Tagi
badanie
128 gb (1)   2019 (1)   3d (2)   4 cale (1)   5 cali (1)   500 gb (1)   akamai (1)   amd (2)   analiza (5)   analizy (1)   android (1)   ankieta (9)   ankieta steam (2)   apple (1)   apple iphone (1)   astronomia (1)   audio (1)   automatyczne sterowanie (1)   automatyka (1)   avast (1)   badania (1)   bankowość (1)   bezpieczeństwo (5)   bezprzewodowe (1)   bittorrent (1)   biznes (5)   brutalność (1)   buffering (1)   choroba (1)   chrome (3)   curiosity (1)   czynniki (1)   dane (6)   debata (1)   desktop (1)   dispute finder (1)   dotmobi (1)   dram (1)   dysk (1)   dysk twardy (2)   dyskryminacja (1)   dystrybucja cyfrowa (1)   dystrybucja gier (1)   dzieci (1)   dziecko (2)   e-commerce (1)   e-klient (1)   e-mail (1)   ekran (2)   ekran 3d (1)   emocje (1)   ericsson (1)   esa (1)   europa (1)   europa środkowo-wschodnia (1)   f-secure (1)   facebook (2)   film (3)   filmy (1)   finanse (1)   firefox (3)   gaming (1)   gemius (4)   google (2)   gra (5)   gracz (4)   granie (1)   gry (6)   gsm (1)   hardware (1)   hdd (1)   impreza (1)   informacje (2)   intel (3)   internatua (1)   internauta (3)   internet (16)   internet explorer (1)   internet mobilny (1)   ios (1)   iphone (1)   iphone 5c (1)   iphone 5s (1)   iphone 6 (1)   jestem graczem (3)   jon peddie research (1)   karta graficzna (1)   kaspersky (1)   kierowca (1)   kierowcy (1)   kino (1)   kompatybilność wsteczna (1)   komputer (2)   konsola (3)   konsole (1)   konsolowiec (2)   konsument (1)   kosmos (1)   laptop (1)   lądownik (1)   Linux (2)   ładowanie (1)   łazik (1)   mark zuckerberg (1)   marketing (1)   mars (3)   mastercard (1)   Microsoft (3)   młodzież (2)   mobile (2)   mobilna (1)   mobilny (1)   motoryzacja (1)   mozilla (1)   mózg (1)   multimedia (1)   multiplayer (1)   muzyka (1)   na żywo (1)   nabywca (1)   nasa (2)   nauka (4)   netflix (2)   news feed (1)   nośnik (1)   nvidia (2)   obelgi (1)   obraz 3d (1)   obrażanie (1)   oddziaływanie (1)   odkrycie (1)   odtwarzanie (1)   online (1)   opera (2)   oprogramowanie (2)   pamięć (1)   panel dyskusyjny (1)   państwo (1)   patenty (1)   pc (2)   pecet (1)   pecetowiec (1)   phablet (1)   phoenix (2)   piractwo (2)   pirat (2)   planeta (1)   planety (1)   platforma steam (2)   pobieranie (1)   podsumowanie (2)   polacy (2)   polska (10)   portret gracza (1)   ppm (1)   procesor (2)   program (2)   projekt (2)   przeglądarka (1)   przeglądarki internetowe (1)   przekątna (1)   przemoc (1)   przestępstwo (1)   przesyłanie (1)   pudełka (1)   rak (1)   rambus (1)   ranking (1)   raport (9)   robot (1)   roccat (1)   rodzice (1)   rosja (1)   router (1)   ruch sieciowy (1)   rynek (5)   safari (1)   samochód (1)   sapphire (3)   serwer (1)   sieci (1)   sieć (3)   singleplayer (1)   smartfon (6)   snowden (1)   sondaż (1)   spam (1)   społeczeństwo (1)   spółka (1)   sprzedaż (2)   sprzęt (2)   sprzęt steam (2)   ssd (1)   statista (1)   statystyka (13)   statystyki (8)   steam (2)   steam hw (2)   stream (1)   streaming (1)   strona (1)   student (1)   swps (1)   system operacyjny (1)   tablet (1)   tablica (1)   technika (1)   technologia (3)   telefon (1)   telefon komórkowy (1)   telefonia (1)   telewizor (1)   telewizor 3d (1)   test (1)   the pirate bat (1)   torrent (1)   transfer (1)   transmisja (1)   trojan (1)   udział (1)   unia erupejska (1)   usa (2)   usługi (1)   vkontakte (1)   vod (1)   wi-fi (1)   wiadomości (1)   wiadomość (1)   wideo (3)   wifi (1)   windows (2)   wirus (1)   woda (2)   www (3)   wybór (1)   wyniki (3)   wyśmiewanie (1)   wyzwiska (1)   x360 (1)   xbox live (1)   xbox one (1)   xone (1)   yandex (1)   youtube (1)   zachowanie (1)   zestawienie (1)   zuckerberg (1)  
Publikacji na stronę
1 2 3
Adrian Kotowski | 27.02.2019 | 9540 odsłon | 76 komentarzy

