aktualności

Naughty Dog szuka programisty ze znajomością układów graficznych Nvidii i API DirectX 12

9
20 stycznia 2020, 20:21 Adrian Kotowski

Studio Naughty Dog jest doskonale znane wszystkim fanom gier na konsole PlayStation, bo to właśnie ono odpowiada za tak popularne serie jak Uncharted, czy Crash Bandicoot, czy The Last of Us. Firma od wielu lat wydaje swoje produkcje na sprzęt Sony, ale to może się niedługo zmienić, bo zespół poszukuje właśnie programisty znającego się na układach graficznych zielonych i doświadczonego w programowaniu z użyciem bibliotek DX12.

Oferta pracy w Naughty Dog widnienie na oficjalnej stronie studia, a poszukiwany specjalista miałby dołączyć do zespołu pracującego nad The Last of Us Part II. Jednym z najważniejszych wymagań ma być znajomość obecnych architektur GPU. Co ważne, wymienia się tutaj nie tylko rodzinę GCN AMD, ale i technologię CUDA Nvidii. To o tyle istotne, że znajomość rozwiązań zielonych nie powinna być potrzebna do tworzenia gier na konsole PlayStation, w których stosowane są i będą chipy czerwonych. Jeśli więc taki wymóg się pojawia, to prawdopodobnie odnosi się do wersji gry dla komputerów.

The Last of Us Part II

Dodatkowo wspomniano też o doświadczeniu w pracy z API DirectX 12, który również nie jest stosowany na konsolach Sony. Na sam koniec dodano wymóg mówiący o potrzebnym doświadczeniu w programowaniu na konsolach lub PC. Samo pojawienie się tych wszystkich danych w kontekście TLOU Part II jest naprawdę bardzo dziwne, choć z drugiej strony mogłoby się wpisywać w ostatnie plotki o planach Sony, związanych z wydawaniem na PC swoich produkcji na wyłączność.

Obecnie mówi się, że na komputery może trafić Horizon: Zero Dawn oraz Dreams. W przypadku TLOU Part II sprawa może być nieco bardziej skomplikowana, bo Naughty Dog tworzy zarówno kampanię dla jednego gracza, jak i właściwie osobny tytuł nastawiony na rozgrywkę wieloosobową. To właśnie ta druga pozycja mogłaby zawitać na pecety, zgodnie z zapowiedziami Sony o wydawaniu na PC produkcji multiplayer.

Czas pokaże, nad czym rzeczywiście pracuje Naughty Dog w kontekście pecetów. Jeśli jesteście graczami konsolowymi, to już teraz możecie składać zamówienia przedpremierowe na The Last of Us Part II na PS4. Poniżej znajdziecie odpowiednie linki z ofertami sprzedaży. Jeśli zakupicie grę korzystając z podanych odnośników, wesprzecie nasz portal.

Źródło: Naughty Dog
SmogsmokZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Smogsmok2020.01.20, 21:54
Tyle w temacie
Gonzo3211Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Gonzo32112020.01.20, 22:07
Greatness awaits.
HDR'oZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
HDR'o2020.01.21, 00:57
Cóż. Zegnamy exy :)
el_darkoZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
el_darko2020.01.21, 07:22
Nie mam nic przeciwko, właśnie ogrywam pierwszą część prze PS Now i jest całkiem całkiem, ostatnio też skończyłem wszystkie uncharted I god of war'y. Piękne gry chociaż stream jest chyba tylko w 720p. Przydały by się konwersje PC.
kadajoZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
kadajo2020.01.21, 07:42
Uncharted na PC i pozamiatane ;)
AarghZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Aargh2020.01.21, 09:30
To o niczym nie świadczy, Apple szuka do zespołu programistów zajmujących się Metalem ludzi z doświadczeniem w Vulkanie, DX lub konsolach a studia Microsoftu często w wymaganiach podają znajomość API PlayStation.

Taki rynek, doświadczenie w compute i innych architekturach procentuje przy innych technologiach a firmy nie będą ograniczać i tak małej puli potencjalnych kandydatów.

Ergo, gracze i media doczytują się nie wiadomo czego. Takie wymagania to branżowy standard.
DeXterro94Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
DeXterro942020.01.21, 09:54
HDR @ 2020.01.21 00:57  Post: 1230985
Cóż. Zegnamy exy :)


Jeśli premiery wydań wersji PC będą opóźniane (tak jak w przypadku detroid) to tak może być.
Janke5Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Janke52020.01.21, 11:42
-1#8
Dziwne tylko, że brną w DX12, nie lepiej iść w Vulkana?
No chyba, że V ogarniają, a DX12 ma być dodatkowo.
Edytowane przez autora (2020.01.21, 11:44)
AarghZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Aargh2020.01.21, 12:07
-2#9
Janke5 @ 2020.01.21 11:42  Post: 1231010
Dziwne tylko, że brną w DX12, nie lepiej iść w Vulkana?
No chyba, że V ogarniają, a DX12 ma być dodatkowo.

Na PS5 nie będzie ani DX12 ani Vulkana, ale szukają kogoś z doświadczeniem z nowoczesnym API, bo większość konceptów jest taka sama i jeżeli masz doświadczenie w jednym, to w drugim też dasz radę.

W ogłoszeniu wspominają tez o Vulkanie.

Thorough understanding of current GPU architectures (AMD GCN, NVIDIA CUDA)
Experience with DirectX12, Vulkan or other modern graphics or compute APIs
Experience with HLSL/GLSL or other equivalent shader languages
Console or PC programming experience
Zaloguj się, by móc komentować
1