Tagi
grafika 3d
4k (1)   amd (5)   amd developer summit (1)   amd developer summit 2013 (1)   amd tressfx (2)   amd tressfx 2.0 (2)   analiza (1)   android (1)   animacja 3d (1)   api (3)   apple (1)   apu (1)   architektura (1)   arm (1)   benchmark (1)   blender (1)   cpu (3)   crystal dynamic (3)   cuda (1)   cycles (1)   demo (1)   demonstracja (1)   digital ira (1)   direct3d (1)   directcompute (1)   directx 11 (1)   directx raytracing (1)   drop (1)   dxr (1)   efekty graficzne (1)   filmik (1)   fsaa (1)   full hd (1)   funkcja (1)   fur (2)   futro (2)   gcn (1)   geforce (2)   generowanie 3d (1)   generowanie obiektów (1)   gpu (8)   gra (4)   grafika (4)   gry (5)   gtx (1)   historia (1)   imagination (1)   imagination technologies (2)   intel (1)   interfejs (2)   karta graficzna (4)   karty graficzne (1)   kinect (1)   kodowanie (1)   konsole (1)   lara croft (3)   linpac (1)   Linux (1)   Microsoft (2)   mlaa (1)   modelowanie 3d (1)   możliwości (1)   multithreading (1)   nvidia (3)   nvidia fur (1)   obciążenie (1)   opencl (1)   opengl (2)   opengl es (1)   oprogramowanie (1)   os x (1)   pc (1)   playstation 4 (1)   powervr (1)   procesor (1)   programowanie (2)   qualcomm (1)   radeon (3)   radeon sdk (1)   render (3)   rendering (1)   renderowanie (6)   rogue (1)   roślinność (2)   rozszerzenie (1)   rozwój (1)   samsung (1)   sdk (1)   smartfon (1)   software (1)   solid angle (1)   spadek wydajności (1)   sraa (1)   śledzenie promieni (1)   tablet (1)   tbdr (1)   tdp (1)   technika (3)   technologie (1)   telewizor (1)   test (1)   thief (1)   throttle (1)   tomb raider (3)   tomb raider: definitive edition (1)   tressfx (3)   tressfx 2.0 (2)   trinity (1)   ultra hd (1)   usc (1)   vivante (1)   vulkan (1)   wideo (1)   windows (1)   włosy (3)   wydajność (2)   xbox one (1)  
Publikacji na stronę
1
Adrian Kotowski | 19.03.2018 | 6766 odsłon | 27 komentarzy

Ważna funkcja trafia do DirectX 12. Podczas dzisiejszej prezentacji na GDC 2018 Microsoft oficjalnie zaprezentował API DirectX Raytracing (DXR). Dzięki nowemu zestawowi funkcji twórcy gier będą mogli w łatwy sposób korzystać ze śledzenia promieni w produkcjach, które tworzą. Implementacja ma być prosta, a podstawową zgodność z DXR oferuje większość sprzętu kompatybilnego z DX12.

więcej »
Maciej Zabłocki | 13.12.2017 | 34738 odsłon | 93 komentarze

Karty z tego obrazka chyba nie musimy nikomu przedstawiać. W blisko 20-letnim rozwoju grafiki trójwymiarowej było mnóstwo kamieni milowych. Także początki były bardzo ciekawe, dlatego warto przypomnieć kluczowe karty graficzne i działalność firm, które stoją za ogromnym postępem w grafice 3D na komputerach osobistych. Ta niewątpliwie przeszła niesamowitą drogę, od kwadratowych zlepków pikseli do dzisiejszych, zachwycających wizualnie gier.

więcej »
Piotr Gontarczyk | 21.12.2015 | 11657 odsłon | 46 komentarzy

Grupa Khronos poinformowała o tym, że nowy interfejs programowania Vulkan 1.0 pojawi się już niebawem. Z przedstawionej informacji wynika, że co prawda wciąż nie można podać dokładnego terminu debiutu nowego API, ale obecnie czynione są ostatnie przygotowania i wszystko jest już na ostatniej prostej.

więcej »
Tomasz Szuszkiewicz | 27.06.2014 | 2787 odsłon | Brak komentarzy

W ostatnich tygodniach wszystkich użytkowników i fanów programu Blender, zaskoczyła informacja o opuszczeniu przez Brechta van Lommela szeregów Blender Institute. Brecht van Lommel jest głównym twórcą silnika renderującego Cycles i zapowiedział, iż w najbliższym czasie będzie pracował dla Solid Angle, hiszpańskiej firmy rozwijającej swój własny rendere - Arnold.

więcej »
Piotr Gontarczyk | 06.03.2014 | 8233 odsłony | 18 komentarzy

Imagination Technologies ponownie napina muskuły oficjalnie zapowiadając nowy procesor grafiki należący do serii PowerVR Series6XT. Dla brytyjskiej firmy, jednego z liderów rynku GPU, a jedynego z Europy, powiększenie oferty jest konieczne, gdyż zainteresowanie firm projektujących układy SoC oraz procesory x86 (Intel) nową generacją układów "Rogue" jest coraz większe. Coraz większe są też oczekiwania, a te skupiają się przede wszystkim na większej wydajności i coraz lepszej sprawności energetycznej.

