Tagi
Publikacji na stronę
1
Adrian Kotowski | 05.10.2015 | 5524 odsłony | 31 komentarzy

Microsoft przejął od Intela firmę Havok, zajmującą się rozwijaniem popularnego silnika fizycznego. Kwota transakcji nie została ujawniona. W wydanym przez firmę z Redmond komunikacie czytamy, że przedsiębiorstwo nadal zamierza licencjonować przejętą technologię innym, zainteresowanym nią firmom.

więcej »
Adrian Kotowski | 03.07.2015 | 10895 odsłon | 19 komentarzy

Firma Havok udostępniła w sieci listę wybranych tytułów zaprezentowanych na E3 2015, które będą korzystały z technologii przygotowanej przez przedsiębiorstwo. W zestawieniu znalazły się takie tytuły jak Star Wars: Battlefront, Uncharted 4: A Thief’s End, czy The Last Guardian. Przedsiębiorstwo chwali się, że jej rozwiązania wykorzystywane są już w ponad 600 tytułach.

więcej »
Piotr Gontarczyk | 06.03.2011 | 8027 odsłon | 17 komentarzy
Obliczenia fizyki w grach, na komputerach osobistych i konsolach to już nie nowość. Dwa wiodące rozwiązania to NVIDIA PhysX oraz Havok (stworzony przez firmę teraz należącą do Intela). To drugie właśnie ma szansę pojawić się w smartfonach i innych urządzeniach, które pracują pod kontrolą systemu operacyjnego Google Android. więcej »
Mieszko Krzykowski | 10.09.2010 | 343178 odsłon | 183 komentarze
Czego wymagamy od gier? To trudne pytanie, na które nie da się udzielić jednoznacznej odpowiedzi, ponieważ – co może zabrzmieć trochę banalnie – każdy ma odmienny gust. Niektórzy na pierwszym miejscu wymienią zakręconą fabułę, inni – wartką akcję, ktoś zapewne wspomni o klimacie czy humorze. Nie mniej ważne mogą być grafika i realizm, które potrafią istotnie wpłynąć na część z wcześniej wspomnianych aspektów. Właśnie w realizm celuje PhysX – technika, którą bardzo stara się wypromować NVIDIA i o której od dłuższego czasu nie można było przeczytać na łamach PCLab.pl. Zdecydowaliśmy się załatać w końcu tę poważną lukę i przedstawić obecny stan PhysX-a, a także odkurzyć swoją kryształową kulę. więcej »
Mieszko Krzykowski | 08.06.2009 | 60050 odsłon | 67 komentarzy
Przez ostatnie lata DirectX – znane API Microsoftu – przerodziło się z alternatywy dla OpenGL w najczęściej używany przy tworzeniu gier standard. Jego znaczenie urosło do tego stopnia, że nawet John Carmack, ostatnia ostoja OpenGL w świecie wirtualnej rozrywki, postanowił używać rozwiązań Microsoftu przy tworzeniu najnowszej gry powstającej pod jego nadzorem. Trudno się więc dziwić, że przed pojawieniem się kolejnej wersji API wiele osób zastanawia się, co też ona ze sobą przyniesie, gdyż to właśnie ona w głównej mierze zdecyduje o tym, jakie gry będą się pojawiać przez najbliższe lata i jak będą one wyglądać. Trudno się też dziwić, że obsługa kolejnych wersji DirectX lub jej brak jest ważnym elementem kampanii reklamowych producentów kart graficznych. W ubiegły czwartek mieliśmy okazję wziąć udział w telekonferencji AMD poświęconej DirectX 11 oraz obsługującym go sprzętowo nadchodzącym produktom firmy. więcej »
Piotr Gontarczyk | 27.03.2009 | 6730 odsłon | 12 komentarzy

Firma AMD oficjalnie zaprezentowała swoją demonstrację silnika fizyki, opartego na technologii Havok. W trakcie specjalnej konferencji firma pokazała coś co określa jako pierwszą implementację demonstracji Havok Cloth, w aplikacji opartej na OpenCL. 

OpenCL jest pierwszą technologią tego typu, dostępną na wiele różnych platform (Windows, Mac OS, Linux, itd.). Nieoficjalnie mówi się, że pierwszym systemem operacyjnym natywnie obsługującym OpenCL będzie Mac OS X "Snow Leopard" firmy Apple.

