aktualności

Quake II RTX v1.2 z lepszą jakością grafiki i licznymi usprawnieniami

15
26 listopada 2019, 17:50 Adrian Kotowski

Quake II RTX doczekał się dużej aktualizacji, oznaczonej numerem v1.2, która znacząco poprawia jakość oprawy graficznej w tym tytule. Gra, która ma pokazywać zalety wykorzystania techniki ray tracingu, otrzymała m.in. ogromny pakiet poprawionych tekstur. Co nowego jeszcze udostępniono? Tego dowiecie się z dalszej części naszego newsa.

Nvidia LightSpeed Studios dość długo pracowało nad poprawkami dla Quake II RTX, ale efekty są tego warte. Wersja v1.2, którą pobierzecie jako aktualizację ze Steama, wygląda po prostu zauważalnie lepiej niż poprzednia, na co wpływ mają wspomniane wyżej tekstury, ale też usprawnienia dotyczące odbić, refrakcji i renderowania metalowych elementów. Na liście zmian znajdziemy:

  • ponad 400 tekstur zaktualizowanych w celu poprawy ogólnej jakości obrazu w grze,
  • większy realizm wyświetlania wody, dzięki renderowaniu podwodnych promieni jasnego światła (god rays) oraz wyświetlaniu odbić i załamań tych promieni,
  • obraz bazujący na technice śledzenia promieni jest teraz także wyświetlany na ekranach monitoringu i innych wyświetlaczach występujących w grze, poprawiając szczegółowość sceny i jej głębię,
  • rekursywne odbicia (odbicia odzwierciedlone w innych odbiciach) są teraz renderowane na wybranych powierzchniach, tworząc efekt sali luster,
  • poprawione renderowanie szkła, a także odbić i załamań promieni przechodzących przez szkło,
  • podprawiono funkcję odszumiania i inne funkcje renderowania, które mają wpływ na jakość obrazu.

Quake II RTX v1.2

Quake II RTX v1.2

Quake II RTX v1.2

Aktualizacja produkcji jest oczywiście zupełnie darmowa. Quake II RTX można ogrywać w najlepszej jakości grafiki, z włączonym RT, na kartach Nvidia GeForce RTX. Kilka modeli z tej serii, dostępnych w sklepach w Polsce, znajdziecie poniżej.

Źródło: Nvidia
katerZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
kater2019.11.26, 21:27
-5#1
treiita!
Edytowane przez autora (2019.11.26, 21:27)
CorvinusZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Corvinus2019.11.26, 22:20
Dobrze, że podprawiono funkcję odszumiania i inne funkcje renderowania.
mirek190Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
mirek1902019.11.26, 22:35
Chyba tez zaktualizowali / poprawili RT bo na gtx1660 w fullhd i medium mam stabilne 60 FPS.
mirek190Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
mirek1902019.11.26, 22:36
-1#4
Chyba tez zaktualizowali / poprawili RT bo na gtx1660 w fullhd i medium mam stabilne 60 FPS.
kapojikeZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
kapojike2019.11.27, 06:37
-8#5
Ciekawe w którym z kolei update nie będzie wymagać RTX do RT ;)
http://www.benchmark.pl/aktualnosci/cryeng...-kart-gefo.html
Edytowane przez autora (2019.11.27, 06:38)
harvaldZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
harvald2019.11.27, 07:33
Ja i tak uważam, że Nvidia się ośmieszyła z tym Quake'iem.
tomek1717Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
tomek17172019.11.27, 08:26
osmieszyła sie tym quake'kiem i do tego 60 klatek w fhd na 1660 ? xdd czekam na Tibie z RT :D
michu_roztoczZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
michu_roztocz2019.11.27, 08:38
RTX nie jest potrzebny do RT:
https://pclab.pl/art80476.html
Na GTX 1080 działa tak jak wcześniej: około 20-25FPS w 1280x720. Jak dla mnie wygląda ekstra i względem pierwszego wydania q2 z RT jest ogromna poprawa, zwłaszcza jeśli o odszumianie chodzi.
Edytowane przez autora (2019.11.27, 08:40)
SundayUserZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
SundayUser2019.11.27, 08:40
To uczucie kiedy na kompie za 10tyś zł można sobie płynnie Quake II odpalić :E

Absurd.
cichy45Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
cichy452019.11.27, 08:49
-1#10
A co śmieszne, Quake RTX w ogóle nie używa rdzeni RTX ;)
Zaloguj się, by móc komentować
1