Tagi
śledzenie promieni
1080p (1)   3dmark (1)   3dmark port royal (1)   4a engine (1)   4a games (2)   aktualizacja (2)   amd (4)   anthem (1)   api (1)   api vulkan (1)   ataa (1)   battlefield v (3)   benchmark (2)   biblioteki (1)   bioware (1)   cd projekt red (1)   control (1)   cyberpunk 2077 (1)   czasowy antyaliasing (1)   d (1)   demo (1)   demo technologiczne (2)   deweloper (1)   dice (1)   directx 12 (2)   directx raytracing (3)   dlss (3)   dxr (5)   ea (1)   funkcja (1)   futuremark (1)   gdc 2019 (1)   geforce rtx (3)   geforce rtx 20 (1)   geforce rtx 2070 (2)   geforce rtx 2080 (1)   geforce rtx 2080 ti (1)   główny inżynier (1)   gpu (4)   gra (1)   grafika 3d (1)   gran turismo (1)   gry (1)   gtx 1080 ti (1)   hairworks (1)   im (1)   imagination technologies (1)   interfejs (1)   inżynier (1)   jakość (1)   jakość grafiki (1)   justice (1)   karta graficzna (6)   karty graficzne (1)   konsola (1)   lista (1)   metro exodus (2)   Microsoft (2)   minimum (1)   multi gpu (1)   navi (2)   nvidia (10)   nvidia geforce gtx 1160 (1)   nvidia geforce rtx 2070 (1)   nvidia rtx (4)   nvidia titan v (1)   october 2018 update (1)   oprogramowanie (1)   pascal (2)   pc (1)   playstation (1)   playstation 5 (1)   plotka (1)   płynność (1)   pokaz (1)   polyphony digital (1)   powervr (1)   premiera (1)   prezentacja (2)   ray tracing (1)   ray tracing (18)   ray-tracing (1)   raytracing (1)   realizm (1)   renderowanie (1)   renderowanie w czasie rzeczywistym (1)   rozszerzenie (2)   rtx (3)   rtx 2060 (2)   rtx 2070 (1)   rtx 2080 (2)   rtx 2080 ti (1)   scylla costa (1)   sdk (2)   sgx (1)   shadow of the tomb raider (1)   siggraph (2)   siggraph 2012 (1)   silnik (1)   sony (1)   stacje robocze (1)   super sampling (1)   tech demo (2)   technika (4)   technologia (1)   test (1)   titan v (1)   turing (7)   twórca (1)   unreal engine 4.22 (1)   vk_nv_raytracing (1)   volta (1)   vulkan (2)   wiedźmin 3 (1)   windows 10 (1)   wydajność (3)   wygładzanie krawędzi (1)   wymagania (1)   zestawienie (1)  
Publikacji na stronę
1 2
Adrian Kotowski | 18.03.2019 | 4684 odsłony | 44 komentarze

Firma stawia na śledzenie promieni. Podczas GDC 2019 Nvidia ujawniła swoje plany, dotyczące przede wszystkim rozwoju technik i sprzętu związanych z ray tracingiem. Firma chwaliła się możliwościami swojej architektury Turing, ujawniła nowe produkcje korzystające z ray tracingu i przede wszystkim ogłosiła, że z możliwości tej techniki w grach będą mogli skorzystać również właściciele kart z rodziny Pascal.

więcej »
Adrian Kotowski | 05.03.2019 | 5484 odsłony | 9 komentarzy

Sony zainteresowane śledzeniem promieni. W serwisie LinkedIn pojawiła się oferta pracy w brytyjskim oddziale badawczym PlayStation, przygotowana z myślą o zatrudnieniu głównego inżyniera grafiki. Jego zadaniem ma być kierowanie zespołem pracującym nad nowymi technikami graficznymi, które mogłyby zostać wykorzystane w PlayStation. Jednym z takich rozwiązań może być ray tracing.

więcej »
Adrian Kotowski | 13.02.2019 | 8944 odsłony | 26 komentarzy

Nadchodzi ważna aktualizacja silnika. Epic udostępnił poglądową wersję Unreal Engine 4.22, która pozwala deweloperom wykorzystać w swoich projektach technikę śledzenia promieni liczoną w czasie rzeczywistym. Z możliwości będą mogli początkowo korzystać głównie posiadacze nowych kart Nvidii, ale w przyszłości ray tracing w grach powinien bez problemów działać też na innych urządzeniach.

więcej »
Adrian Kotowski | 28.01.2019 | 4778 odsłon | 23 komentarze

Czekamy™. Serwis WCCFTech przeprowadził wywiad ze Scyllą Costą, producentem gry Anthem, z którego dowiedzieliśmy się, że promowana przez Nvidię technika DLSS nie będzie dostępna w grze w dniu premiery. Na integrację rozwiązania w nowej produkcji Bioware trzeba będzie trochę poczekać, choć na szczęście niezbyt długo. Costa wspomniał też o możliwości dodania innych technik i usprawnień, choć na ten moment nie podjęto jeszcze decyzji w ich sprawie.

