Xbox Scorpio to 6 TFLOPS i bardzo szybka pamięć RAM. Microsoft oficjalnie zapowiedział kolejną konsolę do gier serii Xbox, obecnie znaną pod nazwą Scorpio, a firma AMD potwierdziła, że nowe urządzenie oparte będzie na częściowo dostosowanym układzie SoC (System-on-a-Chip). To uruchomiło spekulacje o tym, że Microsoft zamierza w Scorpio wykorzystać architekturę CPU o nazwie Zen oraz GPU o nazwie Polaris. Warto od razu zauważyć, że istnieją dość istotne powody aby tak właśnie sądzić.
więcej »Sony PlayStation 4 od samego początku uznaje się konsolę mocniejszą niż Microsoft Xbox One, choć oba urządzenia łączy to, że są daleko w tyle za platformą PC. Zresztą już na starcie obie konsole "następnej generacji" na tle PC wypadały słabo. Warto jednak mieć na uwadze to, że rynek stacjonarnych konsol do gier zawsze tak wyglądał, choć skala różnic mocy obliczeniowych pomiędzy tymi dwoma światami bywała różna. Xbox One i PlayStation 4 oparto na dopasowanych, dość przestarzałych już procesorach AMD Jaguar. Istnieje jednak szansa na to, że sytuacja ulegnie zmianie, gdyż firma Sony nie wyklucza możliwości odświeżenia PlayStation 4, tak aby urządzenie mogło podgonić uciekającą platformę PC i wejść wreszcie do ery gier w rozdzielczości 1080p, przy płynności co najmniej 60 klatek na sekundę. Obecnie z rozdzielczością i FPS-ami na aktualnych konsolach jest różnie.
więcej »AMD już teraz ma mocną pozycję na rynku konsol do gier - układy tej firmy w zmodyfikowanych formach znajdują się we wszystkich przedstawicielkach najnowszej generacji, a więc Sony PlayStation 4, Microsoft Xbox One oraz Nintendo Wii U. Wygląda na to, że ekspansja AMD nadal postępuje bo niebawem układy tej marki pojawią się w kolejnej konsoli. Niestety nie wiadomo jeszcze o jaki produkt chodzi. AMD nie daje jeszcze jasnej odpowiedzi na pytanie o to, na jakiej architekturze będzie oparty jej układ. Może to być oczywiście konstrukcja x86 lub ARM.
więcej »Niezależny ekspert z firmy analitycznej Chipworks zdołał zdobyć zdjęcia rdzeni układów SoC (System-on-a-Chip) z najnowszych konsol do gier Sony Computer Entertainment Division oraz Microsoftu, a także przeprowadził analizę ich budowy. Oba układy pod wieloma względami są do siebie podobne, gdyż oparte są na tych samych architekturach i produkowane z wykorzystaniem tych samych procesów. Wykonane pod mikroskopami zdjęcia pokazują jednak, że nie są identyczne.
więcej »Nie jest wielką tajemnicą to, że następna generacja procesorów ze zintegrowanymi układami grafiki (APU - Accelerated Processing Unit), przeznaczonych dla wydajnych konfiguracji sprzętowych, będzie znacząco różnić się od układów oferowanych dziś. Wygląda na to, że zmiany w architekturze hybrydowych procesorów "Kaveri" będą na tyle istotne, że konieczne będzie dodanie im obwodów regulacji zasilania. Oznacza to, że procesory "Kaveri" będą wymagać zupełnie nowych podstawek, najprawdopodobniej FM2+, a także odpowiednich płyt głównych. Wszystko sprowadza się do tego, że procesora "Kaveri" nie da się zamontować na żadnej z obecnie sprzedawanych płyt głównych, przeznaczonych dla procesorów AMD.
więcej »O sprzęcie kryjącym się w dwóch konsolach do gier nowej generacji, Sony PlayStation 4 oraz Microsoft Xbox One, wiemy już całkiem sporo. Anandtech postanowił przeprowadzić analizę specyfikacji obu urządzeń i porównać ich możliwości oraz moc obliczeniową, w oparciu o suche liczby. Okazuje się, że już na "papierze" Xbox One jest wyraźniej słabszy niż PlayStation mimo, iż konsole te mają kilka podzespołów, które są do siebie mniej lub bardziej podobne.
więcej »Jeszcze przed oficjalną zapowiedzią konsoli do gier Sony PlayStation spodziewano się, że urządzenie to będzie oparte na czymś więcej niż procesorze AMD "Trinity" serii A. Zgodnie z przewidywaniami okazało się, że w PlayStation 4 siedzi coś znacznie lepszego. Specjalnie opracowany układ SoC (System-on-a-Chip), który znajdzie się w każdej konsoli PlayStation 4, to dzieło wspólne firm AMD oraz Sony.
więcej »