aktualności

Nvidia publikuje wyniki finansowe za czwarty kwartał i cały rok fiskalny 2020

6
14 lutego 2020, 13:25 Adrian Kotowski

Nvidia ma powody do zadowolenia, bo zakończony w styczniu czwarty kwart roku fiskalnego 2020 wypadł bardzo dobrze, a osiągnięte wyniki były lepsze niż przewidywali analitycy. Mimo tego nie udało się uzyskać lepszych rocznych rezultatów niż w roku fiskalnym 2019. Trudno się temu jednak dziwić, bo w tamtym czasie spory wpływ na przychody miał boom na kopanie kryptowalut, który już dawno przeminął.

W czwartym kwartale roku fiskalnego 2020, zakończonym 26 stycznia tego roku, Nvidia zanotowała przychód na poziomie 3,1 mld dolarów, 3 procent wyższy kwartał do kwartału i aż o 41 procent większy względem Q4 2019. Wpływy operacyjne firmy wzrosły do 990 mln dolarów, o 7 procent w porównaniu do Q3 FY2020 i o 237 procent rok do roku, natomiast zysk netto był na poziomie 950 mln dolarów, o 6 procent większym względem poprzedniego kwartału i o 68 procent wyższy niż rok wcześniej. Firmie udało się zwiększyć o 66 procent rozwodniony zysk na akcję, do 1,53 dolara, a także poprawić marżę brutto, równą 64,9 procent, o 1,3 p.p. większą kwartał do kwartału i o 10,2 p.p. rok do roku.

kwoty w dolarachQ4 FY20Q3 FY20Q4 FY19zmiana kwartał do kwartałuzmiana rok do roku

Przychód

3,105 mld 3,014 mld 2,205 mld +3% +41%

Marża brutto

64,9% 63,6% 54,7% +1,3 p.p. +10,2 p.p.

Wydatki operacyjne

1,025 mld 989 mln 913 mln +4% +12%

Wpływy operacyjne

990 mln 927 mln 294 mld +7% +237%

Zysk netto

950 mln 899 mln 567 mld +6% +68%

Rozwodniony zysk na akcję

1,53 1,45 0,92 +6% +66%

W swoim oficjalnym komunikacie zieloni podkreślają, że ogromny wpływ na tak dobre zakończenie roku fiskalnego miał dział Datacenter, którego wynik równy 968 mln dolarów był większy o 33 procent kwartał do kwartału i o 43 procent względem odpowiadającego okresu ubiegłego roku. Firma Jensena Huanga ujawniła, że zanotowała bardzo duży wzrost zamówień na sprzęt do obliczeń AI. Największym działem pozostał Gaming, z przychodem wynoszącym 1,49 mld dolarów, czyli o 56 procent większym rok do roku. W tym przypadku sytuacja jest jednak o tyle ciekawa, że względem Q3 FY2020 był to rezultat o 10 procent słabszy.

kwoty w dolarachQ4 FY20Q3 FY20Q4 FY19zmiana kwartał do kwartałuzmiana rok do roku

Gaming

1,491 mld 1,659 mld 954 mln -10% +56%

Professional Visualization

331 mln 324 mln 293 mln +2%. +13%

Data Center

968 mln 726 mln 679 mln +33% +43%

Automotive

163 mln 162 mln 163 mld +1% bez zmian

OEM i inne

152 mln 143 mln 116 mln +6% +31%

Mniejsze zmiany widać w segmentach Professional Visualization i Automotive. Ten drugi miał zresztą dokładnie taki sam przychód jak rok wcześniej i o 1 procent wyższy w porównaniu do poprzedniego kwartału. Stawkę dopełnia dział OEM & IP, którego wynik wyniósł 152 mln dolarów, o 6 procent kwartał do kwartału i o 31 procent rok do roku.

Przejdźmy do danych za cały rok fiskalny 2020, które nie są już tak dobre jak dla czwartego kwartału. Przychód Nvidii wyniósł 10,9 mld dolarów i był niższy o 7 procent względem FY2019. Jedynym istotnym wskaźnikiem, który wzrósł w ciągu tego roku była marża brutto – udało się ją zwiększyć o 0,8 p.p., do 62 procent. O 25 procent spadły wpływ operacyjne, a 32-procentowy spadek zanotował zysk netto, równy 2,79 mld dolarów. Nvidia twierdzi, że duży wpływ na wyniki miało zakończenie ery kopania kryptowalut i to, co było z tym związane, a konkretnie wszystkie działania zmierzające do oczyszczenia kanałów sprzedaży.

kwoty w dolarachFY2020FY2019zmiana rok do roku

Przychód

10,918 mld 11,716 mld -7%

Marża brutto

62% 61,2% +0,8 p.p.

Wydatki operacyjne

3,922 mld 3,367 mln +16%

Wpływy operacyjne

2,846 mln 3,804 mln -25%

Zysk netto

2,796 mln 4,414 mln -32%

Rozwodniony zysk na akcję

4,52 6,63 -32%

Widać to zresztą doskonale na przykładzie wyników konkretnych działów, gdzie na minusie są tylko dwa – Gaming, o 12 procent do 5,5 mld dolarów oraz OEM & IP, o 34 procent, do 505 mln dolarów. Cała reszta segmentów poradziła sobie bardzo dobrze, a szczególnie Automotive, który zwiększył przychód o 9 procent, do 700 mln dolarów.

kwoty w dolarachFY2020FY2019zmiana rok do roku

Gaming

5,518 mld 6,246 mld -12%

Professional Visualization

1,212 mld 1,113 mld +7%

Data Center

2,983 mln 2,932 mln +2%

Automotive

700 mln 641 mln +9%

OEM i inne

505 mln 767 mln -34%

W pierwszym kwartale roku fiskalnego 2021 Nvidia spodziewa się przychodu wynoszącego 3 mld dolarów oraz marży brutto na poziomie 65 procent. Zieloni wspominają, że wyraźny wpływ na ich wyniki może mieć problem z koronawirusem (COVID-19) rozprzestrzeniającym się w Chinach. Państwo Środka odpowiada za około 30 procent przychodów działu gier przedsiębiorstwa, więc wszystkie spadki mogą być mocno odczuwalne.

Źródło: Nvidia
bi3dron4Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
bi3dron42020.02.14, 14:21
-7#1
Skoro zieloni na krachu koparkowym w gamingu stracili aż tyle, to bardzo jestem ciekaw wyników czerownych...
BlejdosZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Blejdos2020.02.14, 19:15
Nic dziwnego jak się z roku na roku podnosi ceny za karty graficzne :_)
Edytowane przez autora (2020.02.14, 19:41)
StjepanZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Stjepan2020.02.15, 06:22
Gdzie ten trylion $ nie ma czyli 10^18 $. :E
jkbrennaZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
jkbrenna2020.02.15, 08:59
-1#4
Dziwne jest to, ze zawsze znajdziesz duamoralistow, ktorzy sami ceny podnosza, ale od innych znizki chca, podnosza, bo praktycznie konkurencji nie maja..
GandalfGZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
GandalfG2020.02.15, 15:03
Jak tak czytam raport na PCLab i porównuje z oryginałem to mam deja vu

https://uploads.disquscdn.com/images/0b65b...a4499badb0a.png
Gdyby nie wzrost w DataCenter to pewnie byśmy mieli powtórkę sprzed roku - zjazd kursu akcji o prawie 50%.
Widać jak na dłoni że RTX się nie sprzedaje tak dobrze jak poprzednia generacja i ratuje ich niebotyczna marża.
Zaloguj się, by móc komentować
1