aktualności

PlayStation świętuje 25. urodziny

10
2 grudnia 2019, 18:52 Adrian Kotowski

Marka PlayStation jest już z nami 25 lat. Z tej okazji Sony rozpoczęło świętowanie tej okazałej rocznicy, publikując pierwszy z serii blogów na temat jednej z najważniejszych platform w historii branży gier. Co ciekawe, we wpisie pojawił się nawet wątek dotyczący Polski, czego raczej się nie spodziewaliśmy.

Autorem pierwszego wpisu na 25-lecie PlayStation jest oczywiście szef Sony Interactive Entertainment, Jim Ryan, powołany na to stanowisko w lutym tego roku. Wspomina on, że pierwsze PlayStation pojawiło się na rynku 3 grudnia 1994 roku, trafiając początkowo wyłącznie do graczy z Japonii. Szef SIE wspomina, że w ciągu pierwszego dnia sprzedano 100 tys. konsol PlayStation, co było wstępem do świetnego przyjęcia na całym świecie. Był to pierwszy sprzęt tego typu, którego sprzedaż przekroczyła 100 mln sztuk.

PlayStation
Źródło: Shutterstock

Ryan, który kiedyś szefował europejskiemu oddziałowi Sony Interactive Entertainment Europe, wspomniał o tym, jak platforma rozwijała się przez lata, jak przygotowywano nowe narzędzia i współpracowano z deweloperami, by ci mogli wydać na konsole PlayStation jak najlepsze gry. Szef SIE poruszył również temat rozszerzenia działalności o kolejne rynki. Sony miało od początku podchodzić bardzo poważnie do każdego rynku i właśnie tutaj przywołano przykład Polski.

Według Ryana, jego firma zrobiła wszystko, by polscy gracze byli traktowanie tak samo jak użytkownicy z takich krajów jak Stany Zjednoczone, Japonia, czy Wielka Brytania. Potrzebne do tego było stworzenie dobrze zarządzanych struktur i skupienie się na potrzebach klientów w danym regionie. Mowa choćby o przygotowywaniu lokalizacji największych hitów, z czego polski oddział Sony słynie i co wychodzi mu od dawna. Kończąc, Ryan zachęca do przeglądania kolejnych wpisów dotyczących 25. rocznicy marki PlayStation i śledzenia informacji w mediach społecznościowych, związanych z tym wydarzeniem.

Sprawdź ceny najnowszych konsol PlayStation:

Źródło: PlayStation Blog
komisarzZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
komisarz2019.12.02, 19:01
Swietuja seria blogow? Moze by tak zaswietowali sensownym rabatem, a nie te kiszki cybermandejowe....
rsi2019.12.02, 22:21
Przy okazji był to też koniec 'gamingowych komputerów' typu Amiga czy Atari, gdyż PS1 była od nich nieporównywalnie lepsza. Od tego momentu w grach liczyły się tylko konsole i pecety.
Filip454Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Filip4542019.12.02, 22:31
Całkiem ładna była ta edycja PlayStation 4 na 20-lecie.



Miejmy nadzieję, że na 30-lecie też wydadzą coś podobnego.
StonaZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Stona2019.12.03, 06:50
rsi @ 2019.12.02 22:21  Post: 1225324
Przy okazji był to też koniec 'gamingowych komputerów' typu Amiga czy Atari, gdyż PS1 była od nich nieporównywalnie lepsza. Od tego momentu w grach liczyły się tylko konsole i pecety.

Ten koniec był już przesądzony, po prostu w Polsce jeszcze nie było tego tak widać.
SmiechZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Smiech2019.12.03, 10:51
Wydanie PS1 nie ma nic do rzeczy w sprawie upadku 'komputerów gamingowych' tamtych czasów.
Atari zaprzestało produkcję wersji ST, TT, Falcon już w 1993 roku a Commodore zbankrutowało w kwietniu 1994.
StjepanZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Stjepan2019.12.03, 11:57
Smiech @ 2019.12.03 10:51  Post: 1225357
Wydanie PS1 nie ma nic do rzeczy w sprawie upadku 'komputerów gamingowych' tamtych czasów.
Atari zaprzestało produkcję wersji ST, TT, Falcon już w 1993 roku a Commodore zbankrutowało w kwietniu 1994.

