Tagi
biblioteki
7 (1)   action center (1)   aero peek (1)   aero shake (1)   akceleracja gpu (1)   amd (5)   amd mantle (2)   amd trueaudio next (1)   android (1)   androidworks (1)   antyaliasing (2)   api (16)   api vulkan (1)   aplikacje (1)   arm (2)   ashes of the singularity: escalation (1)   assassin'c creed: unity (1)   assassin's creed: unity (1)   async (1)   balazs torok (1)   benchmark (1)   bsd-3 (1)   cd projekt red (1)   cieniowanie (1)   control (1)   cpu (2)   device stage (1)   deweloper (3)   deweloperzy (1)   direct3d 12 (3)   directx (3)   directx 11 (1)   directx 12 (10)   dlna (1)   dota 2 (1)   dx11 (2)   dx12 (3)   dxr (1)   edycje (1)   egosoft (1)   far cry 4 (1)   filtrowanie audio (1)   gadżety (1)   game developer conference (2)   gameworks (4)   gdc (2)   gdc 2014 (2)   gdc 2019 (1)   geforce (2)   github (1)   god rays (1)   gpu (2)   gpuopen (1)   gra (11)   gra akcji (1)   grupa domowa (1)   gry (9)   gtx (1)   hairworks (1)   hboa+ (2)   hello games (1)   intel (1)   interfejs (2)   interfejs użytkownika (1)   jump list (1)   karta graficzna (2)   karty graficzne (2)   khronos group (4)   klient (1)   kod źródłowy (1)   konfiguracja (1)   konsola (1)   konsorcjum khronos (1)   kontrola kont użytkownika (1)   konwulacja (1)   krytyka (1)   linuks (2)   Linux (2)   mac osx (1)   mantle (5)   mgpu (1)   Microsoft (4)   multi gpu (1)   multi-res shading (1)   narzędzia (3)   narzędzia deweloperskie (1)   negatywnie (1)   neil trevett (1)   next generation ogl (1)   nintendo (1)   nintendo nx (1)   no man’s sky (1)   nvidia (8)   nvidia physx (1)   nvidia shield (1)   obsługa (2)   obszar powiadomień (1)   opengl (5)   opengl ng (1)   oprogramowanie (6)   os (2)   otwarte źródło (1)   panele tematyczne (2)   pascal (1)   pasek zadań (1)   pc (2)   pcss (2)   personalizacja (1)   pokaz (1)   premiera (1)   prezentacja (3)   problemy (1)   program (1)   programowanie (3)   radeon (2)   ray tracing (1)   richard huddy (1)   rts (1)   rtx (1)   sdk (2)   sesje tematyczne (2)   shader (1)   silnik (1)   snap (1)   specyfikacja minimalna (1)   specyfikacja zalecana (1)   sprostowanie (1)   stardock (1)   steam (1)   steam audio (1)   steamos (1)   steamvr (1)   strange brigade (1)   symulator kosmiczny (1)   system (3)   system operacyjny (4)   śledzenie promieni (1)   środowisko (1)   technika (1)   technologia (1)   technologie (2)   tegra (1)   tegra android developer pack (1)   teselacja (1)   testy (1)   tom olson (1)   tpp (1)   trueaudio (1)   tryb xp (1)   turing (1)   twórcy (1)   txaa (2)   uac (1)   ubisoft (2)   unity (1)   unity 5.6 beta (1)   unreal engine 4.4 (1)   urządzenia i drukarki (1)   valve (3)   vr sli (1)   vrworks (1)   vulkan (11)   webgl (1)   wiedźmin 3 (1)   windows (5)   windows 10 (3)   windows 7 (3)   windows 9 (1)   windows search (1)   wine (1)   wirtualna rzeczywistość (1)   wsparcie (1)   wydajność (6)   wymagania (2)   wymagania sprzętowe (1)   wywiad (1)   x4 (1)   x4: foundations (1)   xp mode (1)   zapowiedź (3)   zmiany (2)  
Publikacji na stronę
1 2
Adrian Kotowski | 16.04.2019 | 5650 odsłon | 19 komentarzy

