tagi

MP3 - to koniec? Wyjaniamy o co chodzi

Piotr Gontarczyk 15.05.2017 79

Kto co mocno pomiesza. W sieci rozlay si wiadomoci o kocu formatu MP3, argumentowane tym, e Instytut i Stowarzyszenie Fraunhofer zdecydoway o zaprzestaniu jego wspierania i licencjonowania. Wiele serwisw powiela bdnie zinterpretowane fakty, ktre chcielibymy uporzdkowa.

Koncerny muzyczne id na wojn z serwisem Youtube-mp3.org

Piotr Gontarczyk 29.09.2016 39

Nie ma takiego kopiowania. YouTube od lat jest jednym z najchtniej odwiedzanych serwisw internetowych na wiecie. Dziki niemu internauci w kadej chwili mog obejrze m.in. teledyski muzyczne w wykonaniu wiatowych saw, a take mniej znanych lub wrcz amatorskich wykonawcw. Wielkie koncerny muzyczne podejmuj walk o nielegalne kopiowanie treci z YouTube'a.

Spotify moe wej na rynek wideo

Adrian Kotowski 08.05.2015 9

Spotify planuje wej na rynek usug wideo. Wedug Wall Street Journal firma znana ze strumieniowania audio chce rozszerzy swoj dziaalno o kolejne sektory. Szwedzi mog stworzy prawdziw konkurencj dla YouTube, cho oczywicie oba serwisy bd cieray si przede wszystkim na polu klipw muzycznych i ewentualnie te transmisji z koncertw.

Apple szuka artystw, ktrzy pomogliby firmie promowa usug Beats Music

Adrian Kotowski 13.04.2015 3

Apple przygotowuje si do startu swojej usugi strumieniowania muzyki bazujcej na Beats Music. Firma chce przycign do siebie uytkownikw oferujc im ekskluzywne materiay. Do tego jednak potrzebni s artyci, ktrzy mogliby je udostpni. Firma z Cupertino moe mie z ich pozyskaniem problem, bo wiele znanych osobistoci zwizao si z usug Jaya Z, a wic serwisem Tidal.

Biblioteka filmw YouTube bogatsza o 12 tys. filmw z koncertw zarejestrowanych przez ostatnie 50 lat

Adrian Kotowski 08.07.2014 9

YouTube podpisao wanie umow z Music Vault na mocy ktrej w najwikszym serwisie wideo pojawio si a 12 tysicy filmw z zarejestrowanych koncertw najwikszych saw muzyki rozrywkowej.

Apple tworzy konkurencj dla Spotify na Androida

Adrian Kotowski 24.03.2014 14

Usugi streamowania muzyki zyskay w ostatnim czasie ogromn popularno i coraz czciej zastpuj tradycyjne "empetrjki". Nie powinno wic dziwi, e jest to ogromny problem dla firm zajmujcych si dystrybucj plikw muzycznych, w tym take dla Apple.

AVerMedia Game Capture HD II – nastpca stacjonarnej nagrywarki dla mionikw gier

Bartosz Woldaski 11.09.2013 3

Firma AVerMedia zapowiedziaa drugie wydanie urzdzenia Game Capture HD, przechwytujcego zarwno obraz, jak i dwik z gier wideo. Produkt ma wsppracowa z konsolami obecnej generacji (PlayStation 3, Xbox 360, Wii U) oraz z niewydanym jeszcze Xboksem One.

Google rusza do boju z pobieraniem muzyki i filmw z YouTube

Piotr Gontarczyk 20.06.2012 79

arty si skoczyy. Firma Google podejmuje walk z serwisami, ktre daj moliwo wydzielania z umieszczanych w serwisie YouTube cieek dwikowych i wideo oraz konwertowanie ich do popularnych formatw audio. Gigant internetowy wysa do wacicieli dwch popularnych serwisw listy, w ktrych domaga si zaprzestania takich praktyk i grozi konsekwencjami prawnymi.

Internet przegoni tradycyjne media muzyczne

Piotr Gontarczyk 12.05.2009 7
A 78 proc. polskich internautw sucha muzyki gwnie on-line, np. przez YouTube – wynika z badania ankietowego przeprowadzonego przez sklep internetowy kolporter.pl. Serwisy spoecznociowe i radia internetowe wypieraj tradycyjne media muzyczne.

Polakom nie wystarcza ju bierne suchanie tego, co serwuj media. Wykorzystujc moliwoci sieci, sami znajduj najciekawsze utwory w internecie. Zapewne z tego te powodu najwiksz popularnoci wrd badanych ciesz si serwisy spoecznociowe. W celach muzycznych wykorzystuje je siedmiu na dziesiciu ankietowanych.

Najmocniejsz pozycj ma serwis Youtube, ktry znacznie wyprzedza konkurencyjne LastFM, rodzim Wrzut czy MySpace. Jednak to nie aspekt spoecznociowy jest najwikszym atutem tych serwisw. Utwory ocenia tylko co trzeci badany, a wpis w postaci komentarza deklaruje co pity. Aktywno internautw zwiksza si jednak po odkryciu czego ciekawego. Niemal poowa badanych deklaruje, e przesya wwczas linka znajomym. Z kolei 46 proc. decyduje si wtedy na zakup pyty.

wietnie radz sobie take tradycyjne stacje radiowe, ktre zdecydoway si na nadawanie w sieci. Internetowe wydania stacji tradycyjnych to drugie pod wzgldem popularnoci rdo muzycznych hitw. Korzysta z nich szeciu na dziesiciu internautw. Najpopularniejsze s RMF, Trjka, Eska i Radio Zet.

Brak jednak zdecydowanego lidera. – Starzy gracze uzyskuj dobre wyniki w internecie, gdy daje o sobie zna przywizanie do sprawdzonych marek – mwi Robert Sokiewicz z kolporter.pl. – Internauci stykaj si z nimi przecie nie tylko w sieci, ale take gdy suchaj audycji w samochodzie lub za pomoc urzdzenia przenonego np. telefonu komrkowego – dodaje.

Stacji stricte internetowych sucha 46 proc. badanych. W tej grupie krluj Polska Stacja i Miasto Muzyki, ktrych sucha co sidmy respondent.