aktualności

Star Citizen zebrał już ponad 250 mln dolarów

23
2 grudnia 2019, 12:37 Adrian Kotowski

Kolejny kamień milowy osiągnięty. Star Citizen od dłuższego czasu wywołuje sporo kontrowersji, bo choć twórcy gry zebrali gigantyczne środki na swoje dzieło, to nadal nie widać końca jego produkcji. Studio ma komfort pracy, dzięki cały czas nadpływającym wpłatom od graczy. Ich wielkość właśnie przekroczyła 250 mln dolarów.

O tak gigantycznych pieniądzach mogą jedynie pomarzyć dużo większe i słynniejsze studia, pracujące nad największymi markami. Cloud Imperium Games zostało wsparte datkami od prawie 2,5 mln użytkowników, co oznacza, że średnia wpłata wynosiła około 100 dolarów. To bardzo dużo, jak na kampanię crowdfundingową gry, choć trzeba zaznaczyć, że w oficjalnym sklepie tytułu z łatwością można znaleźć statki kosmiczne, które kosztują kilka razy więcej.

Star Citizen

250 mln dolarów zebranych na Star Citizena teoretycznie powinno zapewnić doskonałą jakość gry, ale najpierw produkcja musiałaby w ogóle wyjść z wersji alfa. Deweloperzy przedstawili harmonogram prac, ale nie podali, kiedy w końcu gracze otrzymają pełną wersję tytułu. Dowiedzieliśmy się jedynie, że w przyszłym roku ma zadebiutować Squadron 42, czyli gra dla jednego gracza osadzony w uniwersum Star Citizen. Miejmy nadzieję, że jej jakość będzie odpowiednio wysoka.

Wracając jeszcze do Star Citizena, brak finalnej wersji nie przeszkadza oczywiście w ogrywaniu produkcji, bo każdy chętny może przemierzać kosmos w płatnej wersji testowej. Oczywiście, jeśli jest w stanie pogodzić się z tym, że nadal wielu rzeczy brakuje, a część zostanie zmieniona lub usprawniona w ciągu trwania prac.

iwanmeZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
iwanme2019.12.02, 12:48
24#1
Absurd i groteska.
Powinni o tym pisać w opracowaniach na temat wałków w crowdfundingu. Pamiętam te 10 lat temu jako, że lubiłem sandboxy z serii X to pomysł wydawał się fajny, ale przeciąganie produkcji już przekroczyło wszystkie sensowne granice. Prędzej Valve wyda Half-life 3.
tomasterZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
tomaster2019.12.02, 13:33
18#2
Star Citizen to największy żart w historii gier video.
DarkHolyZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
DarkHoly2019.12.02, 13:37
-18#3
iwanme @ 2019.12.02 12:48  Post: 1225245
Absurd i groteska.
Powinni o tym pisać w opracowaniach na temat wałków w crowdfundingu. Pamiętam te 10 lat temu jako, że lubiłem sandboxy z serii X to pomysł wydawał się fajny, ale przeciąganie produkcji już przekroczyło wszystkie sensowne granice. Prędzej Valve wyda Half-life 3.

Zdecydowanie nie masz pojęcia o czym mówisz, więc po co w ogóle komentujesz skoro za grosz w tym sensu?
SQ 42 za rok, alfa SC bardziej niż grywalna i świetnie można się bawić.
ghs2019.12.02, 13:38
jak ludzie wciąż płacą tzn że wciąż dobrze się bawią :) na siłę nikt nikomu kasy z portfela nie wyjął
VanterZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Vanter2019.12.02, 14:00
Zdecydowanie tytuł nie dla każdego, poza myśleniem wymaga cierpliwości oraz dystansu niezbędnego dla produkcji we wczesnym etapie produkcyjnym.
iwanmeZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
iwanme2019.12.02, 14:09
DarkHoly @ 2019.12.02 13:37  Post: 1225250
iwanme @ 2019.12.02 12:48  Post: 1225245
Absurd i groteska.
Powinni o tym pisać w opracowaniach na temat wałków w crowdfundingu. Pamiętam te 10 lat temu jako, że lubiłem sandboxy z serii X to pomysł wydawał się fajny, ale przeciąganie produkcji już przekroczyło wszystkie sensowne granice. Prędzej Valve wyda Half-life 3.

