Tagi
grafika
komputer
3d (2)   3dfx (1)   3dimage (1)   3dlabs (1)   agp (1)   amd (2)   apple (1)   architektura (2)   ati (1)   avance logic (1)   banshee (1)   biznes (1)   blade (1)   blender (1)   chips&technologies (1)   chipset (1)   chromatic (1)   cirrus logic (1)   compaq (1)   creative (1)   direct3d (2)   directx (1)   doom (1)   dos (1)   extreme graphics (1)   filtrowanie (1)   firepro (1)   fsaa (1)   geforce (1)   glide (1)   gma (1)   gpgpu (1)   gpu (4)   gr6500 (1)   gra (4)   gry (4)   hewlett packard (1)   historia (1)   hp (1)   ibm (1)   id software (1)   id tech 6 (1)   imagination technologies (2)   integra (1)   intel (2)   interfejs (1)   intergraph (1)   isa (1)   jen-hsun guan (1)   jon peddie research (1)   kama (1)   karta graficzna (2)   kepler (1)   kepler mobile (1)   konsola (1)   kyro (1)   laguna (1)   lightwave (1)   Linux (1)   lista (1)   logan (1)   matrox (1)   maya (1)   Microsoft (1)   mobile (2)   mxm (1)   notebook (2)   nvidia (2)   opcje (1)   opencl (1)   opengl (2)   openrl (1)   optymalizacja (1)   os x (1)   pc (2)   pci (1)   pci express (1)   permedia (1)   pov-ray (1)   powervr (2)   powervr series 6 (1)   prezentacja (1)   procesor (1)   procesor grafiki (1)   quadro (1)   radeon (1)   ray tracing (1)   raytracing (1)   renderowanie (1)   rendition (1)   riva (1)   riva 128 (1)   riva tnt (1)   rogue (1)   rynek (1)   s3 (1)   savage (1)   sgi (1)   silicon motion (1)   sis (1)   smartfon (1)   statystyka (1)   sun (1)   tablet (2)   tegra (1)   toshiba (1)   trident (1)   trio (1)   tseng labs (1)   układ zintegrowany (1)   ustawienia (1)   via (2)   videologic (1)   virge (1)   vlbus (1)   volari (1)   voodoo (1)   western digital (1)   wildcat (1)   windows (1)   wizard (1)   xabre (1)   yamaha (1)   zestaw komputerowy (1)  
Publikacji na stronę
1
Adrian Kotowski | 25.04.2016 | 5972 odsłony | 20 komentarzy

Na oficjalnym blogu gry Doom pojawiła się lista zaawansowanych ustawień graficznych, które trafią do produkcji w wersji pecetowej. Na liście znalazły się opcje, o które bardzo prosili gracze, w tym choćby możliwość odblokowania liczby wyświetlanych klatek na sekundę. Twórcy wprowadzili też m.in. obsługę konfiguracji złożonych z kilku monitorów i wyświetlaczy panoramicznych 21:9.

więcej »
Piotr Gontarczyk | 20.03.2014 | 6153 odsłony | 11 komentarzy

PowerVR GR6500 łączy wielokąty ze śledzeniem promieni – unikatowa architektura procesora grafiki. Technika renderowania grafiki poprzez tzw. ray tracing (z ang. śledzenie promieni) znana jest od dawna, ale do dziś pozostaje w niszy, głównie jako narzędzie profesjonalistów. Ray tracing długo wykorzystywany był przede wszystkim przez wytwórnie filmowe, firmy specjalizujące się w grafice komputerowej, na potrzeby modelowania 3D, kinematografii czy chociażby reklamy. Wiele lat musiało upłynąć, aby komputery osobiste były w stanie zapewnić moc obliczeniową, która pozwalałaby sensownie korzystać z możliwości, jakie daje ray tracing. Obecnie istnieje już całkiem sporo programów, które dają możliwość generowania grafiki 3D poprzez ray tracing. Przykłady to Blender, 3ds Max, Maya, POV-ray czy Lightwave 3D.

więcej »
Piotr Gontarczyk | 15.04.2013 | 24723 odsłony | 33 komentarze

Jen-Hsun Huang, szef firmy Nvidia osobiście zaprezentował możliwości procesora grafiki nowej generacji, przeznaczonego dla urządzeń przenośnych, o nazwie Kepler Mobile. W trakcie ostatniego spotkania z inwestorami Huang stwierdził, że jego firma sporo zainwestowała w przeniesienie architektury Kepler, stosowanej dotychczas w procesorach grafiki dla komputerów stacjonarnych oraz przenośnych do formy, którą można stosować w małych urządzeniach.

więcej »
Piotr Gontarczyk | 16.08.2012 | 7910 odsłon | 23 komentarze

Urządzenia przenośne ciągną rynek w górę. Firma analityczna Jon Peddie Research przedstawiła nowe dane szacunkowe z rynku procesorów grafiki, za drugi kwartał bieżącego roku. Wynika z nich, że rynek komputerów wciąż przechodzi poważne zmiany i coraz bardziej skupia się na urządzeniach przenośnych.

więcej »
Piotr Gontarczyk | 01.01.1970 | Brak odsłon | Brak komentarzy

Dziś Nvidia prezentuje nową generację kart graficznych, której pierwszymi przedstawicielami są GeForce GTX 980 i GeForce GTX 970. W obu przypadkach mamy do czynienia z nową architekturą Maxwell, a więc dziesiątą generacją GPU firmy Nvidia. Już przy Keplerze starano się poprawić sprawność energetyczną, ale Maxwell idzie dalej. Pokazał to już układ GM107 w kartach GeForce GTX 750 i GeForce GTX 750 Ti. Przyszła kolej na większy procesor, GM204, wykorzystujący ulepszonego Maxwella. Czy flagowe karty serii GTX 700 doczekały się godnych następców, z których Nvidia może być dumna? Zobaczmy!

więcej »
Publikacji na stronę
1
Aktualności
Masa wskazówek na zwiastunie imprezy zielonych. 48
AMD naciska coraz mocniej, a Intel musi szukać nowych metod odpowiadania. 18
Dobra okazja dla fanów strzelanek. 7
Solidna baza dla Threadripperów. 8
Ciekawy sprzęt do podstawowych zastosowań. 7
Google podobno pracuje już nad odpowiednim projektem. 4
To już 9 generacja układów z tej rodziny. Intel przygotowuje się do premiery nowych procesorów Core. 18
Porównaj swój sprzęt z komputerami innych użytkowników. 14
Są też inne interesujące plotki. 69
Antypiracka danina solidarnościowa. 55
No i to można nazwać niespodziewanym zwrotem akcji. 44
Vega 56 dla profesjonalistów. 16
Core i9-9900K ma osiągać 4,7 GHz na wszystkich rdzeniach.  35
Masa wskazówek na zwiastunie imprezy zielonych. 48
Duża pojemność za małe pieniądze. Intel oficjalnie wprowadził do sprzedaży nośniki z serii 660p. 15
Apple chyba niezbyt przyłożyło się do nowych urządzeń. 15
Facebook
Ostatnio komentowane