Tagi
deweloper
2014 (1)   adam badowski (1)   adrian chmielarz (1)   ai (1)   amd (3)   amd mantle (2)   analityka (1)   android (3)   ankieta (2)   api (3)   aplikacja (2)   aplikacje (2)   app store (1)   apple (1)   ara (2)   artifact (1)   assassin's creed (1)   auta (1)   badacz (1)   batman (1)   ben golus (1)   biblioteki (3)   bijatyka (1)   bioshock (1)   biznes (4)   bloober team (1)   brian fargo (1)   burza (1)   campo santo (1)   cena (1)   codemasters (2)   cpu (2)   cryengine (2)   crysis (1)   crytek (3)   crytek shanghai (1)   czerwoni (2)   dane (1)   dayz (1)   dean hall (1)   decyzja (1)   developer (1)   deweloperzy (2)   digital dragons (1)   digital dragons 2014 (1)   digital dragons awards (1)   directx (2)   directx 12 (2)   dochód (1)   driveclub (2)   edycja pecetowa (1)   epic games (2)   europejski festiwal gier digital dragons (1)   evolution studios (2)   facebook (1)   firewatch (1)   firma (1)   fuzja (1)   gabe newell (1)   gala (1)   game developer conference (2)   gdc (3)   gdc 2014 (2)   gdc 2015 (1)   gdc 2018 (1)   gdc 2019 (2)   glnext (1)   głębokie uczenie (1)   główny inżynier (1)   gogle vr (1)   google (3)   google play (1)   gpu (3)   gpuopen (1)   gra (17)   gra komputerowa (1)   gra wyścigowa (1)   grafika unity 5 (1)   greenlight (2)   gry (16)   gry roku (1)   gry wideo (1)   gtx 1080 (1)   gtx 1080 ti (1)   hitman (1)   hololens (1)   htc (1)   htc vive (2)   impreza (1)   indie (1)   interfejs (2)   inxile (1)   inżynier (1)   io-interactive (1)   ios (2)   iron galaxy (1)   jonathan blow (1)   karty graficzne (2)   key (1)   khronos group (2)   killer instinct (1)   klient (1)   klucz (1)   komputer (1)   konferencja (1)   konsola (1)   konsole (1)   kontrowersje (1)   konwersja (1)   kraków (1)   kupno (1)   Linux (1)   mantle (3)   marka (1)   maszynowe uczenie (1)   mdk (1)   mechanika (1)   Microsoft (5)   microsoft pix (1)   mod (1)   modder (1)   modularny smartfon (1)   modyfikacja (1)   motorstorm (1)   nadużycie (1)   nagrody (1)   najbardziej oczekiwane gry (1)   najbardziej oczekiwane gry 2014 roku (1)   najciekawsze premiery (1)   narzędzia (4)   narzędzie (1)   nat brown (1)   niezależne (1)   nintendo switch (1)   no man's sky (1)   nominacje (1)   nvidia (2)   nvidia edge (1)   ocat (1)   oculus rift (2)   oculus vr (1)   oczekiwania (1)   oddział (1)   oficjalnie (1)   okulary ar (1)   onrush (1)   opengl (2)   opinia (2)   oprogramowanie (5)   oszustwo (1)   out of ammo (1)   panele dyskusyjne (1)   panele tematyczne (2)   pc (8)   pensja (1)   peter molyneux (1)   pieniądze (1)   planetary annihilation (1)   plany (1)   platforma (7)   platformy (1)   playstation (1)   płaca (1)   podmiot (1)   pokaz (1)   polska (1)   premiera (1)   premiery (1)   prezentacja (3)   producenci (1)   produkcja (3)   produkcja gier (1)   program (3)   programista (2)   programiści (1)   programowanie (3)   project (1)   project ara (1)   projekt (1)   promocja (2)   prototyp (1)   przedsprzedaż (1)   przejęcie (2)   przychód (1)   przyszłość (1)   ps vr (1)   ps4 (4)   radeon profiler (1)   ray tracing (1)   reality pump (1)   reddit (1)   reklama (1)   rozgrywka (1)   rozszerzona rzeczywistość (1)   rpg (1)   rynek (1)   ryse (1)   samochody (1)   screenshot (1)   sdk (1)   sesje tematyczne (3)   silnik (1)   sklep (2)   smartfon (1)   smartfony (2)   sony (2)   sprzedaż (7)   square enix (1)   stan branży gier wideo (1)   statystyki (2)   steam (6)   steam direct (2)   steam machines (1)   steam spy (1)   steamvr (1)   studenci (1)   studio (8)   switch (2)   system operacyjny (1)   szanghaj (1)   sztuczna inteligencja (1)   śledzenie promieni (1)   technika (1)   technologia (1)   technologie (2)   tesla v100 (1)   tim cook (1)   tim sweeney (1)   topware interactive (1)   trendy rynkowe (1)   trueaudio next (1)   tworzenie (1)   twórca (4)   twórcy (2)   ubisoft (1)   unity (1)   uwp (1)   valve (8)   vr (4)   vr first (1)   vrworks (1)   wasteland 2 (1)   windows (3)   windows 10 (1)   windows 8 (1)   windows 9 (1)   windows phone (1)   wirtualna rzeczywistość (3)   wydanie (1)   wydarzenie (1)   wydawanie (1)   wykład (1)   wyniki (1)   wyróżnienia (1)   wywiad (1)   xbox one (1)   xone (3)   yves guillemot (1)   zaległości (1)   zamknięcie (1)   zapowiedź (3)   zespół (1)   zewnętrzny (1)   zmiany (3)   zrzut ekranu (1)   zysk (1)  
Publikacji na stronę
1 2 3
Adrian Kotowski | 20.03.2019 | 3570 odsłon | 4 komentarze

