aktualności

MechWarrior 5: Mercenaries bez obsługi ray tracingu i DLSS na premierę

9
6 grudnia 2019, 09:07 Adrian Kotowski

Choć Nvidia twierdzi, że adaptacja rynkowa techniki ray tracingu i DLSS przyspieszyła, to jednak dostępność tytułów obsługujących którekolwiek z tych rozwiązań jest daleka od idealnej. Miało się to zmienić m.in. przez nadchodzącą premierę MechWarrior 5: Mercenaries, w której deweloperzy obiecywali zaimplementować obie technologie. Problem w tym, że nie otrzymamy do nich dostępu w dniu wprowadzenia tytułu na rynek.

MechWarrior 5: Mercenaries to jedna z kilku produkcji, które od samego początku były wymieniane przez Nvidię jako sztandarowe tytuły z ray tracingiem i DLSS. Sam tytuł miał pojawić się w sklepach w grudniu minionego roku, ale tak się nie stało, a w tym roku podpisano umowę o wyłączności tytułu dla sklepu Epic Games Store. To właśnie tam dzieło Piranha Games zadebiutuje 10 grudnia tego roku.

MechWarrior 5: Mercenaries

Jak już wspomnieliśmy wcześniej, premierowa wersja tytułu nie będzie obsługiwać ani śledzenia promieni, ani DLSS. Według Russa Bullocka, szefa zespołu deweloperów, pracujących na MechWarrior 5, na technikę ray tracingu będzie trzeba poczekać najprawdopodobniej do początku przyszłego roku. DLSS ma pojawić się dokładnie w tym samym czasie. Twórcy ujawnili również, że zauważalnie poprawili optymalizację, choć nie podali tutaj szczegółów. Wspomnieli za to o spodziewanych łatkach, które mają dodatkowo usprawnić działanie gry z włączonym ray tracingiem.

Wiadomości o przesunięciu premiery obiecywanej od dawna funkcji nie są raczej zbyt dobrą wizytówką całego ekosystemu Nvidii. Choć firma stara się jak może promować RT, to przez liczne problemy i opóźnienia współpracujących z nią studiów, wychodzi jej to dość słabo. Jeszcze gorzej wygląda sytuacja z DLSS, które według zielonych miało stać się niezwykle popularne i chętnie wykorzystywane, a w rzeczywistości coraz trudniej znaleźć tę funkcję w nowo wydanych pozycjach.

Źródło: WCCFTech
CaroozoZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Caroozo2019.12.06, 10:47
Jestem skłonny się założyć, że studia nie inwestują w rozwój RT od nVidii, bo... czekają na rozwiązanie od AMD, które PRAWDOPODOBNIE stanie się standardem na rynku (konsole) i będzie 'zaszyte' w Vulkanie (na bazie którego będą powstawać nowe gry na next-geny) i możliwe do odpalenia na Navi i - być może - na mocniejszych Polarisach.

Z całą sympatią do nVidii (ale nie do CEO którego nie trawię :P) to wprowadzili drogą nowinkę techniczną i o ile ograłbym Quake 2 z RT z sentymentu, to jeśli chodzi o nowości to ze wsparciem jest... no koń jaki jest każdy widzi. Być może RT jest tak wymagający i trudny do optymalizacji, że studia się ociągają albo w ogóle rezygnują z wprowadzenia go do swoich produkcji. Niby nic by nie szkodziło dodać to jako opcję - ot, uber-setup, kto ma mocną kartę to najwyżej zjedzie z rodziałką/ustawieniami jakości. Ale chyba jednak nie jest to takie proste...
KowalPachołekFocusaZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
KowalPachołekFocusa2019.12.06, 10:56
https://uploads.disquscdn.com/images/22b02...bbcf90268ce.png
A MW5 na 99% będzie kolejną grą po Assetto Corsa Competizione która żadnego RT nie dostanie nigdy
TabalanZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Tabalan2019.12.06, 11:16
-10#3
Caroozo @ 2019.12.06 10:47  Post: 1225688
Jestem skłonny się założyć, że studia nie inwestują w rozwój RT od nVidii, bo... czekają na rozwiązanie od AMD, które PRAWDOPODOBNIE stanie się standardem na rynku (konsole) i będzie 'zaszyte' w Vulkanie (na bazie którego będą powstawać nowe gry na next-geny) i możliwe do odpalenia na Navi i - być może - na mocniejszych Polarisach.
Cóż, ja natomiast mogę się założyć, że standardem będzie DXR, czyli DirectX Raytracing, natomiast Vulkan nadal pozostanie ciekawostką w przypadku gier AA i AAA.

Co do odpalenia RT na Navi/Polaris przy grywalnym fps - myślałem że pomysł został chwilowo wyciszony po tym jak się okazało, że demo Cryteka (które miało działać świetnie na GPU bez HW RT) jest gówniane, a odbicia bardzo niskiej jakości.

