Tagi
cryengine
2017 (1)   4k (4)   action rpg (1)   akcja (1)   alfa (4)   alfa-testy (1)   alpha (2)   amazon (4)   amazon web services (1)   amd (6)   amd gaming evolved (1)   amd mantle (3)   api (1)   arcane studios (1)   arkane studios (2)   avni yerli (1)   aws (2)   basemark (1)   benchmark (1)   beta (3)   beta testy (2)   beta-testy (1)   bethesda (1)   better reality (1)   biblioteka (2)   biznes (2)   cenega (1)   ceo (1)   cevat yerli (1)   ci games (4)   city interactive (3)   cloud imperium games (1)   crafting (1)   crpg (3)   cry engine (10)   cryengine 2 (1)   cryengine 3 (17)   cryengine 3.5 (3)   crysis (7)   crysis 2 (1)   crysis 3 (5)   crytek (25)   crytek shanghai (1)   czechy (1)   czeska (1)   dambuster studios (1)   data premiery (13)   deep silver (5)   demo technologczne (1)   demo technologiczne (1)   deweloper (2)   directx 11 (2)   directx 12 (1)   dishonored 2 (2)   dopracowana (1)   dx11 (1)   dx12 (1)   dyrektor generalny (1)   działanie (1)   ea (2)   electronic arts (2)   enemy front (4)   engine (2)   epic (1)   evolve (5)   filmik (3)   filmiki (1)   finansowanie (1)   fotorealizm (1)   fpp (9)   fps (8)   fragmenty rozgrywki (5)   frankfurt (1)   gamelift (1)   gameplay (9)   gcn (1)   gdc 2016 (1)   geforce (2)   get even (1)   github (1)   gogle vr (1)   gpu (1)   gra (33)   gra akcji (1)   gra komputerowa (12)   gra sieciowa (5)   grafika (8)   graphics (1)   greenlight (1)   gry (32)   h'n's (1)   hack and slash (1)   hawaii (1)   hdr (1)   high-res (1)   homefront 2 (2)   homefront the revolution (2)   homefront: the revolution (2)   id tech (1)   ii wojna Światowa (3)   intel (1)   kepler (1)   kickstarter (4)   kingdom come (4)   kingdom come deliverence (1)   kingdom come: deliverance (7)   kod źródłowy (1)   konsola (1)   konsole (2)   kooperacja (5)   kotaku (1)   kulisy (1)   kulisy produkcji (1)   left 4 dead (2)   licencja (1)   lichdom (1)   Linux (5)   lumberyard (4)   mac (4)   mantle (4)   megascans (1)   Microsoft (1)   niemcy (1)   noty (1)   nvidia (3)   obciążenie (1)   obsuwa (1)   ocena (1)   oceny (1)   oddział (1)   odszkodowanie (1)   ogłoszenie (1)   open source (1)   opóźnienie (2)   oprogramowanie (1)   optymalizacja (1)   otwarty świat (1)   pc (22)   pecetowa (1)   pensja (1)   pensje (2)   playstation 4 (8)   pliki (1)   płaca (1)   podmiot (1)   polska gra (4)   porównanie (2)   porównanie graficzne (1)   porównanie grafiki (1)   powstanie warszawskie (1)   praca (1)   pracownicy (1)   premiera (21)   prey (2)   prezes (1)   problemy (1)   produkcja (1)   przesunięta (1)   ps3 (3)   ps4 (8)   quixel (1)   quixel megascans (1)   radeon (2)   recenzja (2)   redukcja (1)   rpg (2)   rynek gier (1)   ryse (4)   ryse son of rome (1)   ryse: son of rome (4)   sandbox (7)   sąd (1)   science-fiction (3)   screeny (7)   shooter (3)   sieciowe (5)   silnik (11)   silnik graficzny (1)   skanowanie (1)   skradanka (1)   snajper (1)   squadron 42 (1)   star citizen (2)   steam (1)   strzelanina (3)   strzelanka (3)   studenci (1)   studia (1)   studio (2)   svogi (3)   svoti (1)   szanghaj (1)   szczegóły (4)   szef (1)   średniowiecze (5)   tahiti (1)   tech day (1)   technologie (1)   tekstury (2)   test (3)   test cpu (1)   test gpu (1)   test grafik (1)   test kart graficznych (2)   testy (3)   the vanishing of ethan carter (1)   titan (1)   trailer (1)   turtle rock (5)   turtle rock studios (5)   tworzenie (1)   twórcy (1)   umbra (1)   umowa (1)   unreal engine (1)   usa (2)   ustawienia graficzne (2)   ustępuje (1)   void engine (1)   vr (2)   vr first (1)   vrscore (1)   warface (1)   warhorse (4)   warhorse studios (5)   wersja (2)   widok izometryczny (1)   wiedźmin 3 (3)   wii u (1)   windows (2)   windows 10 (1)   wirtualna rzeczywistość (2)   wojenna (3)   wydajność (2)   wydajność graficzna (1)   wydajność w grze (1)   wykres (1)   wymagania (2)   wymagania sprzętowe (6)   wymagania systemowe (6)   wynagrodzenie (1)   wypłaty (1)   wysoka rozdzielczość (1)   x360 (3)   xbox (1)   xbox one (12)   xone (6)   youtube (1)   zaległości (1)   zamknięcie (1)   zapewniania (1)   zapis rozgrywki (5)   zapowiedź (3)   zbiórka (1)   zestawienie (1)   zlecenie (1)   zwiastun (7)   zwolnienia (1)   źródła (1)  
Publikacji na stronę
1 2 3
Adrian Kotowski | 01.03.2018 | 4026 odsłon | 14 komentarzy

