Tagi
directx 10
Publikacji na stronę
1
Adrian Kotowski | 14.03.2014 | 10993 odsłony | 28 komentarzy

Prędzej czy później musiało do tego dojść. Nvidia zapowiedziała, że wraz z premierą sterowników serii 343, wsparcie dla starszych kart graficznych GeForce nie będzie kontynuowane.

więcej »
Eryk Napierała | 19.12.2012 | 4574 odsłony | 12 komentarzy

Twórcy benchmarku 3DMark bardzo starają się w ostatnich latach, by jej oprogramowanie służyło przede wszystkim do testowania, nie do podziwiania. Zwiastun drugiego testu, który znajdzie się w przyszłorocznej wersji aplikacji, jest tego najlepszym dowodem.

więcej »
Eryk Napierała | 20.11.2012 | 7775 odsłon | 44 komentarze

Pod niemal dwóch latach obecności na rynku układów graficznych z serii 5XT, firma Imagination Technologies przedstawiła następną generację swoich GPU – PowerVR 6, opartą na zupełnie nowej architekturze. Układy graficzne o nazwie roboczej "Rogue" (ang. łobuz) mają zapewniać moc obliczeniową na poziomie nawet 1 TFLOP, czyli około 60 razy większą niż chipy poprzedniej generacji, a w dodatku są bardziej energooszczędne.

więcej »
Piotr Gontarczyk | 15.11.2012 | 12505 odsłon | 44 komentarze

Firma Futuremark oficjalnie zapowiedziała swój najnowszy program testujący serii 3DMark, który będzie mieć jedną, bardzo istotną cechę. Nowy 3DMark ma bowiem zapewniać możliwość porównywania zupełnie różnych platform sprzętowych, pracujących pod kontrolą systemów operacyjnych Apple iOS, Google Android, Microsoft Windows oraz Windows RT.

więcej »
Piotr Gontarczyk | 12.11.2012 | 60054 odsłony | 61 komentarzy

Gdy dwa tygodnie temu Windows 8 został oficjalnie zaprezentowany i wprowadzony na rynek, wiadomo było, że jedną z jego cech jest obecność DirectX 11, a więc najnowszej wersji interfejsu programowania gier firmy Microsoft. Zmian względem wersji 11 może nie jest bardzo dużo, ale jakieś przecież są.

więcej »
Eryk Napierała | 23.08.2010 | 11691 odsłon | 27 komentarzy

Jak na razie to pytanie bez odpowiedzi. Czy raczej z dwoma różnymi, w sieci krążą dwie wersje opowiadań na temat najnowszego mobilnego układu graficznego NVIDII. Nazewnictwo i zdrowy rozsądek sugeruje, że miłośnicy grania na komputerach przenośnych otrzymają w końcu coś bardziej wydajnego od zintegrowanych chipów Intela, a zarazem dużo mniej prądożernego niż flagowa (i jak na razie jedyna wydana) mobilna karta oparta na rdzeniu Fermi. Z drugiej strony, doświadczenie nakazuje ostrożność. Seria GT21x była wykorzystywana już tyle razy, dlaczego więc nie "odgrzać" by jej znowu?

więcej »
Piotr Gontarczyk | 20.08.2008 | 9633 odsłony | 6 komentarzy

Firma Gigabyte wprowadza na rynek dwie nowe płyty główne oparte na chipsetach G45 oraz G43 firmy Intel - GA-EG45M-DS2H oraz GA-EG43M-S2H. Obie płyty główne zostały wykonane w formacie micro ATX oraz wyposażone w zintegrowane układy graficzne.

Płyta Gigabyte GA-EG45M-DS2H wyposażona została w najnowszy układ graficzny Intel X4500HD z obsługą DirectX 10. Dzięki sprzętowemu dekoderowi wideo możliwe jest płynne odtwarzanie treści HD z płyt Blu-ray czy HD DVD. Zintegrowana karta dźwiękowa ALC889A z technologią Dolby Home Theater oraz optycznym wyjściem S/PDIF pozwala użytkownikowi cieszyć się przestrzennym dźwiękiem.

