Tagi
Publikacji na stronę
1
Bartosz Woldański | 20.03.2014 | 44377 odsłon | 222 komentarze

Odpowiedź na technologię AMD Mantle już oficjalnie! Zgodnie z zapowiedzią sprzed kilkunastu dni, firma Microsoft przygotowała na imprezę Game Developer Conference specjalną prezentację, na której ogłoszono DirectX 12. Biblioteki mają być obsługiwane przez liczne, nie tylko najnowsze, karty graficzne kompatybilne z DirectX 11! Co więcej, z dobrodziejstw nadchodzącego API skorzystają nie tylko posiadacze komputerów osobistych, ale także tabletów, smartfonów czy konsol Xbox One.

więcej »
Bartosz Woldański | 28.02.2014 | 56618 odsłon | 222 komentarze

Zaledwie wczoraj poruszyliśmy temat bibliotek DirectX i OpenGL, które mają przynieść zmiany porównywalne do technologii AMD Mantle, a teraz swoje stanowisko wystosowała firma AMD. Rozwiązanie „Czerwonych” przełożyło się, ogólnie rzecz ujmując, na wzrost wydajności w grach, a konkretnie na razie tylko w Battlefieldzie 4. Czy DirectX 12 (oznaczenie jest tylko przypuszczeniem), które umożliwi dostęp do niskopoziomowego interfejsu, stanie się początkiem rewolucji?

więcej »
Bartosz Woldański | 27.02.2014 | 10731 odsłon | 95 komentarzy

Pierwsze korzyści, jakie przynosi technologia AMD Mantle, mogliśmy już ocenić na przykładzie benchmarku Star Swarm oraz gry Battlefield 4. Teraz w kolejce jest debiutujący w tym tygodniu Thief. Co jednak z posiadaczami kart graficznych nieobsługujących nowego API „Czerwonych”? Wygląda na to, że niebawem doczekamy się odpowiedzi na rozwiązanie AMD i biblioteki DirectX oraz OpenGL, za sprawą dostępu do niskopoziomowego interfejsu, również przełożą się na wzrost wydajności w grach.

więcej »
Eryk Napierała | 29.03.2013 | 24517 odsłon | 30 komentarzy

Era Flasha mija, i zdaje się, że niedługo minie minie bezpowrotnie, a jednak zapotrzebowanie na zaawansowane funkcje multimedialne przeglądarek pozostaje, a raczej staje się coraz większe. Z tego powodu twórcy silników renderujących strony prześcigają się w implementowaniu technologii znanych pod zbiorczą (i nie do końca poprawną) nazwą HTML5, w tym CSS3, WebGL oraz szybkich i dających dostęp do wielu różnych API silników JavaScript. Na tych technologiach mają opierać się gry przeglądarkowe następnej generacji, które skomplikowaniem będą znacznie odbiegać od prostych programików pisanych we Flashu. Na wirtualnej rozrywce skupiła się w ostatnim czasie Mozilla, fundacja zajmująca się rozwojem silnika Gecko, z którego korzysta między innymi przeglądarka Firefox oraz system operacyjny dla smartfonów Firefox OS. Na tegorocznej konferencji GDC zaprezentowano coś naprawdę godnego uwagi – silnik Unreal Engine 3 przeportowany na JavaScript. Za pokaz możliwości przeglądarki posłużyło demo Epic Citadel, kilka lat temu oszałamiające grafiką na iPadach i iPhoneach.

więcej »
Publikacji na stronę
1
Aktualności
Akcja wsparcia w związku z pożarem katedry Notre-Dame de Paris. 29
To chyba nie będzie zabójca Fortnite. 29
Gorzej niż wcześniej, ale i tak świetnie. 32
Lepsza, ale niestety też droższa niż poprzedniczka. 10
Edycja specjalna. AMD zamierza hucznie obchodzić swoje 50. 15
Od zapowiedzi do sklepowej dostępności minie kilka tygodni. 18
Dla wielu osób wyniki badań mogą być zaskakujące.  22
Gorzej niż wcześniej, ale i tak świetnie. 32
Spodziewajcie się wzrostu wydajności. 19
Edycja specjalna. AMD zamierza hucznie obchodzić swoje 50. 15
Nintendo Switch traci tytuł na wyłączność. 0
Akcja wsparcia w związku z pożarem katedry Notre-Dame de Paris. 29
APU z 2 rdzeniami, 4 wątkami, układem graficznym Vega 3 i dwoma kontrolerami LAN 10 Gb/s. 5
Facebook
Ostatnio komentowane