aktualności

Nvidia GeForce Game Ready 440.97 WHQL - sterowniki z optymalizacjami dla Call of Duty: Modern Warfare

8
22 października 2019, 16:20 Adrian Kotowski

Mamy też istotne usprawnienie dla techniki G-Sync. Użytkownicy kart graficznych Nvidii otrzymali dzisiaj możliwość pobrania nowego pakietu sterowników GeForce Game Ready 440.97 WHQL. Oprogramowaniem powinni zainteresować się przede wszystkim osoby, które zamierzają zagrać w nową odsłonę serii CoD, choć mamy też optymalizacje dla innych tytułów. Sprawdźmy, co nowego udostępniono w najnowszych driverach.

Nvidia GeForce Game Ready 440.97 WHQL to sterowniki dla kart GeForce, mające zapewnić jak najlepsze działanie gier Call of Duty: Modern Warfare i The Outer Worlds. Pierwsza z wymienionych produkcji zaoferuje szereg technik Nvidii, włączając w to ray tracing i funkcje Ansel oraz Highlights. Tytuł jest dołączany do wybranych kart GeForce RTX, a jeśli interesują Was jego wymagania sprzętowe, to tutaj znajdziecie wszystkie informacje na ich temat.

GeForce Game Ready 440.97 WHQL mają również dwa nowe profile SLI dla Darwin Project i The Outer Worlds (tylko dla kart Turing). Uwagę zwraca ponadto istotne z punktu widzenia graczy usprawnienie. Chodzi o dodatnie obsługi techniki G-Sync w uruchamianych w oknie aplikacjach, bazujących na API OpenGL i Vulkan. Zieloni przyłożyli się i naprawili sporo rozpoznanych wcześniej błędów. Lista poprawek prezentuje się następująco:

  • FIFA 19/20 nie wyłącza się już samoczynnie podczas rozgrywki,
  • usunięto problem migotania obrazu w Apex Legends,
  • Star Wars: Battlefront II nie wyłącza się już samoczynnie podczas rozgrywki,
  • Growtopia nie wyłącza się już podczas uruchamiania na kartach GeForce RTX,
  • naprawiono problem znikających obiektów w Tradesman OS3DE,
  • usunięto problem migotania obrazu na ekranie wyboru postaci w World of Warcraft,
  • usunięto problem ghostingu przy przesuwaniu pędzlem w Cinema 4D,
  • Shadow of the Tomb Raider nie wyłącza się już w czasie rozgrywki z API DX12,
  • usunięto problem z kolorowymi przekłamaniami obrazu w Forza Horizon 4,
  • naprawiono błąd, przez który GeForce GTX 970M pracował w trybie Boost z zegarem bazowym.

Jest również tradycyjna lista błędów, która na szczęście jest tym razem wyjątkowo krótka:

  • możliwe pojawienie się problemu z maksymalizacja Battlefield V do pełnego okna, gdy gra została wcześniej zminimalizowana, a użytkownik korzysta równocześnie z technik G-Sync i HDR,
  • GTA V wyłącza się samoczynnie podczas rozgrywki (Nvidia pracuje wspólnie z Rockstarem nad wyeliminowaniem błędu).

Najnowsze sterowniki Nvidia GeForce Game Ready 440.97 WHQL pobierzecie ze strony zielonych, przechodząc tutaj. Można je również zaktualizować przez aplikację GeForce Experience. Jeśli jesteście zainteresowani nabyciem najnowszych kart graficznych Nvidii, to niżej możecie przyjrzeć się ofertom z polskich sklepów.