Dyski twarde nadal dominują. Avast przygotował raport o trendach obowiązujących na rynku PC w 2019 roku. Firma przyjrzała się w nim, jakie jest najpopularniejsze oprogramowanie instalowane przez użytkowników pecetów, jaki jest wiek używanych komputerów, a także, z jakich komponentów korzystamy. W tym ostatnim segmencie podano statystyki dotyczące nośników danych, z których wynika, że tradycyjny HDD nadal trzyma się bardzo mocno.

więcej »
Adrian Kotowski | 21.05.2018 | 14423 odsłony | 18 komentarzy

Chrome ma całkiem mocną konkurencję. Gemius udostępnił raport, w którym przyjrzano się popularności przeglądarek internetowych wśród użytkowników sieci z Polski i 12 innych państw. Przeanalizowano liczbę odsłon wykonanych za pomocą popularnych aplikacji i na tej podstawie stworzono odpowiedni ranking.

więcej »
Adrian Kotowski | 20.11.2017 | 3629 odsłon | 9 komentarzy

Potrafimy być naprawdę wymagający. Firma SAP Hybris przeprowadziła badanie dotyczące rynku e-commerce i klientów korzystających z zakupów w sieci. Okazuje się, że konsumenci na całym świecie są do siebie bardzo podobni, choć w pewnych kwestiach Polacy mają dużo większe wymagania niż mieszkańcy innych państw.

więcej »
Adrian Kotowski | 10.07.2017 | 5674 odsłony | 8 komentarzy

Ogromny pakiet patentów do przejęcia. Bloomberg poinformował, że władze firmy Rambus poważnie rozważają sprzedaż całego przedsiębiorstwa. Podmiot miał rozpocząć współpracę z doradcami finansowymi, którzy mają ocenić sens takiej transakcji i ewentualnie przedstawić potencjalnych nabywców. Rynek bardzo pozytywnie zareagował na tę plotkę.

więcej »
Adrian Kotowski | 10.07.2017 | 29601 odsłon | 15 komentarzy

Sporo ciekawych danych z najnowszego badania firmy Mastercard. W opublikowanym właśnie raporcie dotyczącym bankowości cyfrowej w Europie czytamy, że Polacy bardzo chętnie korzystają z bankowości online i mobilnej. Według sporej grupy ankietowanych, tego typu usługi są przede wszystkim wygodniejsze i pozwalają oszczędzić czas. 

więcej »
Adrian Kotowski | 07.06.2017 | 10450 odsłon | 37 komentarzy

Przedstawiciel Sony chyba miał rację. Serwis Ars Technica przygotował szczegółowe zestawienie dotyczące tego, do czego użytkownicy Xbox One wykorzystują swoją konsolę. Okazuje się, że zainteresowanie starszymi produkcjami, działającymi w ramach funkcji wstecznej kompatybilności jest naprawdę znikome. Właściciele XONE spędzają więcej czasu na oglądaniu telewizji i korzystaniu z aplikacji YouTube, niż w grach z X360.

więcej »
Adrian Kotowski | 02.06.2017 | 6739 odsłon | 7 komentarzy

Mamy kilka niespodzianek. Firma Roccat przygotowała raport dotyczący społeczności graczy, w którym poruszone zostały m.in. takie kwestie jak to, kim jest statystyczny gracz, kiedy gra, na czym gra i jak ta rozrywka wpływa na jego życie. Twórcy raportu twierdzą, że dzięki niemu lepiej poznali swoich klientów, co oczywiście ma mieć odzwierciedlenie w projektowanych przez przedsiębiorstwo produktach.

więcej »
Adrian Kotowski | 12.12.2016 | 3855 odsłon | 5 komentarzy

Najmniej oporów przed dzieleniem się informacjami mają osoby młode. F-Secure przygotowało całkiem ciekawy raport dotyczący tego, jak podchodzimy do tematu prywatności w sieci. Sprawdzono, w jakich sytuacjach Polacy są najczęściej gotowi udostępnić swoje dane w internecie i jak ta kwestia wygląda w różnych grupach wiekowych. Zapytano też o to, co mieszkańcy naszego kraju sądzą o słynnej sprawie Snowdena.

