aktualności

Asus TUF Gaming VG259QM - monitor o odświeżaniu 280 Hz z G-Sync Compatible

16
22 stycznia 2020, 16:22 Adrian Kotowski

Potrzebujecie bardzo szybkiej matrycy do dynamicznych strzelanek? Asus ma dla Was propozycję w postaci monitora TUF Gaming VG259QM, wyposażonego w panel IPS o odświeżaniu wynoszącym aż 280 Hz. Zobaczmy, jak wygląda jego specyfikacja i czego możemy oczekiwać po tym wyświetlaczu.

Asus TUF Gaming VG259QM to monitor kierowany do graczy, wyposażony w ekran o przekątnej 24,5'' i rozdzielczości 1920 x 1080 pikseli. Standardowa częstotliwość odświeżania została ustalona na poziomie 240 Hz, ale użytkownik może w prosty sposób samodzielnie podkręcić ją do wspomnianych 280 Hz. Oczywiście osobną kwestią jest to, czy ma to sens, ale dla części użytkowników zapewne będzie to mieć znaczenie.

Asus TUF Gaming VG259QM

Podobnie jak inne monitory z serii TUF Gaming, VG259QM obsługuje technikę ELMB Sync. Monitor może się również pochwalić certyfikatem VESA DisplayHDR 400, więc z odtwarzaniem materiałów z HDR nie powinno być problemów. Jest to również jeden z najnowszych monitorów wpisanych na listę G-Sync Compatible, o czym Nvidia informowała już na targach CES 2020. Wtedy jednak Asus nie oferował jeszcze pełnej specyfikacji swojego wyświetlacza. Tę znajdziecie w załączonej niżej tabeli.

Asus TUF Gaming VG259QM – dane techniczne
Typ panelu IPS
Rozmiar ekranu 24,5'', płaski, matowy
Rozdzielczość 1920 x 1080 pikseli; 16:9
Częstotliwość odświeżania 280 Hz; obsługa G-Sync Compatible (48 - 280 Hz)
Kąty widzenia 178°/178°
Czas reakcji matrycy 1 ms
Jasność 400 cd/m2
Kontrast 1000:1
Liczba wyświetlanych kolorów 16,7 mln
Pokrycie popularnych przestrzeni barwowych NTSC - 72%
Dostępne złącza 1x DisplayPort 1.2,
2x HDMI 2.0,
wyjście audio,
Dodatkowe funkcje głośniki 2x 2 W,
VESA 100 x 100
Regulacja pochylenie od -5° do 33°
obrót podstawy od -90° do 90°
wysokość w zakresie 130 mm
tryb pivot

Asus TUF Gaming VG259QM

Cena modelu Asus TUF Gaming VG259QM nie została niestety podana. Asus nie ujawnił również, kiedy monitor trafi na konkretne rynki. Osoby poszukujące innych wyświetlaczy tej firmy, przeznaczone do graczy, mogą zapoznać się z załączoną niżej listą. Kupując którąś z naszych propozycji przez widoczne linki, wspieracie nasz portal.

Źródło: Asus
AssassinZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Assassin2020.01.22, 17:02
Świat byłby piękniejszy, gdyby zamiast klepania monitorów 60 Hz i tego typu potworów, powszechnym standardem było 120 albo nawet chociaż 100 Hz.
CumulusZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Cumulus2020.01.22, 17:19
Zapytam jako laik, bo srednio się znam na sprzęcie do 'gejmingu'. Powyżej ilu Hz ludzkie oko nie jest w stanie dostrzec różnicy? Bo zastanawia mnie sens takich monitorów. I pytam poważnie, naprawdę nie wiem
TheMr.Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
TheMr.2020.01.22, 17:32
Cumulus @ 2020.01.22 17:19  Post: 1231186
Zapytam jako laik, bo srednio się znam na sprzęcie do 'gejmingu'. Powyżej ilu Hz ludzkie oko nie jest w stanie dostrzec różnicy? Bo zastanawia mnie sens takich monitorów. I pytam poważnie, naprawdę nie wiem

Nie ma limitu obecnie. Przy 360 Hz 'trafialność' wzrasta z 31 do 34% według prosów i samej Nvidii, więc różnica jest ale to musi już być poziom najwyższy w e-sporcie.
Największy przeskok jest między 60 a 144, później minimalny między 144 a 240, i kolejny minimalny między 240 a 360. Trudno powiedzieć ile te minimum wynosi kiedy żadne testy tego nie wyjaśnią bo nie każdy widzi różnicę. ASUS już zapowiedział dążenie do 400-500 Hz w monitorach także.
luci325Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
luci3252020.01.22, 17:35
-5#4
Cumulus @ 2020.01.22 17:19  Post: 1231186
Zapytam jako laik, bo srednio się znam na sprzęcie do 'gejmingu'. Powyżej ilu Hz ludzkie oko nie jest w stanie dostrzec różnicy? Bo zastanawia mnie sens takich monitorów. I pytam poważnie, naprawdę nie wiem


