Tagi
deweloper
2014 (1)   adam badowski (1)   adrian chmielarz (1)   ai (1)   amd (2)   amd mantle (2)   analityka (1)   android (3)   ankieta (1)   api (3)   aplikacja (2)   aplikacje (2)   app store (1)   apple (1)   ara (2)   assassin's creed (1)   auta (1)   badacz (1)   batman (1)   ben golus (1)   biblioteki (3)   bijatyka (1)   bioshock (1)   biznes (4)   bloober team (1)   brian fargo (1)   burza (1)   campo santo (1)   cena (1)   codemasters (2)   cpu (2)   cryengine (2)   crysis (1)   crytek (3)   crytek shanghai (1)   czerwoni (1)   dane (1)   dayz (1)   dean hall (1)   decyzja (1)   developer (1)   deweloperzy (2)   digital dragons (1)   digital dragons 2014 (1)   digital dragons awards (1)   directx (2)   directx 12 (2)   dochód (1)   driveclub (2)   edycja pecetowa (1)   epic games (2)   europejski festiwal gier digital dragons (1)   evolution studios (2)   facebook (1)   firewatch (1)   firma (1)   fuzja (1)   gala (1)   game developer conference (2)   gdc (3)   gdc 2014 (2)   gdc 2015 (1)   gdc 2018 (1)   glnext (1)   głębokie uczenie (1)   gogle vr (1)   google (3)   google play (1)   gpu (2)   gpuopen (1)   gra (16)   gra komputerowa (1)   gra wyścigowa (1)   grafika unity 5 (1)   greenlight (2)   gry (16)   gry roku (1)   gry wideo (1)   gtx 1080 (1)   gtx 1080 ti (1)   hitman (1)   hololens (1)   htc (1)   htc vive (1)   impreza (1)   indie (1)   interfejs (2)   inxile (1)   io-interactive (1)   ios (2)   iron galaxy (1)   jonathan blow (1)   karty graficzne (2)   key (1)   khronos group (2)   killer instinct (1)   klient (1)   klucz (1)   konferencja (1)   konsole (1)   kontrowersje (1)   konwersja (1)   kraków (1)   kupno (1)   Linux (1)   mantle (3)   marka (1)   maszynowe uczenie (1)   mdk (1)   mechanika (1)   Microsoft (5)   mod (1)   modder (1)   modularny smartfon (1)   modyfikacja (1)   motorstorm (1)   nadużycie (1)   nagrody (1)   najbardziej oczekiwane gry (1)   najbardziej oczekiwane gry 2014 roku (1)   najciekawsze premiery (1)   narzędzia (3)   narzędzie (1)   niezależne (1)   no man's sky (1)   nominacje (1)   nvidia (2)   nvidia edge (1)   oculus rift (1)   oculus vr (1)   oczekiwania (1)   oddział (1)   oficjalnie (1)   okulary ar (1)   onrush (1)   opengl (2)   opinia (1)   oprogramowanie (5)   oszustwo (1)   out of ammo (1)   panele dyskusyjne (1)   panele tematyczne (2)   pc (7)   pensja (1)   peter molyneux (1)   pieniądze (1)   planetary annihilation (1)   plany (1)   platforma (7)   platformy (1)   płaca (1)   podmiot (1)   polska (1)   premiera (1)   premiery (1)   prezentacja (2)   producenci (1)   produkcja (3)   produkcja gier (1)   program (3)   programista (2)   programiści (1)   programowanie (3)   project (1)   project ara (1)   projekt (1)   promocja (2)   prototyp (1)   przedsprzedaż (1)   przejęcie (2)   przychód (1)   przyszłość (1)   ps vr (1)   ps4 (3)   reality pump (1)   reddit (1)   reklama (1)   rozgrywka (1)   rozszerzona rzeczywistość (1)   rpg (1)   rynek (1)   ryse (1)   samochody (1)   screenshot (1)   sesje tematyczne (3)   silnik (1)   sklep (2)   smartfon (1)   smartfony (2)   sony (1)   sprzedaż (7)   square enix (1)   stan branży gier wideo (1)   statystyki (2)   steam (5)   steam direct (2)   steam spy (1)   studenci (1)   studio (8)   switch (2)   system operacyjny (1)   szanghaj (1)   sztuczna inteligencja (1)   technologia (1)   technologie (2)   tesla v100 (1)   tim cook (1)   tim sweeney (1)   topware interactive (1)   trendy rynkowe (1)   tworzenie (1)   twórca (2)   twórcy (2)   ubisoft (1)   unity (1)   uwp (1)   valve (7)   vr (3)   vr first (1)   vrworks (1)   wasteland 2 (1)   windows (2)   windows 10 (1)   windows 8 (1)   windows 9 (1)   windows phone (1)   wirtualna rzeczywistość (2)   wydanie (1)   wydarzenie (1)   wydawanie (1)   wykład (1)   wyróżnienia (1)   wywiad (1)   xone (3)   yves guillemot (1)   zaległości (1)   zamknięcie (1)   zapowiedź (3)   zespół (1)   zewnętrzny (1)   zmiany (3)   zrzut ekranu (1)   zysk (1)  
Publikacji na stronę
1 2
Adrian Kotowski | 12.01.2019 | 17594 odsłony | 72 komentarze