Sama demonstracja Havoka oparta była na GPU, i to CPU był jedynie "asystentem". Wsparcie technologii OpenCL zapowiedziała nie tylko firma AMD (ATI), ale także NVIDIA.

więcej »
Piotr Gontarczyk | 03.07.2008 | 8501 odsłon | 26 komentarzy

Podczas gdy NVIDIA dokłada starań, aby rozpowszechnić ideę liczenia fizyki z gier przez technologię PhysX, za pomocą procesorów graficznych, ATI wydaje się mieć problemy z dorównaniem konkurentowi.

PhysX oczywiście potrzebuje jeszcze lepszej promocji wśród producentów gier, których NVIDIA musi przekonać, że wykonywanie obliczeń związanych z fizyką przez GPU jest najlepszym rozwiązaniem.

W tym samym czasie konkurencyjne rozwiązanie, czyli Havok należący obecnie do Intela, jest obsługiwany przez nie mniej niż 300 gier, ale może być realizowany tylko przez CPU. ATI od pewnego czasu wspiera tą technologię, lecz jak dotąd liczenie fizyki, w przypadku kart graficznych Radeon HD odbywa się za pośrednictwem jednostki centralnej.

Racjonalnym wydaje się twierdzenie, że przetwarzanie fizyki przez GPU powinno być znacznie szybsze niż CPU. Shadery procesorów graficznych to niezależne potoki lub rdzenie, których w nowoczesnym GPU jest przecież niemało.

Z jednej strony ATI twierdzi, że będzie zapewniać obsługę technologii Havok przez CPU, z drugiej zapewnia, że prowadzi działania mające na celu stwierdzenie, czy wprowadzenie obsługi Havoka przez GPU ma sens. To wydaje się mieć związek z tym, że Intel (właściciel Havoka) rzekomo nie ma własnego GPU, na którym mógłby testować liczenie fizyki.

Pikanterii całej sprawie dodają doniesienia ze źródeł blisko związanych z NVIDIĄ, z których wynika, że Havok będzie wspierany przez własne GPU Intela (Larrabee), a ATI nigdy nie dostanie licencji uprawniającej do korzystania z akceleracji Havoka, przez ich procesory graficzne.

więcej »
Piotr Gontarczyk | 13.06.2008 | 10530 odsłon | 21 komentarzy

Choć być może trudno w to uwierzyć... ale odwieczni rywale AMD i Intel wspólnie pracują nad zoptymalizowaniem nabytego niedawno przez Intela silnika fizyki Havok, tak aby jak najlepiej wykorzystywał moce obliczeniowe procesorów AMD.

Jednocześnie trwają prace nad zaimplementowaniem silnika fizyki w sterownikach kart graficznych z procesorami ATI Radeon.

Obecnie nie wiadomo, kiedy będziemy mogli ujrzeć efekty tej współpracy. Wiadomo natomiast, że dla AMD jest ona konieczna. Na początku bieżącego roku NVIDIA przejęła firmę AGEIA, która na swoim koncie ma własny silnik fizyki (PhysX) oraz procesory fizyki.

Intel przejął firmę Havok we wrześniu ubiegłego roku. Dziś zabawką Havok Intel i AMD bawią się razem. Byle tylko się o nią nie pokłócili!

więcej »
Tagi: amd, cpu, havok, intel, vpu
Publikacji na stronę
1
Aktualności
Akcja wsparcia w związku z pożarem katedry Notre-Dame de Paris. 29
Gorzej niż wcześniej, ale i tak świetnie. 41
Lepsza, ale niestety też droższa niż poprzedniczka. 10
Edycja specjalna. AMD zamierza hucznie obchodzić swoje 50. 15
Od zapowiedzi do sklepowej dostępności minie kilka tygodni. 18
Spodziewajcie się wzrostu wydajności. 19
Gorzej niż wcześniej, ale i tak świetnie. 41
Spodziewajcie się wzrostu wydajności. 19
Edycja specjalna. AMD zamierza hucznie obchodzić swoje 50. 15
Nintendo Switch traci tytuł na wyłączność. 0
Akcja wsparcia w związku z pożarem katedry Notre-Dame de Paris. 29
APU z 2 rdzeniami, 4 wątkami, układem graficznym Vega 3 i dwoma kontrolerami LAN 10 Gb/s. 5
Facebook
Ostatnio komentowane