aktualności

Oprogramowanie dla headsetów Google Cardboard przechodzi na model open source

3
9 listopada 2019, 16:15 Bartosz Czechowicz

Pamiętacie jeszcze ten projekt? Google w 2014 roku zapowiedziało inicjatywę Cardboard, w ramach której na rynku miały debiutować bardzo tanie headsety wirtualnej rzeczywistości. Headsety to jednak trochę za dużo słowo, bo firma po prostu sprzedawała kartonowe gogle, w których montowało się smartfona, a jego ekran i pozostałe podzespoły były wykorzystywane do generowania treści VR.

Całość miała oczywiście pozwolić na szybki i przede wszystkim tani dostęp do wirtualnej rzeczywistości osobom, które nie mogły bądź nie chciały kupować drogiego sprzętu pokroju headsetu Samsung Gear VR. Okazuje się, że przedsięwzięcie ma się dobrze i Google nie zamierza go uśmiercać. Firma wydała właśnie oficjalny komunikat, w którym informuje, że zainteresowanie modelami Cardboard spadło w ostatnim czasie, a sam gigant z Mountain View nie przywiązuje już do nich zbyt dużej uwagi, ale inicjatywa będzie kontynuowana, a oprogramowanie dla gogli Cardboard przechodzi na model typu open source.

Zobacz, ile kosztują popularne headsety do wirtualnej rzeczywistości:

Mówiąc wprost, firma chce, żeby inni pomogli jej w dalszym rozwoju projektu. Czy się uda? Najpewniej tak. W papierowych headsetach mimo wszystko drzemie spory potencjał, więc można założyć, że dużo osób będzie chciało eksperymentować z przeznaczonych dla nich softem. Kod źródłowy Cardboarda znajdziecie na GitHubie.

Źródło: google
likoZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
liko2019.11.11, 00:01
Do SLR jak znalazł :P
KynarethZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Kynareth2019.11.11, 21:07
Cardboard powoduje zły PR VRowi. Jest PRZEPAŚĆ pomiędzy smartfonem wsadzonym w cardboarda, a właściwym VR jak HTC Vive czy Valve Index. Nikt kto używa tylko tych nędznych zabawek nie zrozumie o co tak na prawdę chodzi w VR.
Rybaczek KoziołkaZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 33%
Rybaczek Koziołka2019.11.12, 14:09
i co z tego że jest przepaść, skoro cardboard jest o wiele tańszy od VR HTC czy Valve ? poza tym wykorzystuje urządzenie które już mamy. przechodzenie na smartfonach z FullHD na wyższe rozdziałki też robi swoje.

osobiście mam nadzieję że to całe VR w końcu spowoduje, że dostępność treści 3D wreszcie wzrośnie, i producenci telewizorów wreszcie się opamiętają. Wreszcie opracują taki standard transmisji (wyświetlanie już jest) 3D, aby treść 3D mogła być bez problemu wyświetlana na odbiornikach 2D. Bo tak naprawdę właśnie to było głownym powodem upadku 3D.

Telewizja kolorowa (jeszcze w czasach analogowych) też by się nie przyjęła, gdyby sygnał kolorowy był tak zakodowany, że na telewizorach jednobarwnych (tzw. czarno białych) widoczna byłaby jakaś sieczka. Zadbano o zgodność wsteczną, o czym niestety w telewizji cyfrowej 3D 'zapomniano'. to jakaś banda amatorów chyba projektowała.

Co ciekawe, 3D ma sens właśnie teraz, kiedy FullHD zaczyna być postrzegane jako nisko rozdzielczy staroć, UHD (tzw. niepełne 4K) staje się standardem i główną rozdziałką w sprzedawanych telewizorach, zaś jako nowość jest promowana sprzedaż odbiorników 8K. I to też jest problem, bo w telewizorni naziemnej ciężko trafić na treść o pełnych parametrach FullHD, bo ........ albo emitowany materiał to jakaś konwersja z BetaCam (taka profesjonalna wersja VHS), albo pasmo w multipleksie nie pozwala na taki transfer.
Zaloguj się, by móc komentować
1