Tagi
grafika
imagination technologies
rogue
raytracing
3d (1)   architektura (1)   blender (1)   direct3d (1)   gpgpu (1)   gpu (1)   gr6500 (1)   gra (1)   gry (1)   komputer (1)   konsola (1)   lightwave (1)   maya (1)   opencl (1)   opengl (1)   openrl (1)   pov-ray (1)   powervr (1)   powervr series 6 (1)   ray tracing (1)   renderowanie (1)   wizard (1)  
Publikacji na stronę
1
Piotr Gontarczyk | 20.03.2014 | 6257 odsłon | 11 komentarzy

PowerVR GR6500 łączy wielokąty ze śledzeniem promieni – unikatowa architektura procesora grafiki. Technika renderowania grafiki poprzez tzw. ray tracing (z ang. śledzenie promieni) znana jest od dawna, ale do dziś pozostaje w niszy, głównie jako narzędzie profesjonalistów. Ray tracing długo wykorzystywany był przede wszystkim przez wytwórnie filmowe, firmy specjalizujące się w grafice komputerowej, na potrzeby modelowania 3D, kinematografii czy chociażby reklamy. Wiele lat musiało upłynąć, aby komputery osobiste były w stanie zapewnić moc obliczeniową, która pozwalałaby sensownie korzystać z możliwości, jakie daje ray tracing. Obecnie istnieje już całkiem sporo programów, które dają możliwość generowania grafiki 3D poprzez ray tracing. Przykłady to Blender, 3ds Max, Maya, POV-ray czy Lightwave 3D.

więcej »
Publikacji na stronę
1
Aktualności
Czyżby jednak nie było tak dobrze, jak myśleliśmy? 13
Nowy flagowiec z rodziny Mi może pozamiatać konkurencję. 11
Po co dziś kupować wersję pudełkową jakiejś gry? Powody mogą być dwa. 74
Niezły ekran i dobry system audio. 11
Zgadniecie, jakie marki z Państwa Środka cieszą się u nas największym wzięciem? 17
Nowy flagowiec z rodziny Mi może pozamiatać konkurencję. 11
Dobra wiadomość, ale czy na to tak naprawdę czekają użytkownicy Switcha? 7
Dzięki internetowi jest ona niepotrzebna. 11
Przewody już są, potrzeba jeszcze sprzętu. 26
Zgadniecie, jakie marki z Państwa Środka cieszą się u nas największym wzięciem? 17
Firma rośnie jak na drożdżach. 11
Facebook
Ostatnio komentowane