Tagi
Publikacji na stronę
1
Piotr Gontarczyk | 31.03.2016 | 299502 odsłony | 153 komentarze

Rynek kart graficznych od lat jest zdominowany przez dwie firmy, AMD i Nvidię, które toczą bezustanny bój o tytuł lidera. Dzisiejsze pokolenie komputerowych graczy zna tylko dwie marki procesorów grafiki: GeForce i Radeon. Nie powinno to nikogo dziwić, skoro od dokładnie 20 lat na rynku procesorów grafiki do komputerów osobistych nie pojawił się żaden nowy podmiot. Dziś dyskusje o tym, kto w danym momencie jest lepszy, wbrew pozorom są bardzo proste, bo lepszy jest albo jeden, albo drugi. Ewentualnie może paść remis, ale zwolennicy każdej ze stron na takie rozwiązanie, oczywiście, nigdy się nie godzą.

więcej »
Piotr Gontarczyk | 17.02.2016 | 11735 odsłon | 55 komentarzy

Nvidia udostępniła nowe pakiety sterowników, oznaczone numerami 356.39 oraz 355.00.26, w których najważniejszą nowością wspólną jest pełna, potwierdzona niezależnymi testami, zgodność z nowym interfejsem programowania aplikacji - Vulkan 1.0. Nowe pakiety sterowników Nvidii przeznaczone dla platformy Windows oraz Linux.

więcej »
Piotr Gontarczyk | 20.03.2014 | 6274 odsłony | 11 komentarzy

PowerVR GR6500 łączy wielokąty ze śledzeniem promieni – unikatowa architektura procesora grafiki. Technika renderowania grafiki poprzez tzw. ray tracing (z ang. śledzenie promieni) znana jest od dawna, ale do dziś pozostaje w niszy, głównie jako narzędzie profesjonalistów. Ray tracing długo wykorzystywany był przede wszystkim przez wytwórnie filmowe, firmy specjalizujące się w grafice komputerowej, na potrzeby modelowania 3D, kinematografii czy chociażby reklamy. Wiele lat musiało upłynąć, aby komputery osobiste były w stanie zapewnić moc obliczeniową, która pozwalałaby sensownie korzystać z możliwości, jakie daje ray tracing. Obecnie istnieje już całkiem sporo programów, które dają możliwość generowania grafiki 3D poprzez ray tracing. Przykłady to Blender, 3ds Max, Maya, POV-ray czy Lightwave 3D.

więcej »
Adrian Kotowski | 12.03.2014 | 7286 odsłon | 46 komentarzy

Valve szykuje się już powoli do oficjalnego debiutu SteamOS, co widać nie tylko po ruchach związanych z udostępnieniem bety tego sytemu, ale także pracach nad ułatwieniem przenoszenia gier na tę platformę. Dzięki tym staraniom powstał ToGL.

więcej »
Piotr Gontarczyk | 06.03.2014 | 8405 odsłon | 18 komentarzy

Imagination Technologies ponownie napina muskuły oficjalnie zapowiadając nowy procesor grafiki należący do serii PowerVR Series6XT. Dla brytyjskiej firmy, jednego z liderów rynku GPU, a jedynego z Europy, powiększenie oferty jest konieczne, gdyż zainteresowanie firm projektujących układy SoC oraz procesory x86 (Intel) nową generacją układów "Rogue" jest coraz większe. Coraz większe są też oczekiwania, a te skupiają się przede wszystkim na większej wydajności i coraz lepszej sprawności energetycznej.

więcej »
Piotr Gontarczyk | 19.08.2013 | 6325 odsłon | 27 komentarzy

Obecnie dostępne generacje procesorów grafiki AMD "Southern Islands" oraz "Sea Islands", oparte na architekturze GCN, nie są zgodne z interfejsem programowania DirectX 11.2 (konkretnie z Direct3D). Inżynier AMD, Laylah Mah, mówi że wszystko to pomimo, iż firma miała swój udział we współtworzeniu nowej specyfikacji Direct3D.

więcej »
Eryk Napierała | 05.12.2012 | 21030 odsłon | 43 komentarze

Jakiś czas temu świat obiegła informacja, z której specjaliści od marketingu w Nvidii nie mogli być zadowoleni – wyszło na jaw, że najnowsze układy graficzne tej firmy, oparte na architekturze Kepler, nie obsługują w pełni bibliotek DirectX 11.1, tak jak konkurencyjne chipy, a jedynie 11.0. W reklamach, a nawet w panelu kontrolnym sterowników, podawany jest numer najnowszej wersji interfejsu stworzonego przez Microsoft. Mimo to każdy programista obeznany w temacie od ponad 8 miesięcy wie, że karty z "Keplerem" nie pozwalają na użycie wszystkich funkcji DirectX 11.1. W czym zatem tkwi haczyk? Spytaliśmy o to lokalnego przedstawiciela Nvidii.

więcej »
Publikacji na stronę
1
Aktualności
Facebook
Ostatnio komentowane