Czerwoni rozwijają swoje otwarte oprogramowanie. Podczas GDC 2019 firma AMD zaprezentowała szereg nowości dotyczących narzędzi deweloperskich, dostępnych w ramach inicjatywy GPUOpen. Ulepszone wersje aplikacji mają sprawić, że twórcy treści w jeszcze prostszy sposób będą w stanie w pełni wykorzystać możliwości drzemiące w kartach graficznych Radeon. Deweloperzy otrzymają też większe możliwości monitorowania zachowania urządzeń, podczas wykonywania przez nie obliczeń.

więcej »
Adrian Kotowski | 08.03.2019 | 3298 odsłon | 26 komentarzy

Nie oznacza to zmiany kursu. Serwis Variety uzyskał od Valve informacje na temat zwolnień, jakie miały miejsce w dziale VR amerykańskiego dewelopera i wydawcy. Podmiot rozstał się zarówno z grupą pracowników etatowych, jak i osób pracujących na kontrakcie. Pomimo tak poważnych zmian w zespole, przedsiębiorstwo zapewnia, że nie zamierza rezygnować z obecności w segmencie urządzeń i gier bazujących na technice wirtualnej rzeczywistości.

więcej »
Adrian Kotowski | 05.03.2019 | 5524 odsłony | 9 komentarzy

Sony zainteresowane śledzeniem promieni. W serwisie LinkedIn pojawiła się oferta pracy w brytyjskim oddziale badawczym PlayStation, przygotowana z myślą o zatrudnieniu głównego inżyniera grafiki. Jego zadaniem ma być kierowanie zespołem pracującym nad nowymi technikami graficznymi, które mogłyby zostać wykorzystane w PlayStation. Jednym z takich rozwiązań może być ray tracing.

więcej »
Adrian Kotowski | 25.01.2019 | 7696 odsłon | 11 komentarzy

Czyli jak zwykle. W związku ze zbliżającą się imprezą Game Developers Conference, jej organizatorzy przeprowadzili ankietę wśród prawie 4000 twórców gier. Pytano w niej m.in. o platformę, na którą twórcy zamierzają wydawać swoje produkcje. Nie jesteśmy zaskoczeni, że najczęściej wskazywano na PC, który dodatkowo zyskuje przewagę nad konsolami. Deweloperzy zaczęli ponadto mocniej dostrzegać najnowszą konsolę Nintendo, sprzedającą się w ostatnim czasie wręcz znakomicie.

więcej »
Adrian Kotowski | 12.01.2019 | 18201 odsłon | 72 komentarze

Więcej problemów niż zysków. Ben Golus, jeden z twórców odpowiedzialnych za grę Planetary Annihilation, rozpętał prawdziwą burzę swoim wpisem dotyczącym sensowności wydawania gier na Linuksa. Jak pokazał na przykładzie swojej produkcji, tworzenie konwersji na ten OS nie ma w zasadzie większego sensu. Deweloper został po tym zaatakowany przez fanów systemu z pingwinkiem, a w jego obronie stanął Jonathan Blow, twórca takich hitów jak Braid i The Witness.

