Tagi
grafika 3d
4k (1)   amd (5)   amd developer summit (1)   amd developer summit 2013 (1)   amd tressfx (2)   amd tressfx 2.0 (2)   analiza (1)   android (1)   animacja 3d (1)   api (2)   apple (1)   apu (1)   architektura (1)   arm (1)   benchmark (1)   blender (1)   cpu (3)   crystal dynamic (3)   cuda (1)   cycles (1)   demo (1)   demonstracja (1)   digital ira (1)   direct3d (1)   directcompute (1)   directx 11 (1)   drop (1)   efekty graficzne (1)   filmik (1)   fsaa (1)   full hd (1)   fur (2)   futro (2)   gcn (1)   geforce (2)   generowanie 3d (1)   generowanie obiektów (1)   gpu (8)   gra (4)   grafika (4)   gry (5)   gtx (1)   historia (1)   imagination (1)   imagination technologies (2)   intel (1)   interfejs (1)   karta graficzna (4)   karty graficzne (1)   kinect (1)   kodowanie (1)   konsole (1)   lara croft (3)   linpac (1)   Linux (1)   Microsoft (1)   mlaa (1)   modelowanie 3d (1)   możliwości (1)   multithreading (1)   nvidia (3)   nvidia fur (1)   obciążenie (1)   opencl (1)   opengl (2)   opengl es (1)   oprogramowanie (1)   os x (1)   pc (1)   playstation 4 (1)   powervr (1)   procesor (1)   programowanie (2)   qualcomm (1)   radeon (3)   radeon sdk (1)   render (3)   rendering (1)   renderowanie (5)   rogue (1)   roślinność (2)   rozwój (1)   samsung (1)   sdk (1)   smartfon (1)   software (1)   solid angle (1)   spadek wydajności (1)   sraa (1)   tablet (1)   tbdr (1)   tdp (1)   technika (3)   technologie (1)   telewizor (1)   test (1)   thief (1)   throttle (1)   tomb raider (3)   tomb raider: definitive edition (1)   tressfx (3)   tressfx 2.0 (2)   trinity (1)   ultra hd (1)   usc (1)   vivante (1)   vulkan (1)   wideo (1)   windows (1)   włosy (3)   wydajność (2)   xbox one (1)  
Publikacji na stronę
1
Maciej Zabłocki | 13.12.2017 | 32063 odsłony | 93 komentarze

Karty z tego obrazka chyba nie musimy nikomu przedstawiać. W blisko 20-letnim rozwoju grafiki trójwymiarowej było mnóstwo kamieni milowych. Także początki były bardzo ciekawe, dlatego warto przypomnieć kluczowe karty graficzne i działalność firm, które stoją za ogromnym postępem w grafice 3D na komputerach osobistych. Ta niewątpliwie przeszła niesamowitą drogę, od kwadratowych zlepków pikseli do dzisiejszych, zachwycających wizualnie gier.

więcej »
Piotr Gontarczyk | 21.12.2015 | 11532 odsłony | 46 komentarzy

Grupa Khronos poinformowała o tym, że nowy interfejs programowania Vulkan 1.0 pojawi się już niebawem. Z przedstawionej informacji wynika, że co prawda wciąż nie można podać dokładnego terminu debiutu nowego API, ale obecnie czynione są ostatnie przygotowania i wszystko jest już na ostatniej prostej.

więcej »
Tomasz Szuszkiewicz | 27.06.2014 | 2728 odsłon | Brak komentarzy

W ostatnich tygodniach wszystkich użytkowników i fanów programu Blender, zaskoczyła informacja o opuszczeniu przez Brechta van Lommela szeregów Blender Institute. Brecht van Lommel jest głównym twórcą silnika renderującego Cycles i zapowiedział, iż w najbliższym czasie będzie pracował dla Solid Angle, hiszpańskiej firmy rozwijającej swój własny rendere - Arnold.

więcej »
Piotr Gontarczyk | 06.03.2014 | 8063 odsłony | 18 komentarzy

Imagination Technologies ponownie napina muskuły oficjalnie zapowiadając nowy procesor grafiki należący do serii PowerVR Series6XT. Dla brytyjskiej firmy, jednego z liderów rynku GPU, a jedynego z Europy, powiększenie oferty jest konieczne, gdyż zainteresowanie firm projektujących układy SoC oraz procesory x86 (Intel) nową generacją układów "Rogue" jest coraz większe. Coraz większe są też oczekiwania, a te skupiają się przede wszystkim na większej wydajności i coraz lepszej sprawności energetycznej.