Spodziewajcie się wzrostu wydajności. Twórcy No Man’s Sky zapowiedzieli dzisiaj spore zmiany w warstwie technicznej swojej produkcji. Jedną z najważniejszych ma być zastąpienie API OpenGL przez Vulkana, co ma być wstępem do dalszych usprawnień całego silnika gry. Do gry trafi też wiele nowych opcji, pozwalających lepiej dostosować jej działanie do możliwości naszego zestawu komputerowego.

więcej »
Adrian Kotowski | 18.03.2019 | 10509 odsłon | 83 komentarze

Firma stawia na śledzenie promieni. Podczas GDC 2019 Nvidia ujawniła swoje plany, dotyczące przede wszystkim rozwoju technik i sprzętu związanych z ray tracingiem. Firma chwaliła się możliwościami swojej architektury Turing, ujawniła nowe produkcje korzystające z ray tracingu i przede wszystkim ogłosiła, że z możliwości tej techniki w grach będą mogli skorzystać również właściciele kart z rodziny Pascal.

więcej »
Adrian Kotowski | 04.12.2018 | 7947 odsłon | 30 komentarzy

Zaskakujący ruch zielonych. Nvidia uwolniła kod źródłowy silnika PhysX, dzięki czemu każdy zainteresowany może korzystać z niego korzystać bez dodatkowych zezwoleń ze strony firmy. Przedsiębiorstwo tłumaczy ten ruch zmianami na rynku, na którym symulacja fizyki coraz ściślej łączy się ze sztuczną inteligencją, robotyką, czy pojazdami autonomicznymi. Jest więc ważne, by dostęp do techniki był jak najszerszy.

więcej »
Adrian Kotowski | 01.10.2018 | 6694 odsłony | 22 komentarze

Biblioteka w końcu zyskuje popularność. Egosoft opublikował wymagania sprzętowe gry X4: Foundations, kolejnej części słynnej serii symulatorów kosmicznych. Tytuł zapowiada się naprawdę interesująco, ale równie ciekawą informacją jest wymóg posiadania karty zgodnej z Vulkanem. To właśnie to API będzie jedynym obsługiwanym przez grę, co nadal nie zdarza się zbyt często.

więcej »
Adrian Kotowski | 04.09.2018 | 10746 odsłon | 35 komentarzy

AMD chwali się doskonałym skalowaniem. Vulkan jest świetnym API, ale przez długi czas miał też kilka istotnych ograniczeń. Jednym z nich był brak obsługi konfiguracji multi GPU, co zmieniło się dopiero niedawno. Twórcy Strange Brigade postanowili skorzystać z możliwości, jakie dają zaktualizowane biblioteki i jako pierwsi dodali do swojej produkcji z Vulkanem obsługę konfiguracji złożonych z kilku układów graficznych.

więcej »
Adrian Kotowski | 16.08.2018 | 10545 odsłon | 32 komentarze

Steam z własnym Wine. Pomysł stworzenia systemu do gier opartego na Linuksie raczej średnio wyszedł firmie Valve, ale podmiot nie zamierza się poddawać. Firma chce zwiększyć popularność SteamOS udostępniając większą liczbę kompatybilnych gier, a pomóc mają w tym narzędzia umożliwiające uruchomienie na tym OS-ie produkcji przeznaczonych na Windows.

więcej »
Adrian Kotowski | 07.02.2018 | 5006 odsłon | 15 komentarzy

Duża szansa na popularyzację tej techniki. AMD i Valve ogłosiły współpracę, dzięki której rozwiązanie TrueAudio Next wejdzie w skład pakietu Steam Audio. Twórcy będą mogli tworzyć bardziej rozbudowane efekty dźwiękowe, ze szczegółowym pozycjonowaniem wielu ścieżek audio w przestrzeni, co jest bardzo istotne w przypadku produkcji korzystających z techniki wirtualnej rzeczywistości.

