.86 whql (1)   gm204 (1)   gm204-200 (1)   gpu (7)   gra (12)   gracz (1)   granie (1)   grid (1)   gtc 2018 japan (1)   gtx 970 (1)   gtx 980 (1)   intel (1)   intel haswell (1)   intel iris (1)   interfejs programowania aplikacji (1)   jensen huang (1)   karta graficzna (4)   karty graficzne (1)   kepler (5)   konferencja (1)   konsola (4)   konsole (1)   kontroler (1)   mantle (1)   Microsoft (1)   narzędzia (1)   nintendo (1)   nvidia (12)   nvidia geforce (1)   opengl (1)   opengl 4.5 (1)   oprogramowanie (3)   pamięć (1)   pascal (3)   pc (2)   premiera (1)   prezentacja (2)   problemy (1)   qualcomm (1)   r9 390x (1)   radeon (3)   ram (1)   shield (3)   shield portable (1)   shield pro (1)   shield tablet (2)   slajd (1)   smartfony (1)   steam (1)   steamos (1)   sterowniki (2)   streaming (1)   tablet (1)   tablety (1)   technologie (1)   tegra (4)   tegra k1 (2)   tegra x1 (3)   test (1)   turing (1)   valve (1)   vulkan (2)   vulkan 1.0 (2)   wideo (1)   windows (1)   wydajność (4)   wykres (1)   xbox one (1)   xone (1)   zapowiedź (1)  
Publikacji na stronę
1
Adrian Kotowski | 13.09.2018 | 14083 odsłony | 62 komentarze

Wystarczy do tego już RTX 2080. Podczas GTC 2018 w Japonii zieloni przedstawili nowe dane na temat wydajności swoich kart graficznych z rodziny Turing. Przedsiębiorstwo zapewnia, że wraz z premierą GeForce’ów RTX wkroczymy w erę grania w rozdzielczości 4K przy 60 kl./s. Dzięki dodatkowym usprawnieniom w postaci DLSS mamy spodziewać się znaczącego wzrostu wydajności.

więcej »
Piotr Gontarczyk | 15.12.2016 | 8013 odsłon | 42 komentarze

Za mało czasu na Pascala. Nowa konsola Nintendo Switch, jak donoszą źródła ekipy VentureBeat, zajmującej się grami, oparta będzie na układzie SoC (System-on-a-Chip) Nvidia Tegra z procesorem grafiki korzystającym z architektury Maxwell. Wybór starszej generacji GPU Nvidii miał być podyktowany chęcią szybszego wprowadzenia Switcha na rynek.

więcej »
Adrian Kotowski | 16.11.2016 | 16406 odsłon | 66 komentarzy

Zdecydowanie lepiej zostać przy starszej wersji driverów. W sieci pojawia się wiele zgłoszeń dotyczących problemów z grami i drastycznego obniżenia wydajności po instalacji udostępnionych wczoraj sterowników GeForce 375.86 WHQL. O problemie jest głośno na wielu forach komputerowych i niestety na ten moment jedynym sensownym rozwiązaniem jest powrót do starszej wersji oprogramowania.

więcej »
Piotr Gontarczyk | 01.03.2016 | 12555 odsłon | 49 komentarzy

Nvidia oficjalnie poinformowała o tym, że nie planuje dodania obsługi interfejsu programowania aplikacji (API) Vulkan dla kart graficznych z procesorami opartymi na architekturze Fermi. Firma jednocześnie przedstawiła jasno sprecyzowany powód podjęcia takiej decyzji.

więcej »
Piotr Gontarczyk | 23.02.2016 | 6710 odsłon | 15 komentarzy

Firma Valve Software uzyskała potwierdzenie zgodności implementacji interfejsu programowania Vulkan w systemie operacyjnym SteamOS, który ma być konkurencją dla Direct3D firmy Microsoft, a więc interfejsu wchodzącego w skład pakietu DirectX, obecnie w wersji 12. Oficjalnie potwierdzona obecność Vulkana w SteamOS teraz będzie znaczącym ułatwieniem dla programistów w tworzeniu i optymalizowaniu gier. Następca interfejsu OpenGL według różnych obserwatorów rynku ma spore szanse na to aby wreszcie zmniejszyć dystans do rozwiązań Microsoftu, zwłaszcza że te są dostępne tylko na platformie Windows. Vulkan natomiast jest interfejsem uniwersalnym.

więcej »
Adrian Kotowski | 11.09.2015 | 7836 odsłon | 51 komentarzy

Serwis WCCFTech przeprowadził wywiad z firmą Digital Arrow, która przygotowuje grę Aquanox Deep Descent. W rozmowie poruszono kwestię wykorzystania asynchronicznych obliczeń w ich produkcji, a odpowiedź przedstawicieli studia była bardzo interesująca. Okazuje się, że twórcy gry skorzystają z nowej technologii tylko wtedy, gdy jej użycie nie będzie w żaden sposób negatywnie wpływało na wydajność na kartach Nvidii.

