Tagi
grafika
imagination technologies
gpu
3d (2)   3dfx (1)   3dimage (1)   3dlabs (1)   agp (1)   amd (1)   apple (2)   architektura (1)   ati (1)   avance logic (1)   banshee (1)   biznes (2)   blade (1)   blender (1)   chips&technologies (1)   chromatic (1)   cirrus logic (1)   compaq (1)   creative (1)   direct3d (2)   directx (1)   dos (1)   extreme graphics (1)   filtrowanie (1)   firepro (1)   firma (1)   fsaa (1)   geforce (1)   glide (1)   gma (1)   gpgpu (1)   gr6500 (1)   gra (2)   gry (2)   hewlett packard (1)   historia (1)   hp (1)   ibm (1)   intel (1)   interfejs (1)   intergraph (1)   isa (1)   kama (1)   karta graficzna (1)   komputer (2)   konsola (1)   kyro (1)   laguna (1)   licencja (1)   lightwave (1)   Linux (1)   matrox (1)   maya (1)   Microsoft (1)   mobile (1)   mxm (1)   notebook (1)   opencl (1)   opengl (2)   openrl (1)   optymalizacja (1)   os x (1)   patenty (1)   pc (1)   pci (1)   pci express (1)   permedia (1)   pov-ray (1)   powervr (2)   powervr series 6 (1)   przedsiębiorstwo (1)   quadro (1)   radeon (1)   ray tracing (1)   raytracing (1)   renderowanie (1)   rendition (1)   riva (1)   riva 128 (1)   riva tnt (1)   rogue (1)   rynek (1)   s3 (1)   savage (1)   sgi (1)   silicon motion (1)   sis (1)   sprzedaż (1)   sun (1)   techniki (1)   toshiba (1)   trident (1)   trio (1)   tseng labs (1)   via (1)   videologic (1)   virge (1)   vlbus (1)   volari (1)   voodoo (1)   western digital (1)   wildcat (1)   windows (1)   wizard (1)   xabre (1)   yamaha (1)  
Publikacji na stronę
1
Adrian Kotowski | 22.06.2017 | 6555 odsłon | 17 komentarzy

Grupa czeka na oferty potencjalnych kupców. Imagination Technologies oficjalnie ogłosiło rozpoczęcie procesu sprzedaży przedsiębiorstwa. Spółka może być łakomym kąskiem na rynku, ze względu na bardzo duży zestaw patentów związanych z technikami graficznymi. Dodatkowo, firma nie jest, jak na obecne standardy, zbyt wysoko wyceniana.

więcej »
Piotr Gontarczyk | 20.03.2014 | 6114 odsłon | 11 komentarzy

PowerVR GR6500 łączy wielokąty ze śledzeniem promieni – unikatowa architektura procesora grafiki. Technika renderowania grafiki poprzez tzw. ray tracing (z ang. śledzenie promieni) znana jest od dawna, ale do dziś pozostaje w niszy, głównie jako narzędzie profesjonalistów. Ray tracing długo wykorzystywany był przede wszystkim przez wytwórnie filmowe, firmy specjalizujące się w grafice komputerowej, na potrzeby modelowania 3D, kinematografii czy chociażby reklamy. Wiele lat musiało upłynąć, aby komputery osobiste były w stanie zapewnić moc obliczeniową, która pozwalałaby sensownie korzystać z możliwości, jakie daje ray tracing. Obecnie istnieje już całkiem sporo programów, które dają możliwość generowania grafiki 3D poprzez ray tracing. Przykłady to Blender, 3ds Max, Maya, POV-ray czy Lightwave 3D.

więcej »
Piotr Gontarczyk | 01.01.1970 | Brak odsłon | Brak komentarzy

Dziś Nvidia prezentuje nową generację kart graficznych, której pierwszymi przedstawicielami są GeForce GTX 980 i GeForce GTX 970. W obu przypadkach mamy do czynienia z nową architekturą Maxwell, a więc dziesiątą generacją GPU firmy Nvidia. Już przy Keplerze starano się poprawić sprawność energetyczną, ale Maxwell idzie dalej. Pokazał to już układ GM107 w kartach GeForce GTX 750 i GeForce GTX 750 Ti. Przyszła kolej na większy procesor, GM204, wykorzystujący ulepszonego Maxwella. Czy flagowe karty serii GTX 700 doczekały się godnych następców, z których Nvidia może być dumna? Zobaczmy!

więcej »
Publikacji na stronę
1
Aktualności
Zabijaj tych, których chcesz uratować. 0
Nadchodzi nowa generacja kart graficznych od "zielonych". 70
Firma także interesuje się headsetami do tzw. rozszerzonej rzeczywistości. 4
Nvidia gwarantuje szeroką dostępność sprzętu. 28
Bezgłośny komputer z Intel Gemini Lake. 3
Firma udostępniła właśnie odpowiednią aktualizację. 12
Facebook
Ostatnio komentowane