Relacja z konferencji AMD na temat obsługi DirectX 11
Przez ostatnie lata DirectX – znane API Microsoftu – przerodziło się z alternatywy dla OpenGL w najczęściej używany przy tworzeniu gier standard. Jego znaczenie urosło do tego stopnia, że nawet John Carmack, ostatnia ostoja OpenGL w świecie wirtualnej rozrywki, postanowił używać rozwiązań Microsoftu przy tworzeniu najnowszej gry powstającej pod jego nadzorem. Trudno się więc dziwić, że przed pojawieniem się kolejnej wersji API wiele osób zastanawia się, co też ona ze sobą przyniesie, gdyż to właśnie ona w głównej mierze zdecyduje o tym, jakie gry będą się pojawiać przez najbliższe lata i jak będą one wyglądać. Trudno się też dziwić, że obsługa kolejnych wersji DirectX lub jej brak jest ważnym elementem kampanii reklamowych producentów kart graficznych. W ubiegły czwartek mieliśmy okazję wziąć udział w telekonferencji AMD poświęconej DirectX 11 oraz obsługującym go sprzętowo nadchodzącym produktom firmy.