więcej »
Adrian Kotowski | 17.08.2017 | 7439 odsłon | 22 komentarze

Wyższa wydajność także na Windows 7 i 8. Ashes of the Singularity Escalation otrzymało łatkę 2.4, która wprowadza obsługę Vulkana. Tym samym jest to już trzecie API, z którego mogą korzystać gracze i osoby wykorzystujące ten tytuł do testowania sprzętu. W sieci pojawiły się już pierwsze wyniki wydajności wykonane z użyciem nowych bibliotek i trzeba przyznać, że wypadają one całkiem przyzwoicie.

więcej »
Adrian Kotowski | 08.03.2017 | 19033 odsłony | 79 komentarzy

Uzyskanie jeszcze wyższego poziomu wymaga ogromnego nakładu pracy. Tiago Rodrigues z Ubisoft Montreal podzielił się ciekawymi przemyśleniami dotyczącymi słynnych bibliotek Microsoftu. Według niego DirectX 12 nie zawsze będzie dobrym wyborem, jeśli deweloper myśli jedynie o czystej wydajności. Z drugiej jednak strony, API to ma sporo zalet, które można i powinno się wykorzystywać.

więcej »
Adrian Kotowski | 16.12.2016 | 13586 odsłon | 48 komentarzy

Deweloperzy mogą już testować nową funkcję. Jakiś czas temu Unity poinformowało, że zamierza w przyszłości zaoferować pełną obsługę Vulkana w swoim silniku graficznym. Wraz z udostępnioną kilka dni temu wersją beta Unity 5.6 API w końcu jest dostępne dla twórców. Firma zapewnia, że wykorzystanie Vulkana w swoich produkcjach może zapewnić wyraźny wzrost wydajności.

więcej »
Adrian Kotowski | 15.11.2016 | 4087 odsłon | 3 komentarze

Głównym problemem może być niestety bardzo ograniczona dostępność treści VR. Na tę chwilę z materiałów korzystających z techniki wirtualnej rzeczywistości mogą cieszyć się głównie właściciele pecetów z Windows. SteamVR nie obsługuje w tej chwili innych systemów, a i konkurencja raczej nie pali się do tego zapewnienia pełnej obsługi dla Linuksa i Mac OSX. Na szczęście Valve chce to zmienić. 

więcej »
Adrian Kotowski | 02.08.2016 | 6117 odsłon | 27 komentarzy

Organizacja uważa, że DX12 może być lepszym wyborem dla niektórych deweloperów. Przedstawiciele Khronos Group udzielili wywiadu serwisowi RedGamingTech, w którym poruszono m.in. kwestię rynkowej rywalizacji Vulkana i najnowszego API Microsoftu. Zaprezentowane przez nich wnioski są naprawdę ciekawe.

więcej »
Adrian Kotowski | 19.05.2016 | 5966 odsłon | 10 komentarzy

Firma Valve potwierdziła, że planuje wprowadzić obsługę API Vulkan w swojej grze Dota 2. Wpisy, które pojawiły się w serwisie Steam Database sugerują, że odpowiednia aktualizacja powinna pojawić się już wkrótce. To bardzo ważna wiadomość, bo właśnie od tak dużych firm jak Valve w dużej mierze zależeć będzie, czy biblioteki będą zyskiwać popularność.

więcej »
Adrian Kotowski | 16.03.2016 | 5321 odsłon | 28 komentarzy

Nvidia poinformowała, że jej zestaw bibliotek VRWorks jest już oficjalnie obsługiwany przez silnik Unity. Deweloperzy będą mogli korzystać ze wszystkich rozwiązań przygotowanych przez zielonych z myślą o technice wirtualnej rzeczywistości. Jest to o tyle ważne, że jak twierdzą przedstawiciele Unity Technologies, aż 45 procent powstających produkcji korzysta właśnie z ich silnika, więc szanse na adaptację rynkową VRWorks są spore.