więcej »
Piotr Gontarczyk | 19.05.2015 | 10941 odsłon | 12 komentarzy

Na rynku konsol do gier już niebawem może coś się ruszyć bo najnowsza konsola Nvidia Shield z nośnikiem danych o pojemności 500 GB została przyuważona w oficjalnej ofercie Amazona. Oferta co prawda została już usunięta, gdyż najpewniej było to przedwczesne działanie po stronie sklepu, ale w internecie nic nie ginie. Wygląda więc na to, że niebawem ruszy sprzedaż nie jednej, a dwóch konsol do gier Nvidii - Shield oraz Shield Pro. Podstawowa wersja ma mieć 16 GB pamięci na dane użytkownika, a druga aż 500 GB. Obie konsole pracować mają pod kontrolą dostosowanego przez Nvidię systemu Android TV.

więcej »
Piotr Gontarczyk | 15.05.2015 | 29414 odsłon | 70 komentarzy

Nvidia i AMD niebawem mają wprowadzić na rynek kolejne karty graficzne. Nvidia do swojej oferty powinna dorzucić kartę GeForce GTX 980 Ti i być może także parę modeli z niskiej segmentu cenowego, a jeśli chodzi o AMD to wciąż czekamy na pierwsze karty Radeon R serii 300, wśród których powinien być chociażby Radeon R9 390X. W sieci pojawiły się pierwsze wyniki domniemanych testów kart graficznych obu firm, ale od razu zaznaczamy, że ich źródło ma różną historię jeśli chodzi o wiarygodność tego typu przecieków. Dlatego też zalecamy zachowanie w pamięci, że dopiero oficjalne testy będzie można traktować w pełni poważnie.

więcej »
Piotr Gontarczyk | 14.05.2015 | 7482 odsłony | 3 komentarze

Oparta na układzie Tegra przenośna konsola Nvidia Shield pierwszej generacji nie osiągnęła na rynku dużego sukcesu, ale producent wciąż ma przekonanie, że jest w stanie zapewnić graczom dobrą platformę do gier, wykorzystującą system operacyjny Google Android. Druga generacja przenośnej konsoli Shield, opartej już na układzie Tegra X1, pojawiała się już w przekazach z końca marca, ale teraz okazuje się, że urządzenie uzyskało w Korei Południowej certyfikat, który umożliwia wprowadzenie go na tamtejszy rynek.

więcej »
Piotr Gontarczyk | 12.02.2015 | 6768 odsłon | 17 komentarzy

Na 3 marca bieżącego roku Nvidia zaplanowała specjalne wydarzenie, na które zaprasza zaprasza hasłem "Made to Game". Warto od razu zauważyć, że co prawda będzie to drugi dzień targów MWC 2015 (Mobile World Congress) w Barcelonie, ale wydarzenie Nvidii odbędzie się w San Francisco, w ramach konferencji GDC 2015 (Game Developers Conference).

więcej »
Piotr Gontarczyk | 26.01.2015 | 28278 odsłon | 98 komentarzy

Dwa tygodnie temu pisaliśmy o tym, że niektórzy użytkownicy kart graficznych donosili o problemach z wykorzystaniem pamięci RAM na kartach graficznych GeForce GTX 970. Wtedy mówiono o tym, że model ten u części posiadaczy, alokuje 3,5 GB zamiast 4 GB pamięci graficznej. Doczekaliśmy się wreszcie szerokiego objaśnienia tej sprawy, także od samej firmy Nvidia.

więcej »
Bartosz Woldański | 20.03.2014 | 44377 odsłon | 222 komentarze

Odpowiedź na technologię AMD Mantle już oficjalnie! Zgodnie z zapowiedzią sprzed kilkunastu dni, firma Microsoft przygotowała na imprezę Game Developer Conference specjalną prezentację, na której ogłoszono DirectX 12. Biblioteki mają być obsługiwane przez liczne, nie tylko najnowsze, karty graficzne kompatybilne z DirectX 11! Co więcej, z dobrodziejstw nadchodzącego API skorzystają nie tylko posiadacze komputerów osobistych, ale także tabletów, smartfonów czy konsol Xbox One.

więcej »
Publikacji na stronę
1
Aktualności
Akcja wsparcia w związku z pożarem katedry Notre-Dame de Paris. 29
To chyba nie będzie zabójca Fortnite. 29
Gorzej niż wcześniej, ale i tak świetnie. 39
Lepsza, ale niestety też droższa niż poprzedniczka. 10
Edycja specjalna. AMD zamierza hucznie obchodzić swoje 50. 15
Od zapowiedzi do sklepowej dostępności minie kilka tygodni. 18
Spodziewajcie się wzrostu wydajności. 19
Gorzej niż wcześniej, ale i tak świetnie. 39
Spodziewajcie się wzrostu wydajności. 19
Edycja specjalna. AMD zamierza hucznie obchodzić swoje 50. 15
Nintendo Switch traci tytuł na wyłączność. 0
Akcja wsparcia w związku z pożarem katedry Notre-Dame de Paris. 29
APU z 2 rdzeniami, 4 wątkami, układem graficznym Vega 3 i dwoma kontrolerami LAN 10 Gb/s. 5
Facebook
Ostatnio komentowane