Więcej problemów niż zysków. Ben Golus, jeden z twórców odpowiedzialnych za grę Planetary Annihilation, rozpętał prawdziwą burzę swoim wpisem dotyczącym sensowności wydawania gier na Linuksa. Jak pokazał na przykładzie swojej produkcji, tworzenie konwersji na ten OS nie ma w zasadzie większego sensu. Deweloper został po tym zaatakowany przez fanów systemu z pingwinkiem, a w jego obronie stanął Jonathan Blow, twórca takich hitów jak Braid i The Witness.

więcej »
Adrian Kotowski | 23.07.2018 | 6209 odsłon | 10 komentarzy

Stara ekipa Evolution Studios właśnie się rozpadła. Miała być ogromna popularność i przychody liczone w dziesiątkach milionów dolarów, a zamiast tego twórcy OnRush zobaczyli jedynie wypowiedzenia. Ich gra okazała się być całkowitą klapą sprzedażową, co z wiadomych względów nie spodobało się Codemasters, które finansowało cały projekt.

więcej »
Adrian Kotowski | 02.07.2018 | 4823 odsłony | 4 komentarze

Deweloperzy otrzymają w końcu odpowiednie narzędzia. Zmiany związane z RODO spowodowały problemy z działaniem platformy Steam Spy. Część z nich została już naprawiona, choć ilość dostępnych danych oferowanych przez portal jest teraz dużo bardziej ograniczona niż kiedyś. Nie dziwi więc, że twórcy gier szukają alternatywnych rozwiązań. Wygląda na to, że Valve wyciągnie do nich swoją pomocną dłoń.

więcej »
Adrian Kotowski | 23.04.2018 | 3307 odsłon | 8 komentarzy

Decyzja wpisuje się w nową politykę firmy Gabe’a Newella. Valve przejęło studio deweloperskie Campo Santo, odpowiedzialne za świetnie przyjętą grę Firewatch. Wiadomość jest dość zaskakująca, bo raczej nic nie wskazywało na choćby możliwość przeprowadzanie takiej transakcji. Oznacza to jednak, że Valve bardzo poważnie podchodzi do swoich słów o powrocie do tworzenia gier komputerowych.

więcej »
Adrian Kotowski | 25.01.2018 | 3907 odsłon | 13 komentarzy

PC cały czas rośnie w siłę. Jak co roku, na kilka tygodni przed rozpoczęciem imprezy GDC, jej organizatorzy udostępnili wyniki ankiety przeprowadzonej wśród deweloperów gier wideo. Dzięki temu materiałowi możemy dowiedzieć się, jak wygląda zainteresowanie konkretnymi platformami i gdzie należy spodziewać się najwięcej produkcji.

więcej »
Adrian Kotowski | 05.09.2017 | 16601 odsłon | 31 komentarzy

Małe triki o dużym wpływie na rozgrywkę. O tym, że gry nas oszukują, wie chyba każdy gracz. Najczęściej jednak nie potrafimy dokładnie rozpoznać na czym polega blef, choć zauważamy, że coś jest nie tak. Jennifer Scheurle ze studia Opaque Space, zapytała swoich kolegów po fachu, jakich specyficznych, ukrytych przed graczem mechanik użyli w swoich tytułach. Ci podzieli się wieloma naprawdę interesującymi ciekawostkami. 