Najwyższy czas na zmiany. Cevat Yerli ustąpił ze stanowiska dyrektora generalnego studia Crytek, które zajmował przez prawie 20 lat. Władzę w przedsiębiorstwie przejmie dwóch jego braci, Avni i Faruk, z którymi były już CEO wspólnie założył firmę. Cevat Yerli pozostanie natomiast strategicznym udziałowcem Cryteka, więc nadal będzie miał duży wpływ na dalszy rozwój studia.

więcej »
Bartosz Czechowicz | 23.01.2018 | 4179 odsłon | 10 komentarzy

Szkoda, że tak ważna technologia nie znajdzie się w tej produkcji. Warhorse Studios powoli przygotowuje się do wydania jednej z najbardziej wyczekiwanych gier ostatnich lat, Kingdom Come: Deliverance. Na ten oparty na silniku CryEngine tytuł fani RPG-ów czekają od lutego 2014 roku, kiedy to Czechom udało się zebrać niezbędne do jego produkcji środki na Kickstarterze.

więcej »
Adrian Kotowski | 14.12.2017 | 7695 odsłon | 17 komentarzy

Cloud Imperium Games miało złamać postanowienia kontraktu. Crytek złożył w sądzie okręgowym w Kalifornii pozew przeciwko twórcom Star Citzen, zarzucając im niezgodne z umową wykorzystanie silnika CryEngine. Powód twierdzi też, że Cloud Imperium Games niedostatecznie wywiązało się z promowania i prezentacji informacji o twórcy silnika.

więcej »
Adrian Kotowski | 02.05.2017 | 8326 odsłon | 29 komentarzy

Twórcy uspokajają fanów. Według Raphaela Colantonio, przedstawiciela studia Arkane, w przypadku gry Prey nie powtórzą się błędy popełnione przy Dishonored 2, przez co pecetowa wersja ma trzymać naprawdę wysoki poziom. Deweloper postanowił podzielić się taką informacją ze społecznością graczy, którzy są zaniepokojeni możliwym stanem produkcji.

więcej »
Adrian Kotowski | 24.04.2017 | 15327 odsłon | 29 komentarzy

Niemiecki właściciel zbyt długo ignorował swoich podwładnych. Kilka miesięcy po zamknięciu oddziału Crytek Shanghai w sieci pojawiły się ciekawe informacje na temat funkcjonowania studia przez kilka miesięcy przed likwidacją. Okazuje się, że sytuacja w chińskim podmiocie była naprawdę bardzo zła, a pracownicy nadal nie otrzymali należnych im pieniędzy. 

więcej »
Adrian Kotowski | 01.02.2017 | 5156 odsłon | 25 komentarzy

Problemów u niemieckiego dewelopera ciąg dalszy. Crytek redukuje liczbę etatów w swoim głównym oddziale we Frankfurcie. Wcześniej podmiot zamknął aż pięć z siedmiu swoich studiów i przez ogromne problemy finansowe został zmuszony do sprzedaży całej marki Warface. Przedstawiciele Cryteka twierdzą jednak, że wszystko zmierza w dobrym kierunku.