więcej »
Adrian Kotowski | 10.02.2016 | 5183 odsłony | 15 komentarzy

Firma Gemius przeprowadziła badanie wśród mieszkańców Europy Środkowo-Wschodniej, w którym sprawdzono, z jakiej przeglądarki korzystamy najczęściej przeglądając strony internetowe. Pod uwagę wzięto konkretne wersje aplikacji, dlatego w zestawieniach dla krajów kilkukrotnie może pojawiać się Chrome lub Firefox. Nie jest zaskoczeniem, że to właśnie przeglądarka Google’a dominuje w tej części Starego Kontynentu.

więcej »
Adrian Kotowski | 29.12.2015 | 5726 odsłon | 10 komentarzy

Dział firmy Ericsson zajmujący się badaniem rynku udostępnił wyniki ankiety, z której wynika, że do 2021 roku smartfony i tablety w znanej nam postaci po prostu znikną z rynku. Co ciekawe, tego oczekują sami respondenci, którzy sądzą, że obecnie dostępny sprzęt powinien zostać zastąpiony przez mniejsze konstrukcje, oferujące m.in. spersonalizowanego asystenta głosowego.

więcej »
Piotr Gontarczyk | 07.12.2015 | 6835 odsłon | 34 komentarze

Z nowych badań wynika, że w Stanach Zjednoczonych Ameryki około 20 procent konsumentów preferuje smartfony z ekranami dotykowymi, których przekątne są z okolic 4 cali. Niewykluczone że jest to dla Apple podstawa do tego, aby wprowadzić na rynek odświeżoną wersję niskobudżetowego iPhone'a.

więcej »
Piotr Gontarczyk | 13.11.2015 | 8369 odsłon | 14 komentarzy

Branża rozrywkowa, a więc m.in. filmowa oraz muzyczna, ostatnimi czasy stara się coraz lepiej odpowiadać na zapotrzebowania konsumentów i przykładowo w Szwecji zaczyna to dawać coraz lepsze rezultaty, bo w tym kraju coraz mniej obywateli korzysta z pirackich treści. Z najnowszych badań wynika, że już tylko 18% Szwedów korzysta z nielegalnie dystrybuowanych filmów, muzyki, itd. Jednocześnie ostatnie badanie ma potwierdzać to, co dla wielkich koncernów rozrywkowych od lat jest tematem tabu, a więc fakt iż jak na ironię w Szwecji to piraci chętniej kupują legalnie różne treści, aniżeli ich współobywatele, którzy piractwem się nie zajmują.

więcej »
Adrian Kotowski | 23.09.2015 | 4059 odsłon | 10 komentarzy

Gemius przeprowadził badanie, w którym sprawdzono, którzy producenci smartfonów są najpopularniejsi wśród użytkowników przeglądających strony internetowe. Pod lupę wzięto dwanaście wybranych krajów europejskich, w tym oczywiście także Polskę. Dużych zaskoczeń nie ma, zdecydowanym liderem na większości rynków jest Samsung.   

więcej »
Piotr Gontarczyk | 12.05.2015 | 5466 odsłon | 28 komentarzy

Z ostatnich danych wynika, że automatycznie sterowane samochody firmy Google brały udział w jedenastu wypadkach drogowych, od czasu uruchomienia całego projektu. Warto jednak mieć na uwadze, że jak to zazwyczaj bywa, problemem jest czynnik ludzki. Nie chodzi jednak o ludzi, którzy projektowali owe samochody. Większość wypadków drogowych z udziałem samochodów Google'a spowodowali kierowcy innych samochodów. Mimo to sam fakt występowania takich zdarzeń, ale także nieufność względem ogólnie rozumianej techniki sprawiają, że kierowcy mogą mieć obawy przed ewentualnym kupnem takich pojazdów.

więcej »
Adrian Kotowski | 04.02.2015 | 3930 odsłon | 23 komentarze

Facebook to z pewnością jedna z najpopularniejszych witryn w sieci. Oczywiście nie inaczej jest w Polsce, gdzie według badania przeprowadzanego przez Gemiusa z serwisu korzysta ponad trzy czwarte internautów. Dla porównania, w 2007 roku odwiedzał go co setny użytkownik polskiej sieci. Badanie zostało opublikowane w związku z jedenastą rocznicą obecności Facebooka na rynku. 