więcej »
Adrian Kotowski | 18.08.2017 | 23553 odsłony | 30 komentarzy

Niektórzy deweloperzy mają nadużywać takiej opcji. Valve nie podoba się, że wielu twórców i wydawców sprzedaje większość kluczy Steam poza tą platformą. Podmiot chce się przyjrzeć przede wszystkim tym podmiotom, w przypadku których różnica jest największa. Uspokajamy od razu, że nie chodzi tutaj o żadne ograniczenia dla graczy, a sprzedaż w zewnętrznych sklepach nie będzie w żaden sposób regulowana.

więcej »
Adrian Kotowski | 25.07.2017 | 7525 odsłon | 11 komentarzy

Firma docenia badaczy sztucznej inteligencji. Podczas odbywającej się imprezy CVPR Jensen Huang, CEO Nvidii, rozdał pierwszych 15 modeli akceleratorów Tesla V100. Konstrukcje trafiły do osób reprezentujących podmioty biorące udział w programie Nvidia AI Labs. Sprzęt ma pomóc badaczom rozwijać swoje, często naprawdę ambitne projekty. 

więcej »
Adrian Kotowski | 28.06.2017 | 8677 odsłon | 12 komentarzy

Firma chce nagradzać zdolnych deweloperów. Epic Games, twórca Unreal Engine, ogłosił start nowego programu przygotowanego wspólnie z zielonymi. Dzięki Nvidia Edge, osoby i firmy tworzące ciekawe treści, będą mogły otrzymać za darmo wydajne karty GeForce, które wspomogą prace nad ich projektami. Ma to zachęcić deweloperów do prezentacji swoich dzieł.

więcej »
Adrian Kotowski | 05.06.2017 | 12977 odsłon | 23 komentarze

Kwota nie jest zbyt wysoka. Nie tak dawno Valve zapowiedziało, że na poważnie zabierze się za problem wprowadzania na Steam gigantycznej liczby słabych gier tworzonych przez małych deweloperów. Ograniczeniem miała być tutaj opłata uiszczana przez twórców za wprowadzenie swojej produkcji do programu Steam Direct. W najnowszym wpisie Valve ujawniło, ile będzie ona wynosić i jak działać ma cały system.

więcej »
Adrian Kotowski | 11.05.2017 | 5148 odsłon | 10 komentarzy

Niepewna przyszłość marki Hitman. Square Enix podzieliło się danymi na temat swoich najnowszych wyników finansowych, ale przy okazji ogłosiło bardzo istotną wiadomość. Okazuje się, że Japończycy szukają kupca na należące do nich duńskie studio IO-Interactive. To właśnie ten zespół przygotowywał gry z serii Hitman, w tym ostatnią serię wydawaną w odcinkach. 

więcej »
Adrian Kotowski | 24.04.2017 | 15282 odsłony | 29 komentarzy

Niemiecki właściciel zbyt długo ignorował swoich podwładnych. Kilka miesięcy po zamknięciu oddziału Crytek Shanghai w sieci pojawiły się ciekawe informacje na temat funkcjonowania studia przez kilka miesięcy przed likwidacją. Okazuje się, że sytuacja w chińskim podmiocie była naprawdę bardzo zła, a pracownicy nadal nie otrzymali należnych im pieniędzy. 

więcej »
Adrian Kotowski | 13.02.2017 | 4918 odsłon | 4 komentarze

Nowa inicjatywa ma poprawić proces wydawania gier na Steam. Od jakiegoś czasu największa pecetowa platforma dystrybucji gier zalewana jest niskiej jakości tytułami małych deweloperów. Valve wiedziało o problemie od dawna, ale dopiero teraz podjęło odpowiednie kroki. Firma postanowiła zamknąć program Greenlight, a zamiast niego wprowadzić nowe rozwiązanie, które usprawni wydawanie nowych gier na Steam. 

więcej »
Adrian Kotowski | 13.01.2017 | 7605 odsłon | 18 komentarzy

PS4 i XONE wyprzedzone przez smartfony i tablety. W sieci pojawiły się wyniki ankiety, którą przeprowadzono wśród ponad 4500 deweloperów tworzących gry. Podobnie jak w latach ubiegłych, twórcy najczęściej wskazywali na PC jako na sprzęt, na który właśnie przygotowują nowe produkcje. Widać też, że zainteresowanie Nintendo Switch jest bardzo małe, choć deweloperzy podchodzą do rynkowej przyszłości tego urządzenia bardzo optymistycznie. 

