Tagi
Publikacji na stronę
1
Piotr Gontarczyk | 15.05.2017 | 36321 odsłon | 79 komentarzy

Ktoś coś mocno pomieszał. W sieci rozlały się wiadomości o końcu formatu MP3, argumentowane tym, że Instytut i Stowarzyszenie Fraunhofer zdecydowały o zaprzestaniu jego wspierania i licencjonowania. Wiele serwisów powiela błędnie zinterpretowane fakty, które chcielibyśmy uporządkować.

więcej »
Piotr Gontarczyk | 29.09.2016 | 17368 odsłon | 39 komentarzy

Nie ma takiego kopiowania. YouTube od lat jest jednym z najchętniej odwiedzanych serwisów internetowych na świecie. Dzięki niemu internauci w każdej chwili mogą obejrzeć m.in. teledyski muzyczne w wykonaniu światowych sław, a także mniej znanych lub wręcz amatorskich wykonawców. Wielkie koncerny muzyczne podejmują walkę o nielegalne kopiowanie treści z YouTube'a.

więcej »
Adrian Kotowski | 08.05.2015 | 5238 odsłon | 9 komentarzy

Spotify planuje wejść na rynek usług wideo. Według Wall Street Journal firma znana ze strumieniowania audio chce rozszerzyć swoją działalność o kolejne sektory. Szwedzi mogą stworzyć prawdziwą konkurencję dla YouTube, choć oczywiście oba serwisy będą ścierały się przede wszystkim na polu klipów muzycznych i ewentualnie też transmisji z koncertów.

więcej »
Adrian Kotowski | 13.04.2015 | 2837 odsłon | 3 komentarze

Apple przygotowuje się do startu swojej usługi strumieniowania muzyki bazującej na Beats Music. Firma chce przyciągnąć do siebie użytkowników oferując im ekskluzywne materiały. Do tego jednak potrzebni są artyści, którzy mogliby je udostępnić. Firma z Cupertino może mieć z ich pozyskaniem problem, bo wiele znanych osobistości związało się z usługą Jaya Z, a więc serwisem Tidal. 

więcej »
Adrian Kotowski | 08.07.2014 | 7009 odsłon | 9 komentarzy

YouTube podpisało właśnie umowę z Music Vault na mocy której w największym serwisie wideo pojawiło się aż 12 tysięcy filmów z zarejestrowanych koncertów największych sław muzyki rozrywkowej.

więcej »
Adrian Kotowski | 24.03.2014 | 12147 odsłon | 14 komentarzy

Usługi streamowania muzyki zyskały w ostatnim czasie ogromną popularność i coraz częściej zastępują tradycyjne "empetrójki". Nie powinno więc dziwić, że jest to ogromny problem dla firm zajmujących się dystrybucją plików muzycznych, w tym także dla Apple.

więcej »
Bartosz Woldański | 11.09.2013 | 8184 odsłony | 3 komentarze

Firma AVerMedia zapowiedziała drugie wydanie urządzenia Game Capture HD, przechwytującego zarówno obraz, jak i dźwięk z gier wideo. Produkt ma współpracować z konsolami obecnej generacji (PlayStation 3, Xbox 360, Wii U) oraz z niewydanym jeszcze Xboksem One.

więcej »
Piotr Gontarczyk | 20.06.2012 | 47904 odsłony | 79 komentarzy

Żarty się skończyły. Firma Google podejmuje walkę z serwisami, które dają możliwość wydzielania z umieszczanych w serwisie YouTube ścieżek dźwiękowych i wideo oraz konwertowanie ich do popularnych formatów audio. Gigant internetowy wysłał do właścicieli dwóch popularnych serwisów listy, w których domaga się zaprzestania takich praktyk i grozi konsekwencjami prawnymi.

więcej »
Piotr Gontarczyk | 12.05.2009 | 2078 odsłon | 7 komentarzy
Aż 78 proc. polskich internautów słucha muzyki głównie on-line, np. przez YouTube – wynika z badania ankietowego przeprowadzonego przez sklep internetowy kolporter.pl. Serwisy społecznościowe i radia internetowe wypierają tradycyjne media muzyczne.

Polakom nie wystarcza już bierne słuchanie tego, co serwują media. Wykorzystując możliwości sieci, sami znajdują najciekawsze utwory w internecie. Zapewne z tego też powodu największą popularnością wśród badanych cieszą się serwisy społecznościowe. W celach muzycznych wykorzystuje je siedmiu na dziesięciu ankietowanych.

Najmocniejszą pozycję ma serwis Youtube, który znacznie wyprzedza konkurencyjne LastFM, rodzimą Wrzutę czy MySpace. Jednak to nie aspekt społecznościowy jest największym atutem tych serwisów. Utwory ocenia tylko co trzeci badany, a wpis w postaci komentarza deklaruje co piąty. Aktywność internautów zwiększa się jednak po odkryciu czegoś ciekawego. Niemal połowa badanych deklaruje, że przesyła wówczas linka znajomym. Z kolei 46 proc. decyduje się wtedy na zakup płyty.

Świetnie radzą sobie także tradycyjne stacje radiowe, które zdecydowały się na nadawanie w sieci. Internetowe wydania stacji tradycyjnych to drugie pod względem popularności źródło muzycznych hitów. Korzysta z nich sześciu na dziesięciu internautów. Najpopularniejsze są RMF, Trójka, Eska i Radio Zet.

Brak jednak zdecydowanego lidera. – Starzy gracze uzyskują dobre wyniki w internecie, gdyż daje o sobie znać przywiązanie do sprawdzonych marek – mówi Robert Sołkiewicz z kolporter.pl. – Internauci stykają się z nimi przecież nie tylko w sieci, ale także gdy słuchają audycji w samochodzie lub za pomocą urządzenia przenośnego np. telefonu komórkowego – dodaje.

Stacji stricte internetowych słucha 46 proc. badanych. W tej grupie królują Polska Stacja i Miasto Muzyki, których słucha co siódmy respondent.

więcej »
Publikacji na stronę
1
Aktualności
Facebook
Ostatnio komentowane