więcej »
Adrian Kotowski | 23.07.2018 | 6344 odsłony | 10 komentarzy

Stara ekipa Evolution Studios właśnie się rozpadła. Miała być ogromna popularność i przychody liczone w dziesiątkach milionów dolarów, a zamiast tego twórcy OnRush zobaczyli jedynie wypowiedzenia. Ich gra okazała się być całkowitą klapą sprzedażową, co z wiadomych względów nie spodobało się Codemasters, które finansowało cały projekt.

więcej »
Adrian Kotowski | 02.07.2018 | 5093 odsłony | 4 komentarze

Deweloperzy otrzymają w końcu odpowiednie narzędzia. Zmiany związane z RODO spowodowały problemy z działaniem platformy Steam Spy. Część z nich została już naprawiona, choć ilość dostępnych danych oferowanych przez portal jest teraz dużo bardziej ograniczona niż kiedyś. Nie dziwi więc, że twórcy gier szukają alternatywnych rozwiązań. Wygląda na to, że Valve wyciągnie do nich swoją pomocną dłoń.

więcej »
Adrian Kotowski | 23.04.2018 | 3378 odsłon | 8 komentarzy

Decyzja wpisuje się w nową politykę firmy Gabe’a Newella. Valve przejęło studio deweloperskie Campo Santo, odpowiedzialne za świetnie przyjętą grę Firewatch. Wiadomość jest dość zaskakująca, bo raczej nic nie wskazywało na choćby możliwość przeprowadzanie takiej transakcji. Oznacza to jednak, że Valve bardzo poważnie podchodzi do swoich słów o powrocie do tworzenia gier komputerowych.

więcej »
Adrian Kotowski | 25.01.2018 | 3992 odsłony | 13 komentarzy

PC cały czas rośnie w siłę. Jak co roku, na kilka tygodni przed rozpoczęciem imprezy GDC, jej organizatorzy udostępnili wyniki ankiety przeprowadzonej wśród deweloperów gier wideo. Dzięki temu materiałowi możemy dowiedzieć się, jak wygląda zainteresowanie konkretnymi platformami i gdzie należy spodziewać się najwięcej produkcji.

więcej »
Adrian Kotowski | 05.09.2017 | 16695 odsłon | 31 komentarzy

Małe triki o dużym wpływie na rozgrywkę. O tym, że gry nas oszukują, wie chyba każdy gracz. Najczęściej jednak nie potrafimy dokładnie rozpoznać na czym polega blef, choć zauważamy, że coś jest nie tak. Jennifer Scheurle ze studia Opaque Space, zapytała swoich kolegów po fachu, jakich specyficznych, ukrytych przed graczem mechanik użyli w swoich tytułach. Ci podzieli się wieloma naprawdę interesującymi ciekawostkami. 

więcej »
Adrian Kotowski | 18.08.2017 | 23742 odsłony | 30 komentarzy

Niektórzy deweloperzy mają nadużywać takiej opcji. Valve nie podoba się, że wielu twórców i wydawców sprzedaje większość kluczy Steam poza tą platformą. Podmiot chce się przyjrzeć przede wszystkim tym podmiotom, w przypadku których różnica jest największa. Uspokajamy od razu, że nie chodzi tutaj o żadne ograniczenia dla graczy, a sprzedaż w zewnętrznych sklepach nie będzie w żaden sposób regulowana.

więcej »
Adrian Kotowski | 25.07.2017 | 7564 odsłony | 11 komentarzy

Firma docenia badaczy sztucznej inteligencji. Podczas odbywającej się imprezy CVPR Jensen Huang, CEO Nvidii, rozdał pierwszych 15 modeli akceleratorów Tesla V100. Konstrukcje trafiły do osób reprezentujących podmioty biorące udział w programie Nvidia AI Labs. Sprzęt ma pomóc badaczom rozwijać swoje, często naprawdę ambitne projekty. 

więcej »
Adrian Kotowski | 28.06.2017 | 8740 odsłon | 12 komentarzy

Firma chce nagradzać zdolnych deweloperów. Epic Games, twórca Unreal Engine, ogłosił start nowego programu przygotowanego wspólnie z zielonymi. Dzięki Nvidia Edge, osoby i firmy tworzące ciekawe treści, będą mogły otrzymać za darmo wydajne karty GeForce, które wspomogą prace nad ich projektami. Ma to zachęcić deweloperów do prezentacji swoich dzieł.