Dokładnie, dwa lata po premierze PSX pojawiło się Voodoo i wszystko się zmieniło.
SSi2019.12.03, 12:39
Dwa tygodnie temu też 25 lecie świętowała Sega Saturn. W paru aspektach lepsza technologicznie, ale trudniejsza w programowaniu co m.in. zadecydowało, że dziś mamy markę Playstation.
Edytowane przez autora (2019.12.03, 12:39)
i386Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
i3862019.12.03, 13:35
Dlaczego wygrało sony (no prawie)
Marketing i nazwa SONY to załapało .
Choć dziś firmy SONY nie ma za co cenić
Kiedyś mieli swoje produkty marki i co najważniejsze pomysły.
Dziś nie oferują w zasadzie nic. Przecież całe te konsole (szczególnie dziś) w zasadzie składają się podzespołów i oprogramowania firm trzecich
CPU AMD Grafika AMD oprogramowanie gry też firmy trzecie.
Co wniosło SONY ? Nic ?
A kiedyś ?
CD, DAT, TRINTRON, MINI-DISK produkty sony audio video to było kiedyś coś. Miało to markę.
Dziś Sony to chyba coś gorszego niż samsung.
Tak samo stało się z innymi japońskimi markami przykład Panasonic.
Szkoda ... ale co zrobić.
i386Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
i3862019.12.03, 13:39
Smiech @ 2019.12.03 10:51  Post: 1225357
Wydanie PS1 nie ma nic do rzeczy w sprawie upadku 'komputerów gamingowych' tamtych czasów.
Atari zaprzestało produkcję wersji ST, TT, Falcon już w 1993 roku a Commodore zbankrutowało w kwietniu 1994.

Obie firmy fikły z użyciem Jack Tramiela (alias Jacka Trzmiela - to był żyd urodziny w Polsce) jak widać głowę do zarządzania firmami miał średnią.
Owszem na początku pykło ale później jakoś juz nie szło dlaczego ?
W sumie za bardzo nikt nie wie, najprawdopodobniej firmy się zachłysnęły sukcesem i nie umiały go powtórzyć ani ciągnąć.
szczupak90Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
szczupak902019.12.03, 17:02
i386 @ 2019.12.03 13:39  Post: 1225368
Smiech @ 2019.12.03 10:51  Post: 1225357
Wydanie PS1 nie ma nic do rzeczy w sprawie upadku 'komputerów gamingowych' tamtych czasów.
Atari zaprzestało produkcję wersji ST, TT, Falcon już w 1993 roku a Commodore zbankrutowało w kwietniu 1994.

Obie firmy fikły z użyciem Jack Tramiela (alias Jacka Trzmiela - to był żyd urodziny w Polsce) jak widać głowę do zarządzania firmami miał średnią.
Owszem na początku pykło ale później jakoś juz nie szło dlaczego ?
W sumie za bardzo nikt nie wie, najprawdopodobniej firmy się zachłysnęły sukcesem i nie umiały go powtórzyć ani ciągnąć.

Polecam kanał na YT coleslav, film historia upadku commodore. W skrócie przyczyniły się złe decyzje handlowe, brak odpowiedniej kadry zarządzającej, brak nawet biznesplanu, pomysłu na to co dalej i przede wszystkim zachłanność spadkobierców firmy. Każdy tylko wziął do własnej kieszeni jak najwięcej nie obawiając się konsekwencji.

Wielka szkoda, komputery przewyższające rozwój komputerów osobistych innych firm o kilka lat, i tak naprawdę po Amidze 500 brak rozwoju, bo były to tylko ulepszane w nieprzemyślany sposób komputery bez jakiejkolwiek wizji.
Zaloguj się, by móc komentować
1