Źródło: Nvidia
freq86Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
freq862019.10.22, 18:26
'Shadow of the Tomb Raider nie wyłącza się już w czasie rozgrywki z API DX12'
no rychło w czas chłopaki, u mnie gra od kwietnia leży odłogiem bo w najdziwniejszych momentach potrafiła się wydupcyć a w dx11 fpsy leciały na pysk.
Ania1984Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Ania19842019.10.22, 21:55
''Chodzi o dodatnie obsługi techniki G-Sync w uruchamianych w oknie aplikacjach, bazujących na API OpenGL i Vulkan'' Ooo.. spoko w Doom'a i Wolfenstein 2 można teraz cisnąć jak w inne gierki w borderless window. Są jeszcze jakieś inne znane tytuły co latają na Vulkanie ? Bo OpenGL to kojarzę chyba już tylko z dzieciństwa. Robi ktoś na tym jakieś większe tytuły ? Vulkan zastąpił OpenGL ?
Edytowane przez autora (2019.10.22, 22:11)
Rybaczek KoziołkaZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 33%
Rybaczek Koziołka2019.10.22, 23:37
jak mnie to irytuje. nvidia co chwila optymalizuje sterowniki pod konkretne gry. to ile tych optymalizacji? to już się nie da napisać dobrego sterownika, nawiązać współpracy z zespołami frameworków do tworzenia gier po to aby nie było co chwila cyrku 'optymalizujemy sterowniki pod te konkretne gry' ? to jest żałosne. a potem się dziwimy że stery tyle ważą, bo ważą.

no cóż, nastawiam się na RX 5xxx .

a co do vulcana, on ma całkowicie zastąpić opengl. problem w tym, że DX11 i starsze oraz OpenGL były tworzone w czasach, kiedy komputer miał c1t1 . czasami trafiał się serwer bazujący na pentium pro z dwoma prockami, były też płyty główne w formacie ATX na 2x pentium pro, i sprawiały mnóstwo problemów.

dlatego do DX11 oraz OpenGL są jednopotokowe. Dopiero DX12 oraz Vulcan są wielopotokowe. na jednym potoku wszystko się po prostu dusi, i tu trzeba pochylić czoła przed nvidią, która w sterach dosyć skutecznie obeszła ten problem. to się nie udało programistom z AMD. w DX12 oraz Vulcan obejścia są zbędne.
Edytowane przez autora (2019.10.22, 23:41)
Bemx2kZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Bemx2k2019.10.23, 01:42
-5#4
Rybaczek Koziołka
Optymizacja pod daną grę polega na dynamicznym przypisywaniu zasobów GPU
tak że na każdym poziomie w grze te zasoby są inaczej przydzielane.
Stąd takie cyrki z coraz to nowymi sterownikami.
szefonsZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
szefons2019.10.23, 12:05
Bo po prostu twórcy potrafią pisać gry na odwal się, co trzeba potem poprawiać w sterownikach, to nie wina nv czy amd, obecny ekosystem jest zwalony do pewnego stopnia.
Bo jak to niby jest możliwe, że jedna gra na tym samym api działa bez problemu, a druga wywala do pulpitu skoro instrukcje są te same.

Kiedyś chyba nawet nv rzuciła na to światło jakie oni babole czasami muszą poprawiać.

Ludzie zapominają, że sterowniki game ready niekoniecznie muszą zapewnić więcej fps, ale przede wszystkim powinny zapewnić stabilne działanie gry na premierę. Czasami jest nawet tak, że bez nowego sterownika nie da się zagrać, bo są błędy.
Edytowane przez autora (2019.10.23, 12:06)
NamonakiZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Namonaki2019.10.23, 14:48
-2#6
OpenGL się nigdzie nie wybiera nadal jest i będzie rozwijany
https://www.khronos.org/news/press/khronos...-spir-v-support
od kilku lat Unreal Engine obsługuje OpenGL

z gier chociażby DOOM(2016) (i wszystkie poprzednie) jako domyślny renderer
z rzeczy nie growych to cale GUI blendera jest napisane w OpenGL
w wypadku linux'ów (android) nie ma DirectX a OpenGL jest podstawowym API
Filip454Zobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
Filip4542019.10.23, 22:50
Obiecywali kiedyś DSR dla Optimusa :E

Chyba się nie doczekamy :E
sidebandZobacz profil
Poziom ostrzeżenia: 0%
sideband2019.10.24, 11:13
-2#8
A jaki masz problem by używać skalowania w dół bez użycia DSR? Ludzie skalowali w dół długo bez pojawieniem się DSR w sterowniku.
Zaloguj się, by móc komentować
1