Dodatkowo, płyta ta obsługuje pełną gamę procesorów Intel z FSB do 1600 MHz oraz do 16 GB pamięci DDR2, taktowanych z częstotliwością do 1066 MHz.

GA-EG45M-DS2H została wykonana w technologii Ultra Durable 2, co ma gwarantować jej stabilną oraz niezawodną pracę. Natomiast zintegrowany moduł TPM zapewnia bezpieczeństwo danych użytkownika.

Model GA-EG43M-S2H obsługuje wielordzeniowe procesory Intel z FSB do 1333 MHz oraz pamięci DDR2 do 800 MHz. Został on wyposażony w zintegrowany układ graficzny Intel X4500 z obsługą DirectX 10 oraz ośmiokanałową kartę dźwiękową Realtek ALC888.

Obie płyty główne posiadają wsparcie dla technologii DES Advanced. Dzięki czterem trybom pracy oraz zgodności ze standardem VRD 11.1, płyty główne GA-EG45M-DS2H i GA-EG43M-S2H z systemem DES Advanced, pozwalają na znaczne obniżenie energii pobieranej przez cały komputer, a co za tym idzie - zmniejszenia rachunków za energię elektryczną.

więcej »
Piotr Gontarczyk | 09.07.2008 | 8334 odsłony | 13 komentarzy

Z najnowszych doniesień wynika, że kolejne chipsety od AMD będą bardzo wydajne. Serwis ChileHardware upublicznił oryginalne slajdy prezentacji, przeznaczonych do wewnętrznego użytku AMD i dla wybranych partnerów.

Wynika z nich, że wydajność zintegrowanych w chipsetach 790GX kontrolery grafiki - Radeony HD 3300 - mogą, w wybranych grach (DirectX 10), oferować nawet trzykrotnie większą wydajność niż konkurencyjne układy GeForce 8200, i ponad sześciokrotnie wyższą niż G35 Intela.

AMD 790GX ma obsługiwać procesory dla podstawek AM2 i AM2+, karty graficzne łączone w systemach CrossFireX i Hybrid CrossFire. Na niektórych płytach ma być instalowana także lokalna pamięć RAM (SidePort), dzięki której wydajność zintegrowanych Radeonów HD 3300 ma być o 10% wyższa (względem płyt bez takiej pamięci).

więcej »
Piotr Gontarczyk | 05.07.2008 | 9172 odsłony | 29 komentarzy

Autorzy słynnych programów, takich jak 3DAnalyze i ShaderMark, oraz wielu przeróbek programów demonstracyjnych ATI i NVIDII tym razem udostępnili mały program umożliwiający uruchomienie najnowszego dema NVIDII, "Medusa", na kartach graficznych ATI ze sprzętową obsługą DirectX 10.

Aby to zrobić, należy pobrać program oraz jeden z ostatnich pakietów sterowników do kart graficznych z procesorami NVIDIA GeForce.

Program należy skopiować do podkatalogu "bin" w katalogu, w którym zainstalowaliśmy "Medusę", i uruchomić. Dodatkowo należy rozpakować pakiet sterowników NVIDII i do tego samego podkatalogu skopiować plik "NVCPL.DLL".

Zarchiwizowany plik "NVCPL.DLL" możemy rozpakować przez wpisanie polecenia "expand nvcpl.dl_ nvcpl.dll" w wierszu poleceń.

więcej »
Piotr Gontarczyk | 14.04.2008 | 4743 odsłony | 7 komentarzy

DirectX 10 zawitał na platformy Intel oparte na płytach głównych ze zintegrowanymi kontrolerami grafiki. Kilka dni temu Intel udostępnił pierwszą wersję sterowników chipsetów G35 wprowadzającą pełną zgodność sprzętową ze specyfikacją Shader Model 4.0 (DirectX 10).

Nie należy – co dla każdej "integry" jest normą – spodziewać się oszałamiającej wydajności. Z drugiej strony zgodność z najnowszymi standardami dla wielu użytkowników powinna mieć znaczenie.

