Mówi się, że w życiu czasem należy zrobić krok do tyłu, by później móc pójść dwa kroki do przodu. Cóż, w branży technologicznej porzekadło to raczej się nie sprawdza, producenci bowiem każdorazowo starają się rozwijać najbardziej aktualne rozwiązania, a porzucają pomysły lat minionych. Mimo to istnieje pewien znamienny przykład technologicznego powrotu do przeszłości, który ostatecznie zakończył się ogromnym sukcesem. Jest nim mikroarchitektura Intel P8, szerzej znana jako podstawa procesorów Core 2. Łezka nostalgii… Przypomnijmy sobie zatem, jak to było.
więcej »Firma Matrox powstała w 1976 roku w kanadyjskim Quebecu. Do dziś produkuje karty graficzne, frame-grabbery czy sprzęt do budowania ścian wyświetlających obraz. W odróżnieniu jednak od okresu, na którym chcę się skupić, obecne produkty są przeznaczone wyłącznie do zastosowań stricte profesjonalnych. W tym felietonie przytoczę zatem ciekawą, choć nieco już zapomnianą, historię firmy, która miała ogromny wpływ na obecny kształt rynku kart graficznych.
więcej »„Rzeczywistość jest tylko iluzją, aczkolwiek bardzo trwałą” – mawiał podobno Einstein. Dzisiejsza technika raczej parafrazuje to spostrzeżenie. Obserwując różne „rodzaje” rzeczywistości, jakie nam na co dzień serwują dostawcy sprzętu czy oprogramowania, chciałoby się powiedzieć: „Iluzja staje się rzeczywistością, jeśli jest wystarczająco trwała”. Wybierzmy się zatem w krótką podróż po cyfrowym królestwie rzeczywistości.
więcej »Podstawą działalności PCLab.pl są testy, a podstawą testów – pomiary wydajności. Największym zainteresowaniem cieszą się testy wydajności w grach. Już kilka razy pisaliśmy o sposobach mierzenia wydajności podzespołów w tym zastosowaniu. Dzisiaj chciałbym skreślić kilka słów o najnowszych trendach, które pojawiają się w testach przeprowadzanych przez zagraniczne wortale, oraz o tym, co dla przeciętnego użytkownika komputera może oznaczać test procesorów lub kart graficznych w grze komputerowej.
więcej »