Zdecydowanie nie masz pojęcia o czym mówisz, więc po co w ogóle komentujesz skoro za grosz w tym sensu?
SQ 42 za rok, alfa SC bardziej niż grywalna i świetnie można się bawić.

SQ 42 za rok z tego co pamiętam miał być w 2014 :) Jasne trochę kontentu jest grywalne, ale biorąc pod uwagę czas i kasę to lekki żart i 'ambitność' projektu nie ma tu wiele do rzeczy.
CaroozoZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Caroozo2019.12.02, 14:15
Ciekawe czasy - kiedyś grę ogrywało się na piracie i ew. kupywało oryginał (jak było gdzie ;)), potem każda szanująca się firma wydawała demo dołączane na płytach do magazynów, następnie była era tanich gier na PC gdzie można było kupić bardzo dobre tytuły za stosunkowo nieduże pieniądze - zarówno nowości jak i z serii Xtra Klasyka. Nowości za 79-99 PLN... No a potem pojawił się Steam, płatne wersje beta, alpha, no i w końcu gracze płacą za miraż czegoś, co MOŻE powstanie. Ćwierć MILIARDA dolarów - za ułamek tej kwoty podwykonawca z Indii zrobiłby tę grę w kilka miesięcy przy odpowiednio dużej liczbie osób. Chyba że chodzi o robienie, a nie zrobienie gry - podobnie jak w budownictwie opłaca się budować, a nie zbudować ;-).

Ja pamiętam jak kończyły się nawet najlepsze kampanie crowfundingowe - m.in. Bloodstained: Ritual Of The Night. Nie powstał port ani na Vitę ani na Wii U, nie dodano kilku trybów itd, choć gra - świetna (w końcu ojciec Castlevanii). Pomijam te niezbyt udane ale z wysokim hype'm (OUYA) czy wręcz te, które w ogóle były fiaskiem. Zdarzają się jednak perełeczki (Atomic Pi) więc na małą skalę i pod pewnymi warunkami - ok. Ale w tym wydaniu to ja szczerze wątpię, żeby to się udało i ten galaktyczny hypetrain dojechał do stacji choć w połowie w takim stanie, w jakim zapowiadają.
wingedhusarZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
wingedhusar2019.12.02, 14:30
nawet jeśli ją skończą to obawiam sie że gra będzie tak skomplikowana i czasochłonna że będzie do przelkniecia tylko dla największych nerdów
ArtistwolfZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Artistwolf2019.12.02, 14:45
DarkHoly @ 2019.12.02 13:37  Post: 1225250
iwanme @ 2019.12.02 12:48  Post: 1225245
Absurd i groteska.
Powinni o tym pisać w opracowaniach na temat wałków w crowdfundingu. Pamiętam te 10 lat temu jako, że lubiłem sandboxy z serii X to pomysł wydawał się fajny, ale przeciąganie produkcji już przekroczyło wszystkie sensowne granice. Prędzej Valve wyda Half-life 3.

Zdecydowanie nie masz pojęcia o czym mówisz, więc po co w ogóle komentujesz skoro za grosz w tym sensu?
SQ 42 za rok, alfa SC bardziej niż grywalna i świetnie można się bawić.

Grałem w alphę jakieś pół roku temu. Tragedia. Nie można się w ogóle bawić - serwery nieprawdopodobnie zlagowane, bugów ze sto tysięcy, contentu żałośnie mało, no i częste crashe do pulpitu to norma.

Miałem ogromne nadzieje związane z tą grą, ale widząc efekty ich prac w skali ich przychodów, straciłem wszelką wyrozumiałość.
W tym czasie przy 1/10 budżetu powstało wiele o wiele bardziej grywalnych gier.

Przy czasie i pieniądzach jakie zainwestowano w tą 'produkcję' to jest po prostu skandal. Za te pieniądze można by wystrzelić całkiem niezłego satelitę w kosmos w krótkim czasie, a oni nie potrafią się ogarnąć z niczym. Jedynie nowe statki cały czas malują i pompują balonik oczekiwań.
Edytowane przez autora (2019.12.02, 14:49)
adoado0Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
adoado02019.12.02, 15:32
11#10
A mówicie, że 200 zł za grę to dużo, jak tutaj średnio w ciemno wyrzuca się 100$ za ewentualną możliwość zagrania w nieznanej przyszłości.
Takie mamy czasy.
Dla mnie to ewidentny wałek - choć nie żal mi osób, które to wspierają.

Zaloguj się, by móc komentować
1