więcej »
Adrian Kotowski | 25.01.2017 | 5289 odsłon | 8 komentarzy

W produkcję Arcane Studios zagramy już w maju. Bethesda udostępniła w sieci nowy zwiastun gry Prey, w którym ujawniono datę premiery tytułu. Mamy przy okazji możliwość zapoznania się z polską wersją językową, która prezentuje się raczej średnio. Z drugiej strony, nie powinno to być wielką przeszkodą w zanurzeniu się w zaprezentowany w tytule świat i czerpaniu radości ze strzelania do obcych.

więcej »
Adrian Kotowski | 03.01.2017 | 4074 odsłony | 12 komentarzy

Sytuacja, jaka miała miejsce z Dishonored 2 ma się nie powtórzyć. Przedstawiciel studia Arkane w rozmowie z GameInformerem zapowiedział, że pecetowa wersja gry Prey ma być bardzo dopracowana w dniu wprowadzenia jej do sprzedaży. Deweloperzy chcą przyłożyć się do odpowiedniego przygotowania tytułu, wyciągając wnioski ze swoich błędów popełnionych przy tworzeniu Dishonored 2.

więcej »
Adrian Kotowski | 28.12.2016 | 6557 odsłon | 14 komentarzy

Dużo się jednak nie zmieni. Cloud Imperium Games ogłosiło wykorzystanie nowego silnika w swoich grach Star Citizen i Squadron 42. Firma zrezygnowała z CryEngine i zdecydowała się na Lumberyard, który jednak bazuje na rozwiązaniu Cryteka. Z tego też powodu oprawa graficzna jest w zasadzie taka sama jak wcześniej, a najważniejsze nowości powiązane są z integracją z platformą Amazona. 

więcej »
Adrian Kotowski | 20.12.2016 | 10207 odsłon | 36 komentarzy

Firma chce się skupić na rozwoju swoich najważniejszych produktów. Plotki o problemach finansowych niemieckiego studia okazały się prawdziwe i Crytek musiał podjąć trudną decyzję dotyczącą restrukturyzacji. Firma postanowiła zamknąć aż pięć rozsianych po całym świecie oddziałów. Z sieci płyną ponadto informacje o całkiem solidnym zastrzyku finansowym dla przedsiębiorstwa, choć na ten moment nikt nie potwierdził jej prawdziwości.

więcej »
Adrian Kotowski | 26.05.2016 | 6917 odsłon | 12 komentarzy

Firma Crytek opublikowała kod źródłowy silnika CryEngine, który dostępny jest w serwisie GitHub. Ma to związek z planami firmy ogłoszonymi na GDC 2016. Wtedy przedsiębiorstwo ujawniło nowy system sprzedaży swojego oprogramowania, który jest zdecydowanie bardziej przystępny dla małych studiów deweloperskich i osób, które zajmują się tworzeniem gier amatorsko. 

więcej »
Adrian Kotowski | 23.05.2016 | 2857 odsłon | 5 komentarzy

W sieci pojawiła się informacja mówiąca o tym, że premiera gry Kingdom Come: Deliverance została przesunięta na przyszły rok. Byłoby to już kolejne opóźnienie, z którego z pewnością nie będą zadowolone osoby, które wsparły projekt na Kickstarterze. Ogłoszenie oficjalnej daty premiery ma nastąpić na zbliżających się targach E3.

więcej »
Adrian Kotowski | 17.05.2016 | 4458 odsłon | 12 komentarzy

W sieci pojawiły się pierwsze oceny gry Homefront: The Revolution, które niestety jasno wskazują, że raczej nie mamy do czynienia z żadnych hitem. Gra miała potencjał, ale nie został on wykorzystany przez twórców. Produkcja ma mieć ogromne problemy z optymalizacją, dodatkowo gracze mogą spodziewać się masy mniejszych lub większych błędów.

więcej »
Adam Szymański | 11.04.2016 | 4405 odsłon | 8 komentarzy

Wersja beta silnika Amazon Lumberyard została udostępniona jeszcze w lutym i od tamtej pory wszyscy chętni deweloperzy mogą z niej bezpłatnie korzystać. Żeby ich jeszcze dodatkowo do tego zachęcić, niedawno twórcy udostępnili demo technologiczne pokazujące możliwości swojego rozwiązania. Dzięki temu zainteresowani mogą po raz pierwszy przekonać się, jakie możliwości oferuje silnik, gdyż na pierwsze gry powstałe z jego użyciem będzie trzeba jeszcze poczekać.

