Tagi
Publikacji na stronę
1
Bartosz Woldański | 23.06.2014 | 7740 odsłon | 12 komentarzy

Firma Nvidia przedstawiła na oficjalnym materiale wideo technologię HairWorks, którą można było zobaczyć w Call of Duty: Ghosts. Podobnie jak konkurencyjny TressFX, tak i to rozwiązanie jest obecne wyłącznie w jednej produkcji (odświeżonego Tomb Raidera nie liczymy). Zarówno „Zieloni”, jak i „Czerwoni” na razie zachęcają deweloperów do wykorzystania narzędzi służących do realistycznej symulacji i wyrenderowania zarówno sierści zwierząt, jak i włosów postaci (jednak kosztem liczby klatek). Jak dobrze wiemy, kolejną grą w kolejce do obsługi Nvidia HairWorks jest polski Wiedźmin 3: Dziki Gon.

więcej »
Bartosz Woldański | 16.01.2014 | 12052 odsłony | 27 komentarzy

Realistyczne włosy (i nie tylko) w wydaniu firmy Nvidia! „Zieloni” przygotowują się do ofensywy i technologia prezentowana (wstępnie) w Wiedźminie 3 i pod koniec listopada ubiegłego roku również w Call of Duty: Ghosts zmienia nazwę na Nvidia HairWorks.

więcej »
Piotr Gontarczyk | 26.02.2013 | 42981 odsłon | 118 komentarzy

Firma AMD przedstawiła nową technikę, tressFX, o zapowiedzi której pisaliśmy wczoraj. Zgodnie z przewidywaniami, TressFX ma na celu umożliwienie renderowania bardziej realistycznych włosów postaci w grach komputerowych, a także bardziej wiarygodnie oddawać działania fizyki.

więcej »
Piotr Gontarczyk | 13.11.2009 | 4237 odsłon | 13 komentarzy
Jen-Hsun Huang, szef i założyciel NVIDII, odwiedził Chiny. Tam spotkał się z partnerami, programistami oraz z dziennikarzami. W trakcie zwołanej konferencji prasowej odpowiadał na pytania dotyczące rozwoju procesorów grafiki, pod kątem obsługi interfejsów programowania OpenCL i DirectCompute.

Huang jest przekonany, że oba rozwiązania czerpały inspirację z CUDA, a siebie uważa za największego entuzjastę, współtwórcę OpenCL i DirectCompute. Cokolwiek miałoby to znaczyć. Szef NVIDII dodał też, że NVIDIA kocha (dosłownie) oba rozwiązania i dlatego jej karty graficzne oferują dla nich pełne wsparcie. 

Na pytanie o to, dlaczego NVIDIA tak kocha konkurencję, Jen-Hsun Huand odpowiedział, że jego firma interesuje sie wszystkimi metodami programowania procesorów grafiki.

Dodał też między innymi, że nowa generacja GPU (kodowo zwana Fermi) zapewni jeszcze większą wydajność w dziedzinie obliczeń równoległych i popchnie ideę GPGPU jeszcze dalej.

Zewsząd miłość i optymizm. Jest CUDownie!

więcej »
Piotr Gontarczyk | 22.10.2009 | 2865 odsłon | 37 komentarzy
Wraz z nowym pakietem DirectX 11 programiści dostają do ręki nowe narzędzie, dzięki któremu pojawia się możliwość opracowywania nowych aplikacji wykorzystujących moc przetwarzania równoległego procesorów graficznych. Windows 7 daje twórcom taką wolność oferując nowy interfejs programowania DirectCompute, wprowadzany jako część składowa Microsoft DirectX 11.

Dowodem na zaangażowanie firmy NVIDIA w rozwój dziedziny obliczeń na GPU była prezentacja nowej architektury Fermi,” powiedział Mike Ybarra, dyrektor generalny Windows Product Management w firmie Microsoft. “Windows 7 wraz z DirectCompute sprawi, iż tworzenie przez developerów innowacyjnych aplikacji wykorzystujących moc przetwarzania równoległego GPU będzie jeszcze łatwiejsze niż dotychczas.

NVIDIA współpracowała z firmą Microsoft nad rozwojem, testami i poprawnością działania DirectCompute. Jest on dostępny jako część DirectX 11, a procesory graficzne NVIDII, zgodne z tym standardem to linia obecnych procesorów DirectX 10(.1) oraz nadchodząca linia procesorów zgodnych z DirectX 11, opartych na architekturze Fermi.  

Developerzy bazujący na Windows, którzy są zainteresowani tworzeniem aplikacji w oparciu o DirectCompute i procesory graficzne NVIDIA mogą uzyskać więcej informacji pod adresem: www.nvidia.pl/directcompute.

Posiadacze procesorów graficznych GeForce oraz systemu Windows 7 mogą pobrać nowe, certyfikowane przez WHQL sterowniki zawierające wsparcie dla DirectCompute ze strony: www.nvidia.pl/drivers.

więcej »
Publikacji na stronę
1
Aktualności
Akcja wsparcia w związku z pożarem katedry Notre-Dame de Paris. 29
To chyba nie będzie zabójca Fortnite. 29
Gorzej niż wcześniej, ale i tak świetnie. 32
Lepsza, ale niestety też droższa niż poprzedniczka. 10
Edycja specjalna. AMD zamierza hucznie obchodzić swoje 50. 15
Od zapowiedzi do sklepowej dostępności minie kilka tygodni. 18
Dla wielu osób wyniki badań mogą być zaskakujące.  22
Gorzej niż wcześniej, ale i tak świetnie. 32
Spodziewajcie się wzrostu wydajności. 19
Edycja specjalna. AMD zamierza hucznie obchodzić swoje 50. 15
Nintendo Switch traci tytuł na wyłączność. 0
Akcja wsparcia w związku z pożarem katedry Notre-Dame de Paris. 29
APU z 2 rdzeniami, 4 wątkami, układem graficznym Vega 3 i dwoma kontrolerami LAN 10 Gb/s. 5
Facebook
Ostatnio komentowane