tagi

Vulkan 1.0 trafił na platformę SteamOS

Piotr Gontarczyk 23.02.2016 15

Firma Valve Software uzyskała potwierdzenie zgodności implementacji interfejsu programowania Vulkan w systemie operacyjnym SteamOS, który ma być konkurencją dla Direct3D firmy Microsoft, a więc interfejsu wchodzącego w skład pakietu DirectX, obecnie w wersji 12. Oficjalnie potwierdzona obecność Vulkana w SteamOS teraz będzie znaczącym ułatwieniem dla programistów w tworzeniu i optymalizowaniu gier. Następca interfejsu OpenGL według różnych obserwatorów rynku ma spore szanse na to aby wreszcie zmniejszyć dystans do rozwiązań Microsoftu, zwłaszcza że te są dostępne tylko na platformie Windows. Vulkan natomiast jest interfejsem uniwersalnym.

Nvidia pokazała platformę "Kayla". Architektura Kepler w smartfonie i tablecie

Piotr Gontarczyk 27.03.2013 14

Nvidia ujawniła pewne informacje o tym, jak będzie wyglądać następca procesora Tegra 4. Układ nowej generacji to konstrukcja o nazwie kodowej "Logan", który na rynku najpewniej pojawi się pod nazwą Tegra 5. Oczywiście w pierwszej kolejności należy spodziewać się wzrostu wydajności, w porównaniu do obecnej generacji.