aktualności

Netflix: nie planujemy poszerzenia oferty o streaming gier

3
9 listopada 2019, 16:42 Bartosz Czechowicz

Można się rozejść. Wydaje się, że wciąż bardzo daleko do tego, żeby możliwość strumieniowania gier wyparła tradycyjne rozwiązania polegające na instalacji i lokalnym uruchomieniu danego tytułu, ale trudno nie zauważyć, że platformami streamingowymi interesuje się coraz więcej przedsiębiorstw. W taką usługę zainwestowały już m.in. firmy Google, Sony, Microsoft oraz Nvidia.

Nic dziwnego więc, że niektórzy przypuszczali, że na ten rynek wejdzie również Netflix. Firma ma obecnie niesamowicie popularny serwis z filmami i serialami na życzenie, ale za kulisami mówi się, że jego największym rywalem są obecnie... gry wideo. Spora część internautów ma mocno ograniczony czas na rozrywkę i mając do wyboru gry albo filmy, wybiera właśnie to pierwsze. Problem zauważył nawet Reed Hastings, dyrektor generalny przedsiębiorstwa.

Zobacz, jakie telewizory cieszą się największym zainteresowaniem w Polsce!

Teraz wiemy jednak, że do niczego takiego, przynajmniej w najbliższej przyszłości, nie dojdzie. Hastings w trakcie imprezy DealBook 2019 przyznał, że firma owszem, czuje presję ze strony popularności gier, ale nie ma zamiaru wejść na rynek platform strumieniujących rozgrywkę. Dlaczego? Szef Netfliksa był rozbrajająco szczery w swojej odpowiedzi. Przedsiębiorstwo się po prostu na tym... nie zna.

Czy jednak oznacza to, że firma nigdy nie poszerzy swojej oferty o streaming gier? Bynajmniej. Niewykluczone, że kiedyś to nastąpi, ale osobiście stawiałbym, że na gry na Netfliksie poczekamy przynajmniej kilka ładnych lat. Amerykanie, obecnie, mają skupić się na treściach wideo.

Źródło: netflix
Makavcio2Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Makavcio22019.11.09, 18:23
Eeee...
Ale czy tu chodzi o 'strumieniowanie' gier jako granie w chmurze, czy 'strumieniowanie' gier jako pokazywanie rozgrywki graczy jak na Twitchu?
Odnoszę wrażenie, że autor pisze o pierwszej opcji, a Netflix mówi o opcji drugiej.

Swoją drogą, gdyby chodziło o opcję drugą, wystarczyłoby kupić takiego Twitcha i puścić go przez Netflix. Kupowanie know-how razem z całą firmą to ulubiona rozrywka amerykańskich korporacji.
komisarzZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
komisarz2019.11.09, 21:37
Makavcio2 @ 2019.11.09 18:23  Post: 1222465

Odnoszę wrażenie, że autor pisze o pierwszej opcji, a Netflix mówi o opcji drugiej.

Swoją drogą, gdyby chodziło o opcję drugą, wystarczyłoby kupić takiego Twitcha i puścić go przez Netflix. Kupowanie know-how razem z całą firmą to ulubiona rozrywka amerykańskich korporacji.


I dlatego chodzi o opcje pierwsza. Artykul jest jednoznaczny, Nie ma tem zadnych 2 opcji interpretecynych.
Co do strategii amerykanskich korporacji - czy fuzje i przejecia to jakis amerykanski fenomen nieobecny w innych czesciach swiata? Masz jakies statystyki? Amerykanie przejmuja innych ale i sami sa innowacyjni. Dominacja firm amerykanskich w nowcyh technologiach to nie skutek przejec.
Rybaczek KoziołkaZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 33%
Rybaczek Koziołka2019.11.12, 14:00
hehe, netflix wystarczająco dużo kasy wydziera z samych abonamentów, i to jest regularny przychód, co miesiąc od zarejestrowanych ludzików. po co oni mają się bawić w strumieniowanie, skoro technologia ciągle jest w powijakach?
Zaloguj się, by móc komentować
1