więcej »
Adrian Kotowski | 05.06.2017 | 13623 odsłony | 23 komentarze

Kwota nie jest zbyt wysoka. Nie tak dawno Valve zapowiedziało, że na poważnie zabierze się za problem wprowadzania na Steam gigantycznej liczby słabych gier tworzonych przez małych deweloperów. Ograniczeniem miała być tutaj opłata uiszczana przez twórców za wprowadzenie swojej produkcji do programu Steam Direct. W najnowszym wpisie Valve ujawniło, ile będzie ona wynosić i jak działać ma cały system.

więcej »
Adrian Kotowski | 11.05.2017 | 5179 odsłon | 10 komentarzy

Niepewna przyszłość marki Hitman. Square Enix podzieliło się danymi na temat swoich najnowszych wyników finansowych, ale przy okazji ogłosiło bardzo istotną wiadomość. Okazuje się, że Japończycy szukają kupca na należące do nich duńskie studio IO-Interactive. To właśnie ten zespół przygotowywał gry z serii Hitman, w tym ostatnią serię wydawaną w odcinkach. 

więcej »
Adrian Kotowski | 24.04.2017 | 15313 odsłon | 29 komentarzy

Niemiecki właściciel zbyt długo ignorował swoich podwładnych. Kilka miesięcy po zamknięciu oddziału Crytek Shanghai w sieci pojawiły się ciekawe informacje na temat funkcjonowania studia przez kilka miesięcy przed likwidacją. Okazuje się, że sytuacja w chińskim podmiocie była naprawdę bardzo zła, a pracownicy nadal nie otrzymali należnych im pieniędzy. 

więcej »
Adrian Kotowski | 13.02.2017 | 4952 odsłony | 4 komentarze

Nowa inicjatywa ma poprawić proces wydawania gier na Steam. Od jakiegoś czasu największa pecetowa platforma dystrybucji gier zalewana jest niskiej jakości tytułami małych deweloperów. Valve wiedziało o problemie od dawna, ale dopiero teraz podjęło odpowiednie kroki. Firma postanowiła zamknąć program Greenlight, a zamiast niego wprowadzić nowe rozwiązanie, które usprawni wydawanie nowych gier na Steam. 

więcej »
Adrian Kotowski | 13.01.2017 | 7652 odsłony | 18 komentarzy

PS4 i XONE wyprzedzone przez smartfony i tablety. W sieci pojawiły się wyniki ankiety, którą przeprowadzono wśród ponad 4500 deweloperów tworzących gry. Podobnie jak w latach ubiegłych, twórcy najczęściej wskazywali na PC jako na sprzęt, na który właśnie przygotowują nowe produkcje. Widać też, że zainteresowanie Nintendo Switch jest bardzo małe, choć deweloperzy podchodzą do rynkowej przyszłości tego urządzenia bardzo optymistycznie. 

więcej »
Adrian Kotowski | 09.12.2016 | 9769 odsłon | 23 komentarze

Dean Hall uważa, że na tytułach VR właściwie nie można zarobić. Producenci gogli wirtualnej rzeczywistości od początku wieszczą ich ogromny sukces. Wtórują im też analitycy rynkowi przewidujący, ile wart będzie ten segment w najbliższej przyszłości. Pozostaje jednak kwestia treści na ten sprzęt i tego, czy rzeczywiście opłaca się studiom tworzyć materiały. Według Halla w chwili obecnej produkcja gier VR jest po prostu nieopłacalna.

więcej »
Adrian Kotowski | 04.11.2016 | 5130 odsłon | 5 komentarzy

Nvidia i Unity Technologies chcą ściśle współpracować z twórcami gier. Obie firmy zamierzają wspierać deweloperów, którzy planują przygotować produkcje korzystające z techniki wirtualnej rzeczywistości. Dzięki VRWorks praca nad grą ma być prostsza, a stosowanie bibliotek powinno skrócić proces jej tworzenia. Zieloni ogłosili przy okazji, że zamierzają też ułatwić integrację innych technik wchodzących w skład GameWorks w grach z silnikiem Unity.

więcej »
Publikacji na stronę
1 2 3
Aktualności
Być może to oferta właśnie dla Ciebie?  135
Sprzęt dla wymagających. Thermalright Silver Arrow IB-E Extreme Rev. 7
Nietypowy sprzęt w kosmicznej cenie. 7
Największa pecetowa platforma przejdzie małą metamorfozę. 7
Na takie ogłoszenie czekaliśmy 15 długich lat. 12
Dwie gry w dwóch sklepach. 9
Właściciele Radeonów gotowi na premierę nowej gry studia FromSoftware. 12
Facebook
Ostatnio komentowane