więcej »
Bartosz Czechowicz | 15.01.2019 | 6690 odsłon | 44 komentarze

Firma szykuje odpowiedź na Turingi. Jedną z najważniejszych funkcji kart graficznych z rodziny GeForce RTX 20xx jest obsługa techniki śledzenia promieni świetlnych w czasie rzeczywistym, czyli tzw. ray-tracing. Wydaje się jednak bardzo prawdopodobne, że rozwiązania nie będzie "towarem na wyłączność" dla giganta z Santa Clara.

więcej »
Adrian Kotowski | 08.01.2019 | 6855 odsłon | 39 komentarzy

Testy czas zacząć. UL Benchmarks ogłosił premierę swojego benchmarka 3DMark Port Royal, przygotowanego z myślą o testowaniu wydajności kart w ray tracingu. Pakiet może zainteresować posiadaczy GeForce'ów RTX 20, w przypadku których odpowiednia obsługa techniki śledzenia promieni jest jedną z najmocniej promowanych nowości. Ze względu na wymagania programu liczba osób, które mogą z niego obecnie skorzystać nie jest duża.

więcej »
Adrian Kotowski | 30.12.2018 | 11742 odsłony | 45 komentarzy

Czyżby technika miała być dostępna na PlayStation 5? Polyphony Digital przygotowało na SIGGRAPH Asia 2018 całkiem ciekawą prezentację na temat tworzenia powtórek wideo w grze Gran Turismo. Tego typu opcja jest ważna ze względu na transmisje zawodów w ligach esportowych. Nie ten aspekt przyciągnął jednak największą uwagę mediów, a wspomnienie o wykorzystaniu ray tracingu w czasie rzeczywistym.

więcej »
Adrian Kotowski | 21.12.2018 | 15968 odsłon | 44 komentarze

Dziwny ruch ze strony zielonych. Chiński portal Expreview podaje, że Nvidia może wprowadzić na rynek konstrukcję GeForce GTX 1160. Informacje te potwierdza też serwis VideoCardz, który dodaje, że sprzęt miałby trafić do sprzedaży w połowie stycznia, razem z modelem GeForce RTX 2060. Oba produkty będą bazować na architekturze Turing, ale tylko RTX 2060 oferowałby obsługę ray tracingu.

więcej »
Adrian Kotowski | 21.11.2018 | 5395 odsłon | 24 komentarze

Szkoda tylko, że większość z Was i tak tego nie sprawdzi. Nvidia ujawniła na swojej stronie, że popularna w Chinach gra MMO Justice otrzyma w niedługim czasie aktualizację wprowadzającą technikę ray tracingu i superspampling DLSS. Będzie to pierwszy produkt na rynku oferujący oba rozwiązania równocześnie. Niestety ze względu na specyfikę gry, dla większości posiadaczy GeForce’ów RTX taka informacja to jedynie ciekawostka.

więcej »
Adrian Kotowski | 12.11.2018 | 18215 odsłon | 80 komentarzy

Ray tracing w grach na razie tylko na sprzęcie Nvidii. Serwis 4Gamer przeprowadził krótki, ale bardzo interesujący wywiad z Davidem Wangiem z Radeon Technologies Group, w którym poruszono tematy Vegi w 7 nm, nowej generacji GPU oraz techniki ray tracingu. Dzięki temu dowiedzieliśmy się, że czerwoni nie zamierzają się spieszyć z dodaniem obsługi bibliotek DXR do swojego sprzętu, choć zapewniają, że w przyszłości na pewno taka opcja się pojawi.

więcej »
Adrian Kotowski | 03.10.2018 | 10339 odsłon | 18 komentarzy

W końcu coś powinno ruszyć w temacie śledzenia promieni. Użytkownicy komputerów z systemem Windows 10 mogą już pobierać aktualizację October 2018 Update. Wśród długiej listy zmian, jedna jest szczególnie istotna dla posiadaczy kart GeForce RTX. Chodzi o dodanie bibliotek DXR, dzięki którym możliwe będzie wykorzystanie funkcji nowego sprzętu Nvidii służących do obliczeń związanych z ray tracingiem.

więcej »
Adrian Kotowski | 18.09.2018 | 14311 odsłon | 53 komentarze

Słabsze karty mogą być po prostu za słabe. Serwis PCGamesN przeprowadził krótki wywiad z Tomem Petersenem z Nvidii, a tematem była technika śledzenia promieni. Przedstawiciel firmy z Santa Clara podzielił się ciekawą obserwacją, która może rzucać światło na to, jak wyglądać będą kolejne produkty z rodziny RTX 20.