więcej »
Bartosz Woldański | 09.01.2014 | 11457 odsłon | 31 komentarzy

AMD TressFX 2.0 to już nie tylko włosy, ale też roślinność i futro zwierząt (wzorem Nvidia Fur). O technologii AMD TressFX 2.0 pisaliśmy w listopadzie ubiegłego roku, ale do tematu powracamy. We wspomnianym miesiącu została udostępniona próbka w zestawie narzędzi (Radeon SDK), a obecnie możemy przyjrzeć się działaniu tego rozwiązania i poznać więcej szczegółów na temat poczynionych zmian.

więcej »
Bartosz Woldański | 13.11.2013 | 11557 odsłon | 26 komentarzy

Szykuje się odpowiedź na technologię Nvidia Fur wykorzystaną w Wiedźminie 3. Tak przynajmniej wynika z informacji udostępnionych na oficjalnej stronie internetowej AMD. Technika znana jako TressFX przejdzie ewolucję i nie ograniczy się wyłącznie do renderowania bardziej realistycznych zachowania się i wyglądu fryzury postaci komputerowej.  

więcej »
Piotr Gontarczyk | 14.05.2013 | 7869 odsłon | 17 komentarzy

Nvidia udostępniła program demonstracyjny, który był jednym z ważniejszych elementów prezentacji, która odbyła się w trakcie marcowej konferencji GDC 2013. Demo to wykorzystuje technikę Digital Ira, która ma zapewniać znacznie lepsze rezultaty w przechwytywaniu i renderowaniu mimiki ludzkiej twarzy - w czasie rzeczywistym.

więcej »
Piotr Gontarczyk | 03.04.2013 | 7768 odsłon | 52 komentarze

Ostatnie generacje procesorów Intela oraz AMD mogą dynamicznie zmieniać częstotliwości pracy, w celu zmniejszenia poboru energii lub zwiększenia wydajności. Wciąż jednak wszystkie układy mają swoje częstotliwości bazowe, z którymi według producentów powinny one pracować najczęściej, we wszelkiego rodzaju zastosowaniach i przekraczać je tylko gdy obciążenie będzie wystarczająco duże, a i kilka innych czynników spełnionych.

więcej »
Piotr Gontarczyk | 26.02.2013 | 42748 odsłon | 118 komentarzy

Firma AMD przedstawiła nową technikę, tressFX, o zapowiedzi której pisaliśmy wczoraj. Zgodnie z przewidywaniami, TressFX ma na celu umożliwienie renderowania bardziej realistycznych włosów postaci w grach komputerowych, a także bardziej wiarygodnie oddawać działania fizyki.

więcej »
Marek Kowalski | 06.11.2012 | 5105 odsłon | 4 komentarze

Na niedawno zakończonej konferencji programistycznej BUILD 2012 Microsoft zaprezentował światu nowe narzędzie o nazwie Kinect Fusion, bardzo przyśpieszające tworzenie grafiki 3D. Dobra wiadomość jest taka, że Kinect Fusion stał się częścią pakietu Kinect for Windows SDK.

więcej »
Piotr Gontarczyk | 31.01.2011 | 7324 odsłony | 33 komentarze
Wraz z najnowszą generacją kart graficznych AMD - Radeonów HD 6000 - pojawiła się nowa technologia wygładzania krawędzi. NVIDIA najwyraźniej już od jakiegoś czasu pracowała nad własnym rozwiązaniem, ale (na razie na papierze) idącym dalej niż technologia konkurenta. AMD MLAA obejmuje wygładzanie krawędzi z dokładnością do jednego piksela. Technologia NVIDIA SRAA (oni to mają szczęście do nazw, zwłaszcza w kontekście Polski ;-) natomiast działa z dokładnością do pojedynczego subpiksela. więcej »
Publikacji na stronę
1
Aktualności
Ograniczenia, blokady nowego systemu. 32
Przymiarki do stworzenia własnej karty graficznej. 32
Trzeba się jednak pospieszyć. Microsoft obchodzi właśnie 5-lecie marki Surface Pro. 25
Chyba mało kto lubi gluty. 55
Pokazujemy siedem obudów, które można znaleźć w polskich sklepach. 45
Wyższy zegar to i wyższa wydajność. 37
Firma kazała nam naprawdę długo czekać. 10
Microsoft wszedł w lata dziewięćdziesiąte ubiegłego wieku.  26
Wentylatorom wstęp wzbroniony. 14
Układom Intel Gemini Lake szykują się konkurenci. 5
Ograniczenia, blokady nowego systemu. 32
Duża popularność najnowszej wersji oprogramowania od The Document Foundation. 29
Microsoft wszedł w lata dziewięćdziesiąte ubiegłego wieku.  26
Windows Store znów zawodzi. Microsoft wybitnie nie ma szczęścia do premier swoich pecetowych gier. 26
Seria gier nie ma ostatnio zbyt dobrej passy. 19
Firma Dell EMC rozpoczęła sprzedaż serwerów PowerEdge z procesorami AMD Epyc. 11
Facebook
Ostatnio komentowane