aktualności

Rockstar obwinia Nvidię za problemy z działaniem pecetowej wersji Red Dead Redemption 2

20
13 listopada 2019, 20:55 Adrian Kotowski

Pecetowa premiera Red Dead Redemption 2 na pewno nie należała do najbardziej udanych. Część graczy nie była w stanie uruchomić zakupionej gry, inni narzekali na wyłączanie się jej w losowych momentach rozgrywki. Rockstar odniósł się do tych problemów, informując przy tym, że za część usterek ma odpowiadać Nvidia.

Twórcy Red Dead Redemption 2 są świadomi, że niektórzy graczy nadal zmagają się z różnego rodzaju błędami podczas rozgrywki. Wspomniane zostało tutaj szczególnie przycinanie się obrazu, które według Rockstara ma być powiązane z działaniem sterowników do kart GeForce. Według deweloperów usterki mają występować przede wszystkim na zestawach ze specyficznymi kombinacjami kart Nvidii, konkretnych wersji driverów i wybranych procesorów.

Autorzy RDR2 zapowiedzieli nową dużą aktualizację, mającą naprawić stuttering i kilka innych błędów. Niemniej, nadal potrzebna będzie interwencja ze strony zielonych, z którymi Rockstar ma bardzo blisko współpracować. Jak zwykle w takich przypadkach podmiot przeprasza swoich klientów i prosi ich o cierpliwość i wyrozumiałość.

Publikacja tego typu komunikatu nie jest niczym zaskakującym, bo raczej można było się go spodziewać, ale trudno było oczekiwać, że Rockstar zrzuci część winy na Nvidię. Jest to o tyle interesujące, że na kartach AMD występują identyczne problemy co na GeForce'ach, więc trudno powiedzieć, by usterki były ściśle związane ze sterownikami zielonych. Nic więc dziwnego, że komunikat jest krytykowany przez część zachodnich mediów, w tym choćby serwis GamersNexus, wskazujący na błędy z samym silnikiem gry.

AmphilyonZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Amphilyon2019.11.13, 21:11
17#1
mogliby wydać oddzielny benchmark do pobrania i przetestowania gry, jak już dem i innych takich rzeczy nie ma, ale nieee, po bo co...
KowalPachołekFocusaZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
KowalPachołekFocusa2019.11.13, 21:42
20#2
A może Rockstar wziął by na klatę,to co narobił z zabezpieczeniem? Jest ponoć rodem z NASA i przez to średnio serwer blokował/blokuje co 3 komputer przez urojoną nielegalną aktywację? Tego miliarderzy z Rockstar już nie powiedzą?
poprostujakubZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
poprostujakub2019.11.13, 22:03
14#3
Kumpel tak z supportem bodajże Bethesdy walczył - laptop na Haswellu z Keplerem. Najpierw twierdzili, że karta nie spełnia minimalnych wymagań. Kumpel wysłał link do testów laptopa, gdzie ta gra była ogrywana na spokojnie. Więc odpowiedzieli mu, że ta konkretna karta nie jest obsługiwana. To kumpel wysłał link do specyfikacji technicznej, która pokazywała, że GPU to dokładnie ten sam kawałek krzemu co w bodajże GTX670. To mu w końcu odpowiedzieli, że gra nie działa na laptopach bo nie :D
buggeerZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
buggeer2019.11.13, 22:06
Ciekawe oskarżenia, biorąc pod uwagę CTD w GTA V na nowych sterownikach nvidii. Może wcześniej nvidia miała jakiś workaround do dalekiego od doskonałości silnika RAGE a potem przestali go trzymać albo przestał wystarczać.
Filip454Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Filip4542019.11.13, 22:49
Prawda jest taka, że Red Dead Redemption 2 rzeczywiście działa lepiej na Radeonach, nie wiedzieć czemu... Sam to potwierdzam - gram obecnie w RDR2 na dość wiekowej już karcie R9 290.

A mówili, że to konsolowcy robią beta testy. Z tego co widzę, to konsolowcy są na podwójnym plusie: zarówno grali w to rok temu, jak i po prostu w ludzkich warunkach. Niektórzy zapłacili kupę kasy za nowe komputery, często specjalnie pod RDR2, a gra działa na nich kiepsko jak na tak high-endowe maszyny :E
Edytowane przez autora (2019.11.13, 22:52)
AdolphZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Adolph2019.11.13, 22:55
Mnie najbardziej rozwalił test GN przy asyncu. Ta powtarzalność na navi i dropy. Hmm cudo.
Rafko122Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Rafko1222019.11.13, 23:02
ciekawe że na AMD te same problemy... ;) i5 6600k + Vega 56 i nie idzie grać, freezy crashe, bluescreen... i tak wkoło.
Alexandre09Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Alexandre092019.11.14, 00:29
'są świadomi, że niektórzy graczy nadal zmagają '

Czy ktoś to w ogóle czyta przed opublikowaniem? To jest straszne ile tu jest błędów w tekście ostatnimi czasy...gdzie jest szef? Wchodzi tu czy ma tak samo wywalone jak redaktorzy?
Edytowane przez autora (2019.11.14, 00:30)
MisterMasterZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
MisterMaster2019.11.14, 01:21
Nie, no, to wcale nie wina zabezpieczeń bo przecież dobrze wiemy, że na konsolach które mają tą samą architekturę x86 RDR2 też łapie freezy, crashe i prezentuje inne tego typu anomalie. A nie, czekaj...
adulZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
adul2019.11.14, 06:55
13#10
Heh...
Gra działa na niskopoziomowych API: Vulkan i DX12.
Te API mają to do siebie, że (w odróżnieniu od OpenGL / DX <= 11) sterownik GPU ma tam niewiele do gadania. To było też jednym z założeń tych API - że sterownik jest cienką warstwą pośrednią, i że nie ma zbytnio szans zepsuć rzeczy.
Więc jeśli gra korzysta z niskopoziomowych API i działa źle to jest to wina gry. Nie da się winy na driver zrzucić.
That’s why DirectX 12, Metal, or Vulkan are called thin-drivers/thin-APIs. Mostly they only communicate user requests to the hardware, providing only a thin abstraction layer of the hardware itself. The driver does as little as possible for the sake of much higher performance.
https://software.intel.com/en-us/articles/...-vulkan-preface
Edytowane przez autora (2019.11.14, 06:57)
Zaloguj się, by móc komentować
1