Zaprezentowane w ubiegłym roku "integry" Intel GMA-X3500 można spotkać na przykład na płytach głównych micro-ATX od firmy ASUS: P5E-V HDMI, P5E-VM HDMI i P5E-VM SE. Sterowniki można pobrać ze strony internetowej w serwisie ASUS.com.

więcej »
Piotr Bulski | 15.03.2008 | 13772 odsłony | 29 komentarzy

Niemiecki serwis PCGH (PCGamesHardware.de) przedstawia nieco fotografii oraz trwający ponad 4 minuty film z technologicznej demonstracji gry "S.T.A.L.K.E.R.: Clear Sky" z technologią DirectX 10. Warto obejrzeć, bo grafika prezentuje się świetnie, szczególnie "efekty specjalne" jak deszcz czy blokowane przez obiekty światło.

Jak wspomina serwis, system, na którym prezentowano możliwości nowego programu pracował z kartą graficzną z "generacji GeForce 9800". Galerię ujęć mozna znaleźć tutaj. więcej »
Marcin Bieńkowski | 20.06.2007 | 317434 odsłony | 160 komentarzy
O Microsoftowych bibliotekach graficznych DirectX 10 głośno już było w listopadzie zeszłego roku, kiedy to światło dzienne ujrzały biznesowe wersje Windows Vista. Chwilę później pojawił się GeForce 8800 NVIDII, który był, jako pierwszy układ 3D, kompatybilny z tym graficznym API (ang. Application Programming Interface). Na karty zgodne z DX10 z konkurencyjnej stajni AMD/ATI - Radeon HD 2900 XT - przyszło nam poczekać do 14 maja. Teraz, kiedy obie firmy oferują już sprzęt kompatybilny z DX10, postanowiliśmy przyjrzeć się uważniej tej najnowszej wersji bibliotek graficznych. więcej »
Tagi: directx 10
Ryszard Sobkowski | 29.05.2007 | 95298 odsłon | 73 komentarze
Niedawno Advanced Micro Devices ujawniło nieco szczegółów swojej nowej platformy do zastosowań mobilnych, obdarzonej nazwą Puma. W jej skład wchodzi między innymi nowy procesor AMD o kodowej nazwie Griffin, skonstruowany według AMD „od podstaw” z przeznaczeniem do zastosowań mobilnych. Według nas Griffin może być jednak czymś więcej, niż tylko kolejną mobilną wersją Athlona 64... więcej »
S. Stolarczyk, R. Sobkowski | 10.11.2006 | 604546 odsłon | 365 komentarzy
Na nową generację układów graficznych musieliśmy czekać bardzo długo. NVIDIA wreszcie podnosi kurtynę, za którą od dłuższego czasu schowany był układ graficzny GeForce 8800 GTX, znany wcześniej pod nazwą kodową G80. Jak zwykle, mamy do czynienia z jeszcze bardziej zaawansowanym i jeszcze szybszym procesorem, który jako pierwszy jest sprzętowo zgodny z DirectX 10 (Shader Model 4.0) i posiada ujednolicone jednostki cieniowania pikseli i wierzchołków. Co tak właściwie oznacza unifikacja jednostek shader, jak wygląda architektura G80 i wreszcie jaką wydajnością dysponują GeForce 8800 GTX i 8800 GTS? Na te i inne pytania odpowiadamy w artykule! więcej »
Publikacji na stronę
1
Aktualności
Nieuczciwi deweloperzy nie są tak sprytni, jak im się wydaje. 4
Kolejne procesory z Zen+ coraz bliżej. 1
Opcje dostępne już w nowej kompilacji Windows Insider Preview. 17
Może tym razem będzie lepiej. 11
Sony tym razem krótko i nietypowo, ale treściwie. 17
Doczekaliśmy się. Podczas PC Gaming Show Sega oficjalnie ogłosiła, że na PC trafią gry z serii Yakuza. 1
Kolejne procesory z Zen+ coraz bliżej. 1
Firma wybierze prawdopodobnie nieco inną drogę niż Nvidia. 16
Na linii Intel - AMD znowu robi się gorąco. 79
Czerwoni pochwalą się nowościami. 11
Nowy konkurent na horyzoncie. 25
Facebook
Ostatnio komentowane