aktualności

Microsoft: nowy Xbox ma być jak najtańszy i jak najwydajniejszy

17
18 listopada 2019, 10:21 Bartosz Czechowicz

O co dokładnie chodzi? Wielkimi krokami zbliżają się premiery konsol nowej generacji - już w przyszłym roku na rynek trafi zarówno PlayStation 5, jak i kolejny Xbox. Tymczasem spora część z nas pamięta błędy, które Microsoft popełnił przy prezentacji Xboksa One i zastanawia się, czy nie zostaną one powielone w następcy tego urządzenia. Na szczęście wiele wskazuje na to, że Amerykanie, przynajmniej częściowo, uczą się na błędach.

Xbox One miał sporo wad na starcie, ale w sieci przede wszystkim bardzo głośno mówiło się o jego niedorzecznej wycenie. Sprzęt był bowiem o 100 dolarów droższy od konkurencyjnego PlayStation 4, jednocześnie oferując swoim użytkownikom mniejszą moc obliczeniową. Gigant z Redmond bronił się, że duże koszta zakupu urządzenie są spowodowane dołączaniem do zestawu z nim Kinecta, ale niewiele to pomogło - gracze chcieli wydajności, graficznych wodotrysków i ostrych tekstur, a nie sensora do wykrywania ruchu. To właśnie wyższa cena i słabsze podzespoły są jednym z powodów, dla których Microsoft przegrał walkę o klientów z Sony i marką PlayStation.

Zobacz, ile kosztują konsole obecnej generacji:

Teraz Phil Spencer, szef działu odpowiedzialnego za nowego Xboksa, zapowiada, że firma nauczyła się na błędach. "Bycie zbyt drogim i niewystarczająco wydajnym nie jest czymś dobrym. Cena i wydajność będą ważne, jesteśmy bardzo skupieni na tych dwóch rzeczach. Jak pamiętacie, podczas prezentacji Xboksa One byliśmy o 100 dolarów drożsi i mniej wydajni. Tak już nie będzie. Nie ma co do tego wątpliwości" - powiedział Spencer w wywiadzie przeprowadzonym przez redakcję portalu Eurogamer.

Zapowiedź Microsoftu to bardzo dobry sygnał dla osób, które czekają na nowego Xboksa. Miejmy tylko nadzieję, że producent pamięta nie tylko o cenie i mocy obliczeniowej, ale również o tytułach na wyłączność. Często to właśnie gry ekskluzywne stanowią o sile danej konsoli, a dobrze pamiętamy, że Xbox One nie miał takich produkcji zbyt dużo.

Źródło: ubergizmo
Commander4Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Commander42019.11.18, 10:52
Szczerze to wolałbym, żeby nowe konsole były stosunkowo drogie, żeby miały możliwie jak najsilniejsze bebechy...
macieqqZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
macieqq2019.11.18, 11:16
15#2
Smarfton 1000$, konsola 499$. Logika...
Darko7Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Darko72019.11.18, 11:24
Już kiedyś M$ robił akcję wymiany wadliwych zasilaczy w swoich konsolach - chciał zaoszczędzić kilka $$ na sztuce a w sumie kosztowało go to prawie 100 mln $$$.
DrDeeZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
DrDee2019.11.18, 11:34
Commander4 @ 2019.11.18 10:52  Post: 1223348
Szczerze to wolałbym, żeby nowe konsole były stosunkowo drogie, żeby miały możliwie jak najsilniejsze bebechy...

Od tego są PC. Konsole są dla mas.
Heinrich07Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Heinrich072019.11.18, 12:11
Commander4 @ 2019.11.18 10:52  Post: 1223348
Szczerze to wolałbym, żeby nowe konsole były stosunkowo drogie, żeby miały możliwie jak najsilniejsze bebechy...


Ale to już było - Xbox One X nie uratował za bardzo nędznej sprzedaży konsoli M$. Jak ktoś chce moc to ciuła pieniądze na PC. Konsole to jest przede wszystkim wygoda i łatwość dostępu. Tam nikomu nie jest potrzebna potęga, tylko żeby hulało i się grało.

Znaczy, rozumiem twój punkt widzenia, bo też mnie elektryzowały wieści o Xbox One X i w sumie też bym mocniejszą konsolę kupił. Ale z drugiej strony, to od mocy mam PC.
golyZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
goly2019.11.18, 12:16
-5#6
z gówna bata nie ulepisz, oby się nie przeliczyli, jestem za pierwszym komentarzem, dziś wara ma sporo haj$u, więc konsola za 3k to nie wyczyn, a oni jakby celowali w ceny z przed 10 lat
macieqqZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
macieqq2019.11.18, 12:28
Commander4 @ 2019.11.18 10:52  Post: 1223348
Szczerze to wolałbym, żeby nowe konsole były stosunkowo drogie, żeby miały możliwie jak najsilniejsze bebechy...

Mocniejsze konsole to jeszcze gorsza optymalizacja i wymogi z dupy dla PC.
MikroponZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Mikropon2019.11.18, 12:32
-8#8
macieqq @ 2019.11.18 11:16  Post: 1223350
Smarfton 1000$, konsola 499$. Logika...

Kilogram ziemniaków 2zł, kilogram pietruszki 20... logika.
TheMr.Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
TheMr.2019.11.18, 13:35
Mikropon @ 2019.11.18 12:32  Post: 1223372
macieqq @ 2019.11.18 11:16  Post: 1223350
Smarfton 1000$, konsola 499$. Logika...

Kilogram ziemniaków 2zł, kilogram pietruszki 20... logika.

Porównywanie 3 różnych rynków... Logika.
ZiemoOneZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
ZiemoOne2019.11.18, 14:37
Co wy z tymi tytułami 'na wyłączność' od kiedy to jest zaleta? Wyłączność to ZŁO pod każdą postacią. Nie ważne kto tak robi M$, Sony czy np. praktyki EPIC games store. Moim zdaniem gracz powinien wybrac najlepszy dla siebie sprzet czy platforme dystrybucji, a nie grać na tym na czym akurat jest dany tytuł. Uwielbiam play Anyware głównie za cross-save. Gram na czym akurat mi pasuje, a nie tam gdzie musze. W GamePass PC/XO i nowo dodanych tytułach brakuje mi cross-save. Mam nadzieje że wraz z zakończeniem Beta PC i dodaniem xCloud to sie pojawi, bo wnerwia że nie mozna sobie kontynuować gry na drugim sprzecie.
Funkcja komentowania została wyłączona. Do dyskusji zapraszamy na forum.
1