Co do samego RT - to jest wprowadzane właśnie jako opcja, gdzie możesz sobie wybrać poziom RT.
Atak_SnajperaZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Atak_Snajpera2019.12.06, 11:25
11#4
Tabalan @ 2019.12.06 11:16  Post: 1225691
Caroozo @ 2019.12.06 10:47  Post: 1225688
Jestem skłonny się założyć, że studia nie inwestują w rozwój RT od nVidii, bo... czekają na rozwiązanie od AMD, które PRAWDOPODOBNIE stanie się standardem na rynku (konsole) i będzie 'zaszyte' w Vulkanie (na bazie którego będą powstawać nowe gry na next-geny) i możliwe do odpalenia na Navi i - być może - na mocniejszych Polarisach.
Cóż, ja natomiast mogę się założyć, że standardem będzie DXR, czyli DirectX Raytracing, natomiast Vulkan nadal pozostanie ciekawostką w przypadku gier AA i AAA.

Co do odpalenia RT na Navi/Polaris przy grywalnym fps - myślałem że pomysł został chwilowo wyciszony po tym jak się okazało, że demo Cryteka (które miało działać świetnie na GPU bez HW RT) jest gówniane, a odbicia bardzo niskiej jakości.

Co do samego RT - to jest wprowadzane właśnie jako opcja, gdzie możesz sobie wybrać poziom RT.

Już google postara się aby to vulkan był uzywany w grach ,a nie jakiś gówniany dx12 z dr.
To nie jest przypadek że rdr2 domyślnie używa vulkana. Dx12 będzie teraz robiony na doklejke obok vulkana. Taki nowy GTA będzie działać na usprawnionym silniku z rdr2 więc znowu będzie vulkan. To dx12 jest w odwrocie...
Edytowane przez autora (2019.12.06, 11:30)
KowalPachołekFocusaZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
KowalPachołekFocusa2019.12.06, 12:00
##Choć firma stara się jak może promować RT##
Ale tylko promuje i reklamuje,nic poza tym z tego nie wynika.Miał ten chwyt marketingowy ochronić tyłek CEO Nv przed tym żeby go inwestorzy nie zlinczowali.Od początku Nv wiedziała że żadnych gier z RT nie będzie
SpeedyMannZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
SpeedyMann2019.12.06, 14:15
RT to nic innego tylko marketingowy bełkot na karty grafiki po 4K. AMD znajdzie rozwiązanie lepsze i tańsze w które wszyscy pogramy. Zobaczycie za rok każdego będzie stać na podobne rozwiązanie od AMD.
TabalanZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Tabalan2019.12.06, 15:36
-7#7
SpeedyMann @ 2019.12.06 14:15  Post: 1225726
RT to nic innego tylko marketingowy bełkot na karty grafiki po 4K. AMD znajdzie rozwiązanie lepsze i tańsze w które wszyscy pogramy. Zobaczycie za rok każdego będzie stać na podobne rozwiązanie od AMD.
Tak, a to rozwiązanie będzie się nazywać... hardware ray tracing w Navi RDNA 2?
DeniryerZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Deniryer2019.12.07, 04:21
Tabalan @ 2019.12.06 11:16  Post: 1225691
Caroozo @ 2019.12.06 10:47  Post: 1225688
Jestem skłonny się założyć, że studia nie inwestują w rozwój RT od nVidii, bo... czekają na rozwiązanie od AMD, które PRAWDOPODOBNIE stanie się standardem na rynku (konsole) i będzie 'zaszyte' w Vulkanie (na bazie którego będą powstawać nowe gry na next-geny) i możliwe do odpalenia na Navi i - być może - na mocniejszych Polarisach.
Cóż, ja natomiast mogę się założyć, że standardem będzie DXR, czyli DirectX Raytracing, natomiast Vulkan nadal pozostanie ciekawostką w przypadku gier AA i AAA.

Co do odpalenia RT na Navi/Polaris przy grywalnym fps - myślałem że pomysł został chwilowo wyciszony po tym jak się okazało, że demo Cryteka (które miało działać świetnie na GPU bez HW RT) jest gówniane, a odbicia bardzo niskiej jakości.

Co do samego RT - to jest wprowadzane właśnie jako opcja, gdzie możesz sobie wybrać poziom RT.

Tak, a gry na PS5 będą pisane w DX12.
TabalanZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Tabalan2019.12.07, 11:22
-4#9
Deniryer @ 2019.12.07 04:21  Post: 1225818
Tak, a gry na PS5 będą pisane w DX12.
Nie, PS5 nie będzie używać DX12. Podobnie jak najprawdopodobniej nie będzie używać Vulkana, lecz następne wersje rozwojowe API Gnm/Gnmx (z PS4) lub ich następców.
Edytowane przez autora (2019.12.07, 13:39)
Zaloguj się, by móc komentować
1