więcej »
Piotr Gontarczyk | 16.03.2016 | 2455 odsłon | Brak komentarzy

Na GDC 2016 firmy Basemark i Crytek oficjalnie zapowiedziały pojawienie się nowego programu testującego (benchmarka) o nazwie VRScore. Nowe oprogramowanie w opracowaniu jest od sierpnia ubiegłego roku, a założeniem projektu było stworzenie rzetelnego i wiarygodnego narzędzia pomiarowego dla sprzętu różnych producentów. Technika wirtualnej rzeczywistości w tym roku przechodzi swoje nowe narodziny i wciąż otwartym pozostaje pytanie o to, czy na rynku zakorzeni się na dłużej, czy może cechować się będzie krótkotrwałym wzrostem zainteresowania.

więcej »
Adrian Kotowski | 01.03.2016 | 4216 odsłon | 12 komentarzy

Wygląda na to, że pecetowa wersja ciekawie zapowiadającej się gry Kingdom Come: Deliverance nie zadebiutuje na rynku latem. Premiera miałaby zostać przesunięta, a tytuł trafiłby od razu także na konsole. Okazuje się, że opóźnienie ma być powiązane właśnie ze sprzętem Microsoftu i Sony, a na równoczesny debiut w dużym stopniu naciska wydawca.

więcej »
Adrian Kotowski | 09.02.2016 | 8411 odsłon | 9 komentarzy

Amazon udostępnił w pełni darmowy silnik Lumberyard, dzięki którym twórcy gier będą mogli tworzyć swoje produkcje na najważniejsze platformy sprzętowe. Rozwiązanie bazuje na innym, bardzo popularnym silniku CryEngine, ale zawiera wiele usprawnień i nowych funkcji. Co istotne, produkt firmy jest w pełni kompatybilny z pakietem usług Amazon Web Services (AWS) i właśnie na ich sprzedaży zarabiać ma przedsiębiorstwo Bezosa.

więcej »
Adrian Kotowski | 20.01.2016 | 3322 odsłony | 7 komentarzy

Crytek ogłosił nową inicjatywę VR First kierowaną do uczelni i przede wszystkim studentów, którzy są zainteresowani tworzeniem treści dla gogli wirtualnej rzeczywistości. Na razie jest to program pilotażowy i od zainteresowania będzie zależało, czy władze firmy zdecydują się zaproponować swoje rozwiązanie także innym placówkom akademickim. 

więcej »
Adrian Kotowski | 29.12.2015 | 6077 odsłon | 15 komentarzy

W sieci udostępniono materiał wideo prezentujący różnice przy wykorzystaniu techniki SVOGI zaimplementowanej w grze Kingdom Come: Deliverance. Funkcja wyraźnie poprawia jakość oświetlenia i dzięki temu nadaje obiektom bardziej naturalny wygląd. Co istotne, ma niewielki wpływ na wydajność, co przy osiąganych efektach jest naprawdę dobrą wiadomością.

więcej »
Adrian Kotowski | 15.05.2015 | 16851 odsłon | 21 komentarzy

W serwisie Kickstarter właśnie wystartowała zbiórka na grę Umbra – bardzo ładnie wyglądający h’n’s stworzony na silniku CryEngine. Twórcy zapewniają wiele atrakcji, w tym ciekawy system tworzenia broni, interesującą, dojrzałą fabułę, emocjonującą walkę i bardzo dużą destrukcję otoczenia. Aby projekt został wydany, niezbędne jest zebranie 225 tysięcy dolarów. Na Umbrę można też już głosować w programie Steam Greenlight.

więcej »
Publikacji na stronę
1 2 3
Aktualności
Sprzęt bardziej obcięty, niż sądziliśmy. 21
Jeden mały, drugi trochę większy. 0
Tytuł jest bardzo popularny również na konsolach. 14
Masa CPU z zablokowanym mnożnikiem. Przy okazji prezentacji procesorów Core 9. 29
Niezła promocja dla kinomaniaków. 5
Facebook
Ostatnio komentowane