Tagi
Publikacji na stronę
1
Piotr Gontarczyk | 07.07.2017 | 14834 odsłony | 51 komentarzy

Coraz częściej mamy 8 GB i 4 rdzenie CPU. Na platformie Steam jest już czerwcowy raport Steam Hardware Survey, przedstawiający dane dotyczące popularności różnego typu sprzętu czy oprogramowania. Z platformy Steam aktywnie korzysta ponad 125 milionów użytkowników, co czyni ją największą na świecie, jeśli chodzi o potencjalną grupę badań. W Steam Hardware Survey jednak nie wszyscy biorą udział. M.in. właśnie dlatego wyników nie należy traktować jak wyroczni.

więcej »
Piotr Gontarczyk | 01.11.2014 | 13733 odsłony | 12 komentarzy

Jak co roku firma ARM oficjalnie zapowiedziała nową generację zintegrowanych procesorów grafiki, wśród których jest nowy flagowiec Mali-T860. Dla przypomnienia w październiku ubiegłego roku zaprezentowano dwa wtedy nowe modele GPU serii Mali, a więc T720 i T760. Teraz ARM ma ich następców, a także dodatkowy GPU oraz dwa inne układy multimedialne.

więcej »
Bartosz Woldański | 28.02.2014 | 56434 odsłony | 222 komentarze

Zaledwie wczoraj poruszyliśmy temat bibliotek DirectX i OpenGL, które mają przynieść zmiany porównywalne do technologii AMD Mantle, a teraz swoje stanowisko wystosowała firma AMD. Rozwiązanie „Czerwonych” przełożyło się, ogólnie rzecz ujmując, na wzrost wydajności w grach, a konkretnie na razie tylko w Battlefieldzie 4. Czy DirectX 12 (oznaczenie jest tylko przypuszczeniem), które umożliwi dostęp do niskopoziomowego interfejsu, stanie się początkiem rewolucji?

więcej »
Bartosz Woldański | 27.02.2014 | 10458 odsłon | 95 komentarzy

Pierwsze korzyści, jakie przynosi technologia AMD Mantle, mogliśmy już ocenić na przykładzie benchmarku Star Swarm oraz gry Battlefield 4. Teraz w kolejce jest debiutujący w tym tygodniu Thief. Co jednak z posiadaczami kart graficznych nieobsługujących nowego API „Czerwonych”? Wygląda na to, że niebawem doczekamy się odpowiedzi na rozwiązanie AMD i biblioteki DirectX oraz OpenGL, za sprawą dostępu do niskopoziomowego interfejsu, również przełożą się na wzrost wydajności w grach.

więcej »
Piotr Gontarczyk | 31.01.2013 | 6495 odsłon | 19 komentarzy

Wygląda na to, że każdy kto czeka na kolejne wydanie programu testującego wydajność, 3DMark, już lada dzień będzie mógł nim pomęczyć swoją "maszynkę". Firma Futuremark przekazała informację o tym, że najnowsza wersja 3DMarka zostanie udostępniona  4 lutego, a więc w najbliższy poniedziałek.

więcej »
Piotr Gontarczyk | 15.11.2012 | 12470 odsłon | 44 komentarze

Firma Futuremark oficjalnie zapowiedziała swój najnowszy program testujący serii 3DMark, który będzie mieć jedną, bardzo istotną cechę. Nowy 3DMark ma bowiem zapewniać możliwość porównywania zupełnie różnych platform sprzętowych, pracujących pod kontrolą systemów operacyjnych Apple iOS, Google Android, Microsoft Windows oraz Windows RT.

więcej »
Piotr Gontarczyk | 17.10.2008 | 9129 odsłon | 34 komentarze

Trzeci gracz na rynku GPU nie zamierza się poddawać. S3 Graphics udowadnia, że giganci (ATI i NVIDIA) na polu rozwoju technologicznego nie są bezkonkurencyjni. Producent procesorów grafiki serii Chrome, firma S3 Graphics, udostępniła pierwszą aplikację użytkową, która wykorzystuje owe GPU do wykonywania obliczeń równoległych, z tysiącami aktywnych jednocześnie wątków.

S3FotoPro to pierwszy przykład wykorzystania GPGPU firmy S3 do wykonywania bardzo skomplikowanych obliczeń, do tej pory zarezerwowanych dla jednostek centralnych (CPU), w tym przypadku do poprawiania jakości zdjęć. Poziom skomplikowania stosowanych algorytmów, według producenta, pozwala na najnowszych procesorach serii Chrome uzyskać ponad stukrotnie wyższą wydajność, niż ta którą oferują najnowsze, dostępne na rynku procesory AMD i Intela.

Udostępniony program to mała aplikacja, która wykorzystując moc obliczeniową procesorów Chrome 400 i nowszych, przetwarza zapisane w dowolnym folderze obrazy lub zdjęcia poprawiając między innymi nasycenie kolorów, wygładzając skórę w zdjęciach portretowych, usuwając nadmiar zamglenia ze zdjęć robionych w plenerze, i nie tylko.

Po wykonaniu wszystkich operacji na plikach program uruchamia przeglądarkę, w której można porównać je przed i po obrobieniu. Program można uruchomić na komputerach, w których nie ma karty graficznej z GPU Chrome 400. Wtedy jednak szybkość przetwarzania jest oczywiście niższa.

Firma S3 zapowiada rozszerzanie możliwości swoich GPU, o kolejne rozwiązania, jak na przykład kodowanie materiałów filmów, obliczanie fizyki w grach, przetwarzanie i obróbka materiałów filmowych, i inne. Procesory serii Chrome 400 są w pełni zgodne ze specyfikacją DirectX 10.1, a więc też Shader Model 4.1.

Sam program nie jest oczywiście wielkim przełomem, ale z pewnością doskonałym dowodem na to, że S3 Graphics mimo ogromnych trudności z przebiciem się przez wysokie mury wokół pola bitwy, na którym boje toczą ATI i NVIDIA, cały czas nie zostaje w tyle, jeśli chodzi o wykorzystywanie najnowszych technologii.

Program S3FotoPro można pobrać ze strony internetowej www.s3graphics.com.

więcej »
Publikacji na stronę
1
Aktualności
Ograniczenia, blokady nowego systemu. 32
Pokazujemy siedem obudów, które można znaleźć w polskich sklepach. 45
Przymiarki do stworzenia własnej karty graficznej. 33
Trzeba się jednak pospieszyć. Microsoft obchodzi właśnie 5-lecie marki Surface Pro. 25
Wyższy zegar to i wyższa wydajność. 37
Firma nie powtórzy błędu, który popełniła przy premierze modelu G6. 23
Firma kazała nam naprawdę długo czekać. 10
Facebook
Ostatnio komentowane