więcej »
Bartosz Woldański | 09.01.2014 | 11585 odsłon | 31 komentarzy

AMD TressFX 2.0 to już nie tylko włosy, ale też roślinność i futro zwierząt (wzorem Nvidia Fur). O technologii AMD TressFX 2.0 pisaliśmy w listopadzie ubiegłego roku, ale do tematu powracamy. We wspomnianym miesiącu została udostępniona próbka w zestawie narzędzi (Radeon SDK), a obecnie możemy przyjrzeć się działaniu tego rozwiązania i poznać więcej szczegółów na temat poczynionych zmian.

więcej »
Bartosz Woldański | 13.11.2013 | 11681 odsłon | 26 komentarzy

Szykuje się odpowiedź na technologię Nvidia Fur wykorzystaną w Wiedźminie 3. Tak przynajmniej wynika z informacji udostępnionych na oficjalnej stronie internetowej AMD. Technika znana jako TressFX przejdzie ewolucję i nie ograniczy się wyłącznie do renderowania bardziej realistycznych zachowania się i wyglądu fryzury postaci komputerowej.  

więcej »
Piotr Gontarczyk | 14.05.2013 | 7966 odsłon | 17 komentarzy

Nvidia udostępniła program demonstracyjny, który był jednym z ważniejszych elementów prezentacji, która odbyła się w trakcie marcowej konferencji GDC 2013. Demo to wykorzystuje technikę Digital Ira, która ma zapewniać znacznie lepsze rezultaty w przechwytywaniu i renderowaniu mimiki ludzkiej twarzy - w czasie rzeczywistym.

więcej »
Piotr Gontarczyk | 03.04.2013 | 7854 odsłony | 52 komentarze

Ostatnie generacje procesorów Intela oraz AMD mogą dynamicznie zmieniać częstotliwości pracy, w celu zmniejszenia poboru energii lub zwiększenia wydajności. Wciąż jednak wszystkie układy mają swoje częstotliwości bazowe, z którymi według producentów powinny one pracować najczęściej, we wszelkiego rodzaju zastosowaniach i przekraczać je tylko gdy obciążenie będzie wystarczająco duże, a i kilka innych czynników spełnionych.

więcej »
Piotr Gontarczyk | 26.02.2013 | 42865 odsłon | 118 komentarzy

Firma AMD przedstawiła nową technikę, tressFX, o zapowiedzi której pisaliśmy wczoraj. Zgodnie z przewidywaniami, TressFX ma na celu umożliwienie renderowania bardziej realistycznych włosów postaci w grach komputerowych, a także bardziej wiarygodnie oddawać działania fizyki.

więcej »
Marek Kowalski | 06.11.2012 | 5194 odsłony | 4 komentarze

Na niedawno zakończonej konferencji programistycznej BUILD 2012 Microsoft zaprezentował światu nowe narzędzie o nazwie Kinect Fusion, bardzo przyśpieszające tworzenie grafiki 3D. Dobra wiadomość jest taka, że Kinect Fusion stał się częścią pakietu Kinect for Windows SDK.

więcej »
Piotr Gontarczyk | 31.01.2011 | 7366 odsłon | 33 komentarze
Wraz z najnowszą generacją kart graficznych AMD - Radeonów HD 6000 - pojawiła się nowa technologia wygładzania krawędzi. NVIDIA najwyraźniej już od jakiegoś czasu pracowała nad własnym rozwiązaniem, ale (na razie na papierze) idącym dalej niż technologia konkurenta. AMD MLAA obejmuje wygładzanie krawędzi z dokładnością do jednego piksela. Technologia NVIDIA SRAA (oni to mają szczęście do nazw, zwłaszcza w kontekście Polski ;-) natomiast działa z dokładnością do pojedynczego subpiksela. więcej »
Publikacji na stronę
1
Aktualności
Wcześniejsze fotografie PCB były prawdziwe. 29
Lepszy sensor i więcej RGB. Razer zaprezentowała nową wersję swojej myszki Mamba Elite. 8
Skyrim VR najchętniej ogrywaną grą na sprzęcie Japończyków. 5
Od Battle Royale nie ma ucieczki. 13
Duży ekran, cienkie ramki i wysoka wydajność. 6
Z DRM oczywiście gorzej. 56
Masa wskazówek na zwiastunie imprezy zielonych. 52
Vega 56 dla profesjonalistów. 16
Core i9-9900K ma osiągać 4,7 GHz na wszystkich rdzeniach.  35
Akcja marketingowa właśnie się rozpoczęła. 31
Dobra okazja dla fanów strzelanek. 8
Oto jak w to się gra. Rage 2 to jedna z gier, które Bethesda zapowiadała na tegorocznych targach E3. 10
Dobra okazja dla fanów strzelanek. 8
Vega 56 dla profesjonalistów. 16
Akcja marketingowa właśnie się rozpoczęła. 31
Facebook
Ostatnio komentowane