więcej »
Adrian Kotowski | 09.12.2016 | 9753 odsłony | 23 komentarze

Dean Hall uważa, że na tytułach VR właściwie nie można zarobić. Producenci gogli wirtualnej rzeczywistości od początku wieszczą ich ogromny sukces. Wtórują im też analitycy rynkowi przewidujący, ile wart będzie ten segment w najbliższej przyszłości. Pozostaje jednak kwestia treści na ten sprzęt i tego, czy rzeczywiście opłaca się studiom tworzyć materiały. Według Halla w chwili obecnej produkcja gier VR jest po prostu nieopłacalna.

więcej »
Adrian Kotowski | 04.11.2016 | 5105 odsłon | 5 komentarzy

Nvidia i Unity Technologies chcą ściśle współpracować z twórcami gier. Obie firmy zamierzają wspierać deweloperów, którzy planują przygotować produkcje korzystające z techniki wirtualnej rzeczywistości. Dzięki VRWorks praca nad grą ma być prostsza, a stosowanie bibliotek powinno skrócić proces jej tworzenia. Zieloni ogłosili przy okazji, że zamierzają też ułatwić integrację innych technik wchodzących w skład GameWorks w grach z silnikiem Unity.

więcej »
Adrian Kotowski | 02.11.2016 | 7817 odsłon | 14 komentarzy

Zmiany już widać w przypadku kilku tytułów. Valve poinformowało twórców gier chcących sprzedawać swoje produkcje na Steam, że zmieniają się zasady dotyczące udostępniania w sklepie grafik promocyjnych. Według właścicieli platformy, gracz powinien od razu widzieć, jak prezentuje się konkretna gra, co często jest niemożliwe, bo zamiast zrzutów ekranu prezentujących fragmenty rozgrywki, gracz widzi materiały, które niekoniecznie mają związek z tym, co rzeczywiście znalazło się w grze.

więcej »
Adrian Kotowski | 26.09.2016 | 4245 odsłon | 10 komentarzy

Gra zadebiutuje, kiedy będzie w pełni gotowa. Yves Guillemot, prezes Ubisoftu, udzielił całkiem ciekawego wywiadu serwisowi GameSpot, w którym poruszono temat przyszłości firmy oraz rozwoju jej największych marek. Nie mogło zabraknąć pytania o serię Assassin’s Creed, która od lat cieszyła się dużym zainteresowaniem graczy, przez co przynosiła ogromne przychody wydawcy. Wygląda na to, że na kolejną część jeszcze trochę poczekamy.

więcej »
Adrian Kotowski | 04.05.2016 | 9176 odsłon | 32 komentarze

Tim Sweeney z Epic Games kolejny raz wypowiedział się w krytycznych słowach o platformie UWP przygotowanej przez Microsoft. Deweloper porównał działania firmy z Redmond do tego, co robił na przestrzeni ostatnich lat Facebook. Oba podmioty powoli oswajają użytkowników z elementami, które są dla nich szkodliwe w dłuższej perspektywie, ale wielu tego od razu nie zauważa.

więcej »
Adrian Kotowski | 11.04.2016 | 4104 odsłony | 5 komentarzy

Codemasters poinformowało o powiększeniu swojego zespołu deweloperów o pracowników Evolution Studios. Jak twierdzą sami Brytyjczycy, dzięki umowie powstanie największe na świecie studio tworzące gry samochodowe. Twórcy takich gier jak DriveClub, czy Motorstorm mają zająć się tworzeniem nowej produkcji, o której obecnie nic nie wiadomo. Codemasters zapewnia, że Evolution Studios zachowa swoją tożsamość i będzie samodzielnym działem firmy.

więcej »
Publikacji na stronę
1 2
Aktualności
Tak może wyglądać chip w kolejnym Xboksie lub PS5. 112
Świetna wiadomość dla klientów. DRAMeXchange przygotował nowy raport na temat rynku pamięci DRAM. 21
Jest też kompatybilność z Adaptive Sync dla Pascali i Turingów. 38
Tak może wyglądać chip w kolejnym Xboksie lub PS5. 112
Alternatywa jest, ale do jej wprowadzenia potrzeba czasu. 102
Jest też kompatybilność z Adaptive Sync dla Pascali i Turingów. 38
Facebook
Ostatnio komentowane