Zależy do czego ma być używany sprzęt. Różnica będzie odczuwalna nawet przy 1000Hz i powyżej. Dla rzeczywistości rozszerzonej / wirtualnej i do przejścia testu holodeck powyżej 10000Hz+.
CumulusZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Cumulus2020.01.22, 17:36
Dzięki za szybką odpowiedź :) nie pomyślałbym, że przy takich wartościach ludzkie oko dostrzeże jakąkolwiek różnicę.
luci325Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
luci3252020.01.22, 17:47
-1#6
TheMr. @ 2020.01.22 17:32  Post: 1231188

Przy 360 Hz 'trafialność' wzrasta z 31 do 34% według prosów i samej Nvidii, więc różnica jest ale to musi już być poziom najwyższy w e-sporcie.


Nie musi. To jest tylko papka marketingowa na bazie statystyk, na którą najlepiej nie zwracać uwagi. Odczuwanie różnicy a wyniki w grach to dwie różne rzeczy. Różnicę będzie widać nawet powyżej 1000Hz, jednak zwiększona efektywność w FPS'ach będzie tylko w specyficznych przypadkach, związanych bezpośrednio z konretną sytuacją w której w gracz się będzie znajdował. Granie przy wysokim Hz jest przyjemniejsze dla oka, ze względu na zwiększoną płynności i eliminację artefaktów, laga, efektu rozmycia itp.
CumulusZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Cumulus2020.01.22, 18:52
luci325 @ 2020.01.22 17:47  Post: 1231194
TheMr. @ 2020.01.22 17:32  Post: 1231188

Przy 360 Hz 'trafialność' wzrasta z 31 do 34% według prosów i samej Nvidii, więc różnica jest ale to musi już być poziom najwyższy w e-sporcie.


Nie musi. To jest tylko papka marketingowa na bazie statystyk, na którą najlepiej nie zwracać uwagi. Odczuwanie różnicy a wyniki w grach to dwie różne rzeczy. Różnicę będzie widać nawet powyżej 1000Hz, jednak zwiększona efektywność w FPS'ach będzie tylko w specyficznych przypadkach, związanych bezpośrednio z konretną sytuacją w której w gracz się będzie znajdował. Granie przy wysokim Hz jest przyjemniejsze dla oka, ze względu na zwiększoną płynności i eliminację artefaktów, laga, efektu rozmycia itp.

Widac różnicę powyżej 1000 Hz? Powyżej 1000 cykli na sekundę? To juz o nic nie zapytam. Chyba zacofany jestem :)
Kyle_PLZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Kyle_PL2020.01.22, 19:28
Assassin @ 2020.01.22 17:02  Post: 1231184
Świat byłby piękniejszy, gdyby zamiast klepania monitorów 60 Hz i tego typu potworów, powszechnym standardem było 120 albo nawet chociaż 100 Hz.
... analogicznie świat byłby piękniejszy, gdyby zamiast klepania monitorów FullHD/2560x1440, standardem było 5120x2880, albo chociaż 3840x2160 ... ale to nie takie proste - szczególnie 5120x2880 przy 120Hz :)
Edytowane przez autora (2020.01.22, 19:32)
SasiltonZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Sasilton2020.01.22, 20:00
Cumulus @ 2020.01.22 17:19  Post: 1231186
Zapytam jako laik, bo srednio się znam na sprzęcie do 'gejmingu'. Powyżej ilu Hz ludzkie oko nie jest w stanie dostrzec różnicy? Bo zastanawia mnie sens takich monitorów. I pytam poważnie, naprawdę nie wiem

Powyżej 240 to już placebo, bo między 120, a 240 jest mała różnica.
luci325Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
luci3252020.01.22, 23:07
-4#10
Sasilton @ 2020.01.22 20:00  Post: 1231210

Powyżej 240 to już placebo, bo między 120, a 240 jest mała różnica.


Nie masz pojęcia o czym mówisz, tak samo jak wszyscy co minusują moje posty dotyczące tego newsa :) Polecam wygooglować: 'Blur Busters Law: The Amazing Journey To Future 1000Hz Displays'.
Zaloguj się, by móc komentować
1