więcej »
Bartosz Woldański | 15.12.2014 | 15129 odsłon | 31 komentarzy

Dzisiaj po godzinie 17:00 rozpoczęła się transmisja na żywo z wydarzenia podsumowującego ogólnopolskie badanie graczy w ramach projektu „Jestem graczem”. Podczas finału odbyła się debata ekspertów, którzy odnieśli się do danych uzyskanych dzięki niemal 80 tys. ankietowanych. Otrzymaliśmy pełen raport z badania, które ma przynieść odpowiedź na następujące pytanie: jaki jest polski gracz? 

więcej »
Bartosz Woldański | 15.12.2014 | 7147 odsłon | 4 komentarze

Już dziś poznamy wyniki z największego badania graczy w Polsce, które miało m.in. zweryfikować panujące o nich stereotypy. Uzyskane dane zostaną przedstawione i omówione przez grono ekspertów podczas panelu dyskusyjnego, a wszyscy zainteresowani będą mogli obejrzeć transmisję na żywo w serwisie Twitch.tv. Organizatorzy projektu "Jestem graczem" przygotowali też na Facebooku niewielki konkurs, w którym można wygrać wejściówkę na finał akcji.

więcej »
Piotr Gontarczyk | 07.11.2014 | 15483 odsłony | 39 komentarzy

Dość powszechnym jest twierdzenie, że brutalne gry komputerowe bardzo źle wpływają na psychikę młodych ludzi i powodują wzrost przestępczości. Zdarza się, że konkretne zdarzenia komentowane są oskarżeniami o to, że sprawcy przestępstw popełniali je pod wpływem brutalności prezentowanej w grach, ale także w filmach. Z najnowszych badań, opublikowanych w Journal of Communication wynika, że w rzeczywistości nie ma żadnego związku pomiędzy konsumpcją treści wypełnionej brutalnością a zachowaniami społecznymi.

więcej »
Adrian Kotowski | 05.11.2014 | 9788 odsłon | 29 komentarzy

Na platformie Steam pojawiły się najnowsze statystki dotyczące sprzętu i oprogramowania wykorzystywanego przez graczy pecetowych. Z nowych informacji wynika, że Windows 8.1 rośnie w siłę, coraz więcej osób korzysta z ponad 12 GB pamięci RAM, a procesory dwurdzeniowe nadal wykorzystuje prawie połowa ankietowanych. 

więcej »
Adam Szymański | 13.10.2014 | 12943 odsłony | 30 komentarzy

Według badań, ponad 13 milionów Polaków przynajmniej raz w miesiącu używa swojego peceta, konsoli, smartfona czy innego sprzętu w celu uruchomienia na nim jakiejś gry. Oznacza to, że gracze stanowią prawie 1/3 całej populacji Polski. Mimo że jest to tak liczna grupa, osoby lubujące się w wirtualnej rozrywce nie cieszą się dobrą reputacją. Wiele osób uważa, że spędzanie czasu na graniu w gry komputerowe jest marnowaniem czasu, chociaż nie widzi nic złego w oglądaniu telewizji przez kilka godzin dziennie. Ponadto, obraz gracza-potwora dopełniają kolejne podejrzenia mediów, jakoby jakiś seryjny morderca popełniał zbrodnie, bo chciał przenieść strzelanki do świata rzeczywistego. Mamy nadzieję, że nasi czytelnicy wierzą, że taki stereotyp jest krzywdzący i ma niewiele wspólnego z prawdą. Jeśli tak, warto by pokazać to również innym. Pomoże w tym projekt o nazwie "Jestem graczem", który został dzisiaj uruchomiony.

więcej »
Publikacji na stronę
1 2 3
Aktualności
Akcja wsparcia w związku z pożarem katedry Notre-Dame de Paris. 29
Gorzej niż wcześniej, ale i tak świetnie. 40
Lepsza, ale niestety też droższa niż poprzedniczka. 10
Edycja specjalna. AMD zamierza hucznie obchodzić swoje 50. 15
Od zapowiedzi do sklepowej dostępności minie kilka tygodni. 18
Spodziewajcie się wzrostu wydajności. 19
Gorzej niż wcześniej, ale i tak świetnie. 40
Spodziewajcie się wzrostu wydajności. 19
Edycja specjalna. AMD zamierza hucznie obchodzić swoje 50. 15
Nintendo Switch traci tytuł na wyłączność. 0
Akcja wsparcia w związku z pożarem katedry Notre-Dame de Paris. 29
APU z 2 rdzeniami, 4 wątkami, układem graficznym Vega 3 i dwoma kontrolerami LAN 10 Gb/s. 5
Facebook
Ostatnio komentowane