więcej »
Adrian Kotowski | 27.01.2016 | 5510 odsłon | 12 komentarzy

AMD oficjalnie uruchomiło program GPUOpen, przygotowany z myślą o producentach gier komputerowych i autorów aplikacji do zastosowań profesjonalnych. Czerwoni udostępniają wszystkich zainteresowanym swoje rozwiązania, które mogą bez właściwie żadnych ograniczeń wykorzystywać w oprogramowaniu. Udostępniając pakiety open source z pełną dokumentacją, firma chce stworzyć przyjazną platformę dla deweloperów.

więcej »
Adrian Kotowski | 29.09.2015 | 4036 odsłon | 10 komentarzy

Nintendo dołączyło do Khronos Group. Logo przedsiębiorstwa znalazło się na nowej grafice skupiającej członków konsorcjum oraz na liście tzw. Contributor Members. W sieci zaczęły pojawiać się spekulacje, że krok Japończyków związany jest chęcią wykorzystania API Vulkan w swojej nowej konsoli, choć jest też kilka innych możliwości. 

więcej »
Adrian Kotowski | 24.09.2015 | 18982 odsłony | 71 komentarzy

Dan Ginsburg z Valve stwierdził podczas prezentacji na SIGGRAPH 2015, że nie ma zbyt wielu powodów, by tworzyć gry przy wykorzystaniu bibliotek DirectX 12. Według niego zdecydowanie ciekawszą opcją jest Vulkan, który pozwoli na przygotowanie wersji na kilka platform, bez ograniczeń co do systemu operacyjnego jak w przypadku API Microsoftu.

więcej »
Adrian Kotowski | 03.08.2015 | 8134 odsłony | 108 komentarzy

Richard Huddy udzielił interesującego wywiadu serwisowi PCR, w którym ponownie skrytykował Nvidię za ich biblioteki GameWorks. Zarzucił firmie z Santa Clara, że ich technologia nie tylko obniża wydajność na kartach AMD, ale też coraz częściej problemy mają użytkownicy GeForce’ów, którzy mają być zmuszani w ten sposób do przesiadki na lepszy sprzęt.

więcej »
Adrian Kotowski | 01.06.2015 | 8953 odsłony | 6 komentarzy

Nvidia zaprezentowała biblioteki AndroidWorks – odpowiednik GameWorks dla urządzeń działających pod kontrolą systemu Google’a. Nowe narzędzia mają pozwolić na  prostsze przygotowywanie gier na urządzenia mobilne, przy czym ich wykorzystanie nie będzie ograniczone do aplikacji tworzonych pod konstrukcje z Tegrą. 

więcej »
Adrian Kotowski | 17.11.2014 | 28383 odsłony | 31 komentarzy

AMD postanowiło sprostować wypowiedź Richarda Huddy’ego, który na panelu PDXLAN stwierdził, że Windows 7 na pewno nie otrzyma DirectX 12. Amerykańska firma opublikowała specjalne oświadczenie, w którym stwierdziła, że wypowiedziane przez szefa działu gier słowa były jedynie spekulacjami. AMD tak naprawdę nie posiada informacji na temat wydania lub niewydania DX12 dla Windows 7.

więcej »
Publikacji na stronę
1 2
Aktualności
To chyba nie będzie zabójca Fortnite. 29
Akcja wsparcia w związku z pożarem katedry Notre-Dame de Paris. 25
To już definitywny koniec tego oprogramowania. 22
Lepsza, ale niestety też droższa niż poprzedniczka. 9
Edycja specjalna. AMD zamierza hucznie obchodzić swoje 50. 15
Dla wielu osób wyniki badań mogą być zaskakujące.  22
Od zapowiedzi do sklepowej dostępności minie kilka tygodni. 18
Spodziewajcie się wzrostu wydajności. 19
Facebook
Ostatnio komentowane