więcej »
Adrian Kotowski | 05.09.2018 | 9651 odsłon | 45 komentarzy

Gra ma zyskać dzięki temu na realizmie. Serwis Tom’s Hardware przedstawił wypowiedzi przedstawicieli firmy DICE dotyczące zastosowania w Battlefield V techniki śledzenia promieni. Dowiedzieliśmy się dzięki temu, że ray tracing w finalnej wersji gry będzie się nieco różnił od tego, co twórcy zaprezentowali na pokazie Nvidii. Efekty mają zostać nieco przycięte, by zapewnić odpowiednią wydajność.

więcej »
Adrian Kotowski | 28.08.2018 | 10911 odsłon | 52 komentarze

Czekamy jeszcze na oficjalne potwierdzenie. Po wczorajszej prezentacji rozgrywki świat gier żyje tematem Cyberpunka 2077, który zapowiada się świetnie. Pojawiają się też przecieki, a jeden z nich dotyczy obecności technologii Nvidii w nowej produkcji studia CD Projekt RED. Dzięki grafice przedstawiającej ustawienia dostępne w grze dowiedzieliśmy się, że deweloperzy postawili na ray tracing.

więcej »
Adrian Kotowski | 23.08.2018 | 16501 odsłon | 73 komentarze

Będziecie potrzebowali potężnego sprzętu. Ben Archard, przedstawiciel studia 4A Games, udzielił wywiadu serwisowi Rock Paper Shotgun, który pewnie zainteresuje potencjalnych nabywców nowych GeForce’ów RTX. Deweloper potwierdził, że włączenie wszystkich opcji z pakietu Nvidia RTX dostępnych w grze potrafi w ogromnym stopniu wpłynąć na wydajność i o graniu w wysokiej rozdzielczości i z dużą płynnością można raczej zapomnieć.

więcej »
Adrian Kotowski | 21.08.2018 | 11234 odsłony | 26 komentarzy

Ray tracing w kilku dużych hitach. Wczorajsza prezentacja nowych kart z rodziny Turing była równocześnie pokazem możliwości, jakie daje w grach technika śledzenia promieni. Zieloni całkiem dobrze przygotowali się do premiery swojego nowego sprzętu i podjęli współpracę z kilkoma dużymi i wieloma mniejszymi deweloperami, którzy zaimplementowali w swoich tytułach techniki dostępne w ramach platformy Nvidia RTX. Zestawienie nadchodzących produkcji jest naprawdę całkiem ciekawe.

więcej »
Adrian Kotowski | 31.07.2018 | 11158 odsłon | 25 komentarzy

Ray tracing w kolejnym zastosowaniu. Nvidia udostępniła na swojej stronie publikację zawierającą informacje na temat nowej techniki wygładzania krawędzi o nazwie Adaptive Temporal Antialiasing. W porównaniu do innych, wcześniej wykorzystywanych rozwiązań czasowego antyaliasingu, w tym przypadku dla uzyskania lepszego efektu wykorzystywane jest śledzenie promieni.

więcej »
Adrian Kotowski | 08.05.2018 | 6444 odsłony | 23 komentarze

Zieloni stawiają na ray tracing. Z prezentacji Nvidii przygotowanej na GTC 2018, która właśnie trafiła do sieci, wynika, że firma zamierza dodać obsługę swojej techniki RTX dla Vulkana. Przedsiębiorstwo przygotowało odpowiednie rozszerzenie, które zostało już zaproponowane konsorcjum Khronos. Teraz to od organizacji zależy, w jakim stopniu i czy w ogóle, zostanie wykorzystane.

więcej »
Adrian Kotowski | 22.03.2018 | 11636 odsłon | 34 komentarze

Posiadacze GeForce’ów mogą zacierać ręce. Studio 4A Games potwierdziło dzisiaj, że produkcja Metro Exodus będzie pierwszym tytułem na rynku, wykorzystującym technikę Nvidia RTX. Deweloperzy ujawnili, do czego rozwiązanie bazujące na śledzeniu promieni zostanie wykorzystane w ich produkcji i udostępnili w sieci własne demo technologiczne.

więcej »
Adrian Kotowski | 21.03.2018 | 9171 odsłon | 25 komentarzy

Nadchodzi benchmark nowej generacji. Futuremark zaprezentował nowe demo technologiczne bazujące na technice śledzenia promieni. Materiał korzysta z możliwości zaprezentowanego niedawno DirectX Raytracing i pokazuje, czego możemy spodziewać się po nowej wersji testu, jaki firma zamierza wydać pod koniec tego roku.

więcej »
Publikacji na stronę
1 2
Aktualności
Facebook
Ostatnio komentowane