tagi
aktualizacja (1)   amd (2)   api (1)   asus (1)   battlefield 4 (1)   benchmark (1)   bethesda (1)   crysis 3 (1)   doom (1)   evga (1)   fallout 4 (1)   gainward (1)   gcn (1)   geforce (2)   gh 7730 (1)   gigabyte (1)   gpu (1)   gpu karta graficzna (1)   gt 740 (1)   gta v (1)   gtx 1070 (1)   gtx 460 (1)   gtx 560 (1)   gtx 580 (1)   gtx 650 (1)   gtx 650 ti (1)   gtx 650 ti boost (1)   gtx 660 (1)   gtx 660 ti (1)   gtx 670 (1)   gtx 680 (1)   gtx 750 (1)   gtx 750 ti (1)   gtx 760 (1)   gtx 770 (1)   gtx 780 (1)   gtx 780 ghz (1)   gtx 780 ti (1)   gtx 950 (1)   gtx 960 (1)   gtx 970 (1)   gtx 980 (1)   gtx titan (1)   hd 6970 (1)   hd 7770 (1)   hd 7790 (1)   hd 7850 (1)   hd 7870 (1)   hd 7950 (1)   hd 7970 (1)   hd 7970 ghz edition (1)   inno3d (1)   jaka karta graficzna (1)   jaką kartę graficzną wybrać (1)   karta graficzna (1)   karty graficzne (1)   kepler (1)   maxwell (1)   msi (1)   nvidia (2)   opengl (1)   palit (1)   patch (1)   pny (1)   r7 240 (1)   r7 250 (1)   r7 250x (1)   r7 260 (1)   r7 260x (1)   r7 270 (1)   r7 270x (1)   r7 280 (1)   r7 280x (1)   r7 290 (1)   r7 290x (1)   r7 360 (1)   r7 370 (1)   r9 285 (1)   r9 380 (1)   r9 380x (1)   r9 390 (1)   r9 390x (1)   r9 fury (1)   r9 nano (1)   radeon (2)   sapphire (1)   test (1)   test gpu (1)   test kart graficznych (1)   test porównawczy (1)   vulkan (1)   wiedźmin 3 (1)   wydajność (1)   xfx (1)   zotac (1)  

Doom: Vulkan kontra OpenGL

Piotr Gontarczyk 14.07.2016 105

Wpadając do wulkanu, pewien Radeon wpadł w Furię. Bethesda udostępniła aktualizację do gry Doom, która dodaje jej możliwość działania z wykorzystaniem interfejsu programowania aplikacji (API) o nazwie Vulkan. Aktualizacja na szczęście nie jest duża (około 160 MB), a to dlatego, że wprowadza zmiany przede wszystkim w samym silniku gry i nie wymaga dodawania elementów zmieniających grafikę. Pojawiły się już pierwsze testy i analizy wyników.

Test kart graficznych 2012–2016

Ł. Marek, M. Skrycki, T. Niechaj 15.02.2016 248

Test kart graficznych, który czytacie, przedstawia drogę, jaką przeszły GPU w ciągu ostatnich 3 lat. Od czasu, gdy pojawiły się pierwsze układy wykonane w procesie technologicznym 28 nm, wydajność zwiększyła się ponad dwukrotnie, a dostępnych modeli jest multum. Niewątpliwie obserwujemy dziś ostatnie tchnienie tej przestarzałej technologii produkcji, więc postanowiliśmy podsumować ostatnie 4 lata. Oto największy na świecie test kart graficznych: 170 modeli, 9 gier, 3 rozdzielczości oraz kilka poziomów ustawień szczegółowości obrazu. Zapraszamy!