Tagi
Publikacji na stronę
1
Łukasz Marek | 11.03.2015 | 403180 odsłon | 168 komentarzy

Pierwsze LCD dla graczy o zwiększonej szybkości odświeżania (np. do 120 Hz) pojawiły się już w 2009 roku, ale dopiero w ostatnich kilkunastu miesiącach naprawdę zdobyły ich uznanie. W internecie pokazano wiele porównań, głównie w zwolnionym tempie, tak aby użytkownicy 60-hercowych ekranów mieli wyobrażenie o tym, jak korzysta się z ekranu 120- lub 144-hercowego. Spróbowaliśmy przeprowadzić testy pokazujące, o ile poprawiają się wyniki na wirtualnych arenach. Posłużył do tego najlepszy dziś monitor dla graczy: Asus ROG Swift PG278Q.

więcej »
Łukasz Marek | 31.03.2015 | 274650 odsłon | 140 komentarzy

Więcej i więcej klatek na sekundę: 45 zamiast 30, 60 zamiast 45, 120 zamiast 60... Te liczby wielu popychają do budowy komputera zdolnego wyświetlać gry w nieco lepszej płynności niż konsolowe 30 kl./s. Wiemy już, że różnica w częstotliwości odświeżania obrazu między 144 Hz a 60 Hz jest widoczna i odczuwalna, a więc monitor ma znaczenie. Teraz pora na następny czynnik, właśnie klatki na sekundę. Czy wygenerowanie dodatkowych klatek pomaga w grze, a jeśli tak, to w jakim stopniu?

więcej »
Bartosz Woldański | 31.10.2013 | 20042 odsłony | 33 komentarze

Jeśli dla kogoś odświeżanie na poziomie 120 Hz to zbyt mało, to firma EIZO przygotowała kolejny monitor, który za sprawą technologii Turbo 240 tę wartość podwaja. To nie pierwszy raz, kiedy takie urządzenie znajduje się w ofercie japońskiej spółki – kilka miesięcy temu zaprezentowano DuraVision FDF2405W do zastosowań profesjonalnych, a najnowszy model, o oznaczeniu Foris FG2421, jest z kolei przeznaczony dla miłośników gier.  

więcej »
Mateusz Skrycki | 02.07.2015 | 47402 odsłony | 32 komentarze

Nvidia G-Sync jako remedium na problemy graczy, takie jak rozrywanie ekranu (tearing) i zacięcia (stuttering), a także sposób na zmniejszenie do minimum opóźnienia sygnału (input lag) pojawiła się blisko rok temu i do tej pory z zalet tej techniki mogli korzystać wyłącznie posiadacze nowych desktopowych kart graficznych Nvidia GeForce oraz wybranych modeli monitorów. Nvidia nie zapomina jednak o użytkownikach komputerów przenośnych. Trafił do nas laptop Hyperbook X17-G wyposażony w obsługę G-Sync oraz potężne podzespoły. Czy rozwiązanie sprawdzające się w stacjonarnych pecetach zda egzamin w laptopie?

więcej »
Łukasz Marek i Mateusz Brzostek | 13.08.2014 | 199385 odsłon | 94 komentarze

Input lag, czyli opóźnienie sygnału, to jeden z największych wrogów wirtualnych rozgrywek. Nawet teoretycznie małe opóźnienie może sprawić, że przyjemność z gry uleci, bo wydarzenia na ekranie będą następowały z pewnym opóźnieniem w stosunku do ruchu dłoni. Postanowiliśmy przyjrzeć się temu zjawisku w nietypowy sposób i sprawdzić faktyczne opóźnienie pomiędzy działaniem gracza a reakcją na ekranie. Przy okazji porównamy nowoczesny monitor LCD stworzony z myślą o graczach (Benq XL2720Z) z CRT, bo wciąż znajdują się zwolennicy gry na tego typu wyświetlaczach. Oto nasza metodyka oraz test.

więcej »
Piotr Kwiatkowski | 20.01.2017 | 337557 odsłon | 94 komentarze

Dobry monitor musi wyświetlać ostry obraz o naturalnych i wiernych kolorach. W wypadku urządzenia przeznaczonego dla gracza do tych standardowych wymagań dochodzi jeszcze kilka innych cech, których zadaniem jest poprawa komfortu i skuteczności rozgrywki. Oto porównanie 10 gamingowych monitorów z ekranem o przekątnej 27 cali i 28 cali.

więcej »
Publikacji na stronę
1
Aktualności
Plotki wracają ze zdwojoną siłą. 7
Sprzęt dla graczy. Vivo ogłosiło, że planuje uruchomić nową markę produktów, iQOO. 1
Chińczycy zaplanowali dwa modele. Huawei 26 marca pokaże nowe urządzenia z serii P30. 2
Konsola Microsoftu na szarym końcu. 11
Gdy budżet jest mocno ograniczony. 3
PSU do najpotężniejszych pecetów. 14
Codemasters znowu dało radę. 18
Nowy flagowiec z rodziny Mi może pozamiatać konkurencję. 12
Czyżby jednak nie było tak dobrze, jak myśleliśmy? 64
Będzie też wersja Explore Edition. 12
Po co dziś kupować wersję pudełkową jakiejś gry? Powody mogą być dwa. 80
Czasem porzucenie Steama jest po prostu opłacalne. 43
Konsola Microsoftu na szarym końcu. 11
Plotki wracają ze zdwojoną siłą. 7
Codemasters znowu dało radę. 18
Nowy flagowiec z rodziny Mi może pozamiatać konkurencję. 12
Dobra wiadomość, ale czy na to tak naprawdę czekają użytkownicy Switcha? 7
Gdy budżet jest mocno ograniczony. 3
Zgadniecie, jakie marki z Państwa Środka cieszą się u nas największym wzięciem? 18
Firma rośnie jak na drożdżach